Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisellä pakko olla sänky? Miksei patja lattialla riitä?

Vierailija
22.11.2021 |

Itse nukuin aiemmin niin että kaksi patjaa lattialla päällekkäin, mutta ihmisten kauhistelun ja sosiaalisen paineen takia päädyin sitten ostamaan sängyn. Nyt on edessä taas kerran muutto, ja kaduttaa koko sängyn ostaminen ja suunnittelen sen myyntiä. Onko ihmisellä joku pakko olla sänky? Miksi sitä kauhistellaan, jos nukkuu parilla patjalla lattialla?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla oleva patja ei pääse tuulettumaan. Sängyissä on yleensä sälepohja, jonka ansiosta kosteus ei jää patjan sisään, vaan pääsee paremmin haihtumaan. Patjan ja lattian välissä kosteus voi alkaa muhia. Monesti lattiat ovat myös kylmiä.

Vierailija
2/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi olla, että aamulla lattialta ylös nouseminen olisi vähän heikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ne patjat homehtuu lattialla.

Vierailija
4/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisellä pitää olla lattia?

Oletko niitä hienopieruja joille 10 000 vuoden ajan ihmisille kelvanneet oljet maapohjalla eivät riitä?

Vierailija
5/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta selkä tulee kipeäksi pelkällä patjalla maatessa, riippuu tietenkin kuinka paksu patja on.

Vierailija
6/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan pakota sua ostamaan sänkyä?

Vierailija
7/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska ne patjat homehtuu lattialla.

Eikä homehdu. Meillä on tuollaiset 25cm paksut patjat lattialla. Ollut jo vuosia, eikä ne mihinkään homehdu.

Vierailija
8/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota kun sitä ikää tulee vähän lisää

Vierailija
9/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattialla oleva patja ei pääse tuulettumaan. Sängyissä on yleensä sälepohja, jonka ansiosta kosteus ei jää patjan sisään, vaan pääsee paremmin haihtumaan. Patjan ja lattian välissä kosteus voi alkaa muhia. Monesti lattiat ovat myös kylmiä.

Tekosyy!

Mä nukun aina lattialla silloin kun mun aussiystäväni on täällä.

Ei mitään ongelmia. Selkäkin voi paremmin.

Vois ostaa semmosen japanilaisen pohjan,mikäsenyton...futon tms.

Nii ja mitä hittoa sä edes ajattelet mitä muut sanoo! Anna ajatella mitä huvittaa :D

Vierailija
10/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on psykoterapiaa halvempi ratkaisu jos vielä aikuisena pelkää sängyn alla asuvia mörköjä.

Vierailija
11/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin!

Tuolla just kerroin että nukun lattialla kun tulee aussivieras,ei mitään ongelmaa.

Olen kohta 70v!

Vierailija
12/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa nukkua vedossa ja pölyn seassa niin nuku laittialla sitten.

Vierailija
13/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy!

Nii ja mitä hittoa sä edes ajattelet mitä muut sanoo! Anna ajatella mitä huvittaa :D

Futon on patja. Jos ei ole sänkyä tai jotain sälepohjaa, se on tatamilla, joka sitten taas on hengittävää materiaalia, eli kosteus pääsee haihtumaan patjasta.

En nyt ihan ymmärrä, miksi se, että haluaa kosteuden haihtumaan patjasta, on joku tekosyy.

Vierailija
14/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla olevaan patjaan kertyy kosteutta. Pidemmän päälle lattialta ylös nouseminen alkaa käymään selkään viimeistään keski-iässä. Sängyssä tärkeintä on tosiaan säleikkö, jonka ansiosta patja tuulettuu altapäin.

Kukaan ei pakota ostamaan sänkyä mutta se on järkevää, vähän kuten koronarokotus.

Vierailija
15/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin!

Tuolla just kerroin että nukun lattialla kun tulee aussivieras,ei mitään ongelmaa.

Olen kohta 70v!

Onko tämä sun aussivieras sun luona suurimman osan vuodesta, ilmeisesti?

Vierailija
16/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin lattialla patjalla vuosia, mutta nyt vanhemmiten sänky on mukavampi. Jos itse tykkää nukkua lattialla, niin turha siitä on sosiaalisen paineen takia luopua.

Vierailija
17/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 2000 .Olosuhteiden pakosta nukuin lattialla .Pelkällä patjalla varmaan puolivuotta? ilman muuten TV-tä. Kunnes ex-mies palautti ne takaisin.Ei tuo maailman loppu ollut patja lattialla.

Vierailija
18/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat mitään homehdu.  Neurootikkojen vouhotusta.

Vierailija
19/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä patja lattialla riittää.

Olin kerran kesäduunissa aivan oudossa kaupungissa.  Ja asuin täysin kalustamattomassa asunnossa.

Mulla oli makuupussi ja patja, ja yksi retkituoli ja keittovälineet, muki ja ruokailuvälineet. Ja radio.

Siellä paiskin opiskeluaikoina töitä ja vkonloppuiksi matkustin aina kotiin.

Kaikenlaisissa asunnoissa on tullut opiskeluaikoina asuttua, ja monenlaista elämää nähtyä.

Vuokra oli niin pieni, että kesätyö kannatti köyhälle opiskelijalle, etenkin harjoittelu opiskelussa ehdottamasti vaaditiin.   Piti ottaa se harjoitelu paikka ja kesätyö sieltä, mistä sen sai.

Vierailija
20/96 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy!

Futon on patja. Jos ei ole sänkyä tai jotain sälepohjaa, se on tatamilla, joka sitten taas on hengittävää materiaalia, eli kosteus pääsee haihtumaan patjasta.

En nyt ihan ymmärrä, miksi se, että haluaa kosteuden haihtumaan patjasta, on joku tekosyy.

Ne futonit yleensä myös nostetaan pois lattialta päiväksi, kun olin Japanissa niin aina tiettyyn aikaan ilmestyi parvekkeet täyteen peittoja tms mutta nyt epäilen että tuulettivat futonit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi