Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton äiti? Mielipiteitä!

Vierailija
16.02.2015 |

Mulla olisi treffit kotona mutta 20v. lapseni ei suostu olemaan poissa kuin osan iltaa, jonka on harrastuksessaan. Hän on paljon kaverimenoissa puoleen yöhön tai pikkutunneille asti, mutta kun pytdän itselleni tilaa tai rauhaa, ei sitten käykään. Isänsä asuu muutaman kilometrin päässä. Onko mulla oikeus pyytää lastani olemaan ilta isällä tai muualla? Vai saako lapseni kontrolloida sosiaalista elämääni, koska asuu samassa talossa?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:06"]Miksi sulla on treffit kotona? 
[/quote]

Seksin takia...
Ap
[/quote]

Mene hotelliin...
[/quote]

No en mene. Mitä järkeä siinä olisi? Mulle on tulossa ystävä, mies kylään.
Ap
[/quote]

Nussitko ystäviäsi??? Itsellä ainakin ystävät erikseen ja seksi erikseen..

Vierailija
42/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa en vielä sanonut, että vieraani on mies. Puhuin vain kaverista ja pyysin taloa omaan käyttööni illaksi.
Jakorasia-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:06"]Miksi sulla on treffit kotona? 
[/quote]

Seksin takia...
Ap
[/quote]

Mene hotelliin...
[/quote]

No en mene. Mitä järkeä siinä olisi? Mulle on tulossa ystävä, mies kylään.
Ap
[/quote]

Nussitko ystäviäsi??? Itsellä ainakin ystävät erikseen ja seksi erikseen..
[/quote]

Seksikumppanini on myös ystäväni. En paneskele satunnaisten löytöjen kanssa eikä mulla ole mitään fwb-suhdetta, jonka ainoa sisältö on seksi. Mutta saitpa saivarrella.
Ap

Vierailija
44/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton, ja jos 20 v. tahallaan alkaa tuollaiseksi, niin tosiaan oman asunnon etsintä lienee paikallaan. Eikä sun tarvitse keksiä mihin 20 v. menee illaksi ja järjestää hänelle ohjelmaa, osaahan hän muinakin iltoina keksiä itse menoa, menköön isälleen tai kavereille tai vaikka hotelliin. Mutta sinun asiahan se on, millainen suhde lapseesi on ja millaista asennetta siedät. Tosin jos 20 v:nä asuisin kotona niin olisi minusta aika kiusallista että äiti pyytää treffi-iltaa "vapaaksi", niin kuin kämppis. Mieluummin ei kertoisi suoraan mistä on kyse vaan järjestäisi muuten niin, että olen yön pois, vaikka sitten olisin siellä isälläni jonkin tekosyyn varjolla. Mutta jos noin kävisi niin tosiaan alkaisi tehdä mieli muuttaa pois, mikä varmaan ihan hyväkin.

Vierailija
45/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:08"]

Et ole kohtuuton, ja jos 20 v. tahallaan alkaa tuollaiseksi, niin tosiaan oman asunnon etsintä lienee paikallaan. Eikä sun tarvitse keksiä mihin 20 v. menee illaksi ja järjestää hänelle ohjelmaa, osaahan hän muinakin iltoina keksiä itse menoa, menköön isälleen tai kavereille tai vaikka hotelliin. Mutta sinun asiahan se on, millainen suhde lapseesi on ja millaista asennetta siedät. Tosin jos 20 v:nä asuisin kotona niin olisi minusta aika kiusallista että äiti pyytää treffi-iltaa "vapaaksi", niin kuin kämppis. Mieluummin ei kertoisi suoraan mistä on kyse vaan järjestäisi muuten niin, että olen yön pois, vaikka sitten olisin siellä isälläni jonkin tekosyyn varjolla. Mutta jos noin kävisi niin tosiaan alkaisi tehdä mieli muuttaa pois, mikä varmaan ihan hyväkin.

[/quote]

Siis mieluummin kuulisin vaikka että äiti järjestää illanvieton ystävilleen, ja ihan mieluusti poistuisin siksi yöksi kotoa. Mutta en haluaisi varmaan tuossa iässä kuulla että miesystävä tulossa pitkästä aikaa käymään :).

Vierailija
46/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu tuollaisen takia sanoo parikymppiselle, että etsi oma asunto? Eikö asuntoa olisi parempi etsiä muista syistä; kun tuntee itse olevansa valmis ja tuettu, eikä vaan siksi, että äiti saa omaa tilaa. Lisäksi, kuka 20v haluaa antaa omalle vanhemmalleen tilaa sekstailla kotona?? 

Haloo. t. 25-vuotias, on oma koti.

Vierailija
47/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:12"]Kuka hullu tuollaisen takia sanoo parikymppiselle, että etsi oma asunto? Eikö asuntoa olisi parempi etsiä muista syistä; kun tuntee itse olevansa valmis ja tuettu, eikä vaan siksi, että äiti saa omaa tilaa. Lisäksi, kuka 20v haluaa antaa omalle vanhemmalleen tilaa sekstailla kotona?? 

[/quote]

Että äidin elämä ei saa jatkua ja äidin pitää kysyä aikuiselta lapselta aina lupa tavata kotona rauhassa vieraita? Ja kuinkahan vanhaksi asti?

Vierailija
48/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että lapsi on jo aikuinen ja mikäli yhdessä asuminen toimi ja toimivia ratkaisuja ei löydy niin hänen täytyy alkaa miettiä sitten omaa asuntoa.

Millainen keskustelu teillä siis oli? Oliko hän järkähtämättömästi sitä mieltä että tulee kotiin harrastuksensa jälkeen vai tunnustelitko vain että mitä hänellä on suunnitelmissa? Miksi ei halua mennä isälleen? Millainen suhde isäänsä?

Lisään vielä että mielestäni sinun pitäisi kuitenkin keskustella tällaisesta asiasta hyvissä ajoin etukäteen. On eri asia sopia että ensiviikon torstaina voisit olla illan pois tai yötä muualla kuin ilmoittaa aamupalalla että tänään et saa tulla kotiin. Minä tarvitsen oman aikani kotona rauhoittumista enkä tykkäisi siitä että en saisi yhtään aikaa asennoitua.

Vierailija
49/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla asuu 19v. poika vielä kotona ja en todellakaan raahaisi miestä tänne ennen kuin muuttaa omilleen.( Äidin miehenkipeys taas ei ole hyvä syy jouduttaa oman kodin hakemista. ) Ja jos olisikin mulla mies, niin en vaatisi, että menee muualle, jotta saisin paneskella, ei se niin tärkeää ole tai sitten hotelliin nauttimaan rauhassa toisistaan, jos nyt on välttämätöntä. Kyllä tuokin luuhaa monesti yökaudet jossain, mutta aina se ei ole mahdollista mennä kavereille, koska heistäkin osa vielä asuu kotona ja taas muutama avoliitossa, niin ei heille oikein tuppauduta vain siksi, että äiti haluaa äijänsä tuoda kotiin.

Vierailija
50/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 v ei ole lapsi.

Vierailija
51/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:37"]No mulla asuu 19v. poika vielä kotona ja en todellakaan raahaisi miestä tänne ennen kuin muuttaa omilleen.( Äidin miehenkipeys taas ei ole hyvä syy jouduttaa oman kodin hakemista. ) Ja jos olisikin mulla mies, niin en vaatisi, että menee muualle, jotta saisin paneskella, ei se niin tärkeää ole tai sitten hotelliin nauttimaan rauhassa toisistaan, jos nyt on välttämätöntä. Kyllä tuokin luuhaa monesti yökaudet jossain, mutta aina se ei ole mahdollista mennä kavereille, koska heistäkin osa vielä asuu kotona ja taas muutama avoliitossa, niin ei heille oikein tuppauduta vain siksi, että äiti haluaa äijänsä tuoda kotiin.
[/quote]

Sulla on erilainen suhde etkä sä ja sun miesystäväsi ehkä pidä yhtä paljon seksistä tai ette halua toisianne. Mun ja tämän miehen suhteeseen seksi kuuluu olennaisesti ja se on ihanaa. Sen lisäksikin haluan kyllä jutellakin ihan rauhassa miehen kanssa ilman, että on ylimääräisiä korvia kuuntelemassa. Ei sinun suhteesi ole normi, jota muiden pitää tavoitella.
Ap

Vierailija
52/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen kotona asujan pitää olla valmis joustamaan.

Vierailija
53/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies on työtehtävien vuoksi paikkakunnalla, niin eikö hänellä ole jo firman puolesta hotellihuone? Menkää sinne paneskelemaan antaumuksella!

Ja vaikkei olisikaan hotellihuonetta firman puolesta, niin eihän tuo nyt mahdottomia maksa yksi yö. Onhan se vaihtelua tavalliseen arkeen, mankeloidut lakanat ja kaikki.

Vierailija
54/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:00"]

[/quote]

Eli tarkoitatko ap:ta vai ap:n aikuista tytärtä? ;)

Vierailija
55/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:02"]Jos se mies on työtehtävien vuoksi paikkakunnalla, niin eikö hänellä ole jo firman puolesta hotellihuone? Menkää sinne paneskelemaan antaumuksella!

Ja vaikkei olisikaan hotellihuonetta firman puolesta, niin eihän tuo nyt mahdottomia maksa yksi yö. Onhan se vaihtelua tavalliseen arkeen, mankeloidut lakanat ja kaikki.
[/quote]

No ei ole kenelläkään mitään hotellihuonetta mutta mulla on talo. Haluan tehdä ruokaa ja olla rennosti enkä vain nusaista ja kököttää sängyn laidalla. Vaikka seksi on todennäköistä, en halua sopia mitään panotreffejä. Huomenna on työpäiväkin. Haluan mennä töihin kotoani. Lapsellani ei ole aamuherätystä, hänellä on lukuisia paikkoja, joissa olla kuten muinakin iltoina ja hän käy joka tapauksessa isällään illalla syömässä.
Ap

Vierailija
56/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:37"]No mulla asuu 19v. poika vielä kotona ja en todellakaan raahaisi miestä tänne ennen kuin muuttaa omilleen.( Äidin miehenkipeys taas ei ole hyvä syy jouduttaa oman kodin hakemista. ) Ja jos olisikin mulla mies, niin en vaatisi, että menee muualle, jotta saisin paneskella, ei se niin tärkeää ole tai sitten hotelliin nauttimaan rauhassa toisistaan, jos nyt on välttämätöntä. Kyllä tuokin luuhaa monesti yökaudet jossain, mutta aina se ei ole mahdollista mennä kavereille, koska heistäkin osa vielä asuu kotona ja taas muutama avoliitossa, niin ei heille oikein tuppauduta vain siksi, että äiti haluaa äijänsä tuoda kotiin.
[/quote]

Sulla on erilainen suhde etkä sä ja sun miesystäväsi ehkä pidä yhtä paljon seksistä tai ette halua toisianne. Mun ja tämän miehen suhteeseen seksi kuuluu olennaisesti ja se on ihanaa. Sen lisäksikin haluan kyllä jutellakin ihan rauhassa miehen kanssa ilman, että on ylimääräisiä korvia kuuntelemassa. Ei sinun suhteesi ole normi, jota muiden pitää tavoitella.
Ap
[/quote]
Jos olisit lukenut huolella, niin olisit huomannut ettei mulla ole nyt miesystävää. Että siinä mielessä huono vastaus. Kerroinkin mitä tekisin, jos olisi, eli tod. näk. mentäisiin hotelliin, jos nyt paneminen olisi jotenkin välttämätöntä, enkä toisi miestä kotiin ennen kuin poika muuttaa omaan kotiin. Parempi näin kaikille osapuolille, minun mielestäni. Voi sitä omankin lapsen tunteita ajatella, eikä vain oman alapään.....

Vierailija
57/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:12"]Kuka hullu tuollaisen takia sanoo parikymppiselle, että etsi oma asunto? Eikö asuntoa olisi parempi etsiä muista syistä; kun tuntee itse olevansa valmis ja tuettu, eikä vaan siksi, että äiti saa omaa tilaa. Lisäksi, kuka 20v haluaa antaa omalle vanhemmalleen tilaa sekstailla kotona?? 

[/quote]

O_o vaikutat vähän tärähtäneeltä. T. 20v

Vierailija
58/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:00"]

[/quote]

Eli tarkoitatko ap:ta vai ap:n aikuista tytärtä? ;)
[/quote]
Missä luki, että on tytär? Voi se olla poika myös... Ja ap:n todellakin pitää joustaa, on aikuisempi kuin lapsensa ja varmasti tietää ettei ole helppoa lapselle vanhempien uudet säädöt.

Vierailija
59/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä jokin syy olla himassa? Mä olin tuon ikäisenä kotona asuessani vähintään kerran viikossa yötä muualla. Jotenkin outoa, ettei voi yhtä iltaa olla muualla.

Vierailija
60/99 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, miten tuon ikänen asuu edes enää himassa?

Mulla oli 20-vuotiaana jo 2-vuotias poika, että silleesti. Ja vaikka ei olisi lasta, niin silti ihan normaalia että 20v asuu jo omassa osotteessaan ja huolehtii itse omasta elämästään... Vanhemmat tietysti tarpeen tullen tukee. 16v olin ite kun himasta lähdin. Ihan omasta tahdosta. :) koin olevani kypsä aikuistumaan ja kaikki on hyvin mennyt! Nyt ikää 37. Ja kolme lasta siunaantunut lisää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi