Äiti toi lapsensa sairaana hoitoon. Nyt meidän pojalla aivan kauheat tulehdukset! Suututtaa!!
Miten joku voi olla niin mäntti, että tuo sairaan lapsensa hoitoon?? Tältä lapselta tarttui meidän pojalle silmätulehdus ja kaamea flussa=(
Kommentit (46)
Varsinkin te, jotka olette sairaana töissä (asiakaspalvelussa), tuolla käsihuuhtelujen käytöllä voitte pienentää tartuttamista huomattavasti! Itse näin syksy/talviaikaan käytän aina käsidesiä, kun tulen kotiin kaupasta, roskia viemästä, päiväkodista...
Tarjoaako työnantaja kenties käsidesit ? Tuskin. Enkä ala tuollaistan aineiden kanssa edes lotraamaan. Pöpöt tarttuu, so. Ei niiltä kukaan pysty täysin välttymään. Busseissa ja kaupoissa aina joku niiskuttaa ja yskii.
kohta todella hyvä vastutuskyky. Muista nyt sitten lapsesi ja miehesi (jos ei ole juossut karkuun jo tuollaista käsidesi-fanaatikkoa) kädet huuhdella joka käänteessä.
Vierailija:
Tarjoaako työnantaja kenties käsidesit ? Tuskin. Enkä ala tuollaistan aineiden kanssa edes lotraamaan. Pöpöt tarttuu, so. Ei niiltä kukaan pysty täysin välttymään. Busseissa ja kaupoissa aina joku niiskuttaa ja yskii.
Eli mulle ei todellakaan ole mikään " so" juttu että pöpöt tarttuu, ja olen ihan raivona kun näen näitä välinpitämättömiä ihmisiä tuolla muita tartuttamassa!
Tuosta sai sen käsityksen, että kyseessä oli päivähoitopaikka (jos ei koko ketjua jaksanut tarkkaan lukea).
Vierailija:
kohta todella hyvä vastutuskyky. Muista nyt sitten lapsesi ja miehesi (jos ei ole juossut karkuun jo tuollaista käsidesi-fanaatikkoa) kädet huuhdella joka käänteessä.
Se EI vaikuta vastustuskykyyn mitenkään, vastaa käsien pesua, on vaan tehokkaampaa.
Vierailija:
39°c, 4 päivään ei ole syönyt, kun nieleminen saa itkemään. Silmä on tulehduksesta muurautunut umpeen jne... muuta mukavaa. Kyseessä ei todellakaan ole mikään tarhahoito, vaan kerho tyyppinen " vapaa valintainen" hoitopaikka, joten äidit, jotka lapsensa sinne tuo eivät ole töissä. Eli voivat aivan hyvin hoitaa kipeät lapset kotona! Kyseinen " tartuttaja" lapsi oli siis myös tosi kipeä.
ap
Tämänkin jälkeen osa jauhaa pienestä räkätaudista ja ihmettelee ap:ta...
Törkeältä kuulostaa mun mielestä. Ihan sen " tartuttajankin" takia. Tosi kipeä :-( Ja tässä voi jo sanoa, että on se ja sama onko kyse kerhosta vai hoitopaikasta. TOSI KIPEÄN paikka on kotona!
on noin huono vastustuskyky ei pitäisi viedä muiden lasten luokse.!!!
Luin tosiaan hätiköiden ap:n aloituksen ja kuvittelin hoidon viittaamaan päivähoitoon.
23
kuinkahan paljon olisi vanhemmat pois töistä jos jokaisen nuhan ym. takia olisi oltava sairaslomalla!!!????
vieppä ap lapsesi vaikka pph:lle jospa sieltä saisi vähemmän " tauteja" !!!
jotain omaa käsidesiä. Työnantajan velvollisuus ei ole tarjota edes päänsärkylääkettä.
Itse en käytä käsidesiä enkä tule sitä koskaan käyttämäänkään. Vien lapseni hoitoon nuhaisena. En voi olla montaa viikkoa peräkkäin kotona nuhaisen lapsen kanssa. Jos lapsellani ei ole kuumetta, niin hoitoon vaan. Jos lapsi jaksaa mennä muiden mukana ja leikkiä, niin aivan hyvin voi viedä hoitoon.
ap ei ole puhunutkaan mistään tarhahoidosta, eikä pikkunuhasta.
Mulle tämä ei todellakaan ole pikkujuttu, eräs talvi jouduin syömään 9 antibioottikuuria, kaikki lähti aina " pikkuflunssasta" , jonka jostain päiväkodista tai kaupasta nappasin :-(.
Se että räkä valuu lapsen nenästä, ei välttämättä enää tartu.
Ja ap, onko lapsesi pakko imeä muiden lasten räät vai onko nikopetteri todella herkkä lapsi saamaan kaikki maailman pöpöt ?
Edelleenkään, ei liikuta pätkääkää kuinka monta antibiottikuuria joudut syömään. Jokainen huolehtii itsestään ja sulla taitaa olla sairaan huono vastutuskyky.
t. 38
Mutta jos on pelkästään nuha, ei kuumetta, niin ei sen takia voi töistä pois jäädä.
Ja ei nyt kyse oo kuitenkaan mistään hengenhädästä, niin etteköhän selviä tästäkin räkätaudista.
Vierailija:
Flunssa kun on niin petollinen tauti, että se voi tarttua ihan mistä vaan. Esim ihminen jolla ei vielä itsellään ole edes oireita voi tarttuttaa jo ympärillä olevia.
Ja aika suojattu elämää joutuu viettämään, jos meinaa selvitä ilman syksyä/talvea räkätaudilta.
Flunssa virukset leviävät eritteiden välityksellä pahimmillaan silloin kun oireiden alusta on kulunut 2-7vrk. Ja näitä eritteitä mistä flunssavirus tarttuu on nimenomaan räkä, sylki ja aivastuseritteet.
Eivät yhtään ajattele, miltä lapsesta tuntuu olla nuhaisena, kuumeisena, puolikuntoisena hoidossa. Sitten sairas lapsi tartuttaa muutkin lapset ja lisäksi vaikeuttaa hoitajien työtä. Grrrahh!
En kyllä ymmärrä äitejäkään, jotka itse tulevat töihin sairaana ruikuttamaan ja niin ikään tartuttamaan kaikki työkaverit.
Pysyisivät kotonaan!
Ja minusta edelleenkin sellaiset tartunnat ovat turhia, jotka johtuvat siitä, että joku mukavuudenhaluinen ja piittaamaton vanhempi raahaa tuoreessa flunssassa olevan mukelon vaikkapa muskariin.
Tosi on, että flunssa voi tarttua jo ennen oirehtimista. Ja että osa flunssista tarttuu pitkään, ei ainoastaan alkupäivinä. Mutta poistaako tuo sen vastuun, että vapaaehtoisista menoista voisi olla juuri sairastuneen lapsen kanssa poissa?
Sitä paitsi, ap kertoo sen toisen lapsen olleen todellakin myös kipeän OLOINEN. Sellaisen lapsen vieminen kerhoon on vastuutonta ja lapselle kamalaa.