Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennysleikkaus, APUA!

Vierailija
12.02.2015 |

Hei! Onko paikalla ketään, joka on käynyt läpi rintojen pienennysleikkauksen julkisella puolella? Mä olen pian parikymppinen nainen ja olen jo vuosia kärsinyt rinnoistani. Hieman ironista, mutta toivoin pienenä isoja rintoja. No, niistä tulikin vähän liian isot ja ne ovat tuoneet mukanaan pelkkää haittaa.

Rintaliivien koko on 75E ja oikeankokoisten liivien löytäminen on aina tuskaa. Mieluiten käyttäisin kaarituettomia liivejä niiden mukavuuden takia, mutta se on koon puolesta täysi mahdottomuus. Olkaimet painavat olkapäitä ja rinnat aiheuttavat niska- ja hartiakipuja. Olisi ihana päästä kauppaan niin, että voisi hankkia liivit niiden esteettisyyden vuoksi eikä sen perusteella, mitkä tukevat näitä ”kaksosia” parhaiten.

Vaatteet istuvat harvoin päälle. Mä olen lyhyt ja vyötärö on kapea, mutta rinnat isot. Löysät paidat aiheuttavat kymmenen lisäkiloa vatsanseudulle, kun vaatteet roikkuvat rintojen päällä. Toinen vaihtoehto on näyttää vain todella tyrkyltä vähänkään avonaisessa tai tiukassa paidasta. Kauluspaidoista tuskin tarvitsee edes mainita mitään.

Istuvuuden ja kipujen lisäksi rinnat rajoittavat liikkumista. Mun mielestä on kiusallista mennä salille tai liikkumaan muiden kanssa, kun päälle on laitettava useammat urheilurintsikat, että juokseminen on mahdollista. Lajeja joissa pitää pomppia en ole voinut harrastaa kunnolla lapsuuteni jälkeen, kun rinnat ovat tiellä. Rinnat tuntuvat olevan koko ajan tiellä, mikä omalta osaltaan vaikuttaa itsetuntoon, kun en uskalla heilua ja riehua samalla tavalla kuin voisin pienemmillä rinnoilla. 

Aivan kamalaa on silloin, jos olen menossa jonnekin ja näen bussin pysäkillä ja pitäisi juosta siihen. Ei muuten onnistu. Joko mä joudun suosiolla odottamaan seuraavaa tai juosta rinnoista kiinni pitäen, minkä mä koen erittäin noloksi.

Niin, ja ei tietenkään saa unohtaa sitä, kun sekä baareissa että etenkin kesäisin saa kuulla kommenttia rinnoista miehiltä. Mua ahdistaa muutenkin herkästi, jos joku tulee kauheasti lähentelemään ja turhauttavinta se on silloin, jos katse on parikymmentä senttiä alempana mun kasvoista.

Ovatkohan nämä tarpeeksi painavia syitä päästä kunnallisella puolella rintojen pienennysleikkaukseen? Tiedän, että olen vielä nuori ja lasten hankinta on vielä edessä, mutta mä en tiedä että kestänkö niin kauaa näiden rintojen kanssa. Haluan sinne leikkaukseen, vaikka rintoihin jäisi arvet, imetyskyky katoaisi ja tunto myös. Mulla ei kuitenkaan ole rahaa opiskelijana hoitaa leikkausta yksityisellä, joten se on joko kunnallinen tai leikkaus vasta joskus hamassa tulevaisuudessa yksityisellä. 

Toivottavasti joku jaksoi lukea loppuun asti. Kertokaa omia kokemuksia!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:13"]

Moni maksaisi tuosta rintojen koosta n. 6000€. Kantaisin ylpeänä rintani.

[/quote]

Joo, mutta moni ei myöskään tiedä, että isot rinnat ei ole mukavat. Pukeutuminen on haastavampaa, jos pukeudut muuten mukavasti niin ihmiset puhuu rinnoillesi jne. Liikkuessa ne on tiellä. 

Ap:lle. Minä menisin rintojen pienennysleikkaukseen, jos pääsisin. Muutaman sen läpikäyneen tiedän ja hyvin tyytyväisiä ovat. 

Vierailija
62/67 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella onneksi tehdään julkisella hyvää jälkeä, luotan siihen. Ja näin totesi myös työterveyslääkärini. Tiedän, että arvet jäävät, mutta tarkoituksena on kuitenkin helpottaa elämää keventämällä rintoja. Kirurgi myös totesi, että nämä muuten painavat paljon, syynä rintarauhaskudoksen liikakasvu. Jokainen päättää omasta kehostaan, mitä tekee ja mitä jättää tekemättä. Itse olen leikkaukseen menossa ja odotan innolla.

Näin suuria rintoja kun kannattelee, vaikka sitten vyötäröllä, on vyötärölle kohdistuva paine aikamoinen. Pitää olla todella tukevat ja istuvat liivit. Mutta tällaista painoa kun vyötäröllä kannattelee ( n.2 kg), imunestekierto häirintyy. Nesteet ja veri ei pääse lihaksiin kiertämään. Oli se 2 kg kohdistettu vyötärölle, hartioihin tai tasaisesti molemmille, on taakka iso. Varmasti monella on isommat rinnat kuin minulla, mutta minulle riittää, että kirurgi totesi leikkauksen olevan tarpeellinen.

Vierailija
64/67 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, varmasti pääset leikkaukseen kertomiesi oireiden perusteella. Älä kuitenkaan perustele leikkaushaluasi sillä, ettet löydä sellaisia liivejä kuin haluaisit tai että ne ovat liian kalliita. Se ei todellakaan ole mikään leikkauskriteeri.

Vierailija
65/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerit eivät täyty kohdallasi. Vaivasi on hoidettavissa fysioterapian avulla, lisäksi oikean kokoiset tukevat rintaliivit. Nauti ja hyväksy itsesi.

Vierailija
66/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, suosittelen lämpimästi! Vuosi sitten pienennetty ja arvetkaan ei juuri näy. Rinnoista ei poistettu edes montaa sataa grammaa mutta olo keveni huomattavasti kun ei enää roikkuneet

Vierailija
67/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:21"]

Olen käynyt, suosittelen lämpimästi! Vuosi sitten pienennetty ja arvetkaan ei juuri näy. Rinnoista ei poistettu edes montaa sataa grammaa mutta olo keveni huomattavasti kun ei enää roikkuneet

[/quote]

Julkisella puolella ei poisteta kuvaamaasi määrää, että leikkaukseen pääsee poistettavaa tulee olla enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän