Onko kelan toimeentulotukiläsittelyssä ruuhkaa?
Itse jouduin hakemaan kesäkuulle, koska työsuhde tuntiopettajana päättyi luonnollisesti ja vikan palkan sain toukokuun alussa.
Kommentit (16)
On lakisääteistä että se kestää vain 7 päivää se käsittely
Vierailija kirjoitti:
Päätös voi tulla kuun alussa, ellei puutu joku paperi. Riippuen millä sijalla olet listoilla. Leikkurissa olevat ja muuten köyhimmät ovat aina viimeisenä tai sitten on minimi. 2-3 osassa tulee joillekin rahat.
No sulle ei pitäisi antaa kuin piikki
En halua maalailla piruja seinälle, mutta se toukokuussa saatu palkka voi estää toimeentulotuen saamisen...
Vierailija kirjoitti:
En halua maalailla piruja seinälle, mutta se toukokuussa saatu palkka voi estää toimeentulotuen saamisen...
Ei ainakaan mulla estänyt. Sain tänään päätöksen. Palkkaa sain toukokuun alussa 2700€ mutta osa niistä oli lomakorvauksia ja minulla oli paljon laskuja rästissä joten tilille ei sitten jäänytkään kuin 140€.
Olen kuullut, että tuo on vanhentunut käytäntö. Tehtiin ennen kuin hommat siirtyivät kelaan. Ei voi ottaa huomioon sellaista tuloja, joita ei ole enää olemassa. Ei voida olettaa että ihminen eläisi myös palkkatyössä ollessaan sillä perusosan suuruisella summalla. Kelalla ei siis ole mitään oikeutta vähentää jo kulutettuja palkkoja. Asia on tietysti toinen jos palkkaa on vielä rutkasti jäljellä
Kukaan ei ole vastannut apn kysymykseen
Etkö saa kassasta ansiosidonnaista?
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa kassasta ansiosidonnaista?
En saa koska olen päätoiminen opiskelija (opintotukikuukaudet kulutettu)
Vierailija kirjoitti:
On lakisääteistä että se kestää vain 7 päivää se käsittely
Taas mennyt yli 7 päivää. Mites muilla?
Olen ihmetellyt kun täällä viestitään että haettu tt-tukea kesäkuulle kun eikös tt-tuki aina haeta kuluvalle kuulle , nythän on toukokuu.
No jos itse katsot kelan sivulta, onko vai ei, kyllä siellä ilmoittavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mulla estänyt. Sain tänään päätöksen. Palkkaa sain toukokuun alussa 2700€ mutta osa niistä oli lomakorvauksia ja minulla oli paljon laskuja rästissä joten tilille ei sitten jäänytkään kuin 140€.
Olen kuullut, että tuo on vanhentunut käytäntö. Tehtiin ennen kuin hommat siirtyivät kelaan. Ei voi ottaa huomioon sellaista tuloja, joita ei ole enää olemassa. Ei voida olettaa että ihminen eläisi myös palkkatyössä ollessaan sillä perusosan suuruisella summalla. Kelalla ei siis ole mitään oikeutta vähentää jo kulutettuja palkkoja. Asia on tietysti toinen jos palkkaa on vielä rutkasti jäljellä
Kyllä oletetaan että palkkatyössä olevalla palkka kestää pidempään kuin kuukauden. Itse pistät rahat haisemaan, kyllä yksi ihminen 2700 elelee pidempään kuin muutaman kuukauden. Baari kierroksia ei yhteiskunta maksa. Ja kun olet ollut töissä, niin miten niin on laskurästejä edes tullut ?!
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt kun täällä viestitään että haettu tt-tukea kesäkuulle kun eikös tt-tuki aina haeta kuluvalle kuulle , nythän on toukokuu.
Trollit liikkeellä
7 arkipäivän sisällä tulee päätös siitä laskien kun hakemus ja kaikki tarvittavat liitteet on sinne toimitettu. Yleensä tulee ainakin mulla 4-6 arkipäivässä päätös. Yleensä laitan jatko hakemuksen jo kuun 15.päivä. Kesäkuulle laitoin vasta viime perjantaina.
Päätös voi tulla kuun alussa, ellei puutu joku paperi. Riippuen millä sijalla olet listoilla. Leikkurissa olevat ja muuten köyhimmät ovat aina viimeisenä tai sitten on minimi. 2-3 osassa tulee joillekin rahat.