Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaverisynttäreillä odotetaan jopa 30–50 euron lahjoja"

Vierailija
23.11.2021 |

Iltasanomissa tänään

”Pitää laittaa Visa vinkumaan tai tinkiä ruoasta” – suomalaiset avautuvat lasten kaverisynttäreistä, jotka käyvät kalliiksi kukkarolle

Lasten kaverisynttärit aiheuttavat paineita monelle vanhemmalle, selviää Ilta-Sanomien kyselystä. ”Odotetaan jopa 30–50 euron lahjoja”, eräs vanhempi harmittelee. https://www.is.fi/perhe/art-2000008413624.html

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu lasten ystävien vanhempien kanssa, että kaverisynttäreillä synttärilahjat saa maksaa enintään 10 euroa.  Synttäreillä ollaan panostettu kivaan yhdessäoloon, ei lahjoihin ja 10 eurolla saa jo mahtavia juttuja; kirjoja, pieniä leluja, askartelutarvikkeita, puuhakirjoja jne.

Tämä on meillä toiminut hyvin jo 3 vuotta. Lapset 6 ja 8v.

Vierailija
2/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla karannut mopo aivan käsistä. 11v poika kertoi loppukesästä kaverinsa toivoneen 50 euroa Playstation-lahjakorttia lahjaksi. Totesin, että saa toivoa, mutta emme ole kellekänä vieneet tuon hintaisia lahjoja. Muksuilta kadonnut suhteellisuudentajua tyystin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo lasten kaverisynttärit takanapäin, viimeiset vietetty joskus viisi vuotta sitten. Kyllä silloin ainakin, ihan kenenkään kanssa sopimatta, lahjat olivat 5-15 euron arvoisia. Sellaisia pieniä juttuja, joita sillä rahalla sai. Joku kirja, sarjakuvia, taskukirja, hiusponnareita, harjoja, koruja, penaaleita, meikkipusseja, joku kaunis paita tai sukat, lelu, jne. 

Vierailija
4/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa? Synttärithän ovat vain kerran vuodessa eikä lapsena niitä monta ole.

Vierailija
5/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla karannut mopo aivan käsistä. 11v poika kertoi loppukesästä kaverinsa toivoneen 50 euroa Playstation-lahjakorttia lahjaksi. Totesin, että saa toivoa, mutta emme ole kellekänä vieneet tuon hintaisia lahjoja. Muksuilta kadonnut suhteellisuudentajua tyystin.

Muksuilta kadonnut? Mistäköhän ne lapset oppii? Esimerkistä. Eihän nykyään mikään maksa enää mitään, kun sen saa vain kympillä tai parilla kuussa. Ja sitten voidaankin soittaa iltapäivälehtiin kun rahat ei riitä, kun bensakin on niin kallista.

Vierailija
6/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän odottavat:D Ei ole vieraiden tehtävänä ostaa toisten lapsille mitään pelikoneita. 

Vierailija
7/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luit vain otsikon?🤣

Vierailija
8/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopuksella on kesällä ekat kaverisynttärit. Ajattelin laittaa kutsuun, että lahjaa ei tarvitse tuoda, juhlitaan vain yhdessä niitä synttäreitä.

Vierailija
9/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa taas joku lähtenyt laukalle. Ihan täyttä pötyä.

Vierailija
10/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tuollaiseen koskaan törmännyt vaikka kaverisynttäreitä on tässä juhlittu jo vuosia. Kaikki harrastaa sellaisia n. 10 euron lahjoja.

Vierailija
11/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kuopuksella on kesällä ekat kaverisynttärit. Ajattelin laittaa kutsuun, että lahjaa ei tarvitse tuoda, juhlitaan vain yhdessä niitä synttäreitä.

Tästäkin on ollut juttua ja moni vanhempi närkästyy tälläisestä kutsusta.

Vierailija
12/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ole pihi. Tai sitten se on vain suhteellisuudentajuA, mutta 50e, haloo?

Ehkä kymppi vois olla ok.

Vierailija
13/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Närkästykööt mun puolesta. Ei vaikuta mun elämään.

Vierailija
14/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa taas joku lähtenyt laukalle. Ihan täyttä pötyä.

Nyt oli kyse vain mielipiteistä ja olettamuksista.

Vierailija
15/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on yhdet omat vuosittain, mutta lapsella voi olla useita synttäreitä, joihin osallistuu vieraana. Jos sitten samalle kuulle osuu monet kaverisynttärit, niin luohan se paineita perheelle, jos kaverilahjoihin menee 30-50 euroa per kaveri saman kuun aikana.

Vierailija
16/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se on lahjan hinnan kanssa. Jos joku olettaa saavansa usean kympin lahjoja ei vaikuta meidän elämään.

Vierailija
17/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moiseen törmännyt. Ehkä noin kalliita lahjoja toivotaan ja annetaan joissain tietyissä piireissä?

Vierailija
18/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin SINUN. Entä lasten? Lapsi haluaa ilahduttaa kaveriaan valitsemalla tälle jotain kivaa sinä eväät tämän kun haluat olla vanhempien silmissä kiva tyyppi.

Vierailija
19/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luit vain otsikon?🤣

Tämä lienee tyyppiesimerkki ihmisestä, joka ei näe omaa napaansa pidemmälle. Muiden kantilta katsominen ei onnistu: on vain MINUN synttärit kerran vuodessa. Eihän niitä kymmenen kaverin synttäreitä edes lasketa..

Vierailija
20/85 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tuollaiseen koskaan törmännyt vaikka kaverisynttäreitä on tässä juhlittu jo vuosia. Kaikki harrastaa sellaisia n. 10 euron lahjoja.

Sama kokemus. Aina on otsikoita tästä, mitta ainakaan täällä omassa lähipiirissä Helsingissä en ole tuollaiseen törmännyt. Aivan ylivoimaisesti suosituin synttäri on kotisynttärit, jossa tarjoillaan sipsejä ja kakkua, ohjelmana on ongintaa ja pullonpyöritystä. Tästä toinen versio on ne samat synttärit kaupungin leikkipuiston tiloissa, kotonatwisti on että tarjoilut on ulkona. Pillarit ja hodarit käteen.

Saattaahan lapset toivoa vaikka mitä, mutta ei omat lapset kaverisynttäri-iässä tiedä minkä hintainen on barbinukke tai tarravihko. Yhtä hyvin toiveena voi olla kuuraketti, elävä laama kuin Aku ankan taskukirja. Lapset elävät fantasiamaailmassa, eikä rahan arvosta useimmilla alle kouluikäisistä ole mitään käsitystä eikä monilla pikkukoululaisillakaan / ja hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän