Mitenhän minun käy?
Olen parikymppinen poika, joka kärsii hirvittävästä ujoudesta ja epävarmuudesta. Haluaisin joskus parisuhteeseen, mutta miten helvetissä se onnistuu kun en uskalla koskaan aloittaa keskustelua naisten kanssa (en miestenkään kanssa)? En myöskään ole mikään komistus jota naiset sitten lähestyisivät. Aikas paskat kortit on jaettu paritumisen suhteen kun en ole supliikki, mutta en myöskään komea. Rahaako tässä on alettava tekemään, että naisen saisi? Uskallan jutella ihmisten kanssa, mutta en uskalla aloittaa sitä juttua. En uskalla edes tervehtiä ihmisiä. Naisethan harvemmin tekee miehelle aloittetta jos kyseessä ei ole joku ihan unelmien mies.
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:33"]
Hei muuten pakko vielä kysyä että miten ihmeessä parikymppiselle miehelle tuli mieleen tulla vauvan av:lle , vai käytkö sä täällä useastikin. Olen utelias.. :D N20
[/quote]
En käy useasti. Satun vain tietämään sen, että täällä on kohtuullisen aktiivisia kirjoittelijoita. Ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:33"]
Hei muuten pakko vielä kysyä että miten ihmeessä parikymppiselle miehelle tuli mieleen tulla vauvan av:lle , vai käytkö sä täällä useastikin. Olen utelias.. :D N20
[/quote]
Tietäisitpä miten räikeä kirjo ihmisiä täällä käy. Et edes uskoisi ;)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:27"]
Minäkin olin todella ujo, en ruma mutten mikään adoniskaan. Harmaa hiljainen hiirulainen. Oli samoja ajatuksia kuin sulla nyt. Noh mites mulle kävi...vaimo on hyvin kaunis fitness-ohjaaja, kaksi suloista tytärtä. Tutustuimme netissä. Jos sulla vaan on sydän paikallaan ja arvot kohdallaan niin jaksat vaan odottaa ja uskoa siihen että hyviä asioita vaan tapahtuu...kaikki ajallaan :-)
[/quote]
LOL "fitness-ohjaaja"
Oikea saalis :D
[/quote]
Kiitos kommentista ja hyvä kun muistutit ettei tänne kannata kirjoittaa yhtään mitään aidosti ja rehellisesti. Anteeksi tositarinani, jatkossa jauhan vaan paskaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:40"]
Minä en hikisten käsieni kanssa lähde mihinkään tanssihommiin. Ap
[/quote]
Jos sinua oikeasti vaivaa liikahikoilu, siihen on olemassa konsteja - lääkärin juttusille siis. Etsi ratkaisuja, älä tekosyitä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:33"]
[/quote]
Tietäisitpä miten räikeä kirjo ihmisiä täällä käy. Et edes uskoisi ;)
[/quote]
Tuo on kyllä totta. Aika vaikea olisi määrittää av:n porukalle jotain yhteistä tekijää kun on vaikka minkälaista hiipparia täällä..
Jos yhtään tykkäät uskonasioista, mene seurakunnan nuorten aikuisten iltoihin tms. Siellä on tyttöjä! Ja ehkä sellaisia, jotka eivät sitä alfaurosta ole etsimässä. Mieti tuotakin vaihtoehtoa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:01"]
Jos yhtään tykkäät uskonasioista, mene seurakunnan nuorten aikuisten iltoihin tms. Siellä on tyttöjä! Ja ehkä sellaisia, jotka eivät sitä alfaurosta ole etsimässä. Mieti tuotakin vaihtoehtoa.
[/quote]
Tämä voisi olla oikeastaan ihan hyväkin juttu. En käytä alkoholia enkä juokse baareissa niin olisi edes joku paikka jossa tapaisi muitakin "outoja" tapauksia. Ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"]
Rahalla saa korjattua omia puutteitaan. Hyvän ammatin opiskelet, niin parannat mahdollisuuksiasi.
[/quote]
Tämä on varmasti totta, mutta minua ei kyllä pätkääkään kiinnosta nainen joka haluaa minut vain siksi, koska olen hyvässä ammatissa tai rikas. Ap
[/quote]
Mutta ei se kaunis ja hyvin toimeentuleva nainen ota kyllä rumaa ja köyhääkään, kun sillä on valinnanvaraa. Nuorena kolhon näköinen mies voi olla hyvinkin vetävä hiukan vanhempana, sitä odotellessa kannattaa pedata se koulutus, talous ja kunto kondikseen, sitten voitkin huomata että sulla on elämän kaikki valttikortit, eikä sun edes tarvitse lyödä niitä treffeillä pöytään.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:06"]
Ei kaikki saa, taidat olla niitä kenen on uhrauduttava ja oltava ikuisesti yksin että muille riittäis.
[/quote]
Sinkkuus ja yksin asuminen on lisääntymässä koko ajan. Oikeastaan mielenkiintoinen ajatus että miksi niin käy, vaikka tunnumme pitävän pariutumista normaalitilana, ja täälläkin kirjoittelee katkeran oloisia yksinäisiä miehiä. Ja ainakin yksi katkera nainen joka ei kellekään ole kelvannut, minä siis.
Opettele ujoudesta eroon, vaikeaa se on mutta onnistuu. Aloita tervehtiminen vaikka kaupan kassoista, katso heitä aina silmiin ja tervehdi reippaasti. Sano kiitos lopuksi. Vastaavasti mene vaatekauppaan ja kysy myyjältä apua vaikka farkkujen ostoon. Opettele kontaktin ottamista tuollaisissa tilanteissa, jossa vastapuolen rooliin kuuluu olla vastaanottavainen. Pikkuhiljaa voit vaikka bussipysäkillä kysyä viereiseltä ystävällisen näköiseltä tyypiltä, että joko bussi x meni. Noissa tilanteissa opettele jatkamaan keskustelua kevyellä small talkilla, yksittäinen lause kerrallaan. Siihen tottuu yllättävän nopeasti, vaikka alku on hyvin hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:12"]
Ei kaikki saa, taidat olla niitä kenen on uhrauduttava ja oltava ikuisesti yksin että muille riittäis.
[/quote]
Alapeukuttakaa niin paljon kuin haluatte, mutta se on ihan matemaattinen fakta ettei nuorille miehille kaikille riitä naista mitenkään.
http://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html
Pelkästään omassa ikäluokassani on jo yli 10 000miestä enemmän kuin naisia.
[/quote]
Niin, mutta onko tilastoa moniko niistä haluaa naisen?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:12"]
Opettele ujoudesta eroon, vaikeaa se on mutta onnistuu. Aloita tervehtiminen vaikka kaupan kassoista, katso heitä aina silmiin ja tervehdi reippaasti. Sano kiitos lopuksi. Vastaavasti mene vaatekauppaan ja kysy myyjältä apua vaikka farkkujen ostoon. Opettele kontaktin ottamista tuollaisissa tilanteissa, jossa vastapuolen rooliin kuuluu olla vastaanottavainen. Pikkuhiljaa voit vaikka bussipysäkillä kysyä viereiseltä ystävällisen näköiseltä tyypiltä, että joko bussi x meni. Noissa tilanteissa opettele jatkamaan keskustelua kevyellä small talkilla, yksittäinen lause kerrallaan. Siihen tottuu yllättävän nopeasti, vaikka alku on hyvin hankalaa.
[/quote]
Kaupan kassalla kyllä tervehdin ja kiitän jos myyjä tekee niin ensin, mutta yleensä pälyilen vain ympärilleni sen maksun ajan. En käy vaatekaupoissa, kodinkoneliikkeissä tai urheiluliikkeissä, koska alkaa ahdistaa ne apuaan tyrkyttävät myyjät. Ostan siis ihan kaiken tarvitsemani marketeista tai netistä. Ap
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:12"]
[/quote]
Alapeukuttakaa niin paljon kuin haluatte, mutta se on ihan matemaattinen fakta ettei nuorille miehille kaikille riitä naista mitenkään.
http://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html
Pelkästään omassa ikäluokassani on jo yli 10 000miestä enemmän kuin naisia.
[/quote]
Niin, mutta onko tilastoa moniko niistä haluaa naisen?
[/quote]
Varmaan ainakin useampi kuin mitä naista miehen.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:58"]
Rahalla saa korjattua omia puutteitaan. Hyvän ammatin opiskelet, niin parannat mahdollisuuksiasi.
[/quote]
Tämä on varmasti totta, mutta minua ei kyllä pätkääkään kiinnosta nainen joka haluaa minut vain siksi, koska olen hyvässä ammatissa tai rikas. Ap
[/quote]
Sellaista naista toki kannattaakin varoa, jolle sellaiset ovat ainoa kriteeri. Mutta kuljet vihamielis-romanttisessa pilvessä, jos kuvittelet, että ainoa vaihtoehto on sitten se, että unelmien prinsessa hakee sinut kotisohvalta, vaikka itse et laita tikkua ristiin sillä säälittävällä tekosyyllä, että sittenhän et kelpaisi itsenäsi. Hoidata pääsi, jos pelkkä iän lisääntyminen ei auta ymmärtämään, että noiden ääripäiden väliin mahtuu koko elämä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:01"]
[/quote]
Tämä voisi olla oikeastaan ihan hyväkin juttu. En käytä alkoholia enkä juokse baareissa niin olisi edes joku paikka jossa tapaisi muitakin "outoja" tapauksia. Ap
[/quote]
on muitakin paikkoja ja harrastuksia, joissa voi tavata naisia, jotka ei ole niitä supermeikattuja tapauksia. esim. geokätköily tai jokin luontoyhdistys.
Sen verran haluan sanoa, että en ole mitään neuvoja pyytänyt siihen miten päästä eroon ujoudestani. En usko, että ikinä pääsen ujoudestani täysin eroon sillä olen ollut tällainen munaton nynny jo ihan pienestä lähtien. Esimerkiksi jos joku minulle tuntematon tuli kylään niin menin piiloon esimerkiksi sängyn alle, nykyäänkin välttelen parhaani mukaan ihmiskontakteja. Eläinten elämää tykkään seurata ja yritän saada kontaktia niihin, eläimet on vaan niin aitoja eikä niitä kiinnosta vittujakaan millainen ihminen olen tai mikä minun asemani on yhteiskunnassa. Ehkä minun vain pitäisi muuttaa jonnekin lapin erämaahan erakoksi. Todella monesti olen miettinyt, että minun paikkani ei ole tässä maailmassa. Ap
Kuule mä olin niin kuin sinä! En pystynyt edes kaveeramaan miesten kanssa. Suorastaan pelkäsin useimpia. Ajattelin jo, että täytyy ryhtyä parisuhteeseen naisen kanssa (olen bi), kunnes tapasinkin miehen, jonka kanssa juttu luistaa. Heti ensinäkemältä tultiin hyvin juttuun, ja välillä oli kipinää. Mulla ei ollut lainkaan vaivautunut tai epämukava olo sen seurassa. Luulen, ettet vaan ole vielä tavannut sinulle oikeaa seuraa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 01:48"]Sen verran haluan sanoa, että en ole mitään neuvoja pyytänyt siihen miten päästä eroon ujoudestani. En usko, että ikinä pääsen ujoudestani täysin eroon sillä olen ollut tällainen munaton nynny jo ihan pienestä lähtien. Esimerkiksi jos joku minulle tuntematon tuli kylään niin menin piiloon esimerkiksi sängyn alle, nykyäänkin välttelen parhaani mukaan ihmiskontakteja. Eläinten elämää tykkään seurata ja yritän saada kontaktia niihin, eläimet on vaan niin aitoja eikä niitä kiinnosta vittujakaan millainen ihminen olen tai mikä minun asemani on yhteiskunnassa. Ehkä minun vain pitäisi muuttaa jonnekin lapin erämaahan erakoksi. Todella monesti olen miettinyt, että minun paikkani ei ole tässä maailmassa. Ap
[/quote]
Tää nyt vaikuttaa ihan ahdistelulta mutta sähän alat vaikuttaa kiinnostavalta tyypiltä.
kun tapasin mieheni hän oli juuri tuollainen ujo. <3 itse olen vähän rääväsuu.. päättäväisenä menin juttelemaan ja nyt takana yli 4vuotta suhdetta :)
Aika moni tuntee olevansa ujo. Valitettavasti ujot naisetkaan eivät uskalla tulla juttelemaan. Ehkä kannattaa opetella joku aloitus "kaunis ilma tänään" tyyliin. Kaikki aloittaa tutustumisen ihan vaivihkaa. Sitten joidenkin kanssa vaan huomaa, että juttu luistaa. Siihen aloitukseen ei kannata laittaa kovasti odotuksia. Harvalla kolahtaa heti. Eikä sen kontaktin tarvitse olla puhumista. Se voi olla kohtelias oven aukaisu tai muu sellainen. Kyllä se huomataan.