Muita joiden mies haluaisi juoda kaljaa ystävänpäivän vieton sijaan?
Minä ehdotin leffaa ja herkkuja, mies sanoi että juu. Myöhemmin ehottaa että lähtis kavereidensa kanssa kaljalle. Minä sanoin että eikö meidän pitänyt viettää yhdessä kotona aikaa? Mies vastas että mmh joojoo ei sit. "Janottas kyl kauheesti". Kiva et kalja menee mun edelle. Ja vielä kun olin puhunut nimenomaan "ystävänpäivän vietosta", kun oikeasti ei koskaan olla ystävänpäivänä aikasemmin mitään. Ois ollut kiva saada edes vähän sellasta ekstrahuomiota, eli sitä mikä muille on normaalia. Sanoin tuon miehelle ja vastas "no mitä sä nyt valitat"
Musta tuntuu että kaikki pitää sitä ihan itsestäänselvyytenä että puolisoa hemmotellaan esim. kukilla tai lahjalla tai edes halilla ja pusuilla ystävänpäivänä! Mun mies ei halua edes katsoa leffaa mun kanssa!!!
Saatana, tulee varmaan hyvä ystävänpäivä. Pitäsköhän vaan erota.
Kommentit (104)
Minusta kaikista erikoisimman "parisuhteen" saa aikaan, kun naisena lopettaa vaan seinään kaikenlaisen ns parisuhteen hoitamisen tai sen yrittämisen. Ei ala riidellä, ei tylyttämään, nalkuttamaan, vaan on vaan neutraali, täyyyysin neutraali.
Kuluu hiljaa viikkoja, kuukausia, puoli vuotta, vuosi jne ja lopulta mies tajuaa, että jotakin on muuttunut :D... Siinä lopulta sen sitten näkee, ehdottaako mieskään enää parisuhteen elvyttelyä tai mitään, tai pystyykö mies pelastamaan teidän suhteenne, kun et edelleekään lotkauta oma alottisesti parisuhteenne eteen sormeakaan. :)
siinä saap mies vähän ajttelun aihetta ainakin. Ja lopulta suhde on jo niin outo ja sinäkin tehnyt henkisen erotyön siinä sivussa, että ei oo muuta kuin vain helppoa laittaa lusikat jakoon ja lähtee menemään. :)
etäisen ja epäromanttisen miehen todelliset tunteet ja halun olla yhdessä näkee vain tolla tavalla, että alkaa itse täysin apaattiseksi miestä kohtaan.
Meillä ainakin tehdään sekä romanttiset jutut sekä kavereiden kanssa juopottelu yhdessä. Kivaa jatkuu vieläkin. Mikset lähde mukaan?
Tulin kotiin nyt. Mies oli täällä. Kysyin että eikö sen pitänyt tulla vasta huomenna. Joo, mutta tulikin jo nyt. Toisaalta olin helpottunut, että halusi kotiin, toisaalta pettynyt koska olin luullut saavani olla yksin vielä huomiseen. Nyt taas ahdistaa ja itkettää, vaikka mitään ei olla puhuttu. Tai no, mies yritti kysellä, miten kissat reagoi kyläilyyn, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut...
Eteisen pöydällä oli ruusukimppu ja joku ystävänpäivä-pehmolelu. Mies sanoi eilen viestissään kun riideltiin, että "no ostin mä sulle jotain rehuja mut ne jäi duunii" eli en tiedä oliko noi ne vai onko käynyt ostamassa uudet. En kiinnittänyt niihin mitään huomiota, kyllä saa mies ihan itse tarjota niitä mulle jos haluaa. Ja saa kyllä itse käynnistää keskustelun, mä en JAKSA. Mulle ei tuu mieleen mitään syytä miksi meidän parisuhde toimisi tai miksi haluaisin jäädä tähän kuin että rakastan miestä. Mä en saa sitä mitä parisuhteeltani vaadin. Katotaan missä vaiheessa avaa itse suunsa (tai hermostuu minuun ja lähtee), minä aion jatkaa mököttämistä ihan periaatesyistä. Näkeepähän samalla miten saatanan ärsyttävää ja ahistavaa toi mököttäminen vallankäyttönä on. Todennäköisesti käy niin, että rupeaa itsekin mököttämään. Mutta mitä sen jälkeen tapahtuu, sitä en tiedä, kun olen ollut aina itse se joka on pakottanut keskusteluun.
ap
Tulin vanhemmille. Poikaystävä saapui töistä kotiin ja huomasi etten ole täällä. Laittoi viestiä "missä oot", vastasin että hyvää ystävänpäivää, tulin porukoille pois sun jaloista. Suuttui. Sanoi että "mökötä sä siellä, mä lähen täst sit johki" eli ryyppäämään. Mainitsin olevani huolissani sen alkoholinkäytöstä. En sanonut kertaakaan sanaa "alkoholisti", silti se kokoajan väitti että haukun häntä siksi. Raivostui tosta alkoholiasiasta. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa... Sanoi että "joo vittu mä tuun hakee huomen kamat vittuun koko talosta. Hyvää loppuelämää"
Että niin hyvin meni se suunnitelma tulla pakoon ja antaa vähän hajurakoa. Kotiin jos oisin jäänyt niin en tiiä miten pahaa jälkeä siitä ois tullut. Raukka ois joutunu olla mun kanssa, omg. Nyt se sentää saa mennä ihan mihin haluaa.
Ihanaa ystävänpäivää kaikille ♥ t. ap
No ihanaa ystävänpäivää sullekin, toivottavasti joskus saat sen mitä ansaitset ♥
Kansainvälisestä Valentinuksen päivästä poiketen suomalainen ystävänpäivä on yleisemmin ystävien muistamisen, ei vain rakastavaisten juhlapäivä.[4]
Ystävänpäivää on Suomessa vietetty 1980-luvulta lähtien. Kalentereissa ystävänpäivä on ollut vuodesta 1996 lähtien, vaikka se oli erehdyksessä merkitty ilman virallista päätöstä vuonna 1990 ja 1991. [5]Se on muodostunut toiseksi suosituimmaksi korttipäiväksi joulun jälkeen. Päivän tunnuksena tunnetaan kautta maailman punainen sydän. Suomessa sen huomasi ensimmäisenä Tampereen Sydänyhdistys, joka keksi 1980-luvun alussa yhdistää ”punaisten sydänten juhlan” markkinointikampanjaansa. Seuraavaksi aiheesta kiinnostui Suomen Punainen Risti, joka painatti ensimmäiset ystävänpäiväkortit.lähde?
Ystävänpäivä ei ole mikä tahansa päivä kalenterissa Nea Nielikäiselle ja Jasmin Möllerille. Ystävänpäivästä on tullut perinne, jolloin kokoonnutaan kavereiden kesken katsomaan elokuvia ja viettämään laatuaikaa.
– Ystävänpäivä ei ole pelkästään pariskuntien tai sinkkujen surujuhla päivä. Nielikäinen toteaa.
Usein esimerkiksi amerikkalaisissa elokuvissa ystävänpäivä eli Valentinen päivä merkitsee rakastavaisten juhlapäivää. Suomessa päivä merkitsee enemmänkin ystävien muistamista.
Viesti 56
"ei vain rakastavaisten juhlapäivä"
Täällähän jotkut (sinä?) oletti, että ystävänpäivä on vain ystävien juhlimista varten ja puoliso pitää jättää kotiin häpeemään.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:33"]
Ystävänpäivä ei ole mikä tahansa päivä kalenterissa Nea Nielikäiselle ja Jasmin Möllerille. Ystävänpäivästä on tullut perinne, jolloin kokoonnutaan kavereiden kesken katsomaan elokuvia ja viettämään laatuaikaa.
– Ystävänpäivä ei ole pelkästään pariskuntien tai sinkkujen surujuhla päivä. Nielikäinen toteaa.
Usein esimerkiksi amerikkalaisissa elokuvissa ystävänpäivä eli Valentinen päivä merkitsee rakastavaisten juhlapäivää. Suomessa päivä merkitsee enemmänkin ystävien muistamista.
http://www.pitajanuutiset.fi/Etusivu/15116498.html
[/quote]
:-D tää on sitä kunnon faktaa. Kahden teinin haastattelu.
No kuule, laitoin sinulle nuo pari linkkiä, mutta kyllä minä uskon että ne ovat ihan faktaa.
Eikä ne teinit ole sitä juttua kirjoittaneet, eiköhän tuo toimittajan kommentti ole ystävien muistamisesta, teinithän ne luulevat että se on pariskuntien päivä kuten amerikassa.
Minä olen niin vanha että ystävänpäivä tuli vasta Suomeen, ja aina sitä on meillä markkinoitu nimenomaan ystävien päivänä- ainakin minulla on mennyt aivan ohi jos sitä on hiljan ruvettu vääntämään valentinen päiväksi. Se että mallia otetaan jostain päivästä ja meille kehitellään joku oma vastine, ei tarkoita että viettäisimme päivän samoin kuin jossain amerikassa ja se olisi sama päivä.
Hei c'moon :D provootko? Ylitettiin ystävänpäivä-aihe jo aikoja sitten. Se on rakastavaisten juhla. Suomessa voidaan juhlia myös ystäviä. Get over it.
ap
Tällä palstalla ei ylitetä mitään, jos et ole valmis kuulemaan mitä jokaisella on sanottavaa, niin älä kirjoita. Taidat nyt provoilla itse, niin hölmöä tuo päähänpinttymäsi rakastavaisten päivästä on. Miehenäsi saattaisin pitää kokonaisen ystävien viikon ja tulla sitten vasta kotiin, jos tulisin.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 02:01"]
Tällä palstalla ei ylitetä mitään, jos et ole valmis kuulemaan mitä jokaisella on sanottavaa, niin älä kirjoita. Taidat nyt provoilla itse, niin hölmöä tuo päähänpinttymäsi rakastavaisten päivästä on. Miehenäsi saattaisin pitää kokonaisen ystävien viikon ja tulla sitten vasta kotiin, jos tulisin.
[/quote]
xD mene nyt helevettiin tai vaikka nukkumaan
Hei ap. Sama juttu täällä. Ex miehen kanssa ei ollut ikinä tämmöstä mitä nykyisen. Kypsyttää tää et "ei kai sua haittaa.." ihanku olisin sinkku. Tekis mieli erota.
64 jatkaa..mun tunteet on jo muuttunu miestä kohtaan koska tunnen olevani yksin koko ajan kun miehellä omaa puuhaa niin paljon ja sit kun haluaa olla mun kanssa kotona niin mä en sais tehdä mitään muuta kun antaa hänelle huomiota 24/7! Todellakin ottaa pannuun, mut kyl se ero tulee sit kun viha ja ärtymys vaihtuu välinpitämättömyyteen
Meillä ei olla miehen kanssa vielä kertaakaan vietetty ystävänpäivää kaksin. Seurustelun alussa asuimme eri paikkakunnilla ja työt ja opiskelut rajoittivat tapaamisia vain viikonlopuille. Ensimmäinen avoliitossa ollut ystävänpäivä meni niin, että mies lähti viikonlopuksi ystävilleen kaljottelemaan. Vähän loukkaannuin kun kerrankin olisi ollut mahdollista viettää ystävänpäivää pariskuntana ja mies valitsikin kaljan, eikä asiaa auttanut miehen ilmoittama syy "Ethän sä oo mun ystävä, vietän ystävänpäivän ystävien kanssa". No itsehän vietin tuon viikonlopun itkien :D.
.
Tänä vuonna... No olin ajatellut tehdä vähän fiinimmät ruuat, leipoa miehen lempparikakkua, lämmittää saunan ja jäähdyttää kaljat. Noin niinkuin alkuun.. Koko perjantain käytin siivoamiseen ja valmisteluihin ja suunnitteluun, mies päättikin juoda perseet joten huomisen viettää krapulassa ja vonkaa seksiä pahalta haisten. Nyt omat suunnitelmani menivät roskiin, koska asumme pienessä kämpässä eikä krapulaisen kuullen saa päästää ääntäkään. Keittiöpuuhastelu on siis unohdettava, kuten yhdessä saunominenkin. Eipä sillä, ei oltu mitään suunnitelmia yhdessä tehty joten mitään lupauksia ei rikottu. Tasan kyllä mies tietää kuinka paljon haluaisin kerrankin päästä ystävänpäivää hänen kanssaan viettämään ja että se ystävänpäivä on nyt lauantaina. Taidan niin lähteä ostamaan itselleni kukkia, suklaata, korun ja jotain aivan yli-imelää ystävänpäivän nallepehmoa! (Mies sanoi etten nyt saisi ennen kesää tuhlailla ylimääräisiä, mutta kuitenki itse osti pleikan, 3 peliä, toisen ohjaimen ja kopan kaljaa. Ostan siis samalla rahalla itselleni ystävänpäivälahjakliseitä :D)
Mä en tajua, ettekö katsele leffoja tai yhdessä telkkaria sit muutenkin tavallisina iltoina? Kuulostaa oudolta jos jostain leffan katsomisesta kotisohvalla pitää sopia 2vk aiemmin. Eikö toi nyt ole ihan normaalia arkielämää eikä mitään spessua tekemistä ystävänpäiväksi...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:41"]
...ja mua on sanottu ärsyttäväksi.
[/quote]
Mä en ihan oikeesti, miksi olen ärsyttävä??! Koska en halua että mut feidataan?? Että 2-3 viikkoa sitten laadittuja sopimuksia ei pidetä?? Ryyppäämään pääsee oikeesti millon vain, mutta haluaa nimenomaan mennä huomenna, vaikka on sovittu muuta! Argh oon niin raivoissani.
Kertokaa siis hyvät ihmiset, MITÄ mun pitäisi tehdä? Oikeasti? Antaa olla? Lakkaa välittämästä? Samalla varmaan loppuu rakkaus ja parisuhdekin.
ap
[/quote]
Sun pitäisi erota. Jos ei kerran ole lapsia pitämässä yhdessä niin en katselisi hetkeäkään tuollaista. Miehen pitäisi itse vapaaehtoisesti ehdottaa söpöstelyä, hankkia sinulle seksikäs alusasu, kukkia, suklaaata ja shamppanjaa. Meilläkin se onnistuu vaikka olemme vuosia naimisissa ja lapsiakin on.
:D hienoja viestejä tullut. Kiitos paljon. Provosoiduin kovasti.
ap