Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hemmetin "RAIKAS salaatti" :D

Vierailija
13.02.2015 |

Joka hiton ruokakeskustelussa täällä ehdotetaan seuraksi RAIKASTA SALAATTIA.

Öö... onko se mentholilla raikastettua? Vai hyvin tuuletettua?

Eikös se salaatti ole vi**u salaattia ja syödään tuoreena, ei erikseen tarjoilla ummehtunutta salaattia tai tunkkaista salaattia. Huoh.

MuuSSi ja RAIKAS salaatti. Siinä on av-mamman perusresepti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan tajuan sen raikkauden; esimerkiksi joku pastasalaatti majoneesilla ei ole mun mielestä raikas. Ymmärrän raikkaalla salaatilla vihreyden, tuoreet, kypsentämättömät tuotteet, ei raskasta mössökastiketta.

Vierailija
2/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä salaatti voi olla raikas tai "tuhti". Tuhdissa salaatissa on esim majoneesipohjainen kastike tai jotain rasvasta esim pekonia tmv. Sillon salaatti ei oo raikas :) Näin mä ainakin asian aattelen. Siks puhutaan raikkaasta salaatista ku on tietty terveellisempi vaihtoehto ku vähän "tuhdimpi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne makaroni-majoneesi-mössöt edes ole salaattia. Salaatti on vihreä lehti / kerä, joka syödään kypsentämättömänä.

Jos kasataan kulhoon makaronia, majoneesia, herneitä, maissia, kinkunpalasia, ei se ole salaattia. Se on makaronimössöä. Ei salaattia.

Vierailija
4/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kun jokaisen ruokaohjeen eteen laitettava maistuva, maukas, herkku ym. Minä itse päättelen onko ruoka hyvä vai ei, en tarvitse kenenkään muun kertovan sen mulle.

Vierailija
5/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän minäkin.

Ei raikkaita-salaatteja on esim. Ceasar-salaatti, coleslaw, majoneesipohjaiset,  pastasalaatit, perunasalaatit, Waldorf salaatti jne.

Niitä ei raikkaita on oikeastaan tosi paljon.

Vierailija
6/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei voi sanoa kevytsalaatti? Tunkekaa ne raikkaat ******siinne!

Vierailija
7/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyllä! Ja miksi siitä salaatista pitää edes mainita? Salaatinpuputtajlla on aina ne rehut siinä lautasen reunalla muutenkin, kun taas esim. minä en mitään salaatteja laita lisäksi, vaikka joku niin kehottaisikin. Kasvissyöjä kun olen, kasviksia tulee syötyä muutenkin aika hemmetisti ja tomaatti, sipuli, paprika ym. on jo valmiina siinä ruuassa, enkä näe esim. jäävuorisalaattia kovin ravinnerikkaana tuotteena.

Vierailija
8/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hedelmäsalaatti on raikas salaatti, mutta vihersalaatti ei ole mielikuvissani raikas milloinkaan. (Paitsi nyt kun oikein mietin, niin saattaisihan se olla raikas, jos siinä olisi paljon minttua...)

Vierailija
9/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:58"]

[/quote]

No se olisi täysin harhaanjohtava nimi. Kevytsalaatti kuvaa mielestäni salaattia jossa on huomioitu vähäkalorisuus/vähärasvaisuus. Raikaassa salaatissa voi olla paljonkin kaloreita.

Vierailija
10/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:58"]

[/quote]

No se olisi täysin harhaanjohtava nimi. Kevytsalaatti kuvaa mielestäni salaattia jossa on huomioitu vähäkalorisuus/vähärasvaisuus. Raikaassa salaatissa voi olla paljonkin kaloreita.
[/quote]

No pelkkä salaatti sitten. Tai lisukesallaatti. Vihersalaatti, pirteä salaatti, vihannessalaatti, rapea salaatti... Miksi aina vaan RAIKAS?

Vierailija
11/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:45"]

Mä tavallaan tajuan sen raikkauden; esimerkiksi joku pastasalaatti majoneesilla ei ole mun mielestä raikas. Ymmärrän raikkaalla salaatilla vihreyden, tuoreet, kypsentämättömät tuotteet, ei raskasta mössökastiketta.

[/quote]

Kyllä juuri näin! 

Vierailija
12/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tota noin niin pupujen ja minun kanssa sellanen sopimus että noin niin minä en syö heijän ruokiansa eivätkä he syö meikäläisen ruukia... että sellaista

Vierailija
13/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi ap tai ei, majoneesipohjaiset salaatit on salaatteja. Esim kaupan punajuurisalaatti. Kaukana raikkaasta mutta salaatti kuitenkin. Minä siis ymmärrän varsin hyvin että käytetään ilmaisua raikas salaatti.

Vierailija
14/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:13"]

meillä on tota noin niin pupujen ja minun kanssa sellanen sopimus että noin niin minä en syö heijän ruokiansa eivätkä he syö meikäläisen ruukia... että sellaista

[/quote]

Mooooi! Mitä muuta sinne 80-luvulle kuuluu? 

Vierailija
15/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:48"]

No eihän ne makaroni-majoneesi-mössöt edes ole salaattia. Salaatti on vihreä lehti / kerä, joka syödään kypsentämättömänä.

Jos kasataan kulhoon makaronia, majoneesia, herneitä, maissia, kinkunpalasia, ei se ole salaattia. Se on makaronimössöä. Ei salaattia.

[/quote]

Eikö niitä kaupoissa kuitenkin salaatin nimellä myydä? Esim. sienisalaatti. Mikä se sitten on, sörsseli, sekoitus?

Vierailija
16/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:13"]meillä on tota noin niin pupujen ja minun kanssa sellanen sopimus että noin niin minä en syö heijän ruokiansa eivätkä he syö meikäläisen ruukia... että sellaista
[/quote]

Onnee vaan sullekin

Vierailija
17/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja salaatin kastikkeeksi usein riittää, että sitruunaa vaan pirskauttaa päälle, raikasta, eikö?

Vierailija
18/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen salaatin saisikin omassa kupissaan niin voisi sailya raikkaana. En ymmarra miksi Suomessa syodaan salaatti lihapullakastikkeen kanssa.

Vierailija
19/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään ärsytä kunnon pihvi? Miksei kukaan sano haluavansa syödä vaikka kunnon salaaatin? Tai kuhafileen?

Vierailija
20/23 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lounaalla hyvässä seurassa vielä ärsyttävämpi kuin raikas salaatti...