En voi mennä uimahalliin, koska pitää mennä alasti suihkuun
ja muut näkevät ja arvostelevat mielessään
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:48"]
En voi mennä uimahalliin, koska pitää mennä alasti suihkuun
ja muut näkevät ja arvostelevat mielessään
Mitä ajatuksia herättää?
[/quote]
uimahallissa ei ole muita sääntöjä kuin se, että saunaan ei saa mennä uikkarit päällä ja altaaseen pitää mennä suihkun kautta. Eli siellä pesutiloissa voit tosiaan suihkutella ihan vaatteetkin päällä. Kotimatka on sitten ehkä hieman hankala, ainakin näin talvella.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:37"]Mun mielestä se ei ole normaalia kekkuloida alasti ventovieraiden edessä nolostumatta. Sekään ei ole normaalia että saunotaan yhdessä koko perhe koolla tai jopa sukulaiset. [/quote] Haluaisin kuulla mikä siinä on epänormaalia? Sekoitat seksuaalisuuden alastomuuteen. Alastomuus on ihmiselle kaikista luonnollisin "asu" me synnymme alastomina, onko se susta jotenkin "ei normaalia"? On hyvin kummalista mun mielestä että tähänkin on kommentoitu: alaston vartaloni kuuluu vain mulle ja miehelleni. Eikai se nyt tarkoita että vaikka kävelisit pylly paljaana uimahallissa niin vartalosi kuuluisi jotenkin minulle? Outo ideologia. Mutta toki kunnioitan myös tätä mielipidettä, ihmettelen vain..
[/quote]Vaikka minulla/sinulla ei olisikaan mitään seksuaalisia ajatuksia ko. tilanteissa, se ei tarkoita että jollain muilla ei olisi. On outoa kytkeä toisistaan kokonaan pois alastomuus ja seksuaalisuus.
[/quote]
Miten voit elää, kun ympärilläsi ihmiset ajattelevat seksuaalisia minkä ehtivät, vaikka sinulla on vaatteet päälläkin? Pukeudutko pahvilaatikkoon?
On meitäkin, joista julkisen alastomuuden mahdollisuus nimenomaan hoitaa ihmisen itsemääräämisoikeutta ja omanarvontunnetta. Ne jotka eivät uimahalliin kestä mennä, olkoot menemättä, sellaista lakia ei ole tulossa, että teidät sinne kotoa haettaisiin. Turha yrittää vetää tätä itsemääräämisoikeustaisteluksi. Mutta tietäkää, että enemmistön mielestä teillä silloin viiraa, ei meillä muilla.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:39"]
En ujostele tuosta syystä, mutta yököttää ne kymmenvuotiaat pojat äitiensä helmoissa, vai pitäisikö sanoa tisseissä (kuvaannollisesti siis...). Ja miltähän samanikäisiistä tytöistä mahtaa tuntua? En käykään käytännössä koskaan uimahallissa.
[/quote]
Alapeukku mammalta jonka mukana uimahallin pesutiloissa kulkee 12v poika?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:48"]ja muut näkevät ja arvostelevat mielessään
Mitä ajatuksia herättää?
[/quote]
Ei mulle ole koskan tullut mieleen että muut ovat siellä uimahallissa arvostelemassa mun kroppaani. Oiskohan itsetunto ongelmaa hieman havaittavissa??
Ap itse en mennyt uimahalliin vuosikausiin, koska olen aina hävennyt olla alasti muiden edessä, mutta kun lapsi syntyi, niin oli pakko ja ekan kerran jälkeen sitä alastomuutta ei edes ajattele kun siellä on kaikki alasti!!! :) Mene!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:37"]Mun mielestä se ei ole normaalia kekkuloida alasti ventovieraiden edessä nolostumatta. Sekään ei ole normaalia että saunotaan yhdessä koko perhe koolla tai jopa sukulaiset. [/quote] Haluaisin kuulla mikä siinä on epänormaalia? Sekoitat seksuaalisuuden alastomuuteen. Alastomuus on ihmiselle kaikista luonnollisin "asu" me synnymme alastomina, onko se susta jotenkin "ei normaalia"? On hyvin kummalista mun mielestä että tähänkin on kommentoitu: alaston vartaloni kuuluu vain mulle ja miehelleni. Eikai se nyt tarkoita että vaikka kävelisit pylly paljaana uimahallissa niin vartalosi kuuluisi jotenkin minulle? Outo ideologia. Mutta toki kunnioitan myös tätä mielipidettä, ihmettelen vain..
[/quote]
Et muuten kunnioita, jos sanot että se on outo ja kummallinen.
Tämän jutun luettuani minun tekee entistä vähemmän mieli mennä uimahalliin.
Turha väittää, ettei kenenkään ulkomuotoa siellä katsota. Hölmöimmät vielä nauravatkin sen lisäksi että tuijottavat.
Katsotko sitten itse muita arvostellen vai miksi luulet olevasi niin erityinen, että kanssaihmiset edes kiinnittäisivät suhun huomiota? Alasti nekin siellä on.
Pidä uimapuku päällä, ei kukaan tuu valittamaan.
Äiti sanoi joskus, että herätät enemmän huomiota jos yrität peitellä itseäsi esim. vaatteita vaihtaessa. Jos normaalisti vaan olet, ei sua niin huomata. Enkä ainakaan itse tuijota alastomia ihmisiä vaan pidän katseen silmien tasolla, varsinkin jos juttelen jonkun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:49"]
Mitä ne muut siellä uimahallissa tekee?
[/quote] Muut ovat navetassa. Uimahalliin mennään peseytymään ja uimaan eikä katselemaan saati arvostelemaan toisia. Jos ei osaa edes alkeellisia käytöstapoja, niin voi olla menemättä uimahalliin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:56"]
Äiti sanoi joskus, että herätät enemmän huomiota jos yrität peitellä itseäsi esim. vaatteita vaihtaessa. Jos normaalisti vaan olet, ei sua niin huomata. Enkä ainakaan itse tuijota alastomia ihmisiä vaan pidän katseen silmien tasolla, varsinkin jos juttelen jonkun kanssa.
[/quote]
Tämä on ihan totta.
Tilaa sellainen merkki, millä saa pitää uimapukua päällä koko ajan.
Jahas, tämän keskustelun teki kaverini kun hän veti herneen nenään sanottuani etten tykkää oleskella alasti kouluryhmän edessä, kyseessä siis koulu-uinti. En tajua miksi hän kokee tämä niin henkilökohtaisena asiana, että piti oikein aloitus tehdä AV:lle. Kai on niin outoa jos suomalainen ei tykkää esitellä itseään kaiken kansan edessä, kuten true luonnonlapsen täytyy
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:51"]
Joukkuelajia pelaavana voin sanoa, että tuo on ihan normaalia jollei ole tottunut olemaan alasti muiden edessä. Siihen kuitenkin tottuu nopeasti ja kohta unohdat olevasi alasti. Pääset samalla katsomaan myös muiden vartaloita ja huomaat etteivät nekään täydellisiä ole.
[/quote]Tämä on totta. Kun muutaman kerran uimahallissa käy ja muiden muassa siellä toimii niin kuin pitää, ei kohta jaksa enää välittää siitä minkä näköinen itse on ja mitä muut olevinaan itsestä ajattelevat. Sitä paitsi vaikka alussa uimahallissa käydessäni piiloittelin kroppani löysää ruttuista vatsanahkaa, niin nyt olen nähnyt lukuisia muita jopa ikävämmän näköisiä vartaloita ympärilläni ja huomaan, että en jaksa kiinnittää niihin enää mitään huomiota.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:50"]
Menetkö kotona ukkosi kanssa saunaan - alasti?
[/quote]
Aika ontuva vertaus. Kyse on perheenjäsenestä ja uimahallissa ventovieraista. JA eiköhän sen ukon kanssa tehdä alasti muutakin käydä saunassa.
Minäkään en halua esiintyä alasti muiden kuin perheenjäsenten ja terveydenhoitohenkilökunnan edessä. Siksi en käy uimahallissa.Lapsistani keskimmäinen on samanlainen.
Mäkin olisin kyllä vähän kiusaantunut, jos opettajana pitäis ohjata luokkaani alasti. Toisaalta tiedostaisin että roolimallina pitäisi olla mahd. luontevasti.
On normaalia tuntea epämukavuutta tuossa tilanteessa, mutta jos ei pysty menemään esimerkiksi uimaan tai saunomaan alastomuuden takia, menee jo yli. Pelkojen ei pidä rajoittaa elämää. Hyväksy kehosi sellaisenaan.
Kaverini logiikan mukaan en voisi käydä lääkärissä tai synnyttää kun siinähän pitää olla alasti!!1!1!1 Ehkä hieman eri asia hoidattaa terveyttänsä kuin keimailla kymmenien edessä alasti uimahallissa :D
En ujostele tuosta syystä, mutta yököttää ne kymmenvuotiaat pojat äitiensä helmoissa, vai pitäisikö sanoa tisseissä (kuvaannollisesti siis...). Ja miltähän samanikäisiistä tytöistä mahtaa tuntua? En käykään käytännössä koskaan uimahallissa.