♥SUURPERHEKUUMEILIJAT♥ viikko 37
en ainakaan löytänyt vielä meille pinoa
Kommentit (51)
Nuorin heräsi karjumalla kuin leijona päiväuniltaan.Sylittelin tuossa vartin verran pärskivää ja rähjäävää poikaa.Nyt laimennut nyyhkytykseksi ja lähtikin jo isompien leikkeihin mukaan.Kummallinen sisupussi,tappeleekin vaikka voimat loppu!
Ei mulla oikeastaan ole mitään kirjoitettavaa.Huomenna se kauan odotettu ultra ja toivon vaan että aika kuluisi,lentäisi siivillä huomiseen!Pitkä ilta vielä edessä.Onneksi on lasten harrastuksia ym,vähän nopeammin kuluu aika.
Olo on tällä hetken kun ei raskaana olisikaan.Masu hieman pömppää ja väsymys iskee ilta-päivisin mutta siinä kaikki.
Juuri nyt mies on kaupassa kahden isomman kanssa ja täällä rauhallista,kun sain pienimmänkin rauhoittumaan.Taidan heittäytyä sohvalle pötkölleen=)
L+5+sissi rv 12+
Piti vain kysymäni, että kannattaako minun edes yrittää sinne yahooseen, kun olen tällainen uus-vanha, on-off kuumeilija? Vai hyväksytäänkö sinne vain teidän ns. vakiporukka?
Toivottavasti et pahoita mieltäsi, mutta yahoon lista on nyt lopullisesti suljettu. Alun alkaenkin sovimme, että porukka pidetään pienenä ja nyt yhteispäätöksellä sovimme, ettei enää uusia jäseniä tähän listaan oteta. Mitään henkilökohtaista siinä ei ole ketään kohtaan, joten toivottavasti tosiaankaan kukaan ei tästä suutu.
Lähes kaikki me yahoolaiset kuitenkin palstaillaan myös tällä puolella, joten samojen kanssa pääsee ajatuksia silti vaihtamaan.
hirveää kiirettä pitänyt, ettei ole ehtinyt juuri koneella käymään.
Tulen viimeistään huomenna paremmalla ajalla ja tulen kirjoittamaan itsestäni myös yahoolle!
kuopus kärtyää, lähden tissuttelemaan ja laittaan porukan iltapalalle ja säänkyyn.
Huomiseen!
mamma2006 ja mukelot
Aika hiljainen pino ollut eilen.
Tänään sitten Leannalla ultra. Tulehan kertomaan ultrakuulumisia kun kerkiät♥
Meille ei tänään mitään ihmeellistä. Siivousta, siivousta ja siivousta. Tarttis varmaan lähteä pienten kanssa käymään kaupungilla tai jotain, kun rupeaa tämä joka päiväinen siivoaminen vähän ottamaan nuppiin pikkuhiljaa. Päivä kaupungilla ja vaikka kylässä jonkun ystävän luona ja taas jaksaa kummasti.
Eipä tänne ihmeempiä. Odottelen kuulumisia.
Medison
Täällä taas. Ihme imu tällä palstalla taas nykyisin :)
Tuulitii: en tietenkään pahoita mieltäni siitä, että olette sulkeneet yahoon. Minulla ei ole mitään muuta tällä palstalla oloa vastaan, kuin se, että eräs läheinen ihminen saattaa minut täältä bongata (ellei ole sitä jo tehnyt :)). Ja niin kuin varmasti ymmärrätte, joskus näistä asioista ei vain haluaisi puhua (liian?) aikaisin. Mutta älkää nyt kuitenkaan kaikki tätä palstaa jättäkö.
Tänään sain koulussa kuulla, että eräs kurssikaveri on raskaana ja sehän oli vain omiaan pistämään minun päätäni enemmän pyörälle ;) Mutta katsellaan nyt vielä, ehkä... Hetkittäin toive siitä viidennestä on todella kova ja sitten taas toisina hetkinä ei. Ja miehellä on sama juttu. Mutta, jos niin on tarkoitettu, niin eiköhän ne palaset taas loksahtele paikoilleen ja meille joko tulee lisää lapsia tai sitten ei. Huh huh, mitä jorinaa :)
Minulla on siis nyt ensimmäistä kiertoa ehkäisyrengas käytössä ja kaikenlaista ihme oiretta on ilmaantunut. Olen muutaman päivän ollut kuin jääkalikka, vaikka yleensä menkkojen lähestyessä alkaa pikemminkin hiki virrata. Huomenna pitäisi poistaa tämä ensimmäinen rinkula ja jo nyt on pari päivää ollut ihme tuhrua. Ja minä kun luulin, että ne menkat alkavat vasta sen renkaan pois ottamisen jälkeen :/ Mutta ehkäpä nämä ovat vain jotain tottumattoman juttuja ja korjaantuvat ajan myötä? Muuten se kyllä vaikuttaa ihan kätevältä. Ja siitä on myös aika helppo päästä eroon, jos tarve vaatii ;) Onko teillä kellään muulla ollut tuota rengasta käytössä?
Leannan ultrasta olisi tosiaan kiva kuulla.
No, nyt lähden tekemään pari kolu juttua, kun tuo kuopuskin vielä koisii.
Misti ja nelikko
Vaikka kirjoitustahti ei ehkä yllä aikaisempaan, niin täytyyhän tänne jäävienkin kuulumisia käydä lukaisemassa.
Sitten ajattelin pudottaa pommin, tänään varmistui ++++
La menee toukokuun puolenvälin lähelle, jos kaikki hyvin sujuu. Neuvolassa kävin testin teettämässä, pihi kun olen. Odottelin ihan kunnolla, kuukautiset olivat jo reilu viikon myöhässä.
Leannan ultrassa oli kaikki toivottavasti hyvin, laitathan kuulumiset sentään.
Nyt pitää siirtyä jälleen kerran ruoanlaittoon.
Tulihan se toukokuun plussa sieltä.Medison ja Levinia sitten kesäkuuhun!Hienoa tytöt!!!
Ultrassa vain hyvää.Aktiivinen sikiö löytyi hyvillä sydämen sykkeillä.Turvotusta ei(1,1mm)ja nenäluukin löytyi.
Ultra mittasi sissin hieman pienemmäksi kuin kk mukaan ja antoikin la 30.3-1.4 aikavälille mutta lääkäri ei alkanut" vanhalle konkarille" päiviä vaihtamaan,hymyili vaan ja sanoi että kyllä tämä rouva tietää että vauva tulee kun on valmis=)
Nyt otan rauhallisesti raskauden suhteen.LUPAUS!=)
Leanna ja katras ja vilkas sissi rv 12+(11+)
Joten täytyy saada kaksi kesäkuisiinkin(huom Medison ja Levinia;))
Ja onkos se sitten kolme heinäkuisiin...
L
Tosi hienoa, meillä on tosiaan 2 toukokuista. Toivottavasti se tarkoittaa että kesäkuisiakin olisi sitten kaksi (vai mitä Levinia??) Tai vaikka enemmänkin.
Olipa mukava kuulla taas hyviä ultrakuulumisia! Ensimmäiset 12 viikkoa on sissilläkin jo takana. Nopeasti tämä aika menee. Joko masu on alkanut pyöristyä?
Medison
Ja Leannalle onittelut hyvistä ultra-kuulumisista! Nyt sitten rauhallisempaa loppuraskautta kun alun piinoista olet päässyt ;o)
Aamupäivä lorvittiin miehen ja kuopuksen kanssa autokaupoissa ja parilla koeajollakin käytiin, vaikkei ollakaan autoa vaihtamassa.Meidän perheen yleistä hupia =)
Ja just alkaa esikoisen luokan vanhempainilta täytyy sinne lähtä :-/
Marlett
Ja Leannalle myös; kiva,että kaikki on hyvin.
Voi, kun meillekin pian tulisi vauva...Tänään näin töissä pari aivan ihanaa pikkuista, hyvä ettei itku tullut! Jospa sitten tosiaan vähän syksymmällä aloitellaan, kuten ukkorakas lupaili. Mikä sitten sitä " syksympää" on, saas nähdä!!
Tänään aloitan pitkästä aikaa lukemaan kirjaa. Kirjakerhosta tuli tilattua kuukaudenkirja pitkästä aikaa, joten odotan innolla sen kimppuun pääsemistä. Saisi nuo muksut ensin unten maille, sitten lysähdän sohvalle kirjan kanssa.
Eipä tässä sen kummempia. Palailen taas, kunhan ehdin.
Suviruusu
Isot Onnitteluhalit ja paljon vaaviliimaa !!
Ihanaa, että saatiin toukokuulle toinen plussa...
LEANNA hieno juttu että saimme lukea hyviä ultrakuulumisia, kylläpä se aika menee äkkiä kun tuntuu, että ihan vasta luimme plussa-uutisen.
Olen miettinyt tuota asiaa noista palstakyylistä ja olen kanssanne samaa mieltä, että sairasta ja inhottavaa, kaikille jotka lukevat ja levittelevät täältä tiedoksisaatuja asioita voin vain toivottaa, että hankkikaa oma elämä ja miettikää olisikos kivaa jos omia juttujanne kuulisitte kylillä kerrottavan !! Kannattaa aina miettiä miltä se tuntuisi jos omalle kohdalle osuisi !! ( En tarkoita nyt meitä tänne palstalle kirjoittelevia vaan niitä serkun kummin kaimoja jotka tuntuvat paremmin tietävän asiat kun me itse...pe.le että mua ällöttää tollaiset ihmiset ))
Täällä iltahärdelli menossa ja meteli sen mukainen,,nyt on tappelu kun ei ole paahtoleipää vaan sämpylöitä, eilen ei ollut sämpylää jne tuttua varmaan kaikille...
Omassa (.) ei kummepia, tärppiajat käytetty hyvin aktiivisesti, mutta en ainaskaan tuntenut ovista joten luulen etten ainakaan minä kartuta toukokuun plussasaldoa.
Nyt menen iltakaffelle ja sitten sohvalle odottelemaan sen uuden sarjan alkamista, tuntuu vaan ettei ole sen tyylinen ohjelma mistä tykkäsin mutta aika näyttää...
Oli mulla jotain komentoitavaakin vielä mutta en nyt muista lahopää kun olen..
Palaillaan !!
Isotikru kera meluavan tikrulauman..
Mä aion kirjoittaa yhä tännekin,mut vain sellaista jota veljen ex saa mun puolesta kailottaa vaikka koko maailmalle.
Mun pitäs siivota,koti on täl hetkel kuin pommin jäljiltä ja tänään ja huomenna tulee vieraita,joten todella tarttis tehdä jotain.
Me katseltiin eilen lasten vauvakuvia ja hirmuinen vauvankaipuu valtas mielen....Ne on niin syliin sopivia ja ihania,taapero pyörähtää enää pikaisesti sylissä,menee tass,pikahali ja meno jatkuu vaan....
Tänään selvis,et tytön kuumeilu johtui kuin johtuikin yksinkertaisesti hampaista,hurautettiin heti aamutuimaan tytön kans paikalliseslle huoltamolle munkkikahville(eli äiti joi kahvin ja tyttö söi ekan hampaan kunniax reikämunkin hymy korvissa)
Nyt pakko aloittaa siivous,jos sais valmiiksi,ennenkuin koululaiset kotiutuu.
Lumina
Olen kyllä käynyt lukemassa pinoa parin päivän välein, mutta kun ei ehtisi muka ikinä kirjoitella. Nyt pienet päiväunilla, joten hetki aikaa koneella.
En enää muista mitä itsestäni kertoilin viimeksi, mutta perheestä löytyy siis kaksi koululaista sekä 4-v ja 1-v pojat. Lisäksi mulla on hoitotyttö joka on lähes samanikäinen kuin tuo oma kuopus, joten arkisinkin riittää vilinää vaikka tytöt ovatkin koulussa. 4v on kerhossa iltapäivisin neljä kertaa viikossa ja pienet nukkuvat tuolloin, joten on hieman aikaa hengähtää kun noista koululaisista ei nyt niin vaivaa ole. Äskenkin esikoinen (kohta 9v) leikkasi itselleen leipää tuolla kun äiti ei ehtinyt tulemaan. Niin ne lapset kasvaa!
Illalla onkin ekaluokkalaisen vanhempainilta, taidan mennä sinne ja jättää miehen lasten kanssa kotiin. Saapa kuulla sitten ihan itse mitä siellä puhutaan, mies kyllä menisi mielellään sinne, mutta ei kyllä muista kertoa kaikkea sitten kotona. Parempi siis mennä itse, kun ei saada lapsenvahtia jotta päästäisiin molemmat.
Aiemmin taisin mainita että mies meillä vielä empii tuota viitosta, mtta on tainnut tulla jo toisiin aatoksiin. :) Kun ehkäisykeinina on kumit, on ne helppo unohtaa tuonne laatikkoon, ja niin kävi tässä kierrossa, mies kyllä tiedosti asian silläkin hetkellä. Itse tiesin (?) että oli jo liian myöhäinen aika kierrrosta, mulla kun kierto on aina 28-30 päivää. Tosin sitten parin päivän päästä rupesin laskemaan, olin nimittäin muistanut kuukautisten alkamispäivän ensin väärin ja mietin kuumeisesti että voisiko sittenkin... Nimittäin jos pisimmän kierron mukaan lasketaan ja munasolu on hedelmöittymiskykyinen vuorokauden (vaiko vain 12 tuntia?) niin ois ehkä mahdollista. Hassuinta tässä on se, etten oikeastaan haluaisi olla vielä raskaana!! (Ja mitäkö sitten teen täällä kuume-pinossa, heh heh.) Olen nimittäin sopinut tuon hoitolapsen hoitamisesta toukokuun loppuun saakka enkä haluaisi jäädä äippälomalle ennen sitä, ja olisi ihan kiva viettää yksi jo varattu viikonloppumatka miehen kanssa ensi kuussa ihan kahden ilman pahoinvointia ja pitäisi sitä ja tätä ja... Tätä tämä siis on, mutta aika normaalia kai aika monille. Pitkään odotetaan plussaa ja kun se tulee (mulla siis ei edes ole tullut vielä!) niin sitten tulee sellainen Apua!
Me (tai minä siis) kun ollaan vielä oltu tosi helposti raskautuvia, neljää lasta en yhteensä tehty viisi kiertoa, joten ollaankin vitsailtu että riittää kun istutaan vierekkäin sohvalla. Täytyykin (jos tämä viides joskus saadaan) hankkia sitten joku hyvä ehkäisy, ei kuitenkaan sterilisaatiota, siihen en pysty. Ehkäpä kierukka voisi olla hyvä, vaikkapa jopa hormoni-sellainen. E-pillereitä en enää halua syödä, joten vähän hirvittää tuo hormoni kierukassakin, mutta pitäisi olla ihan eri luokkaa nuo hormonimäärät.
Mitenkäs teillä muilla ehkäistään jos sellaiseen on tarvetta?
Nyt heräsi hoitotyttö, täytyy mennä.
Kiva, jos jaksatte täälläkin pitää pinot pystyssä.
Tuulitiille onnea plussasta!
Leannalle tännekin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.
Mistille piti jotain kommentoida, mutten millään muista, mitä. Aika samanlaisia tuntuu ajatukset olevan meillä.
Medison. Tutulta kuulosti miehen vaatekaapin siivoaminen. Mä oon monesti sanonu, että miten mä lapsille opetan järjestyksenpitoa, kun miehen kamppeita on siellä täällä ja aina avaimet ja kännykät jne hukassa.
Yritän nyt sitten saada itekin välillä tänne kirjoiteltua. On niin mukava lukea teidän juttuja. Jotenkin neljän lapsen kanssa perhe tuntuu jo aika suurelta.
Mies on koittanu puhua, että eiköhän meidän lapsiluku oo nyt tässä. Ite en osaa niin ajatella. Mutta tuntuu kyllä, että väkisin on pidettävä taukoa ennen kuin antaa vauvalle mahdollisuuden tulla, jos on tullakseen. Toistaiseksi luotetaan kuitenki imetyksen ehkäisytehoon, kunnes kuukautiset alkaa. Kaikilta on alkanu vasta n. 1v iässä. Sitte varmaan pitäis ottaa hormoonikierukka. Lääkäri sanoi, että se on enemmän " paikallisvaikutteinen" kuin pillerit (tai pistokset tai kapselit) ja pitäis siksi sopia paremmin. Millään en kyllä moista kapistusta haluais. Mutta kun kumeja ei tuu laitettua enkä mä määräänsä enempää kuitenka yksin jaksa, kun mies on niiiiin innokas metsämies ja touhuaa koiran kanssa jne eli lapset ja kotityöt on sitte paljolti mun kontolla.
No, tässäpä kuulumisi näin " alkuun"
T@hti ja lapset 00,02,04 ja 06(2kk)
Ihanaa tuulitii. Minä voisinkin sitten plussata vaikka kesä-heinäkuulle, vai mitä? heh!
Nyt on imetyskin alkanut huomattavasti vähenemään, joten raskautumismahdollisuudetkin paranevat. Täytyy kyllä tunnustaa,että normaalitilanteessa olen kyllä helposti raskautuvaa tyyppiä, kyllä, tyyliin yhdestä kerrasta on onnistanut. Toki eihän sitä koskaan tiedä seuraavan kohdalla miten käy?!
Mua ei ole näkynyt täällä tällä viikolla, eikä johdu siitä että liityin yahooseen. Mulla on ollut todella kiirettä ja loppuviikkokin tulee olemaan, että älkää ystävät hyvät luulko että katoan minnekään. =)))
Eilen oli koulun vanhempainilta. Loppuviikoksi tiedossa juhlien suunnittelua ja toteutusta!
Tälle päivälle olisi kodinhoitohuoneprojektia,,mä inhoan sitä pyykin laittoa,,,varsinkin puhtaan pyykin. Ja se näkyy meiän khh:ssa, ihan kuin pommi olis räjähtäny!
hei, vähän gallupia: paljonko teillä menee rahaa ruokaan kk:dessa?
ja montako hklöä talouteen kuuluu?
Pitää rientää taas kuopuksen perään, laittaa nimittäin kaiken suuhun mitä eteen tulee, joten todella vahdittava.
Palaan taas!
mamma2006 ja mukelot
Mulla on myöskin ollut todella kiireinen viikko, joten olen vain ihan hätäisesti käynyt lukemassa viestit. Itse asiassa aloitinkin jo hetki sitten viestin kirjoittamisen, mutta tämä kentsun masiina tilttasi, taas, huoh.
Niin, onnittelut Tuulitii, tätäkin kautta.
Puoliso oli perinteisellä mettäreissullaan lauantaista tiistaihin. Olin kyllä " aika" ryytynyt, kun hän kotitui. Pikkumiehelle nousi sunnuntaina kuume; viihdytin kipeää ja kiukkuista viisivuotiasta. Ja samalla tietysti hoitelin muita lapsukaisia ja yritin tehdä pakolliset huushollihommat. Toiseksi vanhin autteli aika paljon, mutta muut isommat loistivat poissaolollaan.
Meillä ollaan kuudennen lapsen jälkeen ehkäisty todella vähän. Puolisen vuotta vauveleiden syntymän jälkeen me olemme pelleilleet kumien kanssa. Ja tietysti sen ajan, kun odotin sappioperaatioon pääsyä. Muun ajan me olemme tarvittaessa käyttäneet rytmimenetelmää. Mulla on aikoinaan ollut hyvinkin säännöllinen kierto ja olen tuntenut oviksen todella selvästi, joten on ollut aika helppo ajoittaa äksönit turvalliseen aikaan. Nyt kierto heittelehtii, mutta ikä puolestaan hoitaa ehkäisyn:D
Minä olen totaalisen epänaisellinen näissä vaate ym. asioissa. Ostan uusia asusteita silloin kun on pakko. Jos olisin rikas, niin jättäisin kaikki ulkonäköjutut stylistin huoleksi. Musta on mun vaatteissa edelleen se yleisin väri; olin nuorempana kai jonkinsortin vaihtoehtoihminen. Myös muut maahenkiset värit ovat yliedustettuina mun vaatekaapissani. Joskus innostun ostamaan jotain värikästä, mutta sellaiset tahtovat sitten jäädä muutaman käyttökerran jälkeen kaappiin.
Oikeastaan ainoa, minkä suhteen mä olen ulkonäköjutuissa tarkka on mun paino. Harrastan säännöllisesti liikuntaa ja olen jokaisen tenavan jälkeen pudottanut painon lähelle tyttöaikaisia lukemia (en ole mikään heinäseiväs koskaan ollutkaan). Nyt mun varttani " koristaa" pari kesälomakiloa, jotka pitäisi saada pois. Mitään rankkaa kuuria en vaan voi pitää; hormoonit menevät moisista vieläkin pahemmin sekaisin. Mutta hiljaa hyvä tulee.
Puoliso odottaa jo eteisessä pikkuneidin kanssa; kauppareissu odottaa.
Huomenta!
Minä se sitten plussasin eilen illalla!
Nyt sitten odotellaan pikkuvitosta keväällä syntyväksi.
Ihme juttu ettei testit näyttäny mitään aikaisemmin.
Testasin siis kp38/28 nyt selkeän plussan.
Olen tehnyt varmaan viisi testiä heti kun kuukautiset jäi pois.
koneen vihdoin auki.
Me siivoiltiin eilen koko perheen voimin pihaa, vietiin puutarhakalusteet sisälle, kasattiin trampoliini ja korjattiin uimalelut talteen, teltta kasaan ja sen sellaista valmiiksi syksyä ja talvea ajatellen. Puutarhakalusteet pitäisi nyt vielä käydä puuöljyllä läpi ja sitten saisi peittää ne talvisäilöön.
Eilen innostuttiin myöskin leipomaan taas sämpylöitä ja mokkaneliöitä, nam. Hyvin tekivät kauppansa. Huomasinkin että pakastin on aikast tyhjä joten täytyy aloitella leipomista taas.
Niin ja mamma2006 ja lumina, teidät on hyväksytty yahoolistalle, joten tervetuloa juttelemaan!
Nyt tarttisi taas kerran silittää pino vaatteita. Tänään olenkin siivoillut miehen vaatekaappia. Siinä sitä onkin työtä. Meillä kun tuo mies ei noista vaatteista kauheasti perusta ja kaappinsa on ja sen näköinen (työvaatteet nimenomaan).
Eilen laskettiin lasten kanssa että on enää neljätoista viikkoa jouluun. Nopeasti on kesä mennyt ja kuukauden päästä on jo syyslomaviikkokin käsillä. Mä tykkään näistä syysaamuista kun ulkona on ihanan viileätä ja kirpeätä. Toisaalta tykkään kyllä kaikista vuodenajoista.
Medison