Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennysleikkaus, APUA!

Vierailija
12.02.2015 |

Hei! Onko paikalla ketään, joka on käynyt läpi rintojen pienennysleikkauksen julkisella puolella? Mä olen pian parikymppinen nainen ja olen jo vuosia kärsinyt rinnoistani. Hieman ironista, mutta toivoin pienenä isoja rintoja. No, niistä tulikin vähän liian isot ja ne ovat tuoneet mukanaan pelkkää haittaa.

Rintaliivien koko on 75E ja oikeankokoisten liivien löytäminen on aina tuskaa. Mieluiten käyttäisin kaarituettomia liivejä niiden mukavuuden takia, mutta se on koon puolesta täysi mahdottomuus. Olkaimet painavat olkapäitä ja rinnat aiheuttavat niska- ja hartiakipuja. Olisi ihana päästä kauppaan niin, että voisi hankkia liivit niiden esteettisyyden vuoksi eikä sen perusteella, mitkä tukevat näitä ”kaksosia” parhaiten.

Vaatteet istuvat harvoin päälle. Mä olen lyhyt ja vyötärö on kapea, mutta rinnat isot. Löysät paidat aiheuttavat kymmenen lisäkiloa vatsanseudulle, kun vaatteet roikkuvat rintojen päällä. Toinen vaihtoehto on näyttää vain todella tyrkyltä vähänkään avonaisessa tai tiukassa paidasta. Kauluspaidoista tuskin tarvitsee edes mainita mitään.

Istuvuuden ja kipujen lisäksi rinnat rajoittavat liikkumista. Mun mielestä on kiusallista mennä salille tai liikkumaan muiden kanssa, kun päälle on laitettava useammat urheilurintsikat, että juokseminen on mahdollista. Lajeja joissa pitää pomppia en ole voinut harrastaa kunnolla lapsuuteni jälkeen, kun rinnat ovat tiellä. Rinnat tuntuvat olevan koko ajan tiellä, mikä omalta osaltaan vaikuttaa itsetuntoon, kun en uskalla heilua ja riehua samalla tavalla kuin voisin pienemmillä rinnoilla. 

Aivan kamalaa on silloin, jos olen menossa jonnekin ja näen bussin pysäkillä ja pitäisi juosta siihen. Ei muuten onnistu. Joko mä joudun suosiolla odottamaan seuraavaa tai juosta rinnoista kiinni pitäen, minkä mä koen erittäin noloksi.

Niin, ja ei tietenkään saa unohtaa sitä, kun sekä baareissa että etenkin kesäisin saa kuulla kommenttia rinnoista miehiltä. Mua ahdistaa muutenkin herkästi, jos joku tulee kauheasti lähentelemään ja turhauttavinta se on silloin, jos katse on parikymmentä senttiä alempana mun kasvoista.

Ovatkohan nämä tarpeeksi painavia syitä päästä kunnallisella puolella rintojen pienennysleikkaukseen? Tiedän, että olen vielä nuori ja lasten hankinta on vielä edessä, mutta mä en tiedä että kestänkö niin kauaa näiden rintojen kanssa. Haluan sinne leikkaukseen, vaikka rintoihin jäisi arvet, imetyskyky katoaisi ja tunto myös. Mulla ei kuitenkaan ole rahaa opiskelijana hoitaa leikkausta yksityisellä, joten se on joko kunnallinen tai leikkaus vasta joskus hamassa tulevaisuudessa yksityisellä. 

Toivottavasti joku jaksoi lukea loppuun asti. Kertokaa omia kokemuksia!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän typeriä vastauksia oot osin saanut...

Mene lääkäriin, sielä selviää saatko oireillasi pienennyksen julkisella puolella. Minä sain aikoinaan ihan kevyesti ja juuri samankokoiset haitakkeet mulla oli samoilla ongelmilla. Tosin olin kyllä neljänkymmenen, sinä vasta parikymppinen mutta ei kai iän luulisi haittaavan.

Mulla leikkaus onnistui hyvin ja paranin tosi nopeesti, jonkinmoiset arvet jäi mutta ne ei haittaa mua pätkääkään. Ihana olo kun sai turhaa painolastia poikes! Tosin olisi saanut ottaa ehkä vielä enemmän  :)

Mars rohkeesti lääkärin juttusille.

Vierailija
42/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:39"]

Ajattele edes tulevaa miestäsi! Eipä paljon naurattaisi jos vaimo sanoisi, että hänellä oli kunnon kannut ennenkuin kävi pienennyttämässä ne. Luulen 90% miehistä jättäisi sut sen jälkeen. -mies29-

[/quote]

Ole sinä nyt jo hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin tuosta rintojen koosta 6000€, en ikinä pienennyttäisi. Ap, joudatkin menettää muotosi, kun et niitä osaa arvostaa.

Vierailija
44/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23v ja pääsin leikkaukseen, elämäni paras päätös. :) Samaa kokoa oli tissitkin suunnilleen kuin sulla. Tiedän miten perseestä se on kun tissit hankaloittaa elämää. Mene ihmeessä lääkärille puhumaan. Sitten selviää saatko lähetteen. 

Vierailija
45/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:43"]

Ajattele edes tulevaa miestäsi! Eipä paljon naurattaisi jos vaimo sanoisi, että hänellä oli kunnon kannut ennenkuin kävi pienennyttämässä ne. Luulen 90% miehistä jättäisi sut sen jälkeen. -mies29-

[/quote]

Ole sinä nyt jo hiljaa.

[/quote]

Pienet rinnat on rumat, naisena arvosta näyttäviä rintoja, meistä suurin osa ostaa sellaiset rahalla, ellei niitä ole omasta takaa. Ne on upeat.

Vierailija
46/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun turhauttaa tässä aihepiirissä aina kommentit ihmisiltä jotka ei oikeasti ymmärrä mitä isot rinnat voi tuoda mukanaan. :/ oon itse 28v, mulla G80, ylipainoa on, mutta jo aktiiviurheilevana teininä olin huomattavan isorintainen eli laihdutus ei tilannetta ratkaise, niinkuin monet usein kuvittelevat. Tässä muutamia omakohtaisia ongelmiani, joiden vuoksi myös aion hakeutua leikkaukseen. Ei tässä ole kyse turhamaisuudesta tai estetiikasta eikä edes siitä miten kyllästynyt olen siihen että usein puhutaan rinnoilleni tai rinnoistani.

-Rintani eivät ole IKINÄ olleet terhakat, vaan roikkuneet siitä asti kun tähän kasvoivat. Ei auta rintalihastreeni (lihakset olleet aina kunnossa) eikä nuoruus. Ja ne TODELLA roikkuvat kuin mummillani eläkeiässä.

-imetys oli käytännössä mahdotonta koska se onnistui ainoastaan sängyllä maaten ja silloinkin oli vaikea löytää asentoa jossa vauva sai syötyä. Kyllä, apua ja neuvontaa sain. Olin ensimmäiset kuukaudet vankina kotona vauvan kanssa koska en voinut imettää muualla.

-yläselkä, hartiat ja niska ovat kroonisesti jumissa, päänsärkyjä jatkuvasti.

-rinnat painavat ryhtiä. Kyllä, liivit on laadukkaat ja oikean kokoiset.

-lämpimällä ilmalla rintojen alla oleva iho hiertyy rikki ja tulehtuu. Ei auta talkki.

- ilman rintaliivejä oleminen on hankalaa jopa yöllä.

Että kritisoijat ja isommista rinnoista haaveilevat, haluaisitteko itse tällaista, kun kerran asiaan on saatavilla apua?

Vierailija
47/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:21"]

Et pääse julkisen kautta pienentämään, joudut maksamaan itse. Kun olet vanhempi, ja rinnat todella aiheuttaa haittaa, voit päästä julkiselle.

[/quote]

Ikä ei välttämättä ole este, muut asiat vaikuttaa enemmän. T. julkisella puolella plastiikkakirurgialla työskentelevä

[/quote]

Ei olekaan pahin este, vaan oireet... Eli kunnes on oikeasti haittaa. En kehtaa juosta, hyppiä, ei ole tae päästä mihinkään. Var,asti tiedät sen. Vielä synnyttämätön nainen, ei oikeaa haittaa rinnoista, mihin pääsee leikattavaksi?

Vierailija
48/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:43"]

[/quote]

Ole sinä nyt jo hiljaa.

[/quote]

Pienet rinnat on rumat, naisena arvosta näyttäviä rintoja, meistä suurin osa ostaa sellaiset rahalla, ellei niitä ole omasta takaa. Ne on upeat.

[/quote]

Mulla on leikkauksen jälkeen D-kuppi, sekö on pieni? Ettekö te idiootit tajua että ei siinä leikkauksessa niitä tissejä kokonaan leikata pois.

Vierailija
49/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:49"]

Et pääse julkisen kautta pienentämään, joudut maksamaan itse. Kun olet vanhempi, ja rinnat todella aiheuttaa haittaa, voit päästä julkiselle.

[/quote]

Ikä ei välttämättä ole este, muut asiat vaikuttaa enemmän. T. julkisella puolella plastiikkakirurgialla työskentelevä

[/quote]

Yksityiselle sektorille, pääset.

Ei olekaan pahin este, vaan oireet... Eli kunnes on oikeasti haittaa. En kehtaa juosta, hyppiä, ei ole tae päästä mihinkään. Var,asti tiedät sen. Vielä synnyttämätön nainen, ei oikeaa haittaa rinnoista, mihin pääsee leikattavaksi?

[/quote]

Vierailija
50/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et siis tiedä leikkauskriteereitä, niitä on huomattavasti enemmän kuin nuo "hyppimiset", asiaa arvioidaan paljon laajemmin. Kyllä julkisella puolella leikataan nuoriakin ihmisiä.

Vierailija
51/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:51"] Katsokaa vaikka elokuvat Tittymania 1-16 niin näette, että isot rinnat eivät haittaa liikuntaa tai akrobatiaa-mies29- [/quote] Nämä on niitä, jotka eivät kestä katseita, estoisia. [/quote] Eikö silloin pitäisi mennä terapiaan eikä silpoa omaa ruumistaan?-mies29-

[/quote]

Pitäisi mennä terapiaan, ja oppia todellakin hyväksymään oma kehonsa. Siis keskusteluterapia.

Vierailija
52/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:51"] Katsokaa vaikka elokuvat Tittymania 1-16 niin näette, että isot rinnat eivät haittaa liikuntaa tai akrobatiaa-mies29- [/quote] Nämä on niitä, jotka eivät kestä katseita, estoisia. [/quote] Eikö silloin pitäisi mennä terapiaan eikä silpoa omaa ruumistaan?-mies29-

[/quote]

Pitäisi mennä terapiaan, ja oppia todellakin hyväksymään oma kehonsa. Siis keskusteluterapia.

[/quote]

Miten minusta tuntuu että mies29 ei kehoittaisi noin innokkaasti silikonirintoja harkitsevaa terapiaan hyväksymään vartalonsa leikkauksen sijaan?

Vierailija
53/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 75HH ja tekisin mitä vain että saisin samankokoiset rinnat kuin sinulla ap! Kokemuksesta voin sanoa,että koollasi löytyy liivejä ihan normivaatekaupoista :) (jos siis vain jaksaa kierrellä useamman kaupan)

Lähin kauppa, josta löytyy minun koollani liivejä, on 100km:n päässä ja halvimmat mitä löysin 50e, urheilurintsikoista halvimmat 80e :/

Tunnen tuskasi ap! Kannattaa kokeilla leikkaukseen pääsemistä :) itsekin niin teen kunhan lapset tehtyinä ja ylimääräiset 10kg tiputettuna.

Vierailija
54/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielettömästi asiallisista vastauksista! Kyllä mä taidan lähiaikoina mennä sinne osaavan lääkärin juttusille. Vaikka saisinkin kuulla, etten pääse leikkaukseen, niin eihän yrittäessä mitään menetä, vai mitä? Täytyy käydäkin lukemassa Merin postaus aiheesta ja käydä vaikka kyselemässä, onko ollut tyytyväinen leikkaukseen vielä jälkikäteenkin! Olen joitakin blogitekstejä lukenutkin jo aiheesta, mutta käyn ehdottomasti kurkkaamassa.

Mahtava kuulla positiivisia kokemuksia leikkauksesta! Ne kyllä kannustavat hakeutumaan hoitoon ja luovat uskoa, että vaiva tämä voi helpottaa lähivuosina. Ja mikäli en leikkaukseen kunnallisella pääse, niin ehkä alan laittaa rahaa säännöllisesti säästöön, jotta saan maksettua leikkauksen itse - joskin paljon myöhemmin. Ihana kuulla myös, että yksi teistä oli päässyt samalla koolla ja paria vuotta vanhempana leikkaukseen! Ehkä mullakin on toivoa…

Sinä joka ihmettelit, etteikö kunnon liivejä löydy tai vaatteet ole muokattavissa, niin olet tavallaan oikeassa. Kyllä varmasti rahalla saisi hyvät liivit, mutta mä en halua vaihdella vain muutamaa paria, vaan haluan normaalisti mennä kauppaan ja hankkia edullisesti liivit. Olen kyllä käynyt kaupoissa, joissa olen saanut osaavaa palvelua, mutta hinnat ovat yleensä huomattavasti korkeammat. Olen tosiaan opiskelija ja rahaa joutuu säästämään eikä mulla ole varaa laittaa kymmeniä euroja liiveihin. Ja kokemukseni perusteella hyvin istuvat liivit eivät ole kipuja poistaneet, vaikka ovatkin niitä helpottaneet.

Ja mitä rintojen roikkumiseen tulee, niin kyllä nämä muuten roikkuvat. Sillä ei valitettavasti ole mitään tekemistä iän kanssa. Voin sen sanoa, ettei ollut kiva omistaa riippuvia rintoja jo teini-iässä. Vaikka mielestäni rintani ovat kauniit, niin adjektiivi terhakka ei todellakaan ole paras kuvailemaan niitä. Niiden nirunarutoppien käyttö ei todellakana onnistu näillä rinnoilla - bikineistä puhumattakaan. 

Ja te jotka sanotte siitä, että moni maksaisi saman kokoisista rinnoista, niin olisitteko vain hiljaa. Se, että moni niistä maksaisi ei tarkoita sitä, että mun niistä pitäisi nauttia. Tulevia miehiä mä en todellakaan ajattele, kun kyse on mun omasta hyvinvoinnista. Ajatus siitä, että jokainen mies rakastaa vain isoja rintoja, on niin älytön. Uskon ja haluan miehen rakastuvan minuun eikä rintoihini. Piste. Mies29 voi etsiä uuden ketjun, minne kirjoitella.

-ap

Vierailija
55/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan viestiin unohtui vielä vastata, kun niitä oli tullut sen verran monta.

Eli asiaan. Aivan naurettavaa tulla sanomaan, että vasta kun olen vanhempi ja rinnat todella aiheuttavat haittaa, niin voin päästä julkiselle. Sinä siennä ruudun takana et voi tietää miltä juuri minun särkyni ja kipuni tuntuvat. Mä en todellakaan aio odottaa siihen asti, että olen vanha ja vedän kipulääkkeitä, mikäli tilanteeseen on mahdollista saada helpotusta aikaisemmin. Voi olla, että nämä tämänhetkiset säryt pahentuvat tästä entisestään ja aiheuttavat suurempaa ja vahingollisempaa vauriota selässä ja niskassa. Katsotaan sitten lääkärinkäynnin jälkeen, että menenkö julkiselle vai alanko säästää rahaa, mutta leikkaukseen mä aion mennä.

Niin, ja sinä joka tulit kypsästi huutelemaan turhuuden roviosta ja vertaamaan rintojen pienennysleikkausta ruman naaman korjaamiseen yleisillä verorahoilla, niin olisit ehkä voinut jättää julkaisematta kommenttisi. Mä olen ollut koko elämäni harvinaisen terve lapsi, nuori ja nyt aikuinen. En todellakaan ole verorahoja tuhlannut ja rampannut korjaamassa nenääni, leukaani ja ties mitä höttöisin perustein. Olen myös tehtnyt nuoresta asti töitä ja maksanut veroni, joten mulla on myös oikeus saada takaisin siitä kaikesta. Suosittelen kokeilemana hauskaa juttua kotona. Sido narun molempiin päihin kunnon painot ja roikuta sitä niskassasi yötä päivää muutaman vuoden ajan. Tule sitten kertomaan, pystytkö yhtään paremmin samaistumaan minun ja monien muiden isorintaisten naisten tilanteeseen…:)

-ap

Vierailija
56/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on leikattu julkisella saman kokoiset rinnat.

Siihen leikkaukseen oli helppoa päästä, toivuin nopeasti, ja en kokenut ollenkaan kipuja.

Rintojen muoto muuttui mulla paremmaksi, mulla on nyt pyöreät pystymmät c-kupin rinnat, leikkausviiltona oli se pystyviilto, ei ankkuri, joten arpikaan ei ole paha.

Ne rinnat hakee muotoaan ainakin vuoden ajan, joten ei kannata säikähtää niitä heti leikkauksen jälkeen.

Vierailija
57/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, se unohtui mainita, että olin 22v leikkauksen aikaan.

T: 45

Vierailija
58/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saat pienennyksen, kun ovat noin isot ja niistä on selkeästi haittaa ja kipuja. Kalliimmaksi yhteiskunnalle tulee se, että olet mahdollisesti tulevaisuudessa jatkuvasti sairaslomilla esim. selkäsärkyjen takia yms. Nyt vaan heti varaamaan aikaa ihan terveyskeskuslääkärille (tai jos on varaa, niin yksityiselläkin puolella laitetaan lähete eteenpäin julkiselle puolelle). Koko hommaan menee kuitenkin sen verran aikaa, että jos tän kuun aikana pääset lääkäriin, niin menee vähintään ens vuoteen ennen kuin pääset lopullisesti eroon liian isoista rinnoista. 

Vierailija
59/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:33"]Kiitos mielettömästi asiallisista vastauksista! Kyllä mä taidan lähiaikoina mennä sinne osaavan lääkärin juttusille. Vaikka saisinkin kuulla, etten pääse leikkaukseen, niin eihän yrittäessä mitään menetä, vai mitä? Täytyy käydäkin lukemassa Merin postaus aiheesta ja käydä vaikka kyselemässä, onko ollut tyytyväinen leikkaukseen vielä jälkikäteenkin! Olen joitakin blogitekstejä lukenutkin jo aiheesta, mutta käyn ehdottomasti kurkkaamassa.

Sinä joka ihmettelit, etteikö kunnon liivejä löydy tai vaatteet ole muokattavissa, niin olet tavallaan oikeassa. Kyllä varmasti rahalla saisi hyvät liivit, mutta mä en halua vaihdella vain muutamaa paria, vaan haluan normaalisti mennä kauppaan ja hankkia edullisesti liivit. Olen kyllä käynyt kaupoissa, joissa olen saanut osaavaa palvelua, mutta hinnat ovat yleensä huo

-ap

[/quote]

Valitettavasti ketjuliikkeiden liivejä et todennäköisesti pysty ostamaan ikinä. Leikkauksen jälkeen rinnat voivat olla juurikin sen D-kuppi, ja siinä koossa eivät halvat rimpulat auta... Suosittelen merkkiliivien ostamista netistä - postareineenkin ja palautuksineen tulee halvwmmaksi kuin Change (jossa on huono laatu). T. 70f

Vierailija
60/67 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskin noin pienet rinnat...
-65K

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä