Ihmiset jotka ei suhtaudu uusiin työkavereihin positiivisesti?
Eli mitä on taustalla jos nainen suhtautuu toiseen naiseen negatiivisesti? Ei juttele, olettaa että toinen on tyhmä ja tuo sen erittäin hyvin esiin, piikittelee, vähättelee, ei hyväksy hyviä puolia tässä uudessa vaan päin vastoin yrittää mitätöidä ne. Lisäksi piikittelee ulkonäöstä. Lisäksi ottaa uuden työntekijän vahvuuksia, ja kertoo niistä puolista että "se on vielä parempi siinä kuin sinä" - eli avoimesti vertailee ja sitä kautta vähättelee.
Mitä taustalla?!
Kommentit (35)
Rasittava on sellainen tulokas, joka ei anna itsestään mitään tiimille, mutta on jatkuvasti suu auki kuin linnunpoika muistamatta mitään ohjeita. Samat asiat päivästä toiseen, oppaat lukematta ja omaksumatta, ei vaan ymmärrä työn luonnetta. Kehitystä ei havaittavissa. Ei sitä sitten jaksa vaan toivoo, että tulisi joku muutos eli vaihto toisenlaiseen ihmiseen.
Huono ilmapiiri töissä? Oletko uutena saanut paremmat edut tai kohtelun? Saitko kiinnostavammat tehtävät tai enemmän arvostusta? Voi olla katkeruutta jos vanhaa työntekijää on kohdeltu epäreilusti.
-En tiedä hänen eduistaan, ja en usko että hänkään tietää mistään mun eduista, mulla ei ole mitään erikoisetuja, kuten ei tietääkseni monella muullakaan. Ja siis ei, en ole saanut hyvää kohtelua kaikilta muiltakaan ja tämä hlö varmasti tietää sen. En saanut eri tehtäviä tms.
Siitä en tiedä onko häntä miten kohdeltu, se nyt ei muhun liity mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Rasittava on sellainen tulokas, joka ei anna itsestään mitään tiimille, mutta on jatkuvasti suu auki kuin linnunpoika muistamatta mitään ohjeita. Samat asiat päivästä toiseen, oppaat lukematta ja omaksumatta, ei vaan ymmärrä työn luonnetta. Kehitystä ei havaittavissa. Ei sitä sitten jaksa vaan toivoo, että tulisi joku muutos eli vaihto toisenlaiseen ihmiseen.
Tämä juuri! Mitään ulkonäön arvosteluja en ymmärrä, mutta se, jos toinen on ihan kyvytön ko. työhön, niin ei sellaista jaksa vetää perässä ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa todella paljon lisää kuormitusta. Ekat viikot voi olla "vähän pihalla", mutta kyllä tietyt tavat ja opit pitää omaksua jo ensimmäisen viikon sisällä. Ei ole aikaa lähteä joka aamu kuukausitolkulla kaikki taas alusta kädestä pitäen...
Tämä juuri! Mitään ulkonäön arvosteluja en ymmärrä, mutta se, jos toinen on ihan kyvytön ko. työhön, niin ei sellaista jaksa vetää perässä ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa todella paljon lisää kuormitusta. Ekat viikot voi olla "vähän pihalla", mutta kyllä tietyt tavat ja opit pitää omaksua jo ensimmäisen viikon sisällä. Ei ole aikaa lähteä joka aamu kuukausitolkulla kaikki taas alusta kädestä pitäen...
-No toi ei liity nyt tähän mitenkään, ei oo kyse tollasesta eikä tollasta ole tapahtunut.
Siis kyse on hyvästä työntekijästä, joka tekee vähemmän virheitä kun esim moni muu ja on erittäin sopiva alalle. Mutta tämä vanha työntekijä etsii vikoja uudesta ja on ottanut ennakkoasenteekseen että uusi olisi varmasti jotenki tyhmä ja huono, vaikka kaikki näkee ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
-No toi ei liity nyt tähän mitenkään, ei oo kyse tollasesta eikä tollasta ole tapahtunut.
No, kerro sitten tarkemmin mitä on tapahtunut. Avaa vähän enemmän ja mitä tuo ulkonäön arvostelu on?
Vierailija kirjoitti:
Siis kyse on hyvästä työntekijästä, joka tekee vähemmän virheitä kun esim moni muu ja on erittäin sopiva alalle. Mutta tämä vanha työntekijä etsii vikoja uudesta ja on ottanut ennakkoasenteekseen että uusi olisi varmasti jotenki tyhmä ja huono, vaikka kaikki näkee ettei ole.
Ja tämä vanha työntekijä on yksin mielipiteineen? Pitääkö muut uuden puolta? Kannattaa kysyä esimiehen kanta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tuu mun reviirille kukkoileen.
Vierailija kirjoitti:
Joku persoonallisuushäiriö
Missä sekin raja menee
No en minä ainakaan tykkää tuntemattomista aluksi ja suhtaudun heihin nuivasti.
Aikaa myöten sitten tulen ystävällisemmäksi.
No en minä ainakaan tykkää tuntemattomista aluksi ja suhtaudun heihin nuivasti.
-No onpa kamalan sisäänpäinkääntynyt asenne, mä ainakin toivotan uudet tervetulleeks ja oon ystävällinen, miksen olis?! Tyhmää jos ei osaa olla. Nuiva on eri asia myös kun tahallinen ilkeily.
Kukaan ei tuu mun reviirille kukkoileen.
-Kukaan ei ole "kukkoillut" - jos perus ystävällisyys ja avoimuus on kukkoilua, niin on varmasti jokin häiriö itsellään.
wtf
Leivän eteen on jotain tehtävä ellei lääkäri anna papruja.