Kuinka kauan luottotiedot pienissä asioissa pysyy?
Olen koti-äiti, ja tiedätte miten Suomi kiristää meitä. Jäi 21€ lasku maksamatta josta en suostunut tekemään maksusuunnitelmaa (koska olisi tullut 20€ lisää maksettavaa) ja meni luottotiedot.
Maksoin äsken tuon 21€ korkoineen ja mietin että kuinka pitkään pysyy se maksuhäiriömerkintä? 2-4v sanoo Google. Mitkä on teidän kokemukset?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et muka saa mitään tukia? Ainakaan miehen palkka ei ole niin suuri, että se eväisi sinulta työmarkkinatuen.
Työmarkkinatukea saadakseen pitää olla valmis ottamaan työpaikka, koulutus tai harjoittelu vastaan. Itse en siihen suostu, haluan olla koti-äiti.
minäkin haluan lorvailla kotona yhteiskunnan rahoilla. pitäisi varmaan tehdä se lapsi, niin kuin muutkin siivelläeläjät, että pääsen tähän muiden kustantamaan elämään
Tein 1200e ennen avioliittoa yksinasuvana toimeentulotuella.
"Teit"??!!
Ei, vaan otit vastaan tulonsiirtoina muilta.
Miehesi sentään "tekee" ansiotyöllään, siitä hatunnosto.
Ja nyt olen koti-äiti ja "saan tulonsiirtona" muilta 0€.
Mutta olet sentään saanut neutraalin oikeuden valikoida elämällesi suunnan, eihän "ne" siellä yhteiskunnassa ole tätä oikeutta sinulta pois vieneet. Kaikin mokomin jää kotiäidiksi, kunhan et edellytä, että sen tekisit "niiden" eli veronmaksajien rahoilla. Miehesi sinua ja lastanne elättää, mikä on tietystikin kaunis asia.
Ymmärrän mitä sanot mutta se että yksi vanhempi on töissä on jotenkuten vähemmän antsaitseva perhe kuin se jolla kaksi työtöntä on naurettava ajatus. Se estää monia perheitä tekemästä näin vaikka he näkisivät näin parhaakseen.
Oikeudet ei merkkaa mitään jos ihmisiltä evätään mehut asioista ja näin ollen ohjataan tiettyyn suuntaanTästä on helppo olla samaa mieltä, että on tosiaankin naurettavaa, että maassamme voi työkykyinen saada työtä tekemättä - olipa kyseessä yksi ihminen tai perhe - enemmän tulonsiirtoina kuin työstä palkkana.
Viimeistä lausetta en ymmärrä, mehujen eväämistä. Miehesi voi varmaan tuoda kaupasta USA:ssa valmistettua Tropicana-mehua.
Hyvä että ollaan edes samaa mieltä tästä.
Mehujen eväämisellä tarkoitan sitä että vaikka ihmisellä Suomessa on "oikeus" vaikka mihin niin ei se oikeaa vapautta ole jos esim ihmiseltä otetaan esim rahat pois jos päättää elää tietynlailla. Eli en usko että me olemme yhtään sen parempi kuin valtiot jotka ottaa oikeuden kokonaan pois.
Asumisen kulut ei ole mitään piilokuluja.
Ei edes omakotitalossa. Jos kaikki kulut tulee yllättäen, niin kannattaa muuttaa vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes omakotitalossa. Jos kaikki kulut tulee yllättäen, niin kannattaa muuttaa vuokralle.
Tiedän että Suomessa pitäisi aina asua vuokralla mutta haluan asua omakotitalossa. Olen valmis vaikka kuolemaan sen oikeuden puolesta että saan kasvattaa lapseni omakotitalossa. En välitä vaikka Kela riistää minulta 50 000€, minä en täältä poistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että Suomessa pitäisi aina asua vuokralla mutta haluan asua omakotitalossa. Olen valmis vaikka kuolemaan sen oikeuden puolesta että saan kasvattaa lapseni omakotitalossa. En välitä vaikka Kela riistää minulta 50 000€, minä en täältä poistu.
Mutta sittenhän kaikki on hyvin. Tuokin valikoimasi oikeus sinulla on, jopa niin, että joku on hyvää hyvyyttään sinulle sen vastikkeettoman omakotitalon suonut asuttavaksi. Eikä sinulta Kela eikä kukaan rahoja vie pois eikä riistä, eihän niitä rahoja ole sinulla koskaan ollutkaan. Siellä USA:ssakin on muuten rahattoman ja luottotietonsa sössineen aika kurja olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sittenhän kaikki on hyvin. Tuokin valikoimasi oikeus sinulla on, jopa niin, että joku on hyvää hyvyyttään sinulle sen vastikkeettoman omakotitalon suonut asuttavaksi. Eikä sinulta Kela eikä kukaan rahoja vie pois eikä riistä, eihän niitä rahoja ole sinulla koskaan ollutkaan. Siellä USA:ssakin on muuten rahattoman ja luottotietonsa sössineen aika kurja olla.
Mutta tähän tilanteeseen ei oltaisiin ikinä jouduttu. Yli $3000 palkka ja työn mukana tulee vakuutukset-. Eli voitaisiin käyttää koko $3000 perheeseen ja siitä helposti säästäisi myös niihin kurjuuksiin eli myös college rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tähän tilanteeseen ei oltaisiin ikinä jouduttu. Yli $3000 palkka ja työn mukana tulee vakuutukset-. Eli voitaisiin käyttää koko $3000 perheeseen ja siitä helposti säästäisi myös niihin kurjuuksiin eli myös college rahat.
Mikä estää muuttamasta sinne USA:n onnelaan? Immigration officerille selostat, että töitä eikä rahaa ole, mutta miehesi varmaan tulee saamaan $3000 kuussa ja sinä haluat keskittyä kasvattamaan kotiäitinä lapsesi omakotitalossa, ja että heti kyllä aloitatte lapsen college tuitioniin säästöt. Land of the free and home of the brave, man.
Tästä on helppo olla samaa mieltä, että on tosiaankin naurettavaa, että maassamme voi työkykyinen saada työtä tekemättä - olipa kyseessä yksi ihminen tai perhe - enemmän tulonsiirtoina kuin työstä palkkana.
Viimeistä lausetta en ymmärrä, mehujen eväämistä. Miehesi voi varmaan tuoda kaupasta USA:ssa valmistettua Tropicana-mehua.