Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako vuotta olette etsineet töitä?

Vierailija
11.09.2024 |

Itse noin 5 vuotta ja koko ajan menee vaan vaikeammaksi, enkä pääse enää edes haastatteluihin, kesällä 2023 tais olla viimeisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0, viimeksi ollut työttömänä muutaman kuukauden armeijan päättymisen jälkeen 19-vuotiaana.

M57

Vierailija
2/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotta. Lievästi puhevammainen ei kelpaa edes politiikkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pätkätyöttömyyksistä yhteen niputettuna noin 6 vuotta. Jossakin vaiheessa tuli se hetki, että lakkasin kerjäämästä koko työntekoa. Kyselet ja kyselet ja kyselet. Sanotaanko näin, että olen muodollisesti isänmaallinen silloin, kun on työpaikka mutta tuon kerjäämiseen ei kannata koko elämäänsä uhrata. 

Vierailija
4/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä tuntuu olevan kummallinen tuolileikki, jossa piiriin kuuluvat vaan vaihtavat paikkoja keskenään eikä ulkopuolelta oteta ketään mukaan. 

Vierailija
5/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista pätkätyöttömyyksistä yhteen niputettuna noin 6 vuotta. Jossakin vaiheessa tuli se hetki, että lakkasin kerjäämästä koko työntekoa. Kyselet ja kyselet ja kyselet. Sanotaanko näin, että olen muodollisesti isänmaallinen silloin, kun on työpaikka mutta tuon kerjäämiseen ei kannata koko elämäänsä uhrata. 

Jep. Kun ei kerran vakipaikkaa lohkeaa, antaa olla.

Vierailija
6/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Ihan sama tilanne kuin aloittajalla. Tuskin tässä enää ikinä mihinkään pääsee.

Vierailija
7/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 2018.

Vierailija
8/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla

Vierailija
9/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen alkanut etsimään niin noin 2 viikossa olen saanut töitä. Cv.ssä on useampi yli vuoden mittainen aukko. 

Ainoastaan elämäntapatyöttömät ei työllisty, koska eivät halua työllistyä.

Vierailija
10/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin LinkedIn, että etsin töitä ja sain 6 yhteydenottoa ja työllistyin jo irtisanomisaikana. 

Vierailija
11/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 vuotta. Aiemmin työhistoriani aikana en ole joutunut etsimään töitä kuin muutamia päiviä tai korkeintaan viikkoja, mutta nyt kun olen yli 40, en yhtäkkiä enää pääse edes haastatteluvaiheeseen, ja viimeistään sen jälkeen putoan pois. Haen pääasiassa suorittavia töitä, esim. siivous- tai tuotantotyöt, mutta ei vaan tunnu onnistuvan. Ehkä itsekin työnantajan asemassa valitsisin hakijoista mieluummin sen kolmikymppisen, mutta kyllähän tämä turhauttavaa on. Hakemukset, linkkari ja cv on käyty läpi muutamankin ulkopuolisen asiantuntijan kanssa, niissä ei pitäisi olla mitään ilmeistä vikaa. Olen haastattelutilanteissa myös ihan ok, ja olen ulkoisestikin normaalin oloinen, siisti, päällisin puolin terve ja kohtelias. Valinta ei vaan kohdistu minuun, koska sopivampia hakijoita on niin paljon. 

Vierailija
12/12 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla (0) vuotta. Päivääkään en ole töitä tehnyt (paitsi työharjoittelussa ysillä).

M47