Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäviralliset häät. Mitä mieltä?

Rakkaudesta ei rahasta
23.11.2021 |

Mulle on syntynyt idea epävirallisesta naimisiinmenosta, eli että kaikki olisi niin kuin vihkimisessä onkin ja hääjuhlat olisi isot mutta mitään virallista juridista naimisiinmenoa ei olisi.

Pappia voisi esittää vaikka joku näyttelijä joka siunaisi tämän avioliiton. Olisi kihlasormukset ja vihkisormukset, hääkuvat yms.

Sillä tavalla olisi henkisesti naimisissa mutta ei tarvis talouksia sotkea yhteen.

Sukulaisille ja perheelle emme kertoisi että kyseessä ei ole virallistettu liitto, ettei tule turhaa ihmettelyä. Ei kai sukulaiset mitään vihkitodistuksia pyydä nähtäville kuitenkaan.

Olen aina haaveillut naimisiinmenosta ja häistä, ja haluaisin solmia henkisen Jumalan siunaaman rakkausliiton, ilman valtion sotkemista asiaan kun emme halua elatusvelvollisuutta toisiimme.

Mitä sanotte ideasta?

Epäviralliset häät. Mitä mieltä?

Vaihtoehdot

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vielä sitä, voisiko oikea pappi siunata suhteen ilman että vihitään, tällaisissa häissä?

Silloin näyttelijä voisi esittää siviilivihkimisen ja pappi siunata oikeasti.

Mormoneilla taitaa olla näitä liittoja kun ei voi virallisesti olla monta vaimoa, niin vähän samaan tapaan spiritually married.

Vierailija
2/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli lapsellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää asiaa vielä kunnolla. Jos aiotte olla loppuelämän yhdessä, avioliitto tuo turvan leskelle.

Vierailija
4/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisinsanoen haluat ne kivat juhlat ja hömppäpömpät kun muillakin on? Voihan talousjutut rajata avioehdolla. Oikeasti haluat siis häät, muttet naimisiin? No sitähän ne suurin osa on muutenki liitoista...

Vierailija
5/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
6/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pelleilyä mennä naimisiin "leikisti". Koko avioliiton idea ja tarkoitus on nimenomaan se, että siinä virallistetaan suhde ja ollaan ihan lain edessäkin puolisot. Tuollainen rakkauteen perustuva liitto ja suhde teillä on jo muutenkin, jos olette avoliitossa eli asutte yhdessä ja olette vakiintuneessa suhteessa. Ei siihen mitään feikkihäitä tarvitse.

Toki voitte pitää jotkut "rakkausjuhlat" tms jos haluatte, mutta todella lapsellinen idea että esittäisitte niiden olevan muka oikeat häät, palkkaisitte oikein näyttelijöitä ja huijaisitte sukulaisia. Hoh hoijaa. Sanokaa vain ihan avoimesti, että ette halua virallisia häitä mutta haluatte juhlistaa suhdettanne ja sitoutumistanne tällä tavoin juhlan muodossa.

Vierailija
7/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa tuosta tekee tuo ns. huijaaminen. Olisiko niin mahdotonta pitää sellaiset rakkausjuhlat, jotka juhlivat sitoutumistanne mutta ei teeskennellä kellekään että mennään naimisiin? Toisaalta kovin vanhoilliset ihmiset esim. sukulaiset ei välttämättä tulisi paikalle kun eivät pitäisi niin tärkeänä.

Vierailija
8/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte avoliitossa, suhteenne käytännössä rinnastuu avioliottoon elatusvelvollisuuden kohdalla

Vierailija
9/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asutte avoliitossa, suhteenne käytännössä rinnastuu avioliottoon elatusvelvollisuuden kohdalla

Emme asu avoliitossa emmekä halua asuakaan.

Vierailija
10/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa tuosta tekee tuo ns. huijaaminen. Olisiko niin mahdotonta pitää sellaiset rakkausjuhlat, jotka juhlivat sitoutumistanne mutta ei teeskennellä kellekään että mennään naimisiin? Toisaalta kovin vanhoilliset ihmiset esim. sukulaiset ei välttämättä tulisi paikalle kun eivät pitäisi niin tärkeänä.

Olisi koska haluan kutsua miesystävääni miehekseni ja haluan hääpuvun, sormukset ja valat. Olen myös henkisesti valmis olemaan vaimo.

Vierailija
11/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toisinsanoen haluat ne kivat juhlat ja hömppäpömpät kun muillakin on? Voihan talousjutut rajata avioehdolla. Oikeasti haluat siis häät, muttet naimisiin? No sitähän ne suurin osa on muutenki liitoista...

Haluan kaiken paitsi en sitä, että palkkani vie työttömän puolison tuet. Emme asu yhdessä senKÄÄN takia. Mulla on pieni palkka enkä halua että myöskään mun kulutusluotot ja mahdollinen työkyvyttömyys kaatuu puolison niskaan. Avioehto ei auta noihin.

Vierailija
12/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkivät naimisiin menoa.

Vierailija
13/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

38v.

Vierailija
14/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi koska haluan kutsua miesystävääni miehekseni ja haluan hääpuvun, sormukset ja valat. Olen myös henkisesti valmis olemaan vaimo.

Vaihteeksi vähän mielenkiintoisempi provo...

Vierailija
15/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset leikkivät naimisiin menoa.

Myös mormonit. Älä nyt unohda mormoneja.

Vierailija
16/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihteeksi vähän mielenkiintoisempi provo...

Ei ole provo. Mua ahdistaa sotkea raha-asiat yhteen kun toinen on työtön ja toinen on pienipalkkainen ja kulutusluottovelkainen.

Mun lapsi on edellisestä suhteesta ja olen yksinhuoltaja. Menisi sekin tuki jos muuttaisimme yhteen tai mentäisi naimisiin.

Jos taloustaakkaa ei olisi, voisin mennä virallisesti naimisiin mutta valitettavasti näin.

Miten tämä muiden elämään liittyy tai sitä provoaa, en ihan ymmärrä?

Tämä on vain uusi konsepti: Rakkausliitto eikä juridinen liitto.

Kummallakaan ei ole omistusasuntoa, joten leskinä ei tulisi turvaa siinäkään asiassa.

Vierailija
17/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vain hienot kihlajaiset?

Vierailija
18/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa pelleilyä mennä naimisiin "leikisti". Koko avioliiton idea ja tarkoitus on nimenomaan se, että siinä virallistetaan suhde ja ollaan ihan lain edessäkin puolisot. Tuollainen rakkauteen perustuva liitto ja suhde teillä on jo muutenkin, jos olette avoliitossa eli asutte yhdessä ja olette vakiintuneessa suhteessa. Ei siihen mitään feikkihäitä tarvitse.

Toki voitte pitää jotkut "rakkausjuhlat" tms jos haluatte, mutta todella lapsellinen idea että esittäisitte niiden olevan muka oikeat häät, palkkaisitte oikein näyttelijöitä ja huijaisitte sukulaisia. Hoh hoijaa. Sanokaa vain ihan avoimesti, että ette halua virallisia häitä mutta haluatte juhlistaa suhdettanne ja sitoutumistanne tällä tavoin juhlan muodossa.

Voisimmehan tietenkin kirjoittaa kutsuihin, että tervetuloa juhlimaan rakkausliittoa hääjuhliimme. Se ei ole huijausta. Eri kulttuureissa on muutenkin erilaisia tapoja. Pappi voi siunata parisuhteen, näin olen ymmärtänyt? Haluamme vannoa toisillemme uskollisuutta ja näyttää läheisille, että olemme sitoutuneita ja juhlia rakkautta.

Sister Wives sarjassa oli sellaiset häät. Miksi meillä ei voisi olla?

Miksi se toisten elämää haittaa?

Vierailija
19/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet lähes nelikymppinen ja haluat pinnalliset hömpät? Eikö se rakkaus vain riitä? Kait itse tiedät ketä rakastat ja miksi sitä pitää toisille näyttämällä todistaa? Ei avioliitto tarkoita rakkautta. Ja mitä yleisiin tukiin tulee, saa kait sitä lisätukea tarvittaessa, jos ei koko talouden varat muuten riitä?

Vierailija
20/127 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan nyt vielä, tämä ei ole provo, olette pienipalkkaisia, mutta juhliin, pukuun, sormuksiin yms on kyllä varaa? Mitä hittoa taas? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi