Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥SUURPERHEKUUMEILIJAT♥ viikko 37

11.09.2006 |

en ainakaan löytänyt vielä meille pinoa

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein oo inspista tahan kuumeiluunkaan kun ei noita tateja ilmesty; hitsi kp:tkin jo 46...

Mistille etta meikalaisen 14v:n kanssa ollaan samoilla linjoilla! Vanhanaikaisia ollaan ja meikkeja ei laiteta, jotain vaaleeta kynsilakkaa ja huulikiilletta kylla sallitaan. Vaatteista tapellaan nykyisin jo vahemman kuin silloin 12v, alkaa pikkuhiljaa luottamaan vanhan aiteensa makuunkin!?! Napa paljaana ei meillakaan kuljeta, isa ei hyvaksyisi noita ' lanne' farkkujakaan, mutta oon yrittany selitella ettei tuo riuku voi mitaan mammahousujakaan pitaa... Laittelee hiuksiaan sitten mita kummallisempiin kampauksiin kun ei muuten ' vaatteilla koreile' . Meilla mies ostaa kylla merkkivaatteita lapsille, mutta kun he itse haluavat myos noita koristeellisempia ' halpa' juttuja. Joskus miehen on vaikee ymmartaa tyttojen vaatemakua...

Talla hetkella tuo 10v on se ' hankala' ja myos 7v:lle ei kelpaa mika vaan kolttu, ja puhumattakaan tuon 3v:n ' ma itte' -touhuista!

Mulla kun muksut on aikas tarkkaan 3-4 vuoden valein niin vaatteet jaavat sopivasti seuraavalle, mutta nyt kakkosen kasvu on pysahtynyt ja on hirmu laiha,niin kolmonen taitaa ottaa kiinni ja pitavat samankokoisia ylaosia: ja siitakos vasta sota syntyy meidan perheessa! Mun on mun ja siihen ei muut koske; onkos teidan lapset nain ' itsekkaita' !? Jotenkin tuntuu etta se kuuluisa ' sisarrakkaus' on kylla meilta kadonnu jonnekin? Taitaa olla tatien kans samassa piilossa????????? Eipa tassa muuta; viettakaa hauska lauantai.

Vierailija
42/51 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki ovat?

Eipäs tässä minullakaan ihmeitä, kunhan ajattelin nostaa pinon, kun hävitään kokonaan tällä menolla..

Omaa napaa kuitenkin vähän; meillä aletaan myös päästä jo harjoittelemaan uutta vauvaa!! Nyt vaan pieni omituinen mutta asiassa: kiertoni on ollut päivälleen tarkka ja tädin olisi pitänyt saapua jo torstaina tai viimeistään eilen, vaan eipä näy. Kaiken järjen mukaan pitäisi kyllä tulla, eli olen hiukan ihmeissäni. Toivottavasti ei juuri nyt ole mitään häikkää, kun alettaisiin yrittämään!! No, ei kai tässä muuta voi, kun odotella vielä.

Palailen taas tuohon telkkarin ääreen, ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Suviruusu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana rankka työpäivä ja shoppailureissu kolmen tyttöni kanssa enkä loppujen lopuksi tiedä kumpi oli rankempaa ???

Käytiin ostamassa kummipojalle ( huomenna täyttää 8-v) synttärilahja ja voi sitä meidän neitien mankumista kun olisivat halunneet sitä sun tätä mutta nyt oli mamma tiukkana ei muuta kun karkkipäiväkarkit ja lopuksi haettiin´Mc Donaldsista sapuskaa kotiin.

Onneksi ei ollut isi mukana olisi tullut huomattavasti kalliimpi ostosreissu kun kuitenkin olisivat jotain " ekstraa" saaneet.

Meikki ym asioista on kyselty esimurkku-ikäisille ja täytyy sanoa, että olen todella tiukkis asian suhteen, meidän 10-v yritti jossain vaiheessa meikkailla kun paras kaverinsa ( kahta vuotta vanhempikin ) meikkaa mutta tehtiin siitä loppu kerralla. Kynsilakkaa ja huulikiiltoa saa käyttää eikä tuo sen kummemmin ole nyt asiasta riidellyt.

Napapaitoja ja toppeja kesällä jnk.verran käytti mutta siihen en sen kummemmin puuttunut.Muutenkin neidin pukeutumiseen en puutu kun se on pääasiassa asiallista joskin värivalinnat aiheuttavat toisinaan minulla karvat pystyyn-reaktion, meillä tuntuu olevan niin erilainen värimaku tyttö tykkää tummista vaatteista ja minä suosisin tuonikäiselle raikkaita ja voimakkaita värejä.

Nyt on pakko lopettaa kun alkaa sen verran silmät harittaa ja kirjoitusvirheitä olla, ( liekö yhdellä siiderillä ja paukulla jotka naapurissa join ) osuutta asiaan ??

Hyvää Yötä !

Isotikru

Vierailija
44/51 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väki syö vielä aamupalaa ja sitä odotellessa karkasin koneelle.

Lähdemme heti aamiaisen jälkeen koko joukkueen voimin mun vanhempieni kesämökille. Mikä tarkoittaa, että tänään mun ei tarvitse laittaa ruokaa eikä sen paremmin tehdä muitakaan huushollihommia. Esikoinen lähtee varuskuntaan takaisin vasta huomenna illalla ja toiseksi vanhin on työharjoittelussa täällä kotipaikkakunnalla, joten kiirettä kotiin ei ole, jes!

Emme ole antaneet tyttöjen vielä ala-asteella meikkailla kouluun; kotona sitä on saanut vapaasti harjoitella. Yläasteella sitten olen antanut luvan laittaa hillityn meikin kasvoihin. Meillä ei noista asioista ole tarvinnut tapella; neitien kasvoilla on aina niin nätti meikki, ettei sitä edes huomaa jos ei tarkkaan katso. Sama linja on jatkunut vaatteiden kanssa. Väki pukeutuu todella nätisti, eikä näitä napapaitoja ole meilläkään ollut käytössä kuin ihan kesähelteillä. Perinteisiä " laita pakkasella pipo päähän" tappeluja me olemme käyneet ihan tasapuolisesti niin tyttöjen kuin poikienkin kanssa. Siinäkin asiassa " siperia" hoitaa asian jäkätystä paremmin; palelee ne teinienkin paikat ja hattuhyllylle valmiiksi laitetut talvitamineet " katoavat" muutaman kylmän päivän jälkeen ihan suosiolla.

Yritin räknätä mitä meitillä menee ruokaan kuukaudessa. Nythän kaksi vanhinta syö viikolla jo muualla. Ja minua ja pikkuneitiä lukuunottamatta kaikki muut syövät arkisin yhden lämpimän aterian sijoituspaikoissaan.

Eli suhteellisen pienellä summalla päästään viikolla. Mutta viikonloput ovatkin sitten jo toinen juttu. Ostamme perjantaina kirjaimellisesti auton perän täyteen sapuskaa; keskimäärin sadalla eurolla. Ja joskus jo sunnuntaina on käytävä kaupassa uudelleen. Mä teen ruuat melkein kokonaan itse ja meillä lisäksi leivotaan aika paljon; kaksi isointa neitiä ovat todella innokkaita kokeilemaan erilaisia herkkureseptejä.

Alan pakkaamaan väen kamppeita. Seuraavan tunnin voisin jättää väliin; koko kahdeksikko pitäisi saada pakattua autoihin; teinit eivät ole vielä edes heränneet, aargh!!

Hyvää pyhän jatkoa kaikille

T: Kuris

Vierailija
45/51 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Mistille ja oisko ollut Tuulitii toinen, kiitokset neuvosta. Kävin eilen töitten jälkeen heti ostamassa sellasta haava-ainetta. Toivottavasti tuo taimi ei nyt kuolisi.

Eilen olikin kiva päivä. Töissä oli oikein mukavaa ja päivä meni yhdessä hujauksessa. Sitten iltasella kolmosen kummit tulivat kyläilemään ja oli oikein mukavaa jutella rauhassa. Esikoinen ja kakkonen ovat anoppilassa yökylässä niin oli vain nämät kolme kotona. Kohta pitäisi kyläilijät tullakin kotiin päin.

Meikeistä ja vaatteista oli ollut juttua. Meillä myös esikoinen on 12v tyttö ja hänellä on aika vahva mielipide myöskin noista vaatteista. Napapaitoja ja toppeja kesällä kotosalla käytti, mutta kouluun laittaa ihan kiltisti " tavallisia" vaatteita. Tykkää käyttää farkkuja ja jotain nättiä paitaa ja mielellään farkuissakin saisi joku kiva juttu olla (oli sitten helmiä, kuviota taikka erilainen väritys). Ei ole onneksi tarvinnut ottaa yhteen vaateasioissa ainakaan vielä. Ja meikkejä hänellä on jotain pientä joita kotosalla on saanut kokeilla, mutta eipä häntä onneksi niin kauheasti kiinnosta sekään. Kouluun saa laittaa huulikiiltoa ja kynsilakkaa. Olen myöskin vanhanaikainen tässä asiassa ja mun mielestäni ala-asteikäiselle eivät meikit kuulu. Katsotaan sitten kun yläaste alkaa, kyllä mun mielestä siinä vaiheessa voi vähän laittaa jotain ripsiväriä lisäksi, mutta en tykkää kauheasta pakkelinaamasta.

Tänään ajattelin leipoa. Pakastin kumisee tyhjyyttä joten täytyy hiukan tehdä täytettä sinne. Ja jos vaikka kokeilisi juustosämpylöitä. Silittääkin taas pitäisi eli ihan sitä normaalia siivousta lisäksi.

Medison+5

Vierailija
46/51 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen laitettiin taloon lämmitys päälle joten kyllä se nyt sitten syksy on. Nuo kylmät yöt tekivät sen että talokin tuntui niin viileältä. Hui. Eikä siihen jouluunkaan enää ole kuin kolme kuukautta:)

Medison

Vierailija
47/51 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä meni täälläkin kuin siivillä. Aamusta oltiin pihahommissa. Nostettiin viimeiset perunat maasta ja laiteltiin muutenkin pihaa kuntoon. Iltapäivällä käytiin sitten minun siskoni 40v synttäreillä. Oli vaihteeksi taas ihanaa käydä valmiissa pöydässä kahvilla. Tarjottavat olivat herkullisia ja lapsille oli järjestetty hoitajia, joten niistä kahveista sai oikeasti nauttiakin :) Juhlat oli aikataulutettu niin, että kaikki lapsiperheet oli kutsuttu samaan aikaan iltapäivällä, joten lapsia oli paikalla paljon. Siitä huolimatta kaikki sujui tosi rauhallisesti ja mukavasti. Nuorin vieraista oli 6kk tyttö, jota minä tietysti sylittelin innolla :)

Illalla sitten innostuin vielä kotona tekemään kanerva/calluna istutuksia. Ne ovat aina niin kivan näköisiä ja jotenkin tulee jo joulu niistä mieleen :) Kun vain saisi ne pysymään tuoreina pakkasiin asti, ettei tarvitse sitten ruskeita kanervia katsella :/

Ja sitten siihen olennaiseen. Eli meillä on nyt sitten puhuttu niin, että ainakin jonkin sortin yritys saa alkaa, kunhan näistä menkoista eroon päästään :) Ja tällä hetkellä tuntuu, että en malta odottaa! Ja sitten toisena hetkenä jännittää ihan vietävästi :) Mutta tosiasia on, että nuoremmaksi tässä ei kumpikaan meistä muutu, joten miksipä ei siis nyt. Muu elämä ei siitä pysähdy (lue: koulu ), kun ei ole sitä ennenkään tehnyt. Ja lähtötilannehan minulla onneksi on kuitenkin se, että yksi ammatti (lto) ja työpaikkakin on jo olemassa. Eli periaatteessa perusasiat ovat niin kuin pitääkin.

Jeps, siinähän sitä juttua taas tuli. Nyt täytyy mennä aloittelemaan ruuan laittoa ja sitten yrittää keskittyä taas hetkeksi koulu juttuihin. Palailen illemmalla.

Misti ja nelikko

Vierailija
48/51 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkimaan, että mitä teille kuuluu?

Yritän täällä epätoivoisesti saada jotain tolkkua tähän kaaokseen ja kyllä on epätoivoista puuhaa..

Pesukoneet laulaa ja jotain sapuskaakin pitänee alkaa väsäämään ennenkuin lähdetään juhlimaan kummipojan synttäreitä.

Huomenna sitten lähdetään isukin kanssa kahdestaan sinne piknic-risteilylle ja sain työvuorotkin suunniteltua niin että menen tiistaina vasta iltaan...

´

Ei mutta nyt on taas pakko kiivetä tonne yläkertaan jatkamaan urakkaa..

Palailen illanpäälle jos ennätän..

Isotikru

Vierailija
49/51 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja hulinaviikko takana, joka ilta oli jotain menoa, (kivoja menoja ja velvollisuuksia) ja eilen vielä kaupan päälle työpäivä, mikä siis opeilla harvinaista.. Loppujen lopuksi oli kiva työpäivä, vaikken urheiluhullu olekaan, osallistuin kehonhallintaan ja sauvakävelyyn. Helmi varmaan vatsassa luuli, että hällä äiti vaihtunut, kun koko päivän äiti urheili - yhteensä enemmän kuin viimeisten 5 kk:n aikana! ;0)

Tänään oltiin vanhempieni luona syömässä ja nyt pitäisi tarttua kotihommiin. Mies ja kuopus markkinoilla ja isosiskot tupsahtivat just sisälle ja nyt esikoinen norkuaa Pikku Kakkosen sivuille pelaamaan, joten lopettelen ja alan todennäköisesti silittää pyykkivuorta.

Ruokagalluppiin vielä, että kaikki mitä päivähoitomaksujen (yli 400e) ja lainojen (n. 900e) ja laskujen jälkeen jää, meneekin sitten vaippoihin, ruokaan ja vaatteisiin sekä bensaan, säästöjä ei juuri kerry.. Mutta en siis osaa sanoa, mikä on ruuanosuus, ei kamalan suuri, kun ei open ja poliisin palkasta kamalasti pakollisten menojen jälkeen rahaa jää..

Mutta mukavaa alkavaa viikkoa siis kaikille ja onnea plussista ja tervetuloa uusille,

Mittumaari, tyttötrio ja Helmi rv 20+4

Vierailija
50/51 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkaa olla pulkassa. Sen verran ollu tätä porukkaa taas tässä pyörimässä ettei edes koneelle ole ehtinyt.

Kiva päästä tällaiseen porukkaan mukaan. Kerrankin tuntuu, että tää on ihan oikea pino :)

MAMMA2006: mä taidan muistaa sut sieltä tammikuisista.. Kävin niitäkin pinoja lukemassa kun oli kiva tietää miten muut puhkuivat loppumetreillä.

Juu, toi poju syntyi Helmikuun 6. Meillä on ollu kans ihan hirveä yötissirumba ja aloin olla niin uuvuksissa, että nukahtelin istualleni ja pinna tosi tiukilla isompien kanssa. Aloitin tassuttelua ja viimeyö oli kolmas ja kerran vain heräsi poitsu huutamaan, rauhoittu syliin ja nukahti sit itsekseen sänkyyn. Mä olen ollu jo epätoivoinen kun en ole neljättä lasta saanu nukkumaan, että mikä mussa on vikana.

Jotain galluppeja oli.. kaupan alalla olen ja vakipaikka odottaa. Yritän vain pohtia miten rahat riittäis, että vois vielä olla kotona. Toisaalta olemme laskeneet, että päivähoitomaksuihin menis iso osa palkasta, joka kaupan alalla myös on erittäin loistelias- hahaa-- eli jää vain työssäkäymisenilo, sairastelut, kiireiset aamut mut toisaalta ei tarvi pelätä, että putois työelämän kelkasta.. ja ehkä joskus vois sen uuden talonkin rakentaa... Haaveita vain.. Kohta pitäis jotain päättää kun äippäloma loppuu. Oliskos kellään hyviä ideoita?

Meidän neiti 8v, on oikea diiva ja pieni raivopää. Välillä ei tiedä miten sen kans pitäis elää. Neiti kyllä laittaa välillä huulikiiltoa ja vaaleaa luomiväriä, kotona vaan. En siitä viitsi tapella kun itse sain selkääni teininä kun meikkasin. Uhma vaan kasvoi ja meikkikerros paksuni ja taas tuli selkään. Eihän sitä mikään nätti ollut mutta halus kai näyttää maailmalle, että olen kovis ja ettei mua määräillä. Mut mikä omituisinta mun oma äiti sai tuppivyöstä samanikäisenä samasta syystä... Mä ajattelin tän kierteen katkaista.

Tänään huomasin kalenterista kurkata että tiistaina pitäis tätipunaisen tulla.. Oli jotenkin unohtunut koko asia..

Leppoisaa sunnuntain jatkoa teille kaikille..

Vierailija
51/51 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikonloppu vierähti...

Meillä oli kaikki neljä ipanaa kyläsä/leirillä/mummilla ja miehen kaveri meillä puutöissä auttelemassa. Nyt on piha vihdoin " siisti" ja puut pinossa varastossa. Oli kyllä tarkoitus vielä purkaa vanha kukkapenkki ja tehdä pari uutta, mutta enpä sitten saanut aikaiseksi. Eilisen iltapäivän lorvailin shoppailemassa ja siskon luona kahvittelemassa. Ilta sitten menikin panikoidessa, muutamana päivänä kun on ollut hieman outoja tuntemuksia ja eilen yllättäen veristä vuotoa niin oli pakko lähteä sairaalaan katsomaan mitä masuasukille kuuluu. Enkä uskaltanut sitä ultran monitoria edes katsoa ensin, vaan vasta kun täti tuumasi että täällähän on vilkasta menoa! Ja aikamoinen jumppari siellä näkyi =) Helpotusta ei juuri sanoin voi kuvailla! Vuodon syyksi paljastui pieni hyytymä joka lääkärin mukaan aiheuttaa vuotoa vielä lisää mutta muuten kaikki kunnossa, eikä siitä tarvitse olla huolissaan koska se ei ole istukan lähelä.

Tänään hain pienet puoliltapäivin mummilta ja loppu päivä oltiinkin synttärikekkereillä. Herkut tietysti olivat mieleisiä mutta paras juttu oli kyllä kolme " vauvaa" jotka siellä olivat kyläilemässä myös =) Yksi heistä on tosin jo vuoden täyttänyt, toinen n.11kk mutta pienin vasta 6vkoa. En tosiaan voinut pitää näppejäni erossa tuosta pienimmästä=D

Kyselyihin:

Meillä ruoka menot n.500-600¿/kk/6henk. Summa sisältää myös kaikki paperit, pesuaineet yms. Nyt kun ainoastaan kuopus ja minä syödään arkilounas kotona niin menot varmasti tuon pienemmän mukaan. Suurimman osan ruoista teen alusta loppuun itse, leipominen vaan on nyt jäänyt aika vähille kun on kaikki aika muka mennyt tuolla pihatöissä.

Meillä tyttö kohta 12v myös, enkä anna meikata kouluun. Isompiin juhliin on saanut vähän ripsiväriä ja huulikiiltoa laittaa ja joskus kotona muillakin meikeillä leikkiä, mutta aika tarkka olen siitä minkä näköisenä ihmisten ilmoilla kulkee. Eli " tiukkapipo" olen =) Aikoinaan itse taisin jo vähän meikkiä 7.luokalla käyttää, katsotaan sitten miten oman tytön ensivuonna käy.

Itsestäni vielä, olen n.170cm " tikku" , ruskeat pitkähköt hiukset, viihdyn rennoissa vaatteissa, enkä yleensä meikkaa. Eli pahasti laiskistunut ;o)

Tietysti isoihin juhliin pukeudutaan kunnolla ja silloin on meikitkin kohdallaan.

Nyt on pakko lähteä koisimaan, hyvät yöt jos täällä viel joku luuhaa =)

Marlett