Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennysleikkaus, APUA!

Vierailija
12.02.2015 |

Hei! Onko paikalla ketään, joka on käynyt läpi rintojen pienennysleikkauksen julkisella puolella? Mä olen pian parikymppinen nainen ja olen jo vuosia kärsinyt rinnoistani. Hieman ironista, mutta toivoin pienenä isoja rintoja. No, niistä tulikin vähän liian isot ja ne ovat tuoneet mukanaan pelkkää haittaa.

Rintaliivien koko on 75E ja oikeankokoisten liivien löytäminen on aina tuskaa. Mieluiten käyttäisin kaarituettomia liivejä niiden mukavuuden takia, mutta se on koon puolesta täysi mahdottomuus. Olkaimet painavat olkapäitä ja rinnat aiheuttavat niska- ja hartiakipuja. Olisi ihana päästä kauppaan niin, että voisi hankkia liivit niiden esteettisyyden vuoksi eikä sen perusteella, mitkä tukevat näitä ”kaksosia” parhaiten.

Vaatteet istuvat harvoin päälle. Mä olen lyhyt ja vyötärö on kapea, mutta rinnat isot. Löysät paidat aiheuttavat kymmenen lisäkiloa vatsanseudulle, kun vaatteet roikkuvat rintojen päällä. Toinen vaihtoehto on näyttää vain todella tyrkyltä vähänkään avonaisessa tai tiukassa paidasta. Kauluspaidoista tuskin tarvitsee edes mainita mitään.

Istuvuuden ja kipujen lisäksi rinnat rajoittavat liikkumista. Mun mielestä on kiusallista mennä salille tai liikkumaan muiden kanssa, kun päälle on laitettava useammat urheilurintsikat, että juokseminen on mahdollista. Lajeja joissa pitää pomppia en ole voinut harrastaa kunnolla lapsuuteni jälkeen, kun rinnat ovat tiellä. Rinnat tuntuvat olevan koko ajan tiellä, mikä omalta osaltaan vaikuttaa itsetuntoon, kun en uskalla heilua ja riehua samalla tavalla kuin voisin pienemmillä rinnoilla. 

Aivan kamalaa on silloin, jos olen menossa jonnekin ja näen bussin pysäkillä ja pitäisi juosta siihen. Ei muuten onnistu. Joko mä joudun suosiolla odottamaan seuraavaa tai juosta rinnoista kiinni pitäen, minkä mä koen erittäin noloksi.

Niin, ja ei tietenkään saa unohtaa sitä, kun sekä baareissa että etenkin kesäisin saa kuulla kommenttia rinnoista miehiltä. Mua ahdistaa muutenkin herkästi, jos joku tulee kauheasti lähentelemään ja turhauttavinta se on silloin, jos katse on parikymmentä senttiä alempana mun kasvoista.

Ovatkohan nämä tarpeeksi painavia syitä päästä kunnallisella puolella rintojen pienennysleikkaukseen? Tiedän, että olen vielä nuori ja lasten hankinta on vielä edessä, mutta mä en tiedä että kestänkö niin kauaa näiden rintojen kanssa. Haluan sinne leikkaukseen, vaikka rintoihin jäisi arvet, imetyskyky katoaisi ja tunto myös. Mulla ei kuitenkaan ole rahaa opiskelijana hoitaa leikkausta yksityisellä, joten se on joko kunnallinen tai leikkaus vasta joskus hamassa tulevaisuudessa yksityisellä. 

Toivottavasti joku jaksoi lukea loppuun asti. Kertokaa omia kokemuksia!

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, aivan ihana kuulla lisää onnistuneita kokemuksia! Teidän kertomien perusteella mulla saattaisi olla mahdollisuus päästä leikkaukseen. Tietenkin jokainen potilas on erilainen ja hoidon tarve perustuu yksilölliseen arviointiin, mutta kyllä mulla nyt toivo jo vähän heräsi.

Kävin lukemassa noita vaadittavia kriteerejä. Mun painoindeksi on alle 30, mutta kärsin niska- ja hartiakivuista, mikä ilmeisesti tuo "pisteitä." Mittanauhaa en löytänyt niin en voinut laskea tarkkaa mittaa kaulakuopasta nänniin, mutta uskoisin sen olevan 30 senttiä. Täytyykin käydä hankkimassa mittanauha niin saa varmuuden.

Mulla on todennäköisesti ensi vuosi välivuosi, joten ajattelin mennä ihan lähiaikoina lääkärin luokse juttelemaan asiasta. Ajankohtana ensi talvi tai kevät olisi hyvinkin otollinen. Asun silloin vielä vanhempieni kanssa samassa kaupungissa niin voisin ehkä mennä heidän luokseen toipumisen ajaksi.

Miten muuten teidän ystävänne ja läheisenne ovat suhtautuneet pienennysleikkaukseen? Oletteko ihan suoraan kertoneet sukulaisillekin leikkauksesta vai toipuneet kaikessa hiljaisuudessa? Uskon että ainakin oma perheeni ja ystäväni kannustavat minua leikkaukseen, mutta en sitten tiedä haluanko alkaa avata asiaa esim. sukulaisille ja hyvänpäiväntutuille sen enempää... Entä oletteko joutuneet kuuntelemaan samaa kuin täälläkin eli "miksi ihmeessä menet leikkaukseen? kuka hullu haluaa pienentää rintansa?"

-ap

Vierailija
2/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:23"]

Jee, aivan ihana kuulla lisää onnistuneita kokemuksia! Teidän kertomien perusteella mulla saattaisi olla mahdollisuus päästä leikkaukseen. Tietenkin jokainen potilas on erilainen ja hoidon tarve perustuu yksilölliseen arviointiin, mutta kyllä mulla nyt toivo jo vähän heräsi.

Kävin lukemassa noita vaadittavia kriteerejä. Mun painoindeksi on alle 30, mutta kärsin niska- ja hartiakivuista, mikä ilmeisesti tuo "pisteitä." Mittanauhaa en löytänyt niin en voinut laskea tarkkaa mittaa kaulakuopasta nänniin, mutta uskoisin sen olevan 30 senttiä. Täytyykin käydä hankkimassa mittanauha niin saa varmuuden.

Mulla on todennäköisesti ensi vuosi välivuosi, joten ajattelin mennä ihan lähiaikoina lääkärin luokse juttelemaan asiasta. Ajankohtana ensi talvi tai kevät olisi hyvinkin otollinen. Asun silloin vielä vanhempieni kanssa samassa kaupungissa niin voisin ehkä mennä heidän luokseen toipumisen ajaksi.

Miten muuten teidän ystävänne ja läheisenne ovat suhtautuneet pienennysleikkaukseen? Oletteko ihan suoraan kertoneet sukulaisillekin leikkauksesta vai toipuneet kaikessa hiljaisuudessa? Uskon että ainakin oma perheeni ja ystäväni kannustavat minua leikkaukseen, mutta en sitten tiedä haluanko alkaa avata asiaa esim. sukulaisille ja hyvänpäiväntutuille sen enempää... Entä oletteko joutuneet kuuntelemaan samaa kuin täälläkin eli "miksi ihmeessä menet leikkaukseen? kuka hullu haluaa pienentää rintansa?"

-ap

[/quote]

Kyllä mä uskon että pääset leikkaukseen, siihen kylläkin voi joutua jonottamaan muutaman kuukauden tai vuosikin voi vierähtää.

Täällä on paljon vastauksia että osta hyvät liivit ym. höpinää, ei se nyt vaan auta! Minä aikoinaan ostelin ties kuinka kalliita ja tukevia mutta höpönlöpön että olo siitä parani tai niskakivut hellitti. Eikä puhettakaan juoksemisesta. No, jos jotkut rautakikkikset olisi ollut päällä...

Tuosta läheisten ja tuttujen suhtautumisesta; aika vapaasti siitä kerroin ja kerron edelleen jos puheeksi tulee. Kukaan ei ihmetellyt, päinvastoin, osa jopa patisti ja tyrkki lääkärin pakeille. Ja miestä ei haittaa tipaakaan pienennetyt kikit, ei niitä nyt tosiaan kokonaan pois nirhattu. Tuo yksi kohelo provosoija mies kun täällä huutelee typeryyksiänsä  :)

Se nelikymmpisenä leikelty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:21"]

Olen käynyt, suosittelen lämpimästi! Vuosi sitten pienennetty ja arvetkaan ei juuri näy. Rinnoista ei poistettu edes montaa sataa grammaa mutta olo keveni huomattavasti kun ei enää roikkuneet

[/quote]

Julkisella puolella ei poisteta kuvaamaasi määrää, että leikkaukseen pääsee poistettavaa tulee olla enemmän.

[/quote]

Höpö höpö, mulla ainakin poistettiin tuon verran.

Vierailija
4/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin 19-vuotias ku mut leikattiin julkisella puolella, lääkäri mittaa ja laittaa lähetteen jos kriteerit täyttyy en tiedä jonoja nykyään ku omasta leikkauksesta on kohta jo kymmenen vuotta aikaa, mut veikkaisin että vuoden jonotuksella selviäisi en kadu yhtään että leikattiin mulla on nykyään c-kuppi entisen f kupin sijaan :)

Vierailija
5/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:23"]

-ap

[/quote]

Kyllä mä uskon että pääset leikkaukseen, siihen kylläkin voi joutua jonottamaan muutaman kuukauden tai vuosikin voi vierähtää.

Täällä on paljon vastauksia että osta hyvät liivit ym. höpinää, ei se nyt vaan auta! Minä aikoinaan ostelin ties kuinka kalliita ja tukevia mutta höpönlöpön että olo siitä parani tai niskakivut hellitti. Eikä puhettakaan juoksemisesta. No, jos jotkut rautakikkikset olisi ollut päällä...

Tuosta läheisten ja tuttujen suhtautumisesta; aika vapaasti siitä kerroin ja kerron edelleen jos puheeksi tulee. Kukaan ei ihmetellyt, päinvastoin, osa jopa patisti ja tyrkki lääkärin pakeille. Ja miestä ei haittaa tipaakaan pienennetyt kikit, ei niitä nyt tosiaan kokonaan pois nirhattu. Tuo yksi kohelo provosoija mies kun täällä huutelee typeryyksiänsä  :)

Se nelikymmpisenä leikelty
[/quote]
Sua ei sitten haittaisi jos miehesi menisi peniksen lyhennysleikkaukseen? -mies29-

Vierailija
6/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja asuu vielä kotonaan, eihän sen ikäinen tiedä elämästä mitään, vanhempiensa kanssa asuva, siis aivan lapsi.

Vierailija
7/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas kerran asiallisista ja ei niin asiallisista vastauksista! Kiitos teidän vastaustenne uskallan vihdoin edetä tässä asiassa, kiitos tuhannesti! Seuraava askel on ottaa yhteyttä lääkäriin ja selvittää, josko pääsisin leikkaukseen. Jes!

Mies29 voi puolestaan siirtyä toiseen ketjuun. Aion jatkossa vain jättää viestisi huomioimatta ja toivon samaa myös muilta keskustelijoilta. Trollaajien kanssa ei jaksa edes yrittää keskustella.

Ja viimeisimmän viestin lukija ei ilmeisesti osaa joko lukea tai on vain vajaa. Nuori, mutta omillaan asuva aikuinen täällä kirjoittelee, joten turha tulla huutelemaan minun olevan vielä elämästä tietämätön lapsi. Voisin jopa viestejä vertaamalla väittää olevani sinua kypsempi henkisesti. Älä turhaan tule tänne tekemään oletuksia minusta ja elämästäni, mistä et tiedä mitään.

-ap

Vierailija
8/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 16:35"]

Kiitos taas kerran asiallisista ja ei niin asiallisista vastauksista! Kiitos teidän vastaustenne uskallan vihdoin edetä tässä asiassa, kiitos tuhannesti! Seuraava askel on ottaa yhteyttä lääkäriin ja selvittää, josko pääsisin leikkaukseen. Jes!

[/quote]

Onnea siihen koko prosessiin!

Sun kertoman perusteella saat sen leikkauksen kyllä, mäkin olen saanut helposti lähetteen samoilla mitoilla ja nuorena myös.

Elämä on ihan erilaista normikokoisilla rinnoilla.

Ja tämän ketjun trollit voivat imeä isänsä sykkivää. Jätetään ne tosiaan huomiotta.

Vierailija
9/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona asuva lapsi, oletko edes koskaan seurustellut. Ylläpito puuttuu kirjoittajiin, ja sananvapauteen. Lapsi olet ja lapsena pysyt, koulutyttö.

Vierailija
10/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:13"]Moni maksaisi tuosta rintojen koosta n. 6000€. Kantaisin ylpeänä rintani.
[/quote]
Mua ärsyttää joka kerta, kun joku hokee "oisit ylpee" tai "ottaisin tuollaiset ilomielin". Isot rinnat painaa ja SATTUU. Itsellä 75G ja rinnat saavat koko ylävartalon särkemään. Ei taitaisi monikaan kivusta tonneja maksaa...

Vierailija
11/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:23"] Jee, aivan ihana kuulla lisää onnistuneita kokemuksia! Teidän kertomien perusteella mulla saattaisi olla mahdollisuus päästä leikkaukseen. Tietenkin jokainen potilas on erilainen ja hoidon tarve perustuu yksilölliseen arviointiin, mutta kyllä mulla nyt toivo jo vähän heräsi. Kävin lukemassa noita vaadittavia kriteerejä. Mun painoindeksi on alle 30, mutta kärsin niska- ja hartiakivuista, mikä ilmeisesti tuo "pisteitä." Mittanauhaa en löytänyt niin en voinut laskea tarkkaa mittaa kaulakuopasta nänniin, mutta uskoisin sen olevan 30 senttiä. Täytyykin käydä hankkimassa mittanauha niin saa varmuuden. Mulla on todennäköisesti ensi vuosi välivuosi, joten ajattelin mennä ihan lähiaikoina lääkärin luokse juttelemaan asiasta. Ajankohtana ensi talvi tai kevät olisi hyvinkin otollinen. Asun silloin vielä vanhempieni kanssa samassa kaupungissa niin voisin ehkä mennä heidän luokseen toipumisen ajaksi. Miten muuten teidän ystävänne ja läheisenne ovat suhtautuneet pienennysleikkaukseen? Oletteko ihan suoraan kertoneet sukulaisillekin leikkauksesta vai toipuneet kaikessa hiljaisuudessa? Uskon että ainakin oma perheeni ja ystäväni kannustavat minua leikkaukseen, mutta en sitten tiedä haluanko alkaa avata asiaa esim. sukulaisille ja hyvänpäiväntutuille sen enempää... Entä oletteko joutuneet kuuntelemaan samaa kuin täälläkin eli "miksi ihmeessä menet leikkaukseen? kuka hullu haluaa pienentää rintansa?" -ap [/quote] Kyllä mä uskon että pääset leikkaukseen, siihen kylläkin voi joutua jonottamaan muutaman kuukauden tai vuosikin voi vierähtää. Täällä on paljon vastauksia että osta hyvät liivit ym. höpinää, ei se nyt vaan auta! Minä aikoinaan ostelin ties kuinka kalliita ja tukevia mutta höpönlöpön että olo siitä parani tai niskakivut hellitti. Eikä puhettakaan juoksemisesta. No, jos jotkut rautakikkikset olisi ollut päällä... Tuosta läheisten ja tuttujen suhtautumisesta; aika vapaasti siitä kerroin ja kerron edelleen jos puheeksi tulee. Kukaan ei ihmetellyt, päinvastoin, osa jopa patisti ja tyrkki lääkärin pakeille. Ja miestä ei haittaa tipaakaan pienennetyt kikit, ei niitä nyt tosiaan kokonaan pois nirhattu. Tuo yksi kohelo provosoija mies kun täällä huutelee typeryyksiänsä  :) Se nelikymmpisenä leikelty [/quote] Sua ei sitten haittaisi jos miehesi menisi peniksen lyhennysleikkaukseen? -mies29-

[/quote]

Ei. Jos se niin iso olisi että haittaisi liikkumista ja aiheuttaisi lantion kipuilua niin pienennykseen vaan.

Mä tässä mietin jotta mitähän varte mä vastaan sulle, et sä tosissasi näitten älynväläystesi kanssa ole. Susta on vaan kiva provota ja naureskella jos saat ärsytystä aikaan. Huvinsa kullakin.

Mua ei tosin ärsytä sun kommentit, teineillä kun on ikäkauteensa sopivat juttunsa.

Vierailija
12/67 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta leikkauksesta. Kokoni oli 70e. Oma gyne laittoi lähetteen elokuussa -10, leikkaus oli marraskuussa samana vuonna. Olen onnellinen rinnoistani joka ikinen päivä! En käytä enää öisin liivejä. Kesälläkin voin olla ilman. 

Rohkeasti neuvottelemaan leikkauksesta, riskeistä sun muusta. Hoitotakuu on 6 kk, joten kesällä sinun jo pitäisi päästä viimeistään.

Lähisuku tietää leikkauksesta ja yksi ystäväni. Hienosti ovat suhtautuneet.

Tsemppiä!

Vierailija
13/67 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö naiset että tutkimuksen mukaan rintojen pienennysleikkaus parantaa naisen elämänlaatua enemmän kuin lonkan keinonivelen laitto.

Siitä teki tutlkimuksen TAYS:n plastiikkakirurgian lääkäri. Nimiä en tänne laita.

Vierailija
14/67 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies -29. Kuka sitten lieneekin, voisi olla hiljaa asiasta, mistä ei mitään tiedä. Mieheni muistaa monta kertaa viikossa sanoa, että ihanat nuo uudet rinnat. Olen tuo nro 67

Vierailija
15/67 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit päästä. Jonot voivat olla pitkät, pahimmillaan 10-15 vuotta. Mene lääkäriin. Vaivasi ovat riittävät. Voi olla, että ensin kehotetaan laihduttamaan (jos on siihen tarvetta) ja menemään fysioterapiaan hartia-ja niska kipuihin. Riippuu lääkäristä ja asuinkunnasta. Käy usealla lääkärillä.

Äitini sai leikkauksen 10 vuoden odotuksen jälkeen, ja tarve oli ihan selvä. Jono oli vaan niin pitkä.
Olen itsekin miettinyt tuota vaihtoehtoa useasti, geenit on totisesti periytyneet.. Arvet vaan voi tosiaan olla kipeät ja pienitissisenä voi olla uusi ongelma löytää sellaiset rintsikat jotka ei paina arpia. Ja jos lihoo leikkauksen jälkeen niin siinä lihoo tissitkin tietysti, ja pahimmassa tapauksessa voi olla taas aloituspisteessä.
Eli jos lihoo vaikka lastensaannin jälkeen, niin uutta leikkausta ei enää voi saada. Paitsi tietysti yksityiseltä.
Itse yritän tässä saada rinnat takaisin kiinteiksi, jos ne siitä vaikka vähän pienenis samalla :)

Mutta tsemppiä sulle! :)

Nainen 20v, 75E

Vierailija
16/67 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tehtiin leikkaus 2 v sitten ja en ole todellakaan katunut!
Ehdottomasti elämäni paras asia . Sen jäljeen painokin putosi 15 kg kun liikunta tuntui mukavalta , hartiakivut poissa.

Vierailija
17/67 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut juuri kenellekään , moni ihmetteli että oletko laihtunut, koska pystyin ostamaan normaaleja paitoja telttojen sijaan.

Tuon puolen lääkärit olivat huippuasiallisia julkisella vaikka itseä jotenkin nolostutti mennä eka lääkärille. Mutta mukavia ja loistava kokemus , ei häpeällinen.

Arpien päällä kannattaa ehdottomasti pitää niitä teippejä! Sellaisen vinkin annan.

Vierailija
18/67 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös menossa kevään aikana pienennysleikkaukseen ja ikää löytyy 20. Kuppikoko 70-75 F ja painoindeksi n. 25. Junglum mitat vasen rinta 30 cm ja oikea 32 cm. Tammikuussa olin kirurgin arvioitavana eikä hän hetkeäkään epäillyt etteikö jonoon pistettäisi. Kirurgi arvioi, että vasemmasta rinnasta löhtee 500 g ja oikeasta 800 g. Sen verran eriparia ovat.

Lapsien teostahan tottakai kyseltiin, mutta vastasin vain oman terveyteni olevan etusijalla ja että lapselleni löytyy sitten joskus mahdollisesti keino saada ruokaa. Omat hartia- ja selkäkivut ovat sitä luokkaa, että kauan en aio tämän vaivan kanssa elää. Päätä särkee ja ryhti on huono. Liiveistä jää törkeitä painaumia vyötärölle ja hartioihin. Puhumattakaan henkisestä puolesta, minlä kaikki kanssatoverit varmasti tietävät.

Että näillä mitoilla ei ollut mitään hankaluuksia päästä leikkaukseen, nyt vain jännitetään, että milloin se on! Toivoisin vain mahd. aikaista leikkausta ennen kesää... Osaako joku sanoa, että onko prosessi nopeutunut, kun on soitellut vähän perään, että millaiset jonot on?

Vierailija
19/67 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella rinnoista ei tule kovin nätit, joten osta paremmat liivit kun olet nuori ja nuo rinnat eivät ole vielä kovin suuret. Itselläni suuremmat. Panachen superbra on hyvä merkki, kantaa rintasi ympäryksellä eikä paina olkapäihin.

Vierailija
20/67 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoni on 65F. Ei mitkään megalollot, mutta kun muuten olen pienikokoinen, tuntuvat nuo rinnat suhteettoman isoilta. Kipuja eivät vielä kummemmin ole aiheuttaneet, mutta hankaloittavat elämää muuten ihan kiitettävästi. Kuten mainitsin, olen siro ja lyhyt, joten yritäpä siinä sitten löytää istuvia vaatteita, kun rinnat ovat aivan eri paria vartalon kanssa. Lisäksi urheilen 5x viikossa, ja koen rintojen hankaloittavan urheilemista. Tissien paketoiminen treeneihin on aikamoinen operaatio, enkä tukevista urheiluliiveistä huolimatta tunne oloani riittävän tuetuksi. Myöskään en ole rintojen ulkonäköön tyytyväinen. Ovat liian suuret omaan makuuni ja roikkuvat. 

Julkiselle puolelle mulla ei ole asiaa, mutta säästänkin koko ajan rahaa yksityisellä tehtävään leikkaukseen. Olen itsekin tällä hetkellä opiskelija, joten rahaa tissikassaan ei kartu kummoista tahtia, mutta alku se on pienikin alku. 

Läheiset eivät ymmärrä hinkuani pienennyttää rintojani. Kun eivät nämä nyt niiiiiiiiin isot ole. Mies suuttuu, jos edes mainitsen asiasta. Mutta omat ovat rintani, ja josta niistä kärsin, niin mielestäni minulla on oikeus ne korjauttaa. Ovat aiheuttaneet minulle harmia siitä asti, kun kasvoivat tuohon. 

Tsemppiä ap leikkaukseen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi