Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien ja tyttärien raskaudet

Vierailija
15.02.2015 |

Ovatko äitien ja tyttärien raskaudet ja synnytykset samankaltaisia? Esim. synnyttävätkö he suunnilleen saman kokoisia lapsia, ovatko raskausvaivat samanlaisia tai tulevatko yhtä nopeasti/hitaasti raskaaksi? Kokemuksia? Alkoi kiinnostaa, kun löysin äitini äitiyskortit itseni ja sisarusteni raskausajoilta. Mielenkiintoista luettavaa vaikkei perheenlisäys ole itselle nyt ajankohtaista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuta sanoa kuin että minä olin ikävä vahinko, ja toinen lapsistani sai alkunsa kerrasta, kun taas ensimmäistä piti tehdä miltei vuosi.

Luullakseni minä olin juuri ja juuri kolmikiloinen, omat lapseni olivat alle sen, vaikka olivatkin viikon yli lasketun molemmat, joten olen taipuvainen uskomaan pienikokoisuuden periytymiseen. Olin tosin itsekin alipainoinen tullessani raskaaksi, ja kilot olivat turvotusta vaikka niitä yli 20 tulikin, että mistäs sen sitten tietää, jotenkin vain ajattelin että laihat lapset kulkevat suvussa, koska sisarenikin ovat olleet hyvin hoikkia.

Vierailija
2/3 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 01:52"]Ovatko äitien ja tyttärien raskaudet ja synnytykset samankaltaisia? Esim. synnyttävätkö he suunnilleen saman kokoisia lapsia, ovatko raskausvaivat samanlaisia tai tulevatko yhtä nopeasti/hitaasti raskaaksi? Kokemuksia? Alkoi kiinnostaa, kun löysin äitini äitiyskortit itseni ja sisarusteni raskausajoilta. Mielenkiintoista luettavaa vaikkei perheenlisäys ole itselle nyt ajankohtaista.
[/quote]

Eivät ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joo, jotkut asiat jotka vaikuttaa synnytykseen tai raskauteen on perinnöllisiä, kuten vartalon malli. Minun äidillä ja isoäideillä ollut melko helpot synnytykset ja minulla myös. Sen sijaan minä olen ollut yli nelikiloinen ja omat lapseni kolmen ja puolen kilon luokkaa.

Lähipiirissä on perhe jossa kaikki lapset sektiolla koska eivät ole mahtuneet syntymään, naiset siroja ja melko lyhyitä. Tietenkin siis ympäristöasiat (ja toki tyttärien isien perimä) vaikuttaa paljon myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän