FSoG. Onko oikeasti monenkin naisen fantasiaa?
Että miljonääri läpsii perseelle? Ja muutenkin tuo bdsm?
Itseäni ko. kohtaukset leffassa lähinnä ällötti. En ikinä haluaisi että mua sidottais ja kusipääexältä sain niin monta kertaa turpaani ettei mikään lyöminen/satuttaminen anna mitään kiksejä.
Siis mikä homma tässä on se että monen siht fiksuna pitämäni naisen mielestä elokuva on hyvä? :D onhan se tavallaan ihan viihdyttävä mutta ihan täyttä paskaahan se on.
Kommentit (13)
Ei vaan suht fiksut naiset sanoo että tuo elokuva on hyvä :D Sitähän se ei millään tasolla ole.
ap
No, ymmärrän, ettei tuollainen innosta, sillä BDSM ei todellakaan ole tuollaista, mitä kirja/elokuva kuvailee. Masokistilla on aina enemmän valtaa kuin sadistilla, sillä hyvin toteutettuna masokisti aina päättää, kuinka pitkälle on valmis homman viemään. Dominoijalla on siis vain näennäinen valta-asema. Tämähän ei FSoG:ssa toteudu, sillä Grey alistaa täysin kumppaninsa trauman takia. Hän ei saa siis oikeata nautintoa tästä asetelmasta vaan kyseessä on ällöttävä parannan-sinut-rakkaudellani- kuvio.
Yleensä dominoija on se, jolla on huonompi itsetunto ja alistujalla on taas parempi itsetunto. Molemmat haluavat tavallaan päästä toiseen rooliin. En itse saa kiksejä väkivallasta, mutta ymmärrän, miksi se joitakuita voi viehättää. Tässä tarinassa lähinnä ärsyttää sen keskiaikainen sukupuolikuva (mies: vahva, itsevarma, ei kosketuksissa tunne-elämään; nainen: heikko, tunteellinen, epävarma).
no itse et ainakaa kuulosta "suht fiksulta". minulle opetettiin jo päiväkodissa, että eri ihmiset tykkää eri asioista :)
Vois mennä katsomaan mutten tiedä, onko fsogista mitään iloa jos ei kauheasti piittaa bdsm-touhuista.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:21"]no itse et ainakaa kuulosta "suht fiksulta". minulle opetettiin jo päiväkodissa, että eri ihmiset tykkää eri asioista :)
[/quote]
Luetun ymmärtämistä sen puoleen et ole oppinut vieläkään.
Jos nyt jätetään koko bdsm-teema pois niin moniko voi käsi sydämellä sanoa että elokuva oli HYVÄ?
Elokuva ei ole hyvä, eikä kirjakaan. Suosittelen s/m-kirjoista kiinnostuneille mm. alan klassikkoja O:n tarina, Herra Jackin ihmeellinen huone ja Markiisi de Saden kirjat.
S/M:stä on nykyään saatavana aivan valtavasti faktatietoa, joka selventää, mistä asiassa on kyse. Kyse on roolileikistä, jossa väkivaltaa käytetään dominoinnin keinona. Myös monenlaisia nöyryyttämiskeinoja harrastetaan. Asiat tehdään yhdessä sovitusti.
S/M-aiheiset fantasiat ovat todella tavanomaisia mutta harva haluaa niitä toteuttaa. Pariskunta voi "leikillään" ottaa elementtejä S/M:sta seksielämäänsä, esim. sitomisen tai takapuolelle länsimaisen, silmien peittämisen, mutta ollaan vielä hyvin kaukana todellisesta s/m:sta, jossa sessiot ovat mukamas "totta", esim. älä tee mulle noin -pyyntö ei tarkoita mitään vaan kumppani jatkaa, ainoastaan turvasanat esim. liikennevalojen värit pysäyttävät leikin.
S/M nousee säännöllisin väliajoin muotiin ja se on ihan hyvä, sillä se on pitkään ollut vaiettu alakulttuuri. Kannattaa etsiä asiasta tietoa, jos kiinnostaa, em. leffa ei kerro asiasta oikein mitään.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:21"]
Yleensä dominoija on se, jolla on huonompi itsetunto ja alistujalla on taas parempi itsetunto. Molemmat haluavat tavallaan päästä toiseen rooliin. En itse saa kiksejä väkivallasta, mutta ymmärrän, miksi se joitakuita voi viehättää. Tässä tarinassa lähinnä ärsyttää sen keskiaikainen sukupuolikuva (mies: vahva, itsevarma, ei kosketuksissa tunne-elämään; nainen: heikko, tunteellinen, epävarma).
[/quote]
Haluaisitko vähän selventää? Miksi alistujalla on parempi itsetunto? Itse nautin alistumisesta ja olen aina pitänyt, että mulla on aika huono itsetunto ja haen hyväksyntää miellyttämällä.
Seksijutuille on oma osionsa, menkää sinne.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:12"]
Sun mielestä "suht fiksut" naiset ei voi pitää rajummasta seksistä?
[/quote]
mun mielestä suht fiksut eivät voi pitää 50 shades of Gray kirjoista...
Taitaa olla todella suuren osan naisista mieleen tulla vähän alistetuksi. Mietipä nyt, ei se kirja muuten olisi maailman kaikkien aikojrn top 10 myydyimpien kirjojen joukossa. Minä haaveilen paljon rankemmasta menosta kuin siinä leffassa, mutta miehen ei tarvitse olla miljonääri vaan oma mieheni. Hän valitettavasti ei ole innostunut sellaisesta :(
Leffaa en ole nähnyt, pari kirjoista luin. Kovasti mietin, mikä näistä teki kohutun, paheksutun tai jotenkin olevinaan "uudella tavalla" kiihottavan ja tulin siihen tulokseen ettei siinä ollut juuri kyse siitä millaista seksiä harrastetaan tai mistään erityisistä rooleista. Ehkä se monien naisten fantasiana oleva osuus löytyi enemmänkin dialogista, siitä että ilmaistaan sanallisesti halukkuutta, omia ja toisen mielitekoja, palvotaan kumppania ja uskalletaan olla sekä vahvoja että heikkoja yhdessä puolin ja toisin. Harjoitellaan yhdessä luottamusta ja voitetaan epävarmuuksia etsimällä uusia kokemuksia, jotka nyt voi olla ihan mitä vaan. En osaa tuota edes kummoisena alistaja-alistuja asetelmana pitää eikä varsinkaan mihinkään isäntä-palvelija rooleihin edes menty vaikka siitä oli puhe. Viimeisetkin rippeet noista rooleista oli karisseet toiseen osaan mennessä ja jäljellä oli ihan tavallinen pari jossa toisella on seksistä enemmän kokemusta kuin toisella. Monilla ei ehkä ole erillisiä huoneita sisustettuna seksiä varten ja omaisuuden verran seksileluja, mutta muuten tuossa ei paljon sellaista tapahtunut mikä tuntuisi kovin yllättävältä, vaikka kuulisin naapurini tai vanhempieni sellaista harrastavan. Monia juttuja totesin kokeilleeni itsekin mieheni kanssa, mutta en koe pienen sitomisen, lelujen tai joskus saamani leikkimielisen kurituksen tekevän meistä vielä BDSM-kategoriaa harrastavaa paria kun itselleni se tarkottaa jo vähän kovempaa meininkiä. Mullekin BDSM on enemmän sen tyyppistä toimintaa, mitä löytyy noista aiemmin mainituista kirja-klassikoista, jotka ovat jo valovuoden päässä sekä tästä kirjasarjasta että siitä mikä itseä innostaa.
Sun mielestä "suht fiksut" naiset ei voi pitää rajummasta seksistä? Miten yleensäkään fiksuus ja seksuaaliset mielihalut riippuu toisistaan, en ymmärrä. Fiksut pitävät vain perinteisestä heteroseksistä lauantaisin pimeässä peiton alla?