Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisillä raskaana, supistaa,m mies ei vastaa

Vierailija
14.02.2015 |

Mitä teen? Mies ei aamulla suostunut sanomaan minne lähtee. Ollut jo 4 tuntia pois ja lasketteluvermeet kadonneet kaapista. Mua supistaa nyt todella. Pahemmin kuin viime yönä, jolloin luulin että nyt se alkaa. Mies ei vastaa puhelimeen.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:12"]Kuolisin vaikka enemmin kuin pyytäisin omia vanhempiani lähtemään mökiltään tukemaan minua supistusten kanssa! Noloa ja lapsellista. Jos on hankkiutunut raskaaksi niin sitä nyt vaan pitää pärjätä.
[/quote]

Sinä olet nolo ja lapsellinen.

Vierailija
42/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:58"]Tuosta voi mennä säännöllisiin supistuksiin vielä pitkään - päiviä.
[/quote]

Kaikilla ei edes tule säännöllisiä supistuksia. Mulla oli supistusten väli 2-9min. Sairaalassa sanoivat ettei ole synnytys käynnissä, että ei kannata tulla eivät he mitään voi tehdä. Onneksi kuuntelin itseäni, sairaalaan mennessä omin auki 8cm. Vauva syntyi melkein heti.

Ennemmin lähtee turhaan kuin jää odottamaan säännöllisiä supistuksia. Lähde ap sairaalaan heti kun tuntuu siltä ettet enää vaan pysty olemaan kotona. Tuon neuvon sain neuvolasta ja se on parempi kuin supistusten odottaminen säännölliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tuossa vähän puuroa, kun joku neuvoi. Taida mennä suihkuun nyt sitten, lämmin vesi kai auttaa supistuksiin. Ei nämä säännöllisiä ole,mutta vaan kivuliaampia kuin mitä supistuksia on aiemmin ollut. Mutta nyt on jo vähän rauhallisempi mieli.

Mies ei ehkä sitten halua synnytykseen mukaan. On ollut tosi välttelevä jo monta kuukautta. Ajattelin että helpottaa kun lapsi syntyy mutta en nyt jaksa miettiä sitä miestä. Mulle tämä lapsi on tosi odotettu ja rakas vaikka nyt vähän jännittää.

Vierailija
44/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:08"]

Mulla oli lapsi sylissä 10h epäsäännöllisten supistusten alkamisen jälkeen. Oli eka lapsi.

[/quote]

Lisään vielä tähän, että varmasti olisivat käskeneet vielä odotella kotona, jos olisin synnärille soittanut. Päätin kuitenkin vain kävellä ovesta sisään ja tutkittuaan kätilö totesi, että saliin vain.

Ap:lle tsemppiä!

Vierailija
45/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Kyllä sä pärjäät!

Vierailija
46/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostelet ja menet sairaalaan, jos siltä vähänkin tuntuu. Mieluummin menet turhaan kuin jäät odottelemaan.

ei miehelle tarvi kiukutella.,menee ihan turhaa energiaa siihen. Pistä viesti, että et uskalla enää olla kotona, että on supistuksia. On parempi olla turvassa .ääonko se laskettu aika nyt vai onko nää yllättävän aikaisin?

joo, onhan se ukon toiminta kummallista, kun olet raskaana. Siloin pitäisi olla jokaisella joku tukihenkilöä saatavilla.

ota rauhallisesti ja hoida itse itseäsi parhaasi mukaan ja vauvaa sitten, kun hän syntyy. Syyttely ei kannata. Etsi positiivisia asioita ja asenteita. Katkeruus vaan syö. 

Sinulla on hieno juttu omassa elämässäsi. Ainutlaatuinen ja ainutkertainen raskaus. Sinä ja vauva olette tärkeimmät. Voimia sinulle.  Voisitko pyytää vanhempiasi luoksesi?

Vierailija
47/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:38"]Pysy täällä palstalla nyt sitten meidän kanssa, yksin ei tarvitse olla. Sanotaan av:sta mitä sanotaan, tositilanteessa me vedetään aina yhtä köyttä. Täällä ollaan sua varten.
[/quote]

Tuota, en luottaisi tuohon :( Aika ilkeitä ja empatiakyvyttömiä kommentteja täällä voi saada. Kehottaisin ap:ta lähtemään sairaalaan ja sanomaan ettei uskalla olla yksin supistusten kanssa.

Vierailija
48/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:38"]Pysy täällä palstalla nyt sitten meidän kanssa, yksin ei tarvitse olla. Sanotaan av:sta mitä sanotaan, tositilanteessa me vedetään aina yhtä köyttä. Täällä ollaan sua varten. [/quote] Tuota, en luottaisi tuohon :( Aika ilkeitä ja empatiakyvyttömiä kommentteja täällä voi saada. Kehottaisin ap:ta lähtemään sairaalaan ja sanomaan ettei uskalla olla yksin supistusten kanssa.

[/quote]

Alapeukutin, koska onhan täällä enimmäkseen empaattisia ihmisiä, vaikka toki niitä oman pahanolon purkajiakin mahtuu joukkoon. Ja sairaalaan voi lähteä jos siltä tuntuu - pääseehän sieltä takaisin jos supistukset lakkaa.

Vierailija
49/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä sairaalaan! Kun ne supparit saattaa yhtäkkiä voimistua niin paljon, ettei enää oo aikaa hukattavana! Varsinkin kun oot yksin! Lähde heti! Jos sairaalasta ne yrittää käännyttää sua pois, niin sano, että lähdet sitten kun miehesi tulee sut sieltä sairaalasta autolla hakemaan!

Ja Tottakai sun vahemmat tulee mökiltä sua auttaa! Sähän oot synnyttämässä! Sehän on "hätätapaus" ja Tottakai ne haluu auttaa, jos sun miehesi ei oo paikalla!!!!

Tsemppiä! Ja sairaalaan vaan mars!!!!!

Vierailija
50/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, vieläkö olet linjoilla? Miten menee? Tsemppiä!

Vierailija
51/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan on synnytys kun kerran kipeitä supistuksia ja jatkunut jonkun aikaa, mutta ei vielä niin pitkällä jos ne supistukset on harvakseltaan. Epäsäännöllisiähän ne voi olla (tai kellotus voi olla vaikeaa yksin), mutta jos niitä tulee vaikka 10 min välein niin ei vielä pitäisi olla vauva tulossa :) . Laittaudu valmiiksi ja koita sitten levätä sen minkä voit, jos vedet menee niin synnytys voi jysähtää kovemmalle vaihteelle nopeasti, silloin ei ehdi enää keräillä laukkuun kirjoja tai kastella kukkia. Hienoa että vanhempasi tulossa!

Tärkeimmät tavarat on tietysti sinun neuvolakortit, lompakko, henkkarit, kännykkä, laturi, avaimet, ehkä verkkopankkitunnukset kannattaa ottaa kun et tiedä kauanko olet sairaalassa ja tuletko sieltä kotiin. Sellaiset vaatteet päälle että tarvittaessa pystyt niissä kotiutumaan sairaalasta, vaihtoalusvaatteet (sairaalastakin kyllä saa), vauvalle vaatteet, joku peitto ja turvakaukalo! Deodorantti, hammasharja, tahna, hiusharja, meikit, puhdistusainetta ja jotain ihorasvaa. Hyvä jos on vähän käteistä. Suklaata tai lakritsaa, ehkä joku kirja. Tsemppiä!

Vierailija
52/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuttuivat epäsäännölliset supparit parissa tunnissa säännöllisiksi ja lapsivesi roiskahti sohvalle ekaa odottaessa. Siitä puolen tunnin päästä olin sairaalassa ja siellä komennettiin jo aulasta synnytyssaliin. Lapsi oli vartissa ulkona. En jäisi kotiin odottelemaan vastaavaa tapahtuvaksi kun kerran on vaihtoehtokin olemassa. Matkaan vaan, mitä sitä sinne kotiin jäädä kökkimään. Sairaalassakin ehdit käymään suihkussa ja kävelemään pitkin käytäviä jos tarvitsee.

Vierailija
53/90 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni? Olis kiva kuulla jotain susta et tietää että kaikki on hyvin :/

Vierailija
54/90 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tuli mieleen kun odotin neljättä. Viis vuotiaallamme meni henki ahtaalle ja joutui isän kanssa sairaalaan yöksi. Matkaa yli 100km. Olin kotona kahden vanhimman kanssa ja supisteli todella paljon. Käynnistys oli kahden päivän päästä. Olin huolissani että jos synnytys käynnistyy yöllä. Äitini vaan tuumaili että no sille ei sitten voi mitään. Hän siis ei olisi tullut yöllä hoitamaan kahta vanhinta. Olisin joutunut ottamaan ne mukaan. Toinen huolenaihe oli nopeat synnytykset. Edellinen kesti kaksi tuntia. Äidilleni olisi ollut sama vaikka olisin synnyttänyt kotiin. Koska itse lapsia haluan niin itse hoidan. Vaikka synnyttäessä. Sinä yönä minäkin pelkäsin.

Vierailija
55/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnärille. Jos käskevät tulla, niin nappaat taksin ja lähdet. Miehelle nakkaat tekstarin.

Vierailija
56/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sairaalaan? Vai tarviiko siihen miehen luvan..

Vierailija
57/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat taksin ja lähdet synnyttämään. Älä mitään lappua miehelle jätä, eihän hänkään sitä vaivautunut tekemään. Ihmetelkööt sitten kun suvaitsee palata rinteestä. Onnea matkaan sinulle ja pikkuiselle!

Vierailija
58/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sairaalaan tai mene käymään siellä.. sinä ja vauva taidatte jäädä miehen harrastuksille kakkoseksi. En katselis päivääkään tuommosta miestä.

Vierailija
59/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei voi siis vähempää kiinnostaa joten joudut nyt hoitamaan homman itse.

Jatkossa voit varautua hoitamaan myös vauvan itse.

Vierailija
60/90 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita joku kaveriksi mukaan ja menoksi, miehelle ei tarvitse ilmoitella kuin ehkä lapulla, siinäpä näit minkälainen ystävä ja mies perheessä on. Et tarvitse sairaalaan miestä ja koska miestäsi ei sinun tilanteesi ja vauva kiinnosta, niin eiköhän se ollut siinä. Paska juttu, mutta sellaista sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi