Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joululahjaideoita 16-vuotiaalle pojalle, jolla on jo kaikkea?

Vierailija
22.11.2021 |

Kyse ei ole nirsosta lapsesta, vaan ei vaan yksinkertaisesti oikein keksi mitään toivottavaa. Äärimmäisen kiltti, hyvätapainen ja ihana poika, jolla lapsuus on jo loppu, eikä leluja enää toivota joulupukilta.

Poika itse sanoo, ettei ole mitään vailla, niin on vaikea toivoa mitään. Kaikenlaiset vempeleet kännyköistä pelikoneisiin on, eikä toivo niistä mitään uutta tai parempaa versiota.

Ei rahaa, ei kirjoja, ei pelejä, ei vaatteita, ei lahjakortteja, ei leffalippuja.

Ei tarvitse harrastuksiin liittyen mitään välineitä.

Asiallisia, kivoja ehdotuksia?

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mitä ostat mutta älä nyt ainakaan noita astioita!

Sitten 5v päästä kun poika muuttaa poika kotoa opiskelemaan haluaa hän hankkia ihan oman oloiset jostain Ikeasta, hänen silloiseen tyyliinsä sopivan setin.

Yksikään tuntemani nuori ei ole halunnut noita kerättyjä Iittaloita/villeroy & bocheja opiskelukämppäänsä riesaksi (mulla kolme jo opiskelevaa lasta ja heillä aika paljon kavereita, joten tiedän mistä puhun....)

Astiat ei mikään huono idea, tai aterinsetti tai veitsisetti. Oma mies keräsi 14-15 -vuotiaasta lähtien yhtä Arabian astiastoa, ja kun me  muutettiin yhteen 22-vuotiaina, ei tarvinnut oikeastaan mitään enää hankkia.

Ajat muuttuu, Eskoseni.

Täällä päin on suosittua opiskelijoiden porukoisss ensinnäkin hankkia kierrätysastiastoa, eli sellaista 'tyylikästä eripari, kuitenkin saman tyylistä" retroa tai sitten liisata Iittalan myymälästä vuodeksi kerrallaan ne astiat mitä silloin haluaa.

Nykynuoret (moni heistä) ei oikein jaksa arvostaa sitä "kerätään sulle omaan kotiin designiä" -juttua mikä ennen oli maan tapa.

Toki nuoria on erilaisia ja ap varmaan tuntee omansa parhaiten.

Sama juttu meillä. Elokuussa kotoa muuttanut nuori totesi että ei halua ostaa uutena mitään sellaista, mitä saa helposti käytettynä, ja hankki kaikki tarvitsemansa tavarat kierrätyskeskuksesta, Fidalta yms. paikoista.

Vierailija
102/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette / mökkeilette / veneilette meren äärellä, voit ehkä ostaa palan Itämerta ?

https://www.puhdasmeri.fi/itameri/

Siellä voi virtuaalisesti ostaa palasen, ja merkata sen kartalle haluamallaan viitteellä, ja raha tietenkin menee suoraan Itämeren suojeluun.

Tämä voisi olla ainakin esim jollekin meripartiolaiselle ihan hauska juttu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten 5v päästä kun poika muuttaa poika kotoa opiskelemaan haluaa hän hankkia ihan oman oloiset jostain Ikeasta, hänen silloiseen tyyliinsä sopivan setin.

Yksikään tuntemani nuori ei ole halunnut noita kerättyjä Iittaloita/villeroy & bocheja opiskelukämppäänsä riesaksi (mulla kolme jo opiskelevaa lasta ja heillä aika paljon kavereita, joten tiedän mistä puhun....)

Astiat ei mikään huono idea, tai aterinsetti tai veitsisetti. Oma mies keräsi 14-15 -vuotiaasta lähtien yhtä Arabian astiastoa, ja kun me  muutettiin yhteen 22-vuotiaina, ei tarvinnut oikeastaan mitään enää hankkia.

Ajat muuttuu, Eskoseni.

Mistäs tiesit mieheni nimen??

Vierailija
104/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset/nuoret myöskään eivät ole koskaan oikein osanneet mitään toivoa, joten ymmärrän hyvin tilanteen.

Viime vuonna annoimme toiselle lapselle lahjaksi oman huoneen pikaremontin. Hän suunnitteli itse värit, kävimme välipäivinä ostamassa maalia ja maalasimme huoneen uudestaan. Uusimme myös tekstiilit osittain. Olisiko joku tällainen idea sopiva?

Vierailija
105/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä joku elämys? Lahjakorttina lupaus mennä vaikka lasi-igluun, viikonloppu jossain wanhan ajan tyyliin, huskyajelu tai ihan vaikka koko perheen viikonloppuretki jonnekin kivan mökkiin missä poreallasta tms? Lumikenkäilyä? Seinäkiipeilypäivä?

Vierailija
106/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen teini, joka haluaa karkkia ja legon (niitä aikuisten legoja, joku auto se oli).

Teen sille herkkukorin missä on karkkia, sipsiä ja limua, kaikkia vähän outoja merkkejä ja malleja. 

Muita kiinnostavia voisi olla esim. oma akkuporakonesetti, jos on mahdollisuus puuhailla jotain. Laadukkaat pelikortit tai joku lautapeli, jos löytyy pelikavereita? 

Ruma joulupaita?

Vierailija
107/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat on aina kivoja.

Vierailija
108/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajat muuttuu, Eskoseni.

Mistäs tiesit mieheni nimen??

🤭

Mun pitää varmaan häipyä nyt lottoamaan..

Ps. Terkkuja Eskolle 😉

Vierailija
109/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanlainen teini, joka haluaa karkkia ja legon (niitä aikuisten legoja, joku auto se oli).

Teen sille herkkukorin missä on karkkia, sipsiä ja limua, kaikkia vähän outoja merkkejä ja malleja. 

Muita kiinnostavia voisi olla esim. oma akkuporakonesetti, jos on mahdollisuus puuhailla jotain. Laadukkaat pelikortit tai joku lautapeli, jos löytyy pelikavereita? 

Ruma joulupaita?

Ne On kanssa aika jees ne "rakenna oma robotti" - Legot

Tai sitten ihan "rakenna pöytätietokone" projektia alulle ?

Vierailija
110/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, mopoautoon kunnon nastarenkaat

Vierailija
111/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan tähti peli, aito vanha versio, ei se woketettu

Vierailija
112/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo osakesäästäminen oli hyvä vinkki. Pojalle opaskirja näistä asioista ja alkusijoitus tehty, nämä saa jouluna. Sinne voi jatkossa itse säästää ja lahjapulmat on ratkaistu. Raha tarvitaan aina. Jos ei nyt niin jatkossa taatusti.

Erinomainen ehdotus. Kiitos.

ap

Totta kai. Halusithan nimenomaan korostaa sitä, että "meillä on rahaa". 

Vierailija
113/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afrikan tähti peli, aito vanha versio, ei se woketettu

Voi raukkaa, Olet pahoittanut mielesi niin kovin, ettet pysty muuhun kuin jankkaamaan tuota joka ketjussa. 

Vierailija
114/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin elämys? Kuumailmapallolento, carting-ajelu, lumikenkäilyretki, vapaalento tunnelissa, melontaretki kesäksi?

Tuon ikäiselle voi jo alkaa kartuttaa kodin tavaroita. Meidän lapsuudessa niin tytöillä kuin pojilla oli arkku, jonne kerättiin kotoa muuttoa varten astioita ja kodin tekstiilejä. Mulla on edelleen, 15 jälkeen käytössä Arabiat, Hackmanin aterimet ja teräskattila, Fiskarsin sakset, Marimekon pyyheet...

Jotenkin nuo kaksi ei sovi yhteen: "meidän lapsuudessa niin tytöillä kuin pojilla oli arkku..." ja "mulla on edellee, 15 jälkeen" (vuoden oletan) -- eli olet abt 30...?

Mä olen 55v ja mun sukupolvella ei kyl täällä päin enää kenelläkään ollut sellaista mummojen "kapioarkkua" mihin ois kerätty mitään. Toki tuolloin vielä kerättiin jonnekin ylähyllylle tai sängyn alle jumittamaan "tuli arabioita" mitä mummit ja kummit väkisin antoi lahjoiksi ja mitä oikein kukaan ei kauheasti arvostanut (mm mun miehen "kapiot" odottelee yhä anoppilassa - hän halusi aikanaan ostaa meidän kotiin itse oman tyylisensä tavarat, eli ei ole minusta kiinni).

Vierailija
115/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku koru? Kalvosinnapit tai solmioneula?

Vierailija
116/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita hänen puolestaan kaivo tai koulu Afrikkaan!

Eiku sehän on rasistista ja korostaisit vain valkoista erinomaisuuttasi.

Osta sille vaikka uusi iPhone.

Vierailija
117/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo osakesäästäminen oli hyvä vinkki. Pojalle opaskirja näistä asioista ja alkusijoitus tehty, nämä saa jouluna. Sinne voi jatkossa itse säästää ja lahjapulmat on ratkaistu. Raha tarvitaan aina. Jos ei nyt niin jatkossa taatusti.

Erinomainen ehdotus. Kiitos.

ap

Totta kai. Halusithan nimenomaan korostaa sitä, että "meillä on rahaa". 

Ja jostain syystä ainoa oikea lähtökohta keskustelulle täällä on "me ollaan persaukisia kaikki" .

Suuri osa suomalaisista työssä kävijöistä kyllä on siihen mennessä jo päässyt varallisuuden reunaan kiinni kun lapset lähentelee aikuisuutta. Miksi sitä pitäisi hävetä???

Ikuinen rahattomuus ei ole mikään ylpeydenaihe eikä elämän perusolotila.

Vierailija
118/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika alkaa opettamaan ehkäisyä, ostat leluja kortonkeja ja kuukausitilauksen alan sivustolle

Vierailija
119/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mitään tartte. Jätä juopottelematta niin se arvostaa sitä kyllä

Vierailija
120/151 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hommattiin 16 vuotiaalle tandem-laskuvarjohyppy. Oli kuulema parasta ikinä! Jos raha ei ole ongelma, reissu johonkin? Vaikka katsomaan oman harrastukseen liittyvää tapahtumaa?