Mirtazapiini ja painonnousu, vaikka lääkärit kiven kovaan väittävät että ei nosta pianoa!
Minulla on parin kuukauden sisällä paino noussut aivan selvästi ja ruokahalu on myös kasvanut valtavasti, sekä kylläisyyden tunne hävinnyt kokonaan. Lääkärit kuitenkin sanovat, että ei voi nostaa painoa, koska annos on sen verran alhainen. Nyt mietin, että lopetan lääkkeen kokonaan. Onko se nyt sit parempi olla masentunut ja hoikka, vai normaali ja pullukka?
Kommentit (44)
Kyllä se ruokahalua nostaa, painoa vain jos syö halun mukaan. Kokemuksesta tiedän että syömishimoa on mahdoton vastustaa... Kysy vaihtoa toiseen lääkkeeseen. Mulla tää auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lääke nostakkaan painoa, syöminen nostaa.
Jos kyseessä psykeläkee ? En tunne ne.Tunnen monta naista jotka niitä syö kun vaikeaa MUKA! Ei kestetä normalia elämää ja sihen kuluvia muotja,ilot surut. Jokainen paisuu ja paljon. Psyykelääkeet todella lisäävät ruokahalua ja nimenomaan makean ,eli sokeria sisältävien tuoteiden himoa.Suomi olisi paljon normaalipainosia ihmisiä,jos psyke läkeistä kietäytyisivät ihmiset ja Vaatisivat terapiaa,johon kuuluu sähkö hoito nukutuksessa. Aiheesta oli Tv ja löytyy netti yhä ylen arena.
Niin? Siltikään se lääke ei nosta painoa, vaan syöminen.
Todellakin nostaa painoa. Jos käytät sitä masennukseen, niin kannattaa miettiä, kuinka paljon masentuneempi oletkaan 10-20 kg tahdonvastaisesti lihoneena. Suosittelen lopettamaan, luulisi että nykyään olisi vaihtoehtojakin.
Minulle kyllä sanottiin suoraan että nostaa ruokahalua. Ja tekee sen myös niin että on nälän tunne jatkuvasti.
Samaa lääkettä käytetään ruokahalunsa menettäneillä vanhuksilla ja kissoilla. Yksikään psykiatri ei ole koskaan väittänyt ettei aiheuttaisi painon kanssa haasteita. Ehkä joku perus terkkalääkäri ei sitten tiedä niin paljoa.
Käytin tätä itse muutaman vuoden, paino nousi 10+ kiloa. Mutta se oli sen arvoista että sain nukuttua kauhutiloista huolimatta. Kannattaa kokeilla muita lääkityksiä, vaihtoehtoja on monia.