Olen varhaiskasvatuksen opettaja, urani huipulla ja tienaan 15 e tunnissa
Alempi korkeakoulututkinto ( kandi) löytyy, paljon omakustanteisesti täydennyskoulutuksia ja18 vuotta työkokemusta.
Palkankorotuksia ei ole tulossa.
Kommentit (86)
Missä vaiheessa palkkaus tuli yllätyksenä?
Työ on niin kuormittavaa, ettei sivutyölle riitä paukkuja, kokeiltu on. Lisäksi lisäprosentti on yli 40.
Ei sulla oo tuntipalkkaa vaan kokonaispalkka ja kesän palkka pitää laskea mukaan
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolla pärjää?
Aika kehnosti. Lisäksi täytyy elättää kaksi lasta.
3 kk lomaa kosta 2 kk tehtävä talvella sisään
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla oo tuntipalkkaa vaan kokonaispalkka ja kesän palkka pitää laskea mukaan
Mikä kesän palkka? Minulla on 5 viikon kesäloma, ei mitään koulujen opettajien överilomia/kesäkeskeytyksiä.
Meepä sitten parempiin hommiin jos paukkuja on
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kuukausipalkasta voi laskea tuntipalkan!
Vierailija kirjoitti:
No mitä sulta puuttuu
Kohtuullinen palkka.
Pelkkä kandi?
EN ulisisi tuolla tutkinnolla.
Opiskele lisää. Sillä tavalla vaihtanut alaa ja palkka nousi.
Sinulla on todella runsaasti lomaa, joka kompensoi palkan pienuutta mukavasti. Teillä taitaa olla lomapäiviä 45 ja saatte pitää ne koulujen lomien aikaan, joten sinuna en kehtaisi valittaa. Lisäksi saatte kerryttää ylityöt pidettäviksi lomina, joten saat todennäköisesti lomailla kesälläkin noin 6 viikkoa syys- ja hiihtoloman lisäksi ja jouluna pidät todennäköisesti vähintään kahden viikon loman.
Ihan hyvä kandin palkaksi. Paljonko pitäisi alimmalla korkeakoulututkinnolla tienata?
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä kandi?
EN ulisisi tuolla tutkinnolla.
Opiskele lisää. Sillä tavalla vaihtanut alaa ja palkka nousi.
Lähärit saa saman, ja varmasti enemmänkin, eivätkä ole edes kandeja.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kandin palkaksi. Paljonko pitäisi alimmalla korkeakoulututkinnolla tienata?
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja olen maisteri. Töissä varhaiskasvatuksessa ja palkka sama kuin kandeilla. Koulutus ei tuo lisää liksaa varhaiskasvatuksessa. Täysin kouluttamaton saa saman kuin kandi tai maisteri hoitaessaan varhaiskasvatuksen opettajan työtehtäviä.
Mikset lukenut lääkäriksi? Kai tiesit ettei tuo ala ole mikään kultakaivos.
Kuka sinut noihin hommiin on pakottanut?
Eikö kuuppa kestä opiskelua?
Elämä on valintoja. Itse olen vain ylioppilas, yliopiston dropout, päivätienestit 200-500 säännöllisesti, parhaina päivinä voi tulla tonnikin. Tällä elää ihan ookoosti.
Eikö tuolla pärjää?