Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton äiti? Mielipiteitä!

Vierailija
16.02.2015 |

Mulla olisi treffit kotona mutta 20v. lapseni ei suostu olemaan poissa kuin osan iltaa, jonka on harrastuksessaan. Hän on paljon kaverimenoissa puoleen yöhön tai pikkutunneille asti, mutta kun pytdän itselleni tilaa tai rauhaa, ei sitten käykään. Isänsä asuu muutaman kilometrin päässä. Onko mulla oikeus pyytää lastani olemaan ilta isällä tai muualla? Vai saako lapseni kontrolloida sosiaalista elämääni, koska asuu samassa talossa?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sun lapsi vielä tarvitsee sua enemmän kuin sä luulet. Eikä,se lapsi halua kotiinne vieraita miehiä. Onhan se ero hänelle ollut kova pala.

miksi ette voi mennä treffeille muualle?

tulee heti mieleen panemiset...kun pitää kotiin tulla...mä en vaatia nuorelta tollasta...

ja toisaalla in se kysymys...että joki se kakskymppinen on muuttamassa pois?

mut lapsi se vielä on ja haluaa palasina sinusta...ehkä voisit antaa lapselle sen rauhan...mielenrauhan?

en tiedä. Aika ristiriitainen tilanne.

mä en ajais lapseni yli tossa. Mä ymmärtäisin. Mä olisi aikuinen ja osaisin kyllö löytää muun kivan treffipaikka, en tekis siitä ongelmaa. Mun mielestä on teini-ikäistä tehdä treffipaikasta ongelma ja tosi teinimäistä olisi aikuiselta lähteä kiistelemään siitä  treffipaikasta. Mun mielestä ihan hyvin aikuiset voi valita jonkun kivan muun paikan kuin toisen kodin, jossa asuu muita...ja asuu oma tytär, jolle on ilmeisen kova paikka .

että jos vaadit lapsesi poistumaan, niin min mielestä olet kohtuuton.

tai en oikeestaan ymmärrä, miksi sun on tehtävä tosta asiasta jokin arvovaltataistelu...tehdä kivasta asiasta ongelma? Menkää muualle....aikuiset. Niin mä ajattelen. Niin mä tekisin, ilman suurta numeroa.

sitten jos tosta suhteesta tulee vakaa, niin olkaa sitten kotona.

anna tilaa.

Vierailija
62/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsesi on aikuinen ihminen ja jos hän välttämättä haluaa olla kotona kuuntelemassa teidän seksiääniä ni senkus on sit :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sinulla on kotitreffejä? Siis tottakai voit poikkeustapauksessa pyytää lasta olemaan muualla, mutta kyllä koti on yleensä paikka, jonne voi tulla milloin haluaa.

Tietty haluat treffailla. Oletko puhunut asian rehellisesti lapsellesi? Voisitte yhdessä miettiä sellaisen ratkaisun, että molemmilla olisi hyvä olo ratkaisusta, tuntisitte olonne turvalliseksi ja lämmin ilmapiiri säilyisi. 

Vierailija
64/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:09"]

Sanot että selvä, mutta sen jälkeen on kuukausi aikaa etsiä oma asunto.

[/quote]

Vain aivan kammottava äiti sanoo jotain tuollaista, mutta taitaa rakkaassa Suomessamme olla jonkin verran yleistä.

Vierailija
65/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lainkaan kohtuutonta. Asuin isäni luona tuossa iässä, ja kun isä alkoi seurustella niin tajusin kyllä itse ns. antaa tilaa hänelle ja naisystävälleen. Mutta jos lapsi ei tajua tätä itse niin tilanne on käytännössä vähän nihkeä. Et oikein voi häntä pakottaakaan (siis käytännössä), mutta jos juttelisit ystävällisesti hänen kanssaan oikein kunnolla siitä, että kun kaksi aikuista asuu yhdessä niin tilanne ei ole enää sama kuin lapsuudessa.

Vierailija
66/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:23"]

Tuota, miten tuon ikänen asuu edes enää himassa?

Mulla oli 20-vuotiaana jo 2-vuotias poika, että silleesti. Ja vaikka ei olisi lasta, niin silti ihan normaalia että 20v asuu jo omassa osotteessaan ja huolehtii itse omasta elämästään... Vanhemmat tietysti tarpeen tullen tukee. 16v olin ite kun himasta lähdin. Ihan omasta tahdosta. :) koin olevani kypsä aikuistumaan ja kaikki on hyvin mennyt! Nyt ikää 37. Ja kolme lasta siunaantunut lisää. :)

[/quote]

Kaikki eivät halua teiniäideiksi ja osa jopa asuu sen verran urbaanimmilla alueilla että asuntoa ei tuosta vain repäistäkään ja ylläpidetä opiskelijana tai sen ikäisenä.

Vierailija
67/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et voi vain sopia treffejä sellaiseksi illaksi kun tiedät lapsesi olevan joka tapauksessa yötä muualla, jos et pysty hänen kanssaan keskustelemaan asiasta fiksusti saadaksesi haluamasi illan "vapaaksi"?

Miltä ap tuntuisi jos tilanne olisi toisin päin ja lapsesi haluaisi sulkea sinut ulos yhteisestä kodistanne päästäkseen hoitelemaan jotain (sinulle ilmeisen tuntematonta) henkilöä?

Vierailija
68/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:19"]

[/quote]

Vain aivan kammottava äiti sanoo jotain tuollaista, mutta taitaa rakkaassa Suomessamme olla jonkin verran yleistä.

[/quote]

On myös jonkin verran yleistä, että peräkammarinlapset asuvat vielä kotona terrorisoiden vanhempiensa elämää. Aikuisella lapsella ei ole oikeus määrätä vanhempansa kotona, ainakaan jollei edes vuokraa ja omia menojaan maksa.

Vierailija
69/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tän on pakko olla PROVO!!!
Jos ei oo niin en tiedä, että pitäisikö itkeä vaiko nauraa?!
20 vee "LAPSI"???
HEI HALOO!!!

Vierailija
70/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:19"]

[/quote]

[/quote]

On myös jonkin verran yleistä, että peräkammarinlapset asuvat vielä kotona terrorisoiden vanhempiensa elämää. Aikuisella lapsella ei ole oikeus määrätä vanhempansa kotona, ainakaan jollei edes vuokraa ja omia menojaan maksa.

[/quote]

Totta, itse automaattisesti oletin että tuon ikäinen jo maksaa oman osansa kuluista. Minä aloin maksaa 18 täytettyäni ja maksoin kunnes sain oman osoitteen pari vuotta myöhemmin.

-70

Vierailija
71/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:23"]

Mulla oli 20-vuotiaana jo 2-vuotias poika, että silleesti. Ja vaikka ei olisi lasta, niin silti ihan normaalia että 20v asuu jo omassa osotteessaan ja huolehtii itse omasta elämästään... Vanhemmat tietysti tarpeen tullen tukee. 16v olin ite kun himasta lähdin. Ihan omasta tahdosta. :) koin olevani kypsä aikuistumaan ja kaikki on hyvin mennyt! Nyt ikää 37. Ja kolme lasta siunaantunut lisää. :)

[/quote]

Kaikki eivät halua teiniäideiksi ja osa jopa asuu sen verran urbaanimmilla alueilla että asuntoa ei tuosta vain repäistäkään ja ylläpidetä opiskelijana tai sen ikäisenä.

[/quote

Piti vielä lisätä etten minä ainakaan saanut viikkorahaa enää aikuisena.

-69

Vierailija
72/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lapsukainen ei ihan oikeasti tajua, luulee että sulle on tulossa joku saman sukupuolen edustaja kyläilemään ja ajattelee että voi murjottaa vaikka huoneessaan rauhassa illan.

Kyllä ainakin itse 19-vuotiaana kun vielä kotona asuin, olisin tajunnut vihjeestä että äidille olisi tulossa MIESpuolinen vieras, haluaisimme olla kahdestaan tämän illan - että nyt yritän keksiä jonkun muun yöpaikan, ei kiinnosta kuunnella äidin panemista.

Vippaa vaikka parikymppiä niin kehittää itselleen jotain tekemistä. Olisiko mahdollista?

Vai onko kyse nimenomaan siitä, että se 20vuotias ymmärtää että on tulossa joku mies kylään, eikä juuri siksi halua lähteä? Kyllä mulla muutama tuttu jotka asuivat pidempään isillään tai äideillään lähtivät välillä pakoon juuri tuollaisessa tilanteessa, eikä ollut mitenkään ihmeellinen juttu.

Vierailija
73/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyttö niin omaan asuntoonsa, pojan voi varmaan laittaa vaikka baariin tms. jos ei ole kavereita.

Vierailija
74/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:29"]

Et oo kohtuuton. Mää sanoisin lapselle, että se ja se tulee illaksi tänne ja halutaan viettää romanttinen ilta. Joten sun pitää nyt lähtee isälles.

[/quote]

Entä jos iskäkin on suunnitellut panevansa samana iltana?

Vierailija
75/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit lapsen kun et halua antaa hänen olla kotona rauhassa? Kai nyt aikuisena ihmisenä pystyt järjestämään jonkin muunkin tavan ja/tai ajan harrastaa seksiä kuin silloin kun lapsi haluaa kotona. Ei lapsia saa ajaa pois pesästä, niiden täytyy haluta itse lähteä. Vanhemmuus ei lopu koskaan.

Vierailija
76/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:37"]

Jos on tyttö niin omaan asuntoonsa, pojan voi varmaan laittaa vaikka baariin tms. jos ei ole kavereita.

[/quote]

Jos se lapsi kerran asuu siellä se on hänen asuntonsa, josta häntä nyt halutaan häätää pois. Kannattaisi ehkä lukea ketju ennen kuin tulee nolaamaan itsensä kommentoimalla aihetta...

Vierailija
77/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tuota noin, minä en enää ollut mikään teiniäiti vaan nuori aikuinen äiti, joka halusi nuorena lapsen miehensä kanssa. Kaikki lapsistamme ovat olleet haluttuja! Mies oli esikoisen syntyessä 22v ja nyt hän on 41v. Joten mikä tässä on niin ihmeellistä?

Ja rehellistä työtä tekemällä olen itseni elättänyt 16-vuotiaasta lähtien. Kyllä se opiskelun aina päihittää, vaikka toki opiskelu on myös hyvästä. Siinä oppii sivistystä ja uusia asioita, mutta en sano etteikö sitä voisi oppia muillakin tavoilla! Minä olen esim. ihan sivistynyt ihminen ja oppinut elämässäni tuhannen ja miljoonan verran uusia asioita, vaikka lähdin 16-vuotiaana työelämään. Ei se ole aina siitä kiinni.

Ja millähän urbaanimmalla alueella? :D asuimme esikoisen syntyessä Jyväskylän keskustassa kerrostalo kaksiossa. :) mukava koti oli ja vieläkin kaipaan niihin aikoihin takasin, kun esikoisemme oli ihan pieni. 21-vuotiaana tuli seuraava lapsi, 25-vuotiaana kolmas ja 33-vuotiaana neljäs ja viimeinen. Nuorin on nyt siis 4-vuotias. Ja enää emme ole asuneet Jyväskylän keskustassa kerrostalossa moneen vuoteen, vaan Jämsässä omakotitalossa ja olemme hyvin onnellisia. :)

Minkä takia näit syitä ylipäätään puuttua lillukanvarsiin?

Vierailija
78/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:24"] Lapsi saa olla kotonaan jos tykkää. Mene muualle huorailemaan jos on pakko. [/quote] Ei 20-v. ole mikään lapsi.

[/quote]

No on se hänen lapsensa. Aikuinen tai ei. Vai etkö sinä ole enää vanhempiesi lapsi kun olet aikuinen?

Jos tuo mies olisi lapsen isä niin sitten asia olisi hieman eri ja varmaan lapsikin soisi heille rauhan. Mutta nyt nussii jotain vierasta setää, lasta voi ahdistaa kun äiti on tuollainen jakorasia ja siksi tahallaan haluaa olla kotona ja estää suunnitelmat.

[/quote]

No huh. Olin 19, kun leskiäitini alkoi tapailla uutta miestä.

Eipä olisi tullut mieleenkään, että asia olisi kuulunut minulle millään tavalla. Mitä väliä, kun tästä miehestä ei koskaan mitään "uutta iskää" yritetty minulle tehdäkään, kohteli minua aikuisena ja ihan hyvin ollaan toimeen tultu. En minä määrää äitini elämästä. Hänellä on oikeus jatkaa sitä ja olla onnellinen.

Täytyy kuitenkin mainita, että asuin tuolloin jo omillani...

Vierailija
79/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks 20-vuotias asuu enää vanhempien luona?

Vierailija
80/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:32"]

[/quote]

[/quote

Piti vielä lisätä etten minä ainakaan saanut viikkorahaa enää aikuisena.

-69

[/quote]

Kuka tässä mitään on viikkorahasta puhunut?

Kuten itsekin totesit että nuorilla aikuisilla voi välillä olla taloudellisesti tiukkaa ja se on silloin vaan ihan hyvä ja järkevää, että on loistavat tukiverkostot tukemassa. Omat vanhemmat, isovanhemmat tms. Aikuisen kuuluu pärjätä omillaan, mutta hyvät ja lapsistaan välittävät vanhemmat tekee niin jos puitteet vaan sallii että taloudellisesti voidaan myös auttaa jos omalla/omilla lapsilla tekee tiukkaa. Ja miksei, jos vanhemmillakin aikuisilla lapsilla tekisi tiukkaa ja omat lapsenlapset kärsisi siitä. En tiedä minkälaisessa paska perheessä sinut on kasvatettu, mutta meillä on ainakin toimittu näin. Tuettu aina toinen toistamme taloudellisestikin, eikä pelkästään henkisesti, jos on ollut tarve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi