Mikä luonnetyyppi tämä on?
Kun ihminen on avoin, herkkä, räiskyvä, pohtiva, epäsovinnainen, vähän perfektionismiin taipuvainen ja neuroottinenkin? Joskus turhan sinisilmäinen, mutta voi juuri sen seurauksena menettää luottamuksensa muihin ja ahdistua. Pohjimmiltaan hyväntahtoinen. Ei haluaisi loukata muita, muttei kuitenkaan ole sisimmässään joukon mukana menijä vaan omaa vahvan arvomaailman (tästä en ole varma).
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:08"]Mitä tolla luokituksella tekee?
[/quote] Tein tämän,että näkisin itseni toisten silmin ja kuulisin millaiseksi näitä ominaisuuksia omaava ihminen määritetään. Tein, että osaisin tarvittaessa kuvailla paremmin itseäni ja olen miettinyt mille alalle sopisin. Ap
Tunneihmistä ehdottaisin minäkin, höystettynä pohdiskeluun taipuvaisuudella. Yhdistelmä iloa ja melankoliaa. Koomikko?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:07"]
Kun ihminen on avoin, herkkä, räiskyvä, pohtiva, epäsovinnainen, vähän perfektionismiin taipuvainen ja neuroottinenkin? Joskus turhan sinisilmäinen, mutta voi juuri sen seurauksena menettää luottamuksensa muihin ja ahdistua. Pohjimmiltaan hyväntahtoinen. Ei haluaisi loukata muita, muttei kuitenkaan ole sisimmässään joukon mukana menijä vaan omaa vahvan arvomaailman (tästä en ole varma).
[/quote]
Olen samanlainen ja diagnoosini on ADD, mutta kuvaamasi piirteet eivät välttämättä liity siihen.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:07"]
[/quote]
Olen samanlainen ja diagnoosini on ADD, mutta kuvaamasi piirteet eivät välttämättä liity siihen.
[/quote] Jokin yhteinen tekijä lienee ainakin, mutta onko ADD sairaus vai kasa ominaisuuksia?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:07"] Kun ihminen on avoin, herkkä, räiskyvä, pohtiva, epäsovinnainen, vähän perfektionismiin taipuvainen ja neuroottinenkin? Joskus turhan sinisilmäinen, mutta voi juuri sen seurauksena menettää luottamuksensa muihin ja ahdistua. Pohjimmiltaan hyväntahtoinen. Ei haluaisi loukata muita, muttei kuitenkaan ole sisimmässään joukon mukana menijä vaan omaa vahvan arvomaailman (tästä en ole varma). [/quote] Olen samanlainen ja diagnoosini on ADD, mutta kuvaamasi piirteet eivät välttämättä liity siihen. [/quote] Jokin yhteinen tekijä lienee ainakin, mutta onko ADD sairaus vai kasa ominaisuuksia?
[/quote]
Kasa ominaisuuksia, jotka esiintyvät ihan kaikilla. Niillä, jotka saavat diagnoosin, tietyt piirteet ovat niin voimakkaita että normaali elämä ei onnistu ilman terapiaa/valmennusta ja lääkitystä.
Hei AP! Minua jäi kiinnostamaan.
http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp
Tee testi niin nähdään kuinka lähellä olimme?
T: #9 #18 ...
minä, paitsi perfektionismi pois.
No anna se luonnetyyppilistasi ensin tänne, niin pääteetään sitten.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:17"]No anna se luonnetyyppilistasi ensin tänne, niin pääteetään sitten.
[/quote] Jokaisella on varmaan omat listansa. Jokin yleinen nimitys kuitenkin (en tarkoita nimittelyä vaan jonkinlaista luonnetta tai kuvaavaa sanaa).
Höh. Luulin täällä olevan ihmisiä, jotka osaisivat vastata kysymykseeni.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:28"]
Höh. Luulin täällä olevan ihmisiä, jotka osaisivat vastata kysymykseeni.
[/quote]
Siihen on vaikea vastata, kun ei tiedä mitä tarkoitat luonnetyypillä. Jos olisit sanonut vaikka että "luonnetyyppi MBTI-luokittelun (tai jonkun muun tunnetun systeemin) mukaan" niin voisi ehkä arvaillakin. Tosin lähtötietoja olisi liian vähän todennäköisesti siihenkin.
Luonnetyyppi.. Vaikea kategorisoida. Kuvailit suoraan luonne ominaisuuksia.
Kohtalaisen moniuloitteiselta kuulostava, mukautuvainenkin ehkäpä.
Rakastava, älykäs, ahdistunut.
Joko virta vie tai mieli.
Mahdoton.
Tuollaisen haluisin seurakseni.
Mitä tolla luokituksella tekee?