Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti -arkkitehdin oma koti on ihan kamala

Vierailija
23.11.2021 |

Vanhaan puutaloon kökätty todella rumasti todella ruma erivärinen kökkö lisärakennus, edessä rumat tanssilavaterassit ja sisällä valkoiseksi kömpelösti maalattuja kustavilaiskalusteita.

Hirvittävän sokkeloinen koti, jossa ei kulje mikään flow minnekään ja sisääntulosta ei avaudu yhtikäs mitään, vaikka se oli arvosteluissa se hänen tärkein kriteerinsä.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinin koti oli kaunis, persoonallinen ja kodikas. Tyylikäskin ehdottomasti. Ulkoapäin erikoinen, se vaati itselläni vähän sulattelua.

Todella rohkea veto avata oman kodin ovet. En vaan ollenkaan ymmärrä täällä näitä joitakin ärhäköitä kommentteja, akottelua ja mitä muuta. Sini on aina antanut hienotunteisesti ja fiksusti omat arvostelunsa (kuten nuo muutkin tuomarit), siksi tuntuu oudolta näin alatyylinen kommentointi hänestä.

Ihan nyt paistaa läpi, että täällä on joku sydänjuuriaan myöten oman kotinsa saamista arvosteluista loukkaantunut tyyppi äänessä. Tai sitten muuten vaan vähän liian vakavasti asiaan suhtautuva...

SILTI SE ON TÄYSIN JUURI SELLAINEN, JOITA HÄN ON KAIKISSA JAKSOISSA HAUKKUNUT.

Haukkunut?

Niin. Aina erikseen maininnut miten psiteitä laskee

- se ettei eteinen avaudu, vaan on liian umpinainen

- ettei valkoisessa ole sävyjä ja valkoista on liikaa

- että terassi on ruma

- että lisärakennus/siipi ei sulaudu

Tämäkö on haukkumista?

No mitä se sinusta on. Naukuvalla äänellä marisee, miten kamala eteinen kun ei edes avaudu ja kuinka sitä valkoista oli ihan liikaa, hyh hyh. Ja sitten pisteet laskee.

🤦‍♀️

Vierailija
62/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala ja mauton. No

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla katsoin Sinin kotia. Jotakin kivaa siinä oli, mutta ei tullut missään kohtaa vauelämystä. Uskon, että hän pitää kodistaan, mutta ei ainakaan mun makuuni ollut. Sekavan sorttinen oli. Esim. ”Huonekasvit” ne havupuun pienoismallit eivät ole kauniita ja liika on liika köynnöstenkin kanssa.

Vierailija
64/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla katsoin Sinin kotia. Jotakin kivaa siinä oli, mutta ei tullut missään kohtaa vauelämystä. Uskon, että hän pitää kodistaan, mutta ei ainakaan mun makuuni ollut. Sekavan sorttinen oli. Esim. ”Huonekasvit” ne havupuun pienoismallit eivät ole kauniita ja liika on liika köynnöstenkin kanssa.

Nehän oli jouluksi laitettu. Joulukoristelua.

Vierailija
65/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esim

- inhoan ruskeaa sisustuksessa

- en tykkää siitä että koti avautuu ulko-ovelta

- en tykkää tanssilavaterasseista

No mulla ei kotona näitä ole. Terassia en ole rakentanut, ruskeaa en ole ostanut. Sisääntulon olen eriksewn muokannut mieleisekseni.

Vierailija
66/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs köynnöksiä siellä oli? Takan päällä yksi havuköynnös ja jostakin hyllystä vilahti joku köynnöstävä viherkasvi niin nopeasti, että en erottanut mikä oli. Onhan tuossa jo kerrakseen.

Ja ne "kuusen pienoismallit" ovat norfolkinaraukarioita, kotiseuduillaan Norfolkinsaarella kasvavat luonnossa kymmeniä metrejä korkeiksi. Makuasioita tietenkin, moni vaan tykkää erikoisemmista viherkasveista.

Vierailija
67/83 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa oli, ettei Sinun miestä noteerattu mitenkään. Olisi ollut kohtuullista, että Hanna Sumari olisi moikannut ohi hiiviskelevää aikuista miestä.

Vierailija
68/83 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa oli, ettei Sinun miestä noteerattu mitenkään. Olisi ollut kohtuullista, että Hanna Sumari olisi moikannut ohi hiiviskelevää aikuista miestä.

Miehen olisi pitänyt laittaa punainen matto päähänsä niin jopa olisi huomattu.

Vierailija
69/83 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti se miehen teennäinen kuljeskelu ja kuikuilu. Tuli ihan joku joulutonttu mieleen.

Vierailija
70/83 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jestas. Tietenkin kameroiden ulkopuolella on moikattu ja juteltu ja sovittu, että puuhastelevat lasten kanssa taustalla. Monessa noissa muissa kodeissa oli myös isäntä äänessä, mutta ehkä tämä ei halunnut olla.

Vierailija
71/83 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti se miehen teennäinen kuljeskelu ja kuikuilu. Tuli ihan joku joulutonttu mieleen.

Oli laittavinaan tiskipöydän reunalle jotain 😅

Ehkä sen piti demonstroida, että keittiöstä pääsee kävelemään ympäri.

Vierailija
72/83 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli laittavinaan tiskipöydän reunalle jotain 😅

Ehkä sen piti demonstroida, että keittiöstä pääsee kävelemään ympäri.

Jos mies on miimikko? Ensin näkymätön tiskipöytä, sitten sohvan takana näkymättömät portaat.

Vierailija
73/83 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä, että makunsa kullakin. Turha kiistellä kenellä on parhain maku, kenellä huonoin.

Tiedän.

Siksi minä juuri ihmettelen että miksi hän on suurella vaivalla ja rahalla tehnyt itselleen kodin joka on hänen makunsa vastainen.

Mistä tiedät vaivoista ja rahoista? Voisin itsekin omaan kotini arvostella hyvin kovin sanoin. Ei vaan juuri nyt huvita tehdä asialle mitään.

Ehkä hän työssään saa tarpeekseen taloista ja keskittyy vapalla muihin asioihin. Ehkä rahakin käytetään muuhun kuin taloon.

Töissä tietenkin pitää toimia ammattimaisesti eikä tuoda omia mieltymyksiään esille.

Esim. Opettaja ei voi tuoda omaa näkemystään tyrkylle jos se on opetussuunnitelman vastainen. Lääkärikään ei voi käskeä ylipainoista sohvalle syömään herkkuja vaikka itse tekisi niin kaiken vapaa-aikansa. Ihmetteletkö miksi syö isolla rahalla ja ajalla vaikka voisi popsia porkkanaa?

Näitä esimerkkejä kyllä löytyy. Pistä vaikka ketju pystyyn. Uskonpa että löytyy monenmoista vastaavaa tapausta.

Vierailija
74/83 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan se mies hiippaillut virttyneessä t-paidassa ja kalsareissa siellä:D

Vierailija
75/83 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä, että makunsa kullakin. Turha kiistellä kenellä on parhain maku, kenellä huonoin.

Tiedän.

Siksi minä juuri ihmettelen että miksi hän on suurella vaivalla ja rahalla tehnyt itselleen kodin joka on hänen makunsa vastainen.

Mistä tiedät vaivoista ja rahoista? Voisin itsekin omaan kotini arvostella hyvin kovin sanoin. Ei vaan juuri nyt huvita tehdä asialle mitään.

Ehkä hän työssään saa tarpeekseen taloista ja keskittyy vapalla muihin asioihin. Ehkä rahakin käytetään muuhun kuin taloon.

Töissä tietenkin pitää toimia ammattimaisesti eikä tuoda omia mieltymyksiään esille.

Esim. Opettaja ei voi tuoda omaa näkemystään tyrkylle jos se on opetussuunnitelman vastainen. Lääkärikään ei voi käskeä ylipainoista sohvalle syömään herkkuja vaikka itse tekisi niin kaiken vapaa-aikansa. Ihmetteletkö miksi syö isolla rahalla ja ajalla vaikka voisi popsia porkkanaa?

Näitä esimerkkejä kyllä löytyy. Pistä vaikka ketju pystyyn. Uskonpa että löytyy monenmoista vastaavaa tapausta.

Tiedän mitä vaatii tommosen suunnittelu, lupien hakeminen, rakentaminen. Ei oo helppoa eikä halpaa.

Lisäksi vielä rempattu se vanha talo mistä sanoi että oli valtava urakka.

Vierailija
76/83 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsiipi / rakennus on onnistunut kun sitä ei huomaa minun mielestäni . Liikaa erilaisia rakennuksia kiinni toisissaan .

Vierailija
77/83 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n mies olisi ollut Sinin asunnossa

Vierailija
78/83 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisväri kustavilaishuonekaluissa on valkoinen. Ja ne aikanaan sijoitettiin huoneessa seinää vasten.

Nuo on joku tumpula sutinut. Ne oli liian paksussa maalissa ja valkoisen sävy liian kova.

Uus palstahullu syntynyt 🤣. Oletko nähnyt kalusteet omin silmin? Naurettavaa jankkausta. Kateellisuushan tuollaista aiheuttaa, ja sillehän emme voi mitään.

Vierailija
79/83 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinin koti oli kaunis, persoonallinen ja kodikas. Tyylikäskin ehdottomasti. Ulkoapäin erikoinen, se vaati itselläni vähän sulattelua.

Todella rohkea veto avata oman kodin ovet. En vaan ollenkaan ymmärrä täällä näitä joitakin ärhäköitä kommentteja, akottelua ja mitä muuta. Sini on aina antanut hienotunteisesti ja fiksusti omat arvostelunsa (kuten nuo muutkin tuomarit), siksi tuntuu oudolta näin alatyylinen kommentointi hänestä.

Ihan nyt paistaa läpi, että täällä on joku sydänjuuriaan myöten oman kotinsa saamista arvosteluista loukkaantunut tyyppi äänessä. Tai sitten muuten vaan vähän liian vakavasti asiaan suhtautuva...

Eihän se niin mene, että ammattilaistuomarit ajattelisivat, että heidän oma koti on se Suomen paras ja sen mukaan pisteytetään. Sinin tai kenenkään muun tuomarin koti ei ole edes kisassa mukana.

Vain todellinen amatööri arvostelee ja kritisoi asioita siltä pohjalta, että peruste on minä ja mun omat jutut. 

Vierailija
80/83 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaankohan me katsottu eri ohjelmaa, minun mielestä tämän syksyn Suomen kauneimmassa kodissa ei haukuttu yhtään kotia vaan puhuttiin kauniisti jopa niistä jotka ei saaneet niin hyviä pisteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän