Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen varhaiskasvatuksen opettaja, urani huipulla ja tienaan 15 e tunnissa

Vierailija
22.11.2021 |

Alempi korkeakoulututkinto ( kandi) löytyy, paljon omakustanteisesti täydennyskoulutuksia ja18 vuotta työkokemusta.

Palkankorotuksia ei ole tulossa.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös vakaope ja ihan tyytyväinen palkkaani, 2750 e kk Helsingissä brutto, nettona n 2000 e. Työpaikka lähellä ei mene matkoihin aikaa, ja olen myös yh. Pidän työstäni. Palkka on linjassa muiden maiden kanssa, ei missään pienten lasten opettajat tienaa paljoa.

Vierailija
22/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä kandin palkaksi. Paljonko pitäisi alimmalla korkeakoulututkinnolla tienata?

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja olen maisteri. Töissä varhaiskasvatuksessa ja palkka sama kuin kandeilla. Koulutus ei tuo lisää liksaa varhaiskasvatuksessa. Täysin kouluttamaton saa saman kuin kandi tai maisteri hoitaessaan varhaiskasvatuksen opettajan työtehtäviä.

Lääkärikin saa lähihoitajan palkkaa, jos toimii lähihoitajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole uraa, etkä ole minkään huipulla. Sinulla on työpaikka. Tasainen ja harmaa.

Vierailija
24/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on todella runsaasti lomaa, joka kompensoi palkan pienuutta mukavasti. Teillä taitaa olla lomapäiviä 45 ja saatte pitää ne koulujen lomien aikaan, joten sinuna en kehtaisi valittaa. Lisäksi saatte kerryttää ylityöt pidettäviksi lomina, joten saat todennäköisesti lomailla kesälläkin noin 6 viikkoa syys- ja hiihtoloman lisäksi ja jouluna pidät todennäköisesti vähintään kahden viikon loman.

Lomat pitää pitää koulujen lomien aikaan. Kaikkia tämä ei ilahduta. Lisäksi lomia on se 28-38 päivää, kuten muillakin kunnan työntekijöillä. Toki 5x ves vuodessa ekstraa. Yksityisellä jos on töissä niin lomaa on vielä vähemmän koska myös lauantait lasketaan.

Vierailija
25/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen opettaja? Olet päiväkodissa töissä. Siinä se. Oikeasti olet päiväkodin täti.

Vierailija
26/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siivooja ja palkka 13.87/h. Tuohon nähen sulla on aika surkea palkka. Tai mulla hyvä.

Vierailija
27/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abipoikani oli kesätöissä, ilman mitään koulutusta, jos ei lukiossa suoritettua Työturvallisuuskorttia lasketa. Se ja täysi-ikäisyys riittivät. Valvoi muoviosia sylkevää konetta ja pakkasi niitä alta pois. Tuntipalkka jotain 11e ja iltaliäst ja yölisät ja viikonloppulisät. Keskipalkka kk lisien kanssa noin 2500 e/kk.

Kuuli luokkakaverinsa lähtevän opiskelemaan varhaiskasvatuksen opettajaksi. Ihmetteli, että miksi lähtee, kun hän tienaa jo nyt saman, mitä luokkakaverinsa tulee tienaamaan kolmen vuoden päästä.

Vierailija
28/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5xves on ilmeisesti sama kuin 7 ylimääräistä lomapäivää. Ainakin hyvä ystäväni, joka on vaka-ope, on kertonut hänellä olevan vuodessa 45 lomapäivää.

Vierailija
29/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelma.

Välillä ihmettelen myös sitä, kuinka ihmiset tekevät toisen ihmisen asioista ongelman vaikkei se ongelma ihmiselle itselleen olisikaan.

Vierailija
30/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Itse olen vain ylioppilas, yliopiston dropout, päivätienestit 200-500 säännöllisesti, parhaina päivinä voi tulla tonnikin. Tällä elää ihan ookoosti.

Makaat ilmeisesti selälläsi tunnin kahdestasadasta?

Vierailija
31/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää oli sulle täys yllätys?

Vierailija
32/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis. 4300 brutto.

Vierailija
33/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksahommia 17+ €/h

3v amis opintoja.

Kyllä tällä elää.

Vierailija
34/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Ap:n palkka on aivan liian suuri.

Vierailija
35/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin raksalle, alkupalkka oli 12 euroa tunnilta. 6kk koeajan jälkeen 16 euroa tunnilta. Kuudessa vuodessa pääsin oman alan maksimiin 19 euroa tunnilta. Muutaman vuoden tein sillä palkalla, sitten lopetin. Työn raskauteen nähden palkka ei ollut kohdallaan.

Vierailija
36/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis amismaikka 4300...

Vierailija
37/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abipoikani oli kesätöissä, ilman mitään koulutusta, jos ei lukiossa suoritettua Työturvallisuuskorttia lasketa. Se ja täysi-ikäisyys riittivät. Valvoi muoviosia sylkevää konetta ja pakkasi niitä alta pois. Tuntipalkka jotain 11e ja iltaliäst ja yölisät ja viikonloppulisät. Keskipalkka kk lisien kanssa noin 2500 e/kk.

Kuuli luokkakaverinsa lähtevän opiskelemaan varhaiskasvatuksen opettajaksi. Ihmetteli, että miksi lähtee, kun hän tienaa jo nyt saman, mitä luokkakaverinsa tulee tienaamaan kolmen vuoden päästä.

Naiset jotka haluavat tehdä töitä pienten lasten kanssa ovat pedoja.

Vierailija
38/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on niin kuormittavaa, ettei sivutyölle riitä paukkuja, kokeiltu on. Lisäksi lisäprosentti on yli 40.

Ei voi olla noilla tuloilla marginaaliverotus 40 PROS. Ei oo mullakaan kun 38% 50.000 e vuosituloilla. Kun mulla oli kunnalla tuntipalkka 21 e niin tein enimmillään lähes 10.000 e verran vuodessa sivutöitä. Muutama vuosi sitten. Olen siis asiantuntija ja maisteri. Tällaiset ne kunnan palkat kuule on. Mun pitää hakea muuta töitä jos Haluun enemmän palkkaa koska 10 v. Ikälisä tullut jo. Nykyää n. 30 e/h jotain pientä ylityökorvausta, alle tonnin vuodessa, ja siis työ niin rankkaa etten jaksa enää mitään sivubisneksiä, ihan vähän vaan.

Kyllä sun nyt vaan pitää keksiä jotain sivutienestiä! Jotain mitä voit myydä käsitöitä kun on harrastustoimintaa aluksi se on verovapaata. Hoida lapsia vapaalla, kirjoita lastenkirja, ohjaa jotain lasten harrasteryhmiä. Jos sulla on noin paljon lomaa kun yllä väitetään niin pitäis jaksaa jotain sivubisneksiä. Itelläni 28 lomapäivää vuodessa. Tein niitä sivubisneksiä lomalla tai palkattomina vapaapäivinä, joskus arkisin töitten jälkeen. Yhdessä vaiheessa minun olisi kannattanut ottaa kunnan liikunnanohjausta ja olla pois normitöistä, koska niitä maksettiin 27-37 e/h. Vaikka en mikään jumppamaikka olekaan. En kuitenkaan jatkossa saanu niitä niin paljon, että ehti oma palkka mennä ohi.

Vierailija
39/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo 2-3€ enemmän kuin monella hitsarilla ja niiden sentään pitää olla ammatimiehiä eikä pelkästään koulun käynyt.

Vierailija
40/86 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

amis, 32€ tunti + bonukset