Muita joiden mies haluaisi juoda kaljaa ystävänpäivän vieton sijaan?
Minä ehdotin leffaa ja herkkuja, mies sanoi että juu. Myöhemmin ehottaa että lähtis kavereidensa kanssa kaljalle. Minä sanoin että eikö meidän pitänyt viettää yhdessä kotona aikaa? Mies vastas että mmh joojoo ei sit. "Janottas kyl kauheesti". Kiva et kalja menee mun edelle. Ja vielä kun olin puhunut nimenomaan "ystävänpäivän vietosta", kun oikeasti ei koskaan olla ystävänpäivänä aikasemmin mitään. Ois ollut kiva saada edes vähän sellasta ekstrahuomiota, eli sitä mikä muille on normaalia. Sanoin tuon miehelle ja vastas "no mitä sä nyt valitat"
Musta tuntuu että kaikki pitää sitä ihan itsestäänselvyytenä että puolisoa hemmotellaan esim. kukilla tai lahjalla tai edes halilla ja pusuilla ystävänpäivänä! Mun mies ei halua edes katsoa leffaa mun kanssa!!!
Saatana, tulee varmaan hyvä ystävänpäivä. Pitäsköhän vaan erota.
Kommentit (104)
Vaimo ja lapset nukkuu jo ! Täytyy siis yksin juhlia oluen & leijonan kanssa " mut haittaako se ? "Njet" Nannaa ! Elämä o laiffii ! Ja jos ajattelit pistää peukun alaspäin niin voit työntää sen saman peukalon omaan huonosti pyyhittyyn pikkukakkoseesi ! EI MILLÄÄN PAHALLA ! :)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:53"]
Jos lapsiakaan ei ole, ehdottaisin että ainakin mietit, miksi olet miehen kanssa. Mikä tekee hänestä ihanan? Rakastatko häntä?
Minusta lupausten pettäminen ei kuulostanut hyvältä, puhumattakaan passiivis-aggressiivisesta vallankäytöstä (rangaistaan sinua mököttämällä, kun protestoit). Liian moni tyytyy kurjaan suhteeseen, kun ei uskalla vetää omia rajojaan. Täälläkin vain haukutaan ap:ta ärsyttäväksi, todennäköisesti koska aloituksessa vilahti sana ystävänpäivä, mutta tuollaista ei tarvitse jaksaa.
[/quote]
Hahah pakko tuohon vikaan lauseeseen sanoa, että tottakai siksi, av-mammoilla on ystävänpäivä joka päivä! :-D oon oikeesti kateellinen teille, jotka voitte sanoa näin.
Mietin ihan oikeasti, että pitäskö lähteä huomenna yöksi pois ja katsoa miten mies reagoi. Kaipaako kotiin vai lähteekö ryyppäämään. Onks muilla ehdotuksia miten hoitaisin tän? Koska kuten sanoin, mies mököttää joka tapauksessa. Keskusteleminen asiasta tuskin onnistuu. Yleensä hetkellinen erossa oleminen on selvittänyt miehen pään, mutta nyt alan olla jo kiehumispisteessä niin en tiedä, mites tästä nyt.
ap
Vaimo ja lapset nukkuu jo ! Täytyy siis yksin juhlia oluen & leijonan kanssa " mut haittaako se ? "Njet" Nannaa ! Elämä o laiffii ! Ja jos ajattelit pistää peukun alaspäin niin voit työntää sen saman peukalon omaan huonosti pyyhittyyn pikkukakkoseesi ! EI MILLÄÄN PAHALLA ! :)
[/quote]
Höpsö, ystävänpäivä on huomenna, eli 3 minuutin päästä vasta. Ystävänpäivän ilta alkaa siis vasta 18 tunnin päästä. Muuten en kyllä viestiä edes ymmärtänyt
ap
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:41"]
...ja mua on sanottu ärsyttäväksi.
[/quote]
Mä en ihan oikeesti, miksi olen ärsyttävä??! Koska en halua että mut feidataan?? Että 2-3 viikkoa sitten laadittuja sopimuksia ei pidetä?? Ryyppäämään pääsee oikeesti millon vain, mutta haluaa nimenomaan mennä huomenna, vaikka on sovittu muuta! Argh oon niin raivoissani.
Kertokaa siis hyvät ihmiset, MITÄ mun pitäisi tehdä? Oikeasti? Antaa olla? Lakkaa välittämästä? Samalla varmaan loppuu rakkaus ja parisuhdekin.
ap
[/quote]
No koska tuollainen kotona möllöttäminen ei ole mitään "tekemistä", kun taas miehen tekeekin mieli tehdä jotain. Olematonta ei oikein voi sopia ja mies kokee tuon mukamas-sopimuksen ainoastaan ahdistavana rajoitteena.
[/quote]
Minusta yhteinen elokuvailta ja arkiruoasta poikkeavat herkut ovat tekemistä eivätkä möllöttämistä. Kiva vain, että voi olla rennosti kullan kanssa, eikä yhdessäolon tarvitse olla aina ravintolaa tai matkailua. Jos tuntuu että haluaisi sittenkin vähän vipinää, voi vaikka kysyä, voitaisiko leffan sijasta mennä yhdessä kavereiden kanssa baariin. AP:n mies ei tätä tehnyt, vaan feidasi sanaakaan sanomatta.
Jos oman kumppanin kanssa tehdyt suunnitelmat ovat ahdistavia rajoitteita, ei ehkä kannattaisi seurustella.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:56"]
Jos lapsiakaan ei ole, ehdottaisin että ainakin mietit, miksi olet miehen kanssa. Mikä tekee hänestä ihanan? Rakastatko häntä?
Minusta lupausten pettäminen ei kuulostanut hyvältä, puhumattakaan passiivis-aggressiivisesta vallankäytöstä (rangaistaan sinua mököttämällä, kun protestoit). Liian moni tyytyy kurjaan suhteeseen, kun ei uskalla vetää omia rajojaan. Täälläkin vain haukutaan ap:ta ärsyttäväksi, todennäköisesti koska aloituksessa vilahti sana ystävänpäivä, mutta tuollaista ei tarvitse jaksaa.
[/quote]
Hahah pakko tuohon vikaan lauseeseen sanoa, että tottakai siksi, av-mammoilla on ystävänpäivä joka päivä! :-D oon oikeesti kateellinen teille, jotka voitte sanoa näin.
Mietin ihan oikeasti, että pitäskö lähteä huomenna yöksi pois ja katsoa miten mies reagoi. Kaipaako kotiin vai lähteekö ryyppäämään. Onks muilla ehdotuksia miten hoitaisin tän? Koska kuten sanoin, mies mököttää joka tapauksessa. Keskusteleminen asiasta tuskin onnistuu. Yleensä hetkellinen erossa oleminen on selvittänyt miehen pään, mutta nyt alan olla jo kiehumispisteessä niin en tiedä, mites tästä nyt.
ap
[/quote]
Voi herranjumala mikä marttyyri sä olet!
Mä suosittelisin, että keskustelet miehesi kanssa aiheesta. Ennen keskustelun aloittamista kannattaa vaan varmistaa teidän puhuvan samasta asiasta eli lupausten rikkomisesta, ei ystävänpäivän juhlinnasta.
Voisit esim. kertoa miehelles miltä susta tuntuu, kun hän päättääkin lähteä kaljalle yhteisen illanvieton sijaan.
Itekin olisin suutuksissa, jos oma mies käyttäytyis tuolla tavalla. Yritä kuitenkin keskustelun aikana pysyä ite rauhallisena ja pysyä aiheessa. Keskustelut laajenee niin helposti riidoksi, jos ei pysytä aiheessa ja vedetään vanhoja juttuja mukaan. Vaikuttaa siltä, että miehes käyttää muutenkin suht paljon alkoholia. Sun kannattaa mun mielestä miettiä onko sekin keskustelun arvoinen asia.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:00"]
[/quote]
Kiitos hyvästä tsempistä ja neuvosta!
ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:01"]
Mä suosittelisin, että keskustelet miehesi kanssa aiheesta. Ennen keskustelun aloittamista kannattaa vaan varmistaa teidän puhuvan samasta asiasta eli lupausten rikkomisesta, ei ystävänpäivän juhlinnasta. Voisit esim. kertoa miehelles miltä susta tuntuu, kun hän päättääkin lähteä kaljalle yhteisen illanvieton sijaan. Itekin olisin suutuksissa, jos oma mies käyttäytyis tuolla tavalla. Yritä kuitenkin keskustelun aikana pysyä ite rauhallisena ja pysyä aiheessa. Keskustelut laajenee niin helposti riidoksi, jos ei pysytä aiheessa ja vedetään vanhoja juttuja mukaan. Vaikuttaa siltä, että miehes käyttää muutenkin suht paljon alkoholia. Sun kannattaa mun mielestä miettiä onko sekin keskustelun arvoinen asia.
[/quote]
Vielähän "mies" ei ole rikkonut mitään lupauksia, ja tuskin rikkookaan, koska tietää että jos lähtee kaljalle niin siitä tulee riita (tottakai suutun jos oikeasti feidaa mut kun ollaan suunniteltu jotain). Toi ihminen on oikeasti sellainen, että kun hänen ylhäisyytensä jostain loukkaantuu niin sitten mökötetään päivä tai pari ihan kostoksi, että miten sä kehtaat sanoa vastaan! Mulla on vaan sellanen fiilis, ettei huomisesta tuu yhtään mitään, oltiin me hiljaa omissa oloissamme tai keskusteltaisiin. Todennäköisesti jälkimmäinen vaihtoehto ajautuisi mun itkuun ja poikaystävän överimökötykseen (ignoorataan täysin toinen + kuulokkeet korville tai jopa pihalle koko kämpästä).
ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:56"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Kyllä, lapsellinen marttyyri on ap. Ei suinkaan mies, joka mököttää kuin pahainen kakara siksi, että aikuisten tarvii pitää lupaukset
T otta , vielä hän ei ole lupausta rikkonut. Jos susta tuntuu, että tällä hetkellähän on niin akuutti riitavaihde päällä , ettei keskustelemisesta ole apua, niin pikku breikki ei välttämättä ole huono idea. Sanoit aiemmin, että erossa olon jälkeen miehes on yleensä tullut järkiinsä. Vaikka näin kävis tälläkin kertaa, jos siis päätät lähteä muualle tyyliin yhdeksi yöksi, niin mun mielestä kannattaa poissaolon jälkeen jutella aiheesta. Ite oon omassa parisuhteessa huomannut, että ongelmat ei poistu sillä, että ne unohdetaan hyvinä aikoina. Ainakaan meidän kohdalla ne ei kadonnu minnekään ja ne nousi aina tasasin väliajoin esiin. Vasta sitten kun kunnolla juteltiin niin tilanne lähti eteneen parempaan suuntaan. Tietty teillä voi olla täysin eri juttu, jos tässä on kyse yksittäistapauksessa. (käsittääkseni ei?)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:29"]
T otta , vielä hän ei ole lupausta rikkonut. Jos susta tuntuu, että tällä hetkellähän on niin akuutti riitavaihde päällä , ettei keskustelemisesta ole apua, niin pikku breikki ei välttämättä ole huono idea. Sanoit aiemmin, että erossa olon jälkeen miehes on yleensä tullut järkiinsä. Vaikka näin kävis tälläkin kertaa, jos siis päätät lähteä muualle tyyliin yhdeksi yöksi, niin mun mielestä kannattaa poissaolon jälkeen jutella aiheesta. Ite oon omassa parisuhteessa huomannut, että ongelmat ei poistu sillä, että ne unohdetaan hyvinä aikoina. Ainakaan meidän kohdalla ne ei kadonnu minnekään ja ne nousi aina tasasin väliajoin esiin. Vasta sitten kun kunnolla juteltiin niin tilanne lähti eteneen parempaan suuntaan. Tietty teillä voi olla täysin eri juttu, jos tässä on kyse yksittäistapauksessa. (käsittääkseni ei?)
[/quote]
Joo ollaan me aina keskusteltu breikin jälkeen asiat läpi, kummallakin on ollut niin kamala ikävä ja ollaan tajuttu, että elo ilman toista on oikeasti inhottavaa, niin keskustelu on sujunut tietty helpommin. Näin sitä vaan miettii, että miksi mä seurustelen ton makkarissa möllöttävän mörököllin kanssa.
ap
Joo, mökötys saa mussakin samanlaisia fiiliksiä aikaan.
Hyvä, että ootte jutelleet breikin jälkeen. Mekin juteltiin riitojen jälkeen, mutta kuitenkin tyyliin 2 kk:n päästä ajauduttiin riiteleen samasta aiheesta. Jos teillä on päästätoistunu samantyyppinen kaava, niin meitä autto kun käytiin läpi molempien tuntemukset aiheesta, molempien havainnot tapahtumakulusta, molempien toiveet tulevaisuutta varten ja mitä konkreettisesti tehdään, jottei me ajauduttaisi enää säännöllisesti riiteleen aiheesta. Toisaalta meillä meni ensiksi vähän aikaa selvittää, mikä meidän välillä todella hiertää. Esim. Me saatettiin riidellä jostain olenattomasta, vaikka oikea syy oli se, että me ei kommunikoitu tarpeeksi. Oletettiin vaan, että kyllähän se toinen tajuaa, vaikken mä mitään sano.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:51"]
Joo, mökötys saa mussakin samanlaisia fiiliksiä aikaan. Hyvä, että ootte jutelleet breikin jälkeen. Mekin juteltiin riitojen jälkeen, mutta kuitenkin tyyliin 2 kk:n päästä ajauduttiin riiteleen samasta aiheesta. Jos teillä on päästätoistunu samantyyppinen kaava, niin meitä autto kun käytiin läpi molempien tuntemukset aiheesta, molempien havainnot tapahtumakulusta, molempien toiveet tulevaisuutta varten ja mitä konkreettisesti tehdään, jottei me ajauduttaisi enää säännöllisesti riiteleen aiheesta. Toisaalta meillä meni ensiksi vähän aikaa selvittää, mikä meidän välillä todella hiertää. Esim. Me saatettiin riidellä jostain olenattomasta, vaikka oikea syy oli se, että me ei kommunikoitu tarpeeksi. Oletettiin vaan, että kyllähän se toinen tajuaa, vaikken mä mitään sano.
[/quote]
Jep... Kyllähän meillä usein samat riidat toistuu, yleensä riitaa tulee eniten tosta mököttämis-asiasta. Esimerkiksi näin: Mies tekee jotain/ei tee jotain > minä mainitsen ihan ystävällisesti asiasta > mies loukkaantuu ja rupeaa mököttämään > minä mainitsen mököttämisestä, että ei oo taas kiva > mies mököttää vielä enemmän. Menee pari kolme päivää ja riita haihtuu pois, koska ei vaan jakseta olla riidoissa enää. Vaikka pitäs puhua. Taukojen jälkeen ollaan aina puhuttu, koska sillon kummatkin tietää, että nyt on tosi kyseessä...
ap
Eikö ystävänpäivänä olla ystävien kanssa? Minä lähdin likkakaverin kanssa ulkoilemaan yöelämään pitkästä aikaa ja mies meni yötöihin. Matkustin ystäväni luokse junalla. Aamulla kiehnättiin eilen ennen mun lähtöä miehen kanssa ja toivotettiin hyvää ystävänpäivää.
Juuh ryyppäämässähän se, pitämässä oikein hauskaa. Näin Facebookista. Ei yhtään vituta. Mitä mun pitäs oikeesti tehä? Ei tota ees kiinnosta mun tunteet
ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 03:05"]
Minusta kaikista erikoisimman "parisuhteen" saa aikaan, kun naisena lopettaa vaan seinään kaikenlaisen ns parisuhteen hoitamisen tai sen yrittämisen. Ei ala riidellä, ei tylyttämään, nalkuttamaan, vaan on vaan neutraali, täyyyysin neutraali.
Kuluu hiljaa viikkoja, kuukausia, puoli vuotta, vuosi jne ja lopulta mies tajuaa, että jotakin on muuttunut :D... Siinä lopulta sen sitten näkee, ehdottaako mieskään enää parisuhteen elvyttelyä tai mitään, tai pystyykö mies pelastamaan teidän suhteenne, kun et edelleekään lotkauta oma alottisesti parisuhteenne eteen sormeakaan. :)
siinä saap mies vähän ajttelun aihetta ainakin. Ja lopulta suhde on jo niin outo ja sinäkin tehnyt henkisen erotyön siinä sivussa, että ei oo muuta kuin vain helppoa laittaa lusikat jakoon ja lähtee menemään. :)
etäisen ja epäromanttisen miehen todelliset tunteet ja halun olla yhdessä näkee vain tolla tavalla, että alkaa itse täysin apaattiseksi miestä kohtaan.
[/quote]
Täähän on ihan hyvä plääni. :D
ap
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:28"]
Juuh ryyppäämässähän se, pitämässä oikein hauskaa. Näin Facebookista. Ei yhtään vituta. Mitä mun pitäs oikeesti tehä? Ei tota ees kiinnosta mun tunteet
ap
[/quote]Jos himassa olet, pakkaat tyypin kamat noutovalmiiksi. Tuon pällin kanssa juttu oli tuossa.
Se lisääntymisestä varoitellut
Minun mielestäni ystävänpäivä on suomessa enemmän ystävien juhla kuin sellainen parisuhdejuhla kuten jenkkilässä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:41"]
...ja mua on sanottu ärsyttäväksi.
[/quote]
Mä en ihan oikeesti, miksi olen ärsyttävä??! Koska en halua että mut feidataan?? Että 2-3 viikkoa sitten laadittuja sopimuksia ei pidetä?? Ryyppäämään pääsee oikeesti millon vain, mutta haluaa nimenomaan mennä huomenna, vaikka on sovittu muuta! Argh oon niin raivoissani.
Kertokaa siis hyvät ihmiset, MITÄ mun pitäisi tehdä? Oikeasti? Antaa olla? Lakkaa välittämästä? Samalla varmaan loppuu rakkaus ja parisuhdekin.
ap
[/quote]
No koska tuollainen kotona möllöttäminen ei ole mitään "tekemistä", kun taas miehen tekeekin mieli tehdä jotain. Olematonta ei oikein voi sopia ja mies kokee tuon mukamas-sopimuksen ainoastaan ahdistavana rajoitteena.
[/quote]
Ja mä olen velvollinen keksimään sitä aktiviteettia koska.......? Mies ei voi ehdottaa tekemistä koska......?
Miehen on pakko sanoa mulle kyllä, tehdään niin, ja sitten hampaat irvellä katsoa leffaa koska lupasi tehdä niin mun kanssa? Kaljaa voi ehdottaa, mutta ei meille jotain hauskempaa tekemistä? Mulla ei ole rahaa lähteä laskuvarjohyppimään
ap