Mitkä leikkaukset tehdään julkisella nukutuksessa?
Itsellä olisi alapään korjailua sairauden jäljeltä. Sisuksiin ei tarvitse kajota, ihan tuosta vaan noita nahkoja pitää ripustella ja pätkiä. Tämmösiä mielessä ennen naistenpolin vastaanotolle menoa. Haluaisin kovasti nukutuksen, mutta en tiedä sopiiko se sairaalan ihmisille... Mikähän mahtaa olla BMI raja muuten kun ei ole mitenkään henkeä uhkaava vaiva?
Kommentit (32)
Nyt kuulostaa erikoiselta.. "pitäisi sairauden jäljiltä tuosta nahkoja ripustaa ja pätkiä" Nyt en pysty mitenkään keksimään, että mikäköhän leikkaus olisi kyseeessä?
t. leikkaussalisairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Yleisanestesian saa tarpeeseen, ei toiveesta.
Luota hoitohenkilökunnan asiantuntemukseen. Kyllä saat riittävän puudutuksen ja sedaation varmasti, jos katsotaan, ettei ole nukutusta vaativa leikkaus.
Minkähänlainen se sedaatio sitten on...? Olen aikalailla pelkopotilas.. ap
Mulle sanottiin suoraan, että mut nukutetaan koska sillon pääsen nopeammin tolpilleni ja kotiin samana päivänä kuin mitä olisin spinaalista päässyt
Minulta murskaantui sormenpää työtapaturmassa. Päivystyspoliklinikalla hoitoon pääsyä odotellessani minulle kerrottiin, että jos sormenpäätä ei ehditä leikata virka-aikana paikallispuudutuksessa, se leikataan yöllä nukutuksessa. En tiedä miksi niin olisi tehty. Ajatus oli minusta aika kammottava - nukuttaa nyt ihminen yhden sormenpään takia! Onneksi sormeni ehdittiin ommella jo päivällä ilman nukutusta.
Omaiselleni taas laitettiin lonkkaproteesi, ja häneltä kysyttiin haluaako nukutuksen vai paikallispuudutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuulostaa erikoiselta.. "pitäisi sairauden jäljiltä tuosta nahkoja ripustaa ja pätkiä" Nyt en pysty mitenkään keksimään, että mikäköhän leikkaus olisi kyseeessä?
Ei sinun tarvitsekaan tietää ellet satu olemaan kanssani tekemisissä työsi puolesta. :) Ap
Yleensä sukuelinkirurgisissa toimenpiteissä nukutetaan tai vähintään humautetaan. Kolmasti operoitavana ollut.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sukuelinkirurgisissa toimenpiteissä nukutetaan tai vähintään humautetaan. Kolmasti operoitavana ollut.
Saanko kysyä mitä operaatioita sinulle on tehty? Kuinka hyvin "humautus" toimii? ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin suoraan, että mut nukutetaan koska sillon pääsen nopeammin tolpilleni ja kotiin samana päivänä kuin mitä olisin spinaalista päässyt
Koskas sinulla ollut tämä leikkaus? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitsekaan tietää ellet satu olemaan kanssani tekemisissä työsi puolesta. :) Ap
Ok sitten.
Tässä ketjussa minä olen todennäköisesti ainoa joka olisi voinut auttaa sinua jos olisit kertonut mikä leikkaus on kyseessä. Et kai sinä kuvittele, että on olemassa jokin lista leikkauksista jotka tehdään aina nukutuksessa ja joku sen sinulle tänne kirjoittaa!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä mitä operaatioita sinulle on tehty? Kuinka hyvin "humautus" toimii? ap
Humautus on nopea nukutus, joten se vie sulta tajun kankaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok sitten.
Tässä ketjussa minä olen todennäköisesti ainoa joka olisi voinut auttaa sinua jos olisit kertonut mikä leikkaus on kyseessä. Et kai sinä kuvittele, että on olemassa jokin lista leikkauksista jotka tehdään aina nukutuksessa ja joku sen sinulle tänne kirjoittaa!?
Kuten sanottu, pintapuolisesti alapäästä, vulvasta, joudutaan operoimaan nahkaa. Ei ihosiirteitä tms. Ei kajota sisuksiin. En viitsi kertoa enempää. Kiitos kuitenkin vastauksistasi :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humautus on nopea nukutus, joten se vie sulta tajun kankaalle.
Tämähän kuulostaa hyvältä! ap
Täytyy kyllä sanoa että ihmettelen alapeukkuja. Toivottavasti kukaan teistä ei saa samaa "vammaa" alapäähänsä ja joudu leikattavaksi. Siitä huolimatta: iloista joulunodotusta kanssasisarille! ap
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihmettelen alapeukkuja. Toivottavasti kukaan teistä ei saa samaa "vammaa" alapäähänsä ja joudu leikattavaksi. Siitä huolimatta: iloista joulunodotusta kanssasisarille! ap
Olisit voinut tiedustella asiaa poliltakin, jonne sulla on aika tulossa. Jos leikkaus edessä niin kyllä sulla on erikseen sairaanhoitajalle aika, jossa voi käydä läpi kaikkea mikä leikkauksessa mietityttää.
Mulle tehtiin sterilisaatio (klipseillä) nukutuksessa.
Tuon tyyppiset leikkaukset tehdään humautuksella ja puudutuksella. Ei ole tarvetta nukuttaa.
Yleisanestesian saa tarpeeseen, ei toiveesta.
Luota hoitohenkilökunnan asiantuntemukseen. Kyllä saat riittävän puudutuksen ja sedaation varmasti, jos katsotaan, ettei ole nukutusta vaativa leikkaus.