Suomen kaunein koti -arkkitehdin oma koti on ihan kamala
Vanhaan puutaloon kökätty todella rumasti todella ruma erivärinen kökkö lisärakennus, edessä rumat tanssilavaterassit ja sisällä valkoiseksi kömpelösti maalattuja kustavilaiskalusteita.
Hirvittävän sokkeloinen koti, jossa ei kulje mikään flow minnekään ja sisääntulosta ei avaudu yhtikäs mitään, vaikka se oli arvosteluissa se hänen tärkein kriteerinsä.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiedä, että makunsa kullakin. Turha kiistellä kenellä on parhain maku, kenellä huonoin.
Tiedän.
Siksi minä juuri ihmettelen että miksi hän on suurella vaivalla ja rahalla tehnyt itselleen kodin joka on hänen makunsa vastainen.
Kai ymmärrät, että kun asiantuntijana tuomaroi toisten koteja, se "oma maku" on vain yksi osatekijä arvostelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla katsoin Sinin kotia. Jotakin kivaa siinä oli, mutta ei tullut missään kohtaa vauelämystä. Uskon, että hän pitää kodistaan, mutta ei ainakaan mun makuuni ollut. Sekavan sorttinen oli. Esim. ”Huonekasvit” ne havupuun pienoismallit eivät ole kauniita ja liika on liika köynnöstenkin kanssa.
Mitäs köynnöksiä siellä oli? Takan päällä yksi havuköynnös ja jostakin hyllystä vilahti joku köynnöstävä viherkasvi niin nopeasti, että en erottanut mikä oli. Onhan tuossa jo kerrakseen.
Ja ne "kuusen pienoismallit" ovat norfolkinaraukarioita, kotiseuduillaan Norfolkinsaarella kasvavat luonnossa kymmeniä metrejä korkeiksi. Makuasioita tietenkin, moni vaan tykkää erikoisemmista viherkasveista.
Huonekuuset ovat perinteisiä huonekasveja ja jo 1800-ja 1900 lukujen taitteessa yleisiä Suomessakin. Nyt taas muodissa. Itsekin harkitsin hankkimista, mutta olen ajatellut, että mahtaako viihtyä keskuslämmitetyssä kerrostalossa.
Tiedän, että ovat vanhanajan huonekasveja. :)
Nykytaloissa eivät viihdy ehkä parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kasvuoloja voi yrittää parantaa. Lämmön takia olisi hyvä olla lisävaloa, eli kasvilamppu. Lämpö ja hämäryys on aika paha yhdistelmä. Ja päivittäistä sumuttelua kuivassa sisäilmassa.
Itselläni on vanha talo, jossa monet kasvit viihtyvät viileämmän talvikauden takia. Vähäinen valo ei viileydessä haittaa kun samalla pitää kastelun niukkana.
Huonekasvina en araukarioita pidä mitenkään erityisen muodikkaina. Muodikasta on hankkia sellainen jouluksi ja hävittää kevään tullen tai kun alkaa tehdä huonolla hoidolla kuolemaa. Oma puuni on kymmenisen vuotta vanha.
Huonekuuset ovat perinteisiä huonekasveja ja jo 1800-ja 1900 lukujen taitteessa yleisiä Suomessakin. Nyt taas muodissa. Itsekin harkitsin hankkimista, mutta olen ajatellut, että mahtaako viihtyä keskuslämmitetyssä kerrostalossa.