Olenko kohtuuton äiti? Mielipiteitä!
Mulla olisi treffit kotona mutta 20v. lapseni ei suostu olemaan poissa kuin osan iltaa, jonka on harrastuksessaan. Hän on paljon kaverimenoissa puoleen yöhön tai pikkutunneille asti, mutta kun pytdän itselleni tilaa tai rauhaa, ei sitten käykään. Isänsä asuu muutaman kilometrin päässä. Onko mulla oikeus pyytää lastani olemaan ilta isällä tai muualla? Vai saako lapseni kontrolloida sosiaalista elämääni, koska asuu samassa talossa?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:20"]Mä en silti oikein ymmärrä, että mitä se auttaa jos me sanotaan että joo, on sulla oikeus sanoa lapsellesi että menee siksi aikaa muualle. Vaikuttaako se jotain jos kerrot lapselle, että vauvapalstalla on myönnetty sulle tämmönen oikeus? Jos se lapsi kököttää siellä teidän kotisohvalla vaikka hoet sille että sulla on nyt oikeus, niin mitä me sille voidaan? [/quote] Luitko aloitusta??
[/quote]
Luin. Lapsi on sanonut että ei aio olla pois kuin osan iltaa. Joo, äidillä on oikeus pyytää poistumaan koko illaksi. Äiti saa meidän sympatiat. Seksi on kivaa. No niin, auttoiko tämä äitiä? Joko se lapsi menee isälleen koko illaksi?
Ei ole kohtuutonta. Tuon ikäisen lapsen kanssa pitäisi voida sopia, että lapsi on illan poissa. Tai äiti, jos lapselle tulisi vieraita.
Sanot lapselle, että menee kaverilleen yöksi. Kerro suoraan, että aiot hankkia semmoisen panotukan itsellesi, että takkujen avaamiseen menee viikko. Eiköhän se sitten tajua poistua paikalta, kukaan normaali ei halua olla samassa paikassa tietäen mitä äiti tekee viereisessä huoneessa :D
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:26"]Naitko sinä niitä naisiakin?
[/quote]
Sanoin juttelurauhaa. Sulla on trauma, jota purat nyt minuun. Vietäpä mukava päivä.
Ap
Et oo kohtuuton. Mää sanoisin lapselle, että se ja se tulee illaksi tänne ja halutaan viettää romanttinen ilta. Joten sun pitää nyt lähtee isälles.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:20"]Mä en silti oikein ymmärrä, että mitä se auttaa jos me sanotaan että joo, on sulla oikeus sanoa lapsellesi että menee siksi aikaa muualle. Vaikuttaako se jotain jos kerrot lapselle, että vauvapalstalla on myönnetty sulle tämmönen oikeus? Jos se lapsi kököttää siellä teidän kotisohvalla vaikka hoet sille että sulla on nyt oikeus, niin mitä me sille voidaan? [/quote] Luitko aloitusta??
[/quote]
Luin. Lapsi on sanonut että ei aio olla pois kuin osan iltaa. Joo, äidillä on oikeus pyytää poistumaan koko illaksi. Äiti saa meidän sympatiat. Seksi on kivaa. No niin, auttoiko tämä äitiä? Joko se lapsi menee isälleen koko illaksi?
[/quote]
Ehkä ap rohkenee vaatia ponnekkaammin kun saa tukea...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:24"] Lapsi saa olla kotonaan jos tykkää. Mene muualle huorailemaan jos on pakko.
[/quote]
Ei 20-v. ole mikään lapsi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:06"]Miksi sulla on treffit kotona?
[/quote]
Seksin takia...
Ap
[/quote]
Mene hotelliin...
Kyllä parikymppisen pitäisi ymmärtää että vanhemmilla on omia juttuja. Koska hän kuitenkin asuu luonasi ja paikka on hänen kotinsa, on mielestäni vähän kyseenalaista voitko heittää häntä illaksi ulos jos hän ei halua. Itse muutin pois kotoa 20-vuotiaana ja olisi tuntunut pahalta jos äiti olisi ajanut minua pakolla ulos. Toisaalta jos saisit keskusteltua ystävällisessä hengessä, ehdottaisit että lapsesi menee leffaan, ravintolaan tms, asia olisi ihan eri. Jos lapsesi on vielä köyhä opiskelija, leffalippujen piffaaminen tai vastaava voi toimia.
Itse olisin kyllä salamana poistunut jos olisi yövieraita ollut tulossa :D.
Kaiken kaikkiaan, lapsesi on jo aikuinen ja voit pakottaa hänet pois, mutta toisaalta lapsellesi koti on koti ja voi tuntua yllättävän pahalta saada "häätö", jos se tehdään ikävästi.
Onnea projektiin!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:06"]Miksi sulla on treffit kotona?
[/quote]
Seksin takia...
Ap
[/quote]
Mene hotelliin...
[/quote]
Jaa omasta talosta??
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:06"]Miksi sulla on treffit kotona?
[/quote]
Seksin takia...
Ap
[/quote]
Mene hotelliin...
[/quote]
No en mene. Mitä järkeä siinä olisi? Mulle on tulossa ystävä, mies kylään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:35"]Kyllä parikymppisen pitäisi ymmärtää että vanhemmilla on omia juttuja. Koska hän kuitenkin asuu luonasi ja paikka on hänen kotinsa, on mielestäni vähän kyseenalaista voitko heittää häntä illaksi ulos jos hän ei halua. Itse muutin pois kotoa 20-vuotiaana ja olisi tuntunut pahalta jos äiti olisi ajanut minua pakolla ulos. Toisaalta jos saisit keskusteltua ystävällisessä hengessä, ehdottaisit että lapsesi menee leffaan, ravintolaan tms, asia olisi ihan eri. Jos lapsesi on vielä köyhä opiskelija, leffalippujen piffaaminen tai vastaava voi toimia.
Itse olisin kyllä salamana poistunut jos olisi yövieraita ollut tulossa :D.
Kaiken kaikkiaan, lapsesi on jo aikuinen ja voit pakottaa hänet pois, mutta toisaalta lapsellesi koti on koti ja voi tuntua yllättävän pahalta saada "häätö", jos se tehdään ikävästi.
Onnea projektiin!
[/quote]
Ymmärrän tuonkin, mutta tämä minun lapseni on harva se ilta poissa kotoa. Viime yönäkin tullut joskus kolmen jälkeen. Mutta nyt ei meinaa sopia kun minä pyydän, vaikka hänellä olisi paikkoja, joissa olla.
Ap
Lapsesi käyttäytyy kohtuuttomasti. Ehkä hän ei oikein hyväksy uutta miestä? Se on ihan ymmärrettävää, vaikkei olisikaan kohtuullista.
Onko parikymppisesi ihan normaali?
Jos ei hälle sovi antaa äidilleen tilaa, minäkin sanoisin jo että etsipä sitten oma kämppä kuukauden sisään.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:45"]Lapsesi käyttäytyy kohtuuttomasti. Ehkä hän ei oikein hyväksy uutta miestä? Se on ihan ymmärrettävää, vaikkei olisikaan kohtuullista.
[/quote]
En ole tuomassa uutta miestä hänen elämäänsä. Tämä on ihan oma juttuni tämä mies.
Ap
Jos se ei halua lähteä, niin olkoon sitten, mutta ei niitä treffejä sen takia voi peruuttaa. Sitten täytyy vaan harrastaa seksiä suljetun oven takana. Aika usein niin käy toisinkin päin, kun asuu vielä porukoilla ja poikakaveri tulee kylään. Kultaiset muistot... kuinka kuunneltiin, että nyt ne kuorsaa, nyt voi, ja kuitenkin aamupalalla tasan kaikki tietää mitä tapahtui. Ja hävetti tietysti.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:52"]Jos se ei halua lähteä, niin olkoon sitten, mutta ei niitä treffejä sen takia voi peruuttaa. Sitten täytyy vaan harrastaa seksiä suljetun oven takana. Aika usein niin käy toisinkin päin, kun asuu vielä porukoilla ja poikakaveri tulee kylään. Kultaiset muistot... kuinka kuunneltiin, että nyt ne kuorsaa, nyt voi, ja kuitenkin aamupalalla tasan kaikki tietää mitä tapahtui. Ja hävetti tietysti.
[/quote]
En pysty tuohon.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:24"] Lapsi saa olla kotonaan jos tykkää. Mene muualle huorailemaan jos on pakko. [/quote] Ei 20-v. ole mikään lapsi.
[/quote]
No on se hänen lapsensa. Aikuinen tai ei. Vai etkö sinä ole enää vanhempiesi lapsi kun olet aikuinen?
Jos tuo mies olisi lapsen isä niin sitten asia olisi hieman eri ja varmaan lapsikin soisi heille rauhan. Mutta nyt nussii jotain vierasta setää, lasta voi ahdistaa kun äiti on tuollainen jakorasia ja siksi tahallaan haluaa olla kotona ja estää suunnitelmat.
Varmaan olisi hyvä lapsen muuttaa jo omilleen. Onhan se kurja, jos kotiinsa ei voi tulla juuri silloin, kun haluaa. Kurja on samoin, jos et voi tapailla vieraitasi, kun lapsi on paikalla. Kotisi on siis jo liian pieni teidän molempien yhteiseksi kodiksi.
Lapsen oma vika jos ei lähde ja joutuu sitten kuuntelemaan seksiääniä :-D :-D