Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti -arkkitehdin oma koti on ihan kamala

Vierailija
23.11.2021 |

Vanhaan puutaloon kökätty todella rumasti todella ruma erivärinen kökkö lisärakennus, edessä rumat tanssilavaterassit ja sisällä valkoiseksi kömpelösti maalattuja kustavilaiskalusteita.

Hirvittävän sokkeloinen koti, jossa ei kulje mikään flow minnekään ja sisääntulosta ei avaudu yhtikäs mitään, vaikka se oli arvosteluissa se hänen tärkein kriteerinsä.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee nykytaloissa just toi että pitää olla kaikki niin helvetin avointa ja yhtenäistä ja joka paikkaan pitää nähdä kun ulko-ovea vähän raottaa. MIKSI? Onneksi saan asua vanhassa sokkeloisessa talossa jossa on eri huoneet eri toiminnoille ja jotka voi sisustaa omiin tyyleihinsä ja värisävyihin jotka poikkeaa suurestikin toisistaan. On seiniä ja käytäviä ja portaikkoja ja ovia ja kaikenlaista mikä nykyarkkitehtuurin ja maun mukaan on kai kamalan hankalaa ja ei-toivottua.

Olen asunut rivarissa jossa ulko-ovelta näki läpi asunnon pihalle asti. Se oli oikeasti ahdistavaa.

Vierailija
22/83 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta Iltalehden jutussa  arkkitehdin kodista ovat Maikkarin omat kuvatekstit: "Uusi ja vanha yhdistyy arkkitehdin kodissa myös rakennuksen osalta."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee nykytaloissa just toi että pitää olla kaikki niin helvetin avointa ja yhtenäistä ja joka paikkaan pitää nähdä kun ulko-ovea vähän raottaa. MIKSI? Onneksi saan asua vanhassa sokkeloisessa talossa jossa on eri huoneet eri toiminnoille ja jotka voi sisustaa omiin tyyleihinsä ja värisävyihin jotka poikkeaa suurestikin toisistaan. On seiniä ja käytäviä ja portaikkoja ja ovia ja kaikenlaista mikä nykyarkkitehtuurin ja maun mukaan on kai kamalan hankalaa ja ei-toivottua.

Olen asunut rivarissa jossa ulko-ovelta näki läpi asunnon pihalle asti. Se oli oikeasti ahdistavaa.

Voin kuvitella! Mä unelmoin sellaisesta sokkeloisesta talosta, jossa on paljon pieniä mukavia sopukoita, kodikkaita huoneita ja näkymiä huoneesta toiseen. Mulla on hirveä talokuume!

Vierailija
24/83 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä täällä arvostella sellaisten jotka ei näytä tietävän mitään tyylikalusteista! Ei ne perintökalusteet ole maalattu. Ovat alkujaankin olleet sellaiset, aivan varmasti. Ettekö tunne kyseistä tyylilajia? Suosittelen tutustumaan.

Vierailija
25/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Sinin koti oli kaunis ja mielenkiintoisesti yhdistetty ne rakennukset yhteen. Ja kiva juttu, että ne kaikki osat olivat oman sävyisiä. Vaikutti, että itselle tehty ja se aina tärkein😊

Vierailija
26/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin hänen kodistaan. Joulukoristelua vaan oli aivan liikaa, kuten muissakin joulujaksojen kodeissa. Toki ne oli koristeltu juuri televisiointia varten, mutta liika on silti liikaa :)

Vierailija
27/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä lisärakennus oli kaunis, kaunis väri ja todella upeat ikkunat. Sama tyyli ikkunoissa myös vanhassa talossa. Varmasti lisärakennus rakennettu koska tarvittu lisää tilaa. Joulukoristeita ei ollut lainkaan liikaa, ne olivat myös luonnonmateriaaleista. Ikinä en ole nähnyt niin ihanaa " tonttujen mökkiä" kuin pihassa oli.

Vierailija
28/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä täällä arvostella sellaisten jotka ei näytä tietävän mitään tyylikalusteista! Ei ne perintökalusteet ole maalattu. Ovat alkujaankin olleet sellaiset, aivan varmasti. Ettekö tunne kyseistä tyylilajia? Suosittelen tutustumaan.

Ne oli kömpelösti itse maalattu. Semmoset kömpelöt ja paksut maalipinnat.

Vierailija
29/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se selvästi trollaa jollain karsealla talolla.

Vierailija
30/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinin koti on mukana Suomen kaunein koti: Joulukodit jaksoissa nyt ekana.

Sehän kertoo vaan puolueettomuudesta, jos pystyy arvostelemaan tusinakoteja, mihin kategoriaan myös oma koti kuuluu. Rima täytyy olla korkealla kilpailijoille, kun kerta ollaan valitsemassa maan kauneinta kotia.

Mutta miksi hänen omassa kodissaan on just ihan kaikki ne asiat jotka hän laskee muilla suuriksi miinuksiksi?

Tokkopa edes pyrkii täyden kympin kotiin vaan hyödyntää sen mitä on tehtävissä. Näinhän se on jokaisella. 

Vierailija
31/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän kertoo vaan puolueettomuudesta, jos pystyy arvostelemaan tusinakoteja, mihin kategoriaan myös oma koti kuuluu. Rima täytyy olla korkealla kilpailijoille, kun kerta ollaan valitsemassa maan kauneinta kotia.

Mutta miksi hänen omassa kodissaan on just ihan kaikki ne asiat jotka hän laskee muilla suuriksi miinuksiksi?

Tokkopa edes pyrkii täyden kympin kotiin vaan hyödyntää sen mitä on tehtävissä. Näinhän se on jokaisella. 

Eli ostaa ohjeidensa vasraisen talon, suunnittelee ja rakentaa siihen lisäosan ohjeidensa vastaisesti, tekee isot terassit ohjeidensa vastaisesti ja sisustaa ohjeidensa vastaisesti?

Mikä järki?

Vierailija
32/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään koteja pidä arvostella..Jos se tuli eilen niin näin sen. Kaunista oli.

Vierailija
33/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toisten kotien arvostelu ylipäätään on täysin typerää.

Jokainen tekee sellaisen kodin missä itse viihtyy.

Minä en esim ikinä ole viihtynyt valkoisessa kodissa.

Tällä hetkellä kun trendit on alkaneet muuttua niin olen huomannut että minulla on vuosia ollut kodissani asioita joita nyt on alettu hehkuttaa.

Kuten tietyt värit, luonnon materiaalit, tietyt kuosit ja viherkasvit.

Pian olen trendien huipulla josta jokusen vuoden päästä tipahdan.

Mutta edelleen teen kodistani sellaisen missä viihdyn.

Vierailija
34/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä joulukodeissa oli kyllä ihan liikaa joulukoristeita, siinä ensimmäisessäkin oli varmaan satoja kynttilöitä palamassa, joka saastuttaa sisäilmaa ja on jopa vaarallista. Homoparin kirjastohuone oli kiva: siihen nojatuoliin olisi mukava käpertyä lukemaan hyvää kirjaa ja viereen pöydälle glögilasi ja konvehtirasia.

Vierailija
35/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustavilaiskalusteet ovat peräisin sukulaiselta. Sini ei ole niitä maalaillut.

Vierailija
36/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kustavilaiskalusteet ovat peräisin sukulaiselta. Sini ei ole niitä maalaillut.

Joku ne on töhrinyt.

Vierailija
37/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli valkosta ja valkoista ja valkoista, että!!!! Ja lapsetkin pittoreskisti pipareita koristelemassa valkoisissaan keittiön designpöydän äärellä. Ihan napsun verran liian imelää. Pikantin silauksen antoi Hanna S, joka jaksoi ihastella jokaista heinänkortta ja havunneulasta vuolain sanakääntein.

MInusta se suomalais-englantilaisen pariskunnan joulukoti oli aivan ehdottomasti kaunein. Vaikka kalustus oli olkkarissakin pääpiirteittäin valkoinen, sieltä huokui lämpö, jota ei homppelien eikä arkkitehdin kodeissa ollut.

Vierailija
38/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetytti se gay-pariskunnan mukanaolo. Siinä lähinnä käytiin läpi jätkien matkakohteita ja yksittäisiä kuusenkoristeita mitä on ostettu mistäkin reissusta. Tälläisessä ohjelmassa odottaisi todella tavallisesta poikkeavia pompöösejä joulusisustuksia. Nyt ei päästy lähellekään kuin ehkä aavistuksen tässä ensimmäisessä brittiläis-suomalaisessa taloudessa. Ilmeisesti on taas itsellä odotukset aivan liian korkealla.

Vierailija
39/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina rohkeaa päästää TV-kamerat omaan kotiinsa. Itsellä ei psyyke kestäisi sitä, että kotini sisustusta ruodittaisiin keskustelupalstoilla. Rispektit ohjelmaan osallistuneille. Koti on kuitenkin ihmiselle aina hyvin henkilökohtainen ja intiimi paikka.

Vierailija
40/83 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ostaa ohjeidensa vasraisen talon, suunnittelee ja rakentaa siihen lisäosan ohjeidensa vastaisesti, tekee isot terassit ohjeidensa vastaisesti ja sisustaa ohjeidensa vastaisesti?

Mikä järki?

Siinä ollut se vanha talo, sen mukaan ollut pakko ollut sovittaa uusikin, ja jos kalusteet pääosin käytettyjä sekin oma vaikeutensa. Jonkin vanhan talon tunnelmaa ei saa muutoin kuin muuttamalla siihen taloon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi