Lupasin miehelle joskus, etten koskaan jätä häntä
Mies joskus vannotti mut lupaamaan etten koskaan jätä häntä, ja lupasin.
Nyt ajattelen salaa eroa. Mies on kontrolloiva, omistava ja kovin ripustautunut minuun.
Kommentit (28)
Nyt kun lapsia ei vielä ole, eroaminen on paljon helpompaa kuin sitten kun niitä on.
Yhteinen lapsi sitoo loppuiäksi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:24"]
Pelottaako sua miehen reaktio?
[/quote]
Kai se jotenkin pelottaa, vaikka ei mulla ole mitään järkevää syytä pelätä mitään. En tiedä mitä siinä pelkään. Paitsi miehen pettymystä ja surua.
ap (myös 4, 9 ja 12)
Tavallaan sinullakin on "ripaus" läheisriippuvaisuutta. Pitämällä lupaksesi saat tunteen että kukaan ei voi puolestaan koskaan jättää sinua, koska sinäkään "et jättäisi lupauksen jälkeen". Eli etsit varmoja valintoja ja pysyvyyttä. Kuitenkin on tärkeämpää kuunnella ja oppia rakastamaan itseään eikä tehdä sitä toisen ihmisen kautta. Teit tuon lupaksen minusta vääristä syistä ja sinulla on oikeus muuttua sekä kehittyä ihmisenä ja muokata asioita sen mukaan.
Jos et halua viettää elämääsi hänen kanssa, niin tietysti jätät vaik mitä oot joskus vannonut.
Jos vaan haluat, et suhde olisi enemmän tai vähemmän sitä tai tätä, niin ehkä kannattaa ainakin keskustella asiasta ja kokeilla saada tilannetta paremmaksi.Ihmiset ei kyl kovin helpolla muutu.
Mutta kuitenkin mun mielestä jokaisen parin kannattaa välillä pitää tilannekatsausta ja puha mieltä vaivaavat asiat selkeiksi. Jostain syystä miehet erityisesti on niin tuppisuita et tietty naisen pitää aloittaa keskustelu ja kannustaa miestä samaan, kuitenkin niin ettei tuu hirveitä syytöksiä painostamisesta :D
Tilastoja: Yksipuolisen rakkauden suhteet ovat kaikista pitkäkestoisimpia. Varaudu kuitenkin siihen, että jossain vaiheessa sinulle tulee se rakkauden kohde eteesi. Sitten sinun tosiaan olisi hyvä luvata itsellesi (ei miehellesi) ettet lähde sellaisen perään ja myös se ettet puhu siitä miehellesi mitään.
Mä lupasin myös, ja mieskin lupasi mulle, mutta tässä ollaan, ero ovella.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:53"]
Tilastoja: Yksipuolisen rakkauden suhteet ovat kaikista pitkäkestoisimpia. Varaudu kuitenkin siihen, että jossain vaiheessa sinulle tulee se rakkauden kohde eteesi. Sitten sinun tosiaan olisi hyvä luvata itsellesi (ei miehellesi) ettet lähde sellaisen perään ja myös se ettet puhu siitä miehellesi mitään.
[/quote]
Ne ovat pitkäkestoisimpia siksi koska toinen osapuoli luopuu tarpeistaan kokonaan toisen vuoksi. Eli käytännössä kyse ei edes ole parisuhteesta vaan eletään täysin yhden ihmisen ehdoilla. Minulla oli tuollainen suhde äitiini ja se vahingoitti minua. Siis olin hänen jatkeensa.
Pelottaako sua miehen reaktio?