Vanha suomalainen elokuva haussa!
Sattuisiko kukaan tunnistamaan tätä?
Mustavalkoinen suomalainen elokuva, ehkä 40-luvulta. Pääosassa oli nuori tyttö, muistaakseni jotain 10-17. Elokuva alkoi niin, että kuvassa oli joku koulu ja laulettiin suvivirttä. Muistaakseni elokuvan nimi oli joku ''Tyttö ja tulitikkutehdas/-aski'', mutta sillä ei ole löytynyt googlesta mitään (tai no löytyy, mutta ei sitä mitä haen). Muuta en oikein muista. Katselin tätä usein mummolassa pienenä, ja olisi kiva löytää se taas.
Kommentit (12)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_1940-luvun_suomalaisista_elokuvi…; Siitä bongaamaan
Tai Pikku Ilona ja hänen karitsansa?
Vierailija kirjoitti:
Oisko pieni luutatyttö?
Tämä näyttää oikealta nopean googletuksen perusteella! Kiitti hirveästi, pitää alkaa metsästämään tätä elokuvaa nyt jostain että voi katsoa pitkästä aikaa :)
Lyön vetoa että se on pieni luutatyttö, tuli meinaan telkusta aikaisemmin tänä vuonna ja alkoi juurikin suvivirrellä:)
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on lapsuuden suosikki jonka olin kokonaan unohtanut :D Pitää lisätä sekin listalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on lapsuuden suosikki jonka olin kokonaan unohtanut :D Pitää lisätä sekin listalle!
Voit katsoa sen vaikka heti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit katsoa sen vaikka heti:
No nyt! Tiesin että vauvapalstaan voi luottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko pieni luutatyttö?
Tämä näyttää oikealta nopean googletuksen perusteella! Kiitti hirveästi, pitää alkaa metsästämään tätä elokuvaa nyt jostain että voi katsoa pitkästä aikaa :)
Ollos hyvä!:) On jonkun verran tullut katseltua noita suomifilmejä, itse tykkään 40-50 luvun elokuvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko pieni luutatyttö?
Ollos hyvä!:) On jonkun verran tullut katseltua noita suomifilmejä, itse tykkään 40-50 luvun elokuvista.
Mitä tykkäät Pekasta ja Pätkästä??
Olisiko kyse tuosta elokuvasta, sillä se alkaa suvivirrellä ja ensin kuvassa näkyy vanha puukoulu : Pieni luutatyttö:
Oisko pieni luutatyttö?