Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtazapiini ja painonnousu, vaikka lääkärit kiven kovaan väittävät että ei nosta pianoa!

Vierailija
22.11.2021 |

Minulla on parin kuukauden sisällä paino noussut aivan selvästi ja ruokahalu on myös kasvanut valtavasti, sekä kylläisyyden tunne hävinnyt kokonaan. Lääkärit kuitenkin sanovat, että ei voi nostaa painoa, koska annos on sen verran alhainen. Nyt mietin, että lopetan lääkkeen kokonaan. Onko se nyt sit parempi olla masentunut ja hoikka, vai normaali ja pullukka?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa ruokahalua niin että paisuu silmissä. Kokemusta on. Lääkärit on pihalla kuin heinäseipäät.

Toisesta lääkkeestä tuli sellainen 20+ kg ylimääräistä kyytipoikana

Vierailija
2/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääke nostakkaan painoa, syöminen nostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianon nosto onkin aikamoinen voimanponnistus, siihen tarvitaan useampi raavas mies.

Vierailija
4/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda Ketipinoriin. Mulla lähti mirtan pöhötys ja väsymys pois ja kilot kun vaihdoin Ketipinoriin. Otan illalla 2x25mg. Toimii. Aamulla on virkeä eikä ole pöhnä olo enää.

Vierailija
5/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on listattu yleisenä haittavaikutuksena, outoa ettei lääkäri sitä myönnä.

Vierailija
6/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat sellaisia rimpuloita että ei niistä ole pianonnostohommiin.

Vierailija
7/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda Ketipinoriin. Mulla lähti mirtan pöhötys ja väsymys pois ja kilot kun vaihdoin Ketipinoriin. Otan illalla 2x25mg. Toimii. Aamulla on virkeä eikä ole pöhnä olo enää.

Mulla taas jo 25mg ketipinoria aiheuttaa ihan kauheeta pöhnää aamuisin, kestää tunteja heräämisen jälkeen.

Vierailija
8/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä pianoo käskee nostaan, ilmankin pärjää.

Vierailija
9/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirta aiheuttaa aivan hirveän nälkää. Paino nousee väistämättä. Lääkärit tietää paljon mutta ei näköjään kaikkea. Mun oli pakko lopettaa mirta.

Vierailija
10/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lääke nostakkaan painoa, syöminen nostaa.

Jos kyseessä psykeläkee ? En tunne ne.Tunnen monta naista jotka niitä syö kun vaikeaa MUKA! Ei kestetä normalia elämää ja sihen kuluvia muotja,ilot surut. Jokainen paisuu ja paljon. Psyykelääkeet todella lisäävät ruokahalua ja nimenomaan makean ,eli sokeria sisältävien tuoteiden himoa.Suomi olisi paljon normaalipainosia ihmisiä,jos psyke läkeistä kietäytyisivät ihmiset ja Vaatisivat terapiaa,johon kuuluu sähkö hoito nukutuksessa. Aiheesta oli Tv ja löytyy netti yhä ylen arena.

Vierailija
11/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu veti tuota ja hänelle sanottiin, että paino nousee.

Vierailija
12/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääke aiheuta painonnousua, vaan se lisääntynyt syöminen. Eli haittavaikutus on ruokahalun kasvu, ei painon nousu, se on seuraus tuosta jos ei pysty hillitsemään ruokahaluaan. Asennekysymys. Kyllä, olen syönyt mirtzaa.

Vierailija
13/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan lihonut. Mikä pakko se on vetää ruokaa kaksin käsin?

Vierailija
14/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinorin myötävaikutuksella +30kg

Vierailija
15/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä nuo lääkkeiden haittavaikutukset. Toisille toinen tuo haitat ja päinvastoin.

Ei voi muuta sanoa kuin kokeilemalla löytyy sopiva.

Vierailija
16/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli nyt masennuksen, eikä unettomuuden hoidosta. Siihen ketipinorista ei psykoosinestolääkkeenä ole juuri hyötyä. Ja toisilla se ketipinorikin lisää ruokahalua ja nesteen kerääntymistä, eli painoa.

Vierailija
17/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin nousi tuolla paino. Olin aina ollut laiha mies. Tuolla tuli pysyviä kiloja. EI kylläkään lihasta.

Nyt laiha läski ja masennus on ja pysyy. 

Vierailija
18/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissallehan tuota määrätään syömättömyyteen

Vierailija
19/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyydä lääke vaihtoon, onhan niitä masennuksen hoitoon muitakin lääkkeitä!

Itse söin unettomuuden hoitoon ihan pientä mirtazapiiniannosta 4kk ajan. Paino nousi 9 kg. Paino onneksi laski pikku hiljaa, kun lopetin lääkkeen. Kyllä pienikin annostus voi tehdä painon nousua.

Myöhemmin olen tämän jälkeen joutunut syömään masennukseen paria eri lääkettä, jotka eivät ole vaikuttaneet onneksi painoon mitenkään.

Vierailija
20/44 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sille lääkärille kopio tästä

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?sl=10860

Siellä kohdassa 4 Haittavaikutukset, otsikon Hyvin yleiset alla: ruokahalun lisääntyminen ja painon nousu.

Ja sitten neuvottelette lääkken vaihtamisesta.