Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pakotat lapsesi etäisälle?

Vierailija
24.11.2021 |

Lapsi ei halua mennä. Istuu huoneessaan viikonlopun. Ei se mitään isä-lapsi-laatuaikaa ole.

Pakotatko sen vuoksi, että saat omaa aikaa?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Tuttavani pakotti lapsensa isän luo, johon lapsi ei ollut koskaan saanut kunnon yhteyttä. Itki, potki ja laittoi kaikin tavoin vastaan ja hänet kannettiin isän luo. Joka kerta ihmettelin tätä että eikö tuo tee hallaa lapsen kehitykselle, mutta näin oli kuulemma lastenvalvoja sanonut, että yhteys isään pitää saada, vaikka mikä on. Sittemmin lapselle (nyt 11v) on puhjennut vakava masennus ja ahdistushäiriö, viiltelee itseään ja haluaa kuolla. En voi olla miettimättä, miten suuri vaikutus tällä pakottamisellakin on ollut asiaan.

Vierailija
2/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapsellahan on oikeus molempiin vanhempiin. Sitten tietysti etällä peiliin katsonnan paikka jos lapsi ei etävanhemmallaan viihdy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutaa se ukkokin lapsestaan kärsimään, että täti itse pääsee viihteelle. Se.

Vierailija
4/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemmalla on oikeus omaan aikaan. Ei lapset monesti halua pukea ulkovaatteitakaan ja sitten ne väännellään ja käänneellään puoliväkisin päälle.

Vierailija
5/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi saa olla koko ajan kotonaan ja vanhemmat on ne jotka tulee sinne vuoroviikollaan.

Vierailija
6/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkaa se etävanhempi möykkäämään ja syyttämään vieroittamisesta, manipuloinnista ja kaikesta muusta... Vaikka lapsi itse ei halua.

Vierailija
7/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lapsellahan on oikeus molempiin vanhempiin. Sitten tietysti etällä peiliin katsonnan paikka jos lapsi ei etävanhemmallaan viihdy.

Lapsen oikeus, ei velvollisuus.

Vierailija
8/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeus kyllä. Ja etävanhemman velvollisuus järjestää asiat niin että lapsella on hyvä olla etävanhemman luona.

Vierailija
9/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeus kyllä. Ja etävanhemman velvollisuus järjestää asiat niin että lapsella on hyvä olla etävanhemman luona.

Paitsi ettei etällä ole velvollisuutta edes ottaa lasta luokseen.

Vierailija
10/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etävanhemmalla ei ole mitään muuta velvollisuutta kuin maksaa elarit. 

Vierailija
11/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysynyt sitä, miksi lapsi ei halua etävanhemmalle, vaan sitä, miksi lähiäiti pakottaa lapsen sinne. 

AP

Vierailija
12/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite ei oo tarvinnut pakottaa mutta voisin kuvitella että siksi, että isäsuhde säilyisi. Lapsella ei selvästikään ole etäisän luona mitään hätää. Jos molemmat vanhemmat haluavat että tapaamiset toteutuvat niin ei siinä oikeastaan ole muuta mahdollisuuttakaan kuin tsempata lasta viihtymään.

Vierailija
13/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ofelia kirjoitti:

No ite ei oo tarvinnut pakottaa mutta voisin kuvitella että siksi, että isäsuhde säilyisi. Lapsella ei selvästikään ole etäisän luona mitään hätää. Jos molemmat vanhemmat haluavat että tapaamiset toteutuvat niin ei siinä oikeastaan ole muuta mahdollisuuttakaan kuin tsempata lasta viihtymään.

Säilyykö isäsuhde siinä, että lapsi istuu suurimman osan ajasta omassa huoneessa ja keskustelu on tyyliin, mitä ostetaan kaupasta ja mitä seuraavaksi syödään?

ap

Vierailija
14/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jokin vauvalle ominainen netiketti että aloitetaan ketju aina provosoivasti ja hyökkäävästi? Jotta osaa itsekin toimia oikein.

Vierailija
15/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalliskonservatiivina uskon, että patriarkaatin seura tekee lapselle hyvää.

Vierailija
16/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ofelia kirjoitti:

Säilyykö isäsuhde siinä, että lapsi istuu suurimman osan ajasta omassa huoneessa ja keskustelu on tyyliin, mitä ostetaan kaupasta ja mitä seuraavaksi syödään?

ap

Etkö siis Ap tajua, että sinulla on itselläsi vastuu luoda sitä isä-lapsi-suhdetta? Voit itse järjestää laatuaikaa lapsen kanssa, jos sitä kaipaat. Voit itse kysyä lapselta mitä hän huoneessaan tekee ja mennä mukaan esim. peleihin. Voit kysyä minne muualle lapsi haluaisi kanssasi mennä viikonloppuna ja mitä tehdä jne. 

Vierailija
17/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ofelia kirjoitti:

ap

Etkö siis Ap tajua, että sinulla on itselläsi vastuu luoda sitä isä-lapsi-suhdetta? Voit itse järjestää laatuaikaa lapsen kanssa, jos sitä kaipaat. Voit itse kysyä lapselta mitä hän huoneessaan tekee ja mennä mukaan esim. peleihin. Voit kysyä minne muualle lapsi haluaisi kanssasi mennä viikonloppuna ja mitä tehdä jne. 

En - vieläkään - kysy sitä, miten isä voi isäsuhdetta ylläpitää, vaan kyselen äitien motiiveja pakottaa lasta isälleen. 

ap 

Vierailija
18/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni ei koskaan suostunut yöpymään isällään, alkuun oli vaikeaa mennä päiväsaikaankaan yksin tapaamaan. Tyttö oli 5 kun erottiin.

Sen tiedän että mitään hyväksikäyttöä ei ollut, jos joku epäilee kun ei halunnut yövierailuita.

Luultavasti kaikki johtui siitä, että isänsä oli ja on kovin kylmä ja etäinen. Ei ole koskaan ollut kiinnostunut lapsen asioista eikä oikein osannut olla hänen kanssaan. Vauvana jos lapsen laittoi isän syliin tämä istui välinpitämättömänä ja vaivautuneena, eihän se lapsi siinä viihtynyt.

Itse en ole koskaan pakottanut mihinkään. Sai mennä tai olla menemättä. Isälle se oli yhden tekevää.

Olen sitä mieltä että edestään löytää. Kun ikää tulee voi olla että alkaa niitä lapsen vierailuitakin kaivata. 

Tyttö vain on jo niin vieraantunut isästä että mitään kovin luontevaa heidän tapaamisensa ei ole jos sattuvat jossain näkemään. En tiedä mikä trauma tuossa on taustalla vai mistä johtuu että ihminen on kylmä omaa lastaan kohtaan. 

Vierailija
19/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin lapsi itki ekoilla kerroilla, kun "joutui" eron jälkeen kokonaiseksi viikonlopuksi mun luokse. Hyvin pian tuli jo mielellään ja meillä on hyvä lapsi-vanhempi-suhde. Soitellaan arkisin joka päivä ja lapsi harkitsee mun luokse muuttamista opintojen takia.

Vierailija
20/84 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on tehnyt valintansa lapsensa isäksi ja he ovat siis yhdessä.