Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenhän minun käy?

Vierailija
12.02.2015 |

Olen parikymppinen poika, joka kärsii hirvittävästä ujoudesta ja epävarmuudesta. Haluaisin joskus parisuhteeseen, mutta miten helvetissä se onnistuu kun en uskalla koskaan aloittaa keskustelua naisten kanssa (en miestenkään kanssa)? En myöskään ole mikään komistus jota naiset sitten lähestyisivät. Aikas paskat kortit on jaettu paritumisen suhteen kun en ole supliikki, mutta en myöskään komea. Rahaako tässä on alettava tekemään, että naisen saisi? Uskallan jutella ihmisten kanssa, mutta en uskalla aloittaa sitä juttua. En uskalla edes tervehtiä ihmisiä. Naisethan harvemmin tekee miehelle aloittetta jos kyseessä ei ole joku ihan unelmien mies.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:16"]

Ruokaa ja vettä saa luonnosta. Lapsia en edes halua, enkä halua myöskään naista joka on sitä mieltä, että minun velvollisuuteni on elättää häntä rahoillani. Ap

[/quote]

Ja toivottavasti sinäkään et oleta että naisen tai yhteiskunnan velvollisuus on elättää sinua rahoillaan.

Ruokaa ja vettä saa kyllä luonnosta mutta nykymaailmassa täysin omavaraiseksi heittäytyminen on todella extreme vaihtoehto ja vaatii kyllä paljon osaamista sekä myös pääomaa. Ihan ensiksi pitäisi omistaa tontti, sitten pitäisi olla kaikki tarpeet olemassa (tai rahaa hankkia) sekä osaamista (tai rahaa palkata osaava henkilö) jotta oman talon rakentaminen onnistuisi. Käsittääkseni myöskään minkä tahansa lautahökkelin rakentaminen ei ole edes sallittua. Puhumattakaan miten siinä sellaisessa selviää Suomen oloissa ympäri vuoden... Sen jälkeen kun talo on pystyssä (tai oikeastaan jo ennen sitä) pitäisi kyetä viljelemään maata, kalastamaan, marjastamaan, kasvattamaan eläimiä tms. jotta sitä ruokaa saisi. Kesän aikana pitäisi myös saada tarpeita riittävästi myös talven varalle. Näistä marjastaminen taitaa olla ainoa ilmainen tapa. Mistäs siemenperunat, istutusmullat, viljat? Mistäs oma lehmä ja kanat? Teetkö itse myös esimerkiksi vaatteet?

Totesit kyllä että täytyy säästää ennen kuin lähtee erakoksi mutta sitä säästöä pitäisi omien laskelmien mukaan olla aika paljon.. ja mistäs säästät jos et ole töissä? 

Ps. Suurinta osaa ihmisistä ei aina huvittaisi käydä töissä tai opiskella mutta AINA ihmisten on täytynyt kantaa kortensa kekoon ja tehdä töitä. Oli se työ sitten toimistohommaa, siivoustyötä, pellon viljelyä tms.

Vierailija
22/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get wasted.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:16"]

Ruokaa ja vettä saa luonnosta. Lapsia en edes halua, enkä halua myöskään naista joka on sitä mieltä, että minun velvollisuuteni on elättää häntä rahoillani. Ap

[/quote]

Ja toivottavasti sinäkään et oleta että naisen tai yhteiskunnan velvollisuus on elättää sinua rahoillaan.

Ruokaa ja vettä saa kyllä luonnosta mutta nykymaailmassa täysin omavaraiseksi heittäytyminen on todella extreme vaihtoehto ja vaatii kyllä paljon osaamista sekä myös pääomaa. Ihan ensiksi pitäisi omistaa tontti, sitten pitäisi olla kaikki tarpeet olemassa (tai rahaa hankkia) sekä osaamista (tai rahaa palkata osaava henkilö) jotta oman talon rakentaminen onnistuisi. Käsittääkseni myöskään minkä tahansa lautahökkelin rakentaminen ei ole edes sallittua. Puhumattakaan miten siinä sellaisessa selviää Suomen oloissa ympäri vuoden... Sen jälkeen kun talo on pystyssä (tai oikeastaan jo ennen sitä) pitäisi kyetä viljelemään maata, kalastamaan, marjastamaan, kasvattamaan eläimiä tms. jotta sitä ruokaa saisi. Kesän aikana pitäisi myös saada tarpeita riittävästi myös talven varalle. Näistä marjastaminen taitaa olla ainoa ilmainen tapa. Mistäs siemenperunat, istutusmullat, viljat? Mistäs oma lehmä ja kanat? Teetkö itse myös esimerkiksi vaatteet?

Totesit kyllä että täytyy säästää ennen kuin lähtee erakoksi mutta sitä säästöä pitäisi omien laskelmien mukaan olla aika paljon.. ja mistäs säästät jos et ole töissä? 

Ps. Suurinta osaa ihmisistä ei aina huvittaisi käydä töissä tai opiskella mutta AINA ihmisten on täytynyt kantaa kortensa kekoon ja tehdä töitä. Oli se työ sitten toimistohommaa, siivoustyötä, pellon viljelyä tms.

[/quote]

Ei minua kiinnosta onko lautahökkelin rakentaminen laillista vai ei. Maailmassa on varmaan muitakin ongelmia kuin yksi lautahökkeli keskellä korpea jonne ihminen on omasta halustaan muuttanut. Rahaa ei paljoa tarvitse jos menee tarpeeksi syvälle metsään, rahan tarvitsisin niihin siemeniin, kattotarpeisiin, kamiinaan ja eristeisiin.

Toinen vaihtoehto olisi asustella aitokämpissä joita lapissa on aika paljon, mutta siinä ongelmaksi muodostuu se, että niillä mökeillä käy muitakin eikä mitkään viljelyt oikein onnistuisi.

Kolmas ja "helpoin" vaihtoehto olisi sitten varmaan itsensä ottaminen hengiltä, mutta tiedän etten pysty siihen. Ap

Vierailija
24/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:27"] Minäkin olin todella ujo, en ruma mutten mikään adoniskaan. Harmaa hiljainen hiirulainen. Oli samoja ajatuksia kuin sulla nyt. Noh mites mulle kävi...vaimo on hyvin kaunis fitness-ohjaaja, kaksi suloista tytärtä. Tutustuimme netissä. Jos sulla vaan on sydän paikallaan ja arvot kohdallaan niin jaksat vaan odottaa ja uskoa siihen että hyviä asioita vaan tapahtuu...kaikki ajallaan :-) [/quote]   LOL "fitness-ohjaaja" Oikea saalis :D   [/quote] Kiitos kommentista ja hyvä kun muistutit ettei tänne kannata kirjoittaa yhtään mitään aidosti ja rehellisesti. Anteeksi tositarinani, jatkossa jauhan vaan paskaa.

[/quote]

Minä en ole tuon lol-viestin kirjoittaja, mutta kieltämättä minullakin pisti silmään, että ainoa asia, mitä vaimostasi mainitset on 'kaunis fitness-ohjaaja'. Varmasti hän on myös ihana ihminen- ei vaan sulle tullu mieleen sitä mainita.

Vierailija
25/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kannattaa ensisijaisesti harjoittaa sosiaalisia taitoja. Itse olen hyvin ujo, mutta sitä varten nimenomaan pyrin tilanteisiin joissa toinen osapuoli on kohdattava. Välillä menee kielisolmuun ja pää tuntuu tyhjältä ja punastuttaa mutta se on osa minua, olen hyväksynyt sen. Ennen en osannut katsoa silmiinkään ja kärsin vaikeasta "kahvikuppisyndroomasta", nyt ne on onneksi mennyttä Ja voin helposti tervehtiä silmiin katsoen ja hymyillen ihmisiä ilman kummempia tärinöitä. Ujous on persoonallisuuden piirre mutta siitä voi kehittyä jonkin verran pois aina. Kannattaa opetella perus small talkia ensin ja käydä konkreettisesti harjoittelemassa tuntemattomien ihmisten kanssa, siitä saat vähän itseluottamusta pikkuhiljaa.

Vierailija
26/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vähän huono asenne.. ehkä et löydäkään naista, siinäpä sitten valitat.

Vierailija
27/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:08"]

[/quote]

Mulla on just oikea asenne. Tällaiseksi olen syntynyt ja tällaisena kuolenkin. Ei minun "elämä" kaadu siihen jos en naista löydäkään. Ap

Vierailija
28/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se "yksi nainen" sun luoksesi niin vaan yhtäkkiä lennä... palko onnjotain kontaktia ottaa että tapaa ihmisiä ja sitähän sinä et halua tehdä eli jäät yksin. Miten luulet että ihmiseen tutustutaan jos ei juttelemalla ja tapaamalla? Et taida itsekään tietää mitä haluat kun luulet että asiat tulee sormia napsauttamalla ja vailla konkreettisia tekoja, kertoohan tuo työssäkäymättömyys ja kouluttamattomuuskin paljon, et halua tehdä asioiden eteen mitään vaan saat odottaa ihmettä koko elämäsi. tule sitten vanhana kertomaan kannattiko?

Vierailija
29/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:08"]

[/quote]

Mulla on just oikea asenne. Tällaiseksi olen syntynyt ja tällaisena kuolenkin. Ei minun "elämä" kaadu siihen jos en naista löydäkään. Ap
[/quote]
miksi sitten teit aloituksen etkä ota yhtään neuvoa vastaan.

Vierailija
30/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:08"] Sulla on vähän huono asenne.. ehkä et löydäkään naista, siinäpä sitten valitat. [/quote] Mulla on just oikea asenne. Tällaiseksi olen syntynyt ja tällaisena kuolenkin. Ei minun "elämä" kaadu siihen jos en naista löydäkään. Ap [/quote] miksi sitten teit aloituksen etkä ota yhtään neuvoa vastaan.

[/quote]

No en ole aloitusta tehnyt sen takia, että jotain neuvoja haluaisin. Tein aloituksen lähinnä jossitteluna ja kuullakseni mielipiteitä tilanteestani. En edes tällä hetkellä pystyisi olemaan parisuhteessa vaikka sellainen mahdollisuus tulisikin. Ap

Vierailija
31/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Ap, täällä nyt jo vanha ujo. Ehkäpä tämä elämänkokemukseni luo suhun uskoa: Olin yltiöujo lapsi, nuori ja nuori aikuinen. Suorastaan nynny ja yliherkkä. Kesti kolmekymmentä vuotta, kunnes opin sosiaalisemmaksi. Ujoudestani pikkuhiljaa päästyäni, löysin ihanan puolisonikin yli kolmekymppisenä. Nyt miltei viittäkymppiä kohden tulessa olen jo melkoisen hyvällä itsetunnolla pärjäävä.

Kärsin nuorena suunnattomasti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ujoudessa on kuitenkin myös hyviä puolia. Kohdallani se tarkoittaa erityistä muiden ymmärtämistä(kuuntelinhan ja tarkkailinhan muita vuosikymmeniä!), minua pidetään erityisen mukavana, kun en jatkuvasti tuovain minä, minää-esiin:-), ne harvat ystävät jotka pystyin nuoruudessani luomaan, ovat todella aitoja ja uskollisia. Lisäksi ujona minulla taitaa olla sitä kuuluisaa tunneälyä, joka on helpottanut työelämässä pärjäämisessä ja lopulta myös niissä ihmiskontakteissa.

Kun tunnistin ujouden, aloin määrätietoisesti tehdä töitä päästäkseni siitä. En ole päässyt, mutta suurin oivallukseni oli, että tosiasiassa muut eivät ole lainkaan kiinnostuneita minun ongelmista. ihmiset tuppaavat keskittymään itseensä. Eli aloin yhä enemmän kuulla muita, vältin jatkuvasti ajattelemasta itsestäni ja käytöstäni.  

Kun vuosia vierähti, uskalsin alkaa olla oma itseni. Pahimmissa tilanteissa ja uusien ihmisten kanssa saatoin sanoa olevani ääriujo ja siksi käyttäytyväni tietyllä tapaa. Yleensä ihmiset jopa suojelivat, eivät laittaneet tiukkoihin tilanteisiin, eivätkä kysyneet isossa seurueessa esim. minulta.

Valoa on! Luulenpa, että susta kasvaa symppis mies, josta se oikea nainen on vielä huippuylpeä jonain päivänä! 

T. Ujopiimä

Vierailija
32/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:27"] Minäkin olin todella ujo, en ruma mutten mikään adoniskaan. Harmaa hiljainen hiirulainen. Oli samoja ajatuksia kuin sulla nyt. Noh mites mulle kävi...vaimo on hyvin kaunis fitness-ohjaaja, kaksi suloista tytärtä. Tutustuimme netissä. Jos sulla vaan on sydän paikallaan ja arvot kohdallaan niin jaksat vaan odottaa ja uskoa siihen että hyviä asioita vaan tapahtuu...kaikki ajallaan :-) [/quote]   LOL "fitness-ohjaaja" Oikea saalis :D   [/quote] Kiitos kommentista ja hyvä kun muistutit ettei tänne kannata kirjoittaa yhtään mitään aidosti ja rehellisesti. Anteeksi tositarinani, jatkossa jauhan vaan paskaa.

[/quote]

Minä en ole tuon lol-viestin kirjoittaja, mutta kieltämättä minullakin pisti silmään, että ainoa asia, mitä vaimostasi mainitset on 'kaunis fitness-ohjaaja'. Varmasti hän on myös ihana ihminen- ei vaan sulle tullu mieleen sitä mainita.

[/quote]

Minä taasen en ole tämä mies, mutta luulen hänen maininneen ulkonäön siksi, että valitettavasti netissä hän todennäköisesti olisi seuraavaksi saanut kommentin "se on varmaan ruma läski hehehe hyiii" jos olisi kertonut olevansa ujo mies, jolla ei ollut onnea naisten kanssa, kunnes tapasi netissä ihanan ja kivan naisen.

Vierailija
33/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:51"]

Rahaa ei paljoa tarvitse jos menee tarpeeksi syvälle metsään

[/quote]

Ööh? Siis rakentaisit luvatta jonkun toisen maille luvattoman lautamajasi? Ja siellä odottelet että sinulle täydellinen nainen eksyy kolkuttelemaan majasi ovelle? 

Alkuperäisen viestin perusteella vastaisin ettei miehen tarvitse olla supliikki tai komea löytääkseen naisen. Ujous ei ole este parisuhteen syntymiselle vaikka siihen paljon vaikuttaakin. Ujous yleensä helpottaa iän ja kokemusten myötä. Esiintymispelko ja ihmispelko ovat hoidettavissa. 

Vastailujesi perusteella vastaisin kysymykseen "mitenhän minun käy?" että mikäli et tosiaan ole valmis tekemään asian eteen yhtään mitään, eikä sillä ilmeisesti ole edes loppupeleissä mitään väliä koska haaveilet erakkoelämästä, parisuhdetta et myöskään tule löytämään. Jos ihmisiin ei halua tutustua ja tutustumista välttää viimeiseen asti, sitä jää väkisinkin yksin. Tällöin kyse ei enää kuitenkaan ole siitä että olisit saanut huonot kortit elämässä vaan yksinkertaisesti ihan omasta valinnastasi. 

Vierailija
34/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olin kerran niin hyvin samanlainen kuin sinäkin varsinkin silloin 18v. Ujo ja oli vaikeeta aloittaa keskustelu muiden ihmisten kanssa tai no ei ainakaan mitään syvällisempää saanut välttämättä puhutta.

Baarissa jos tytöt tuli juttelemaan niin saatto mennä lukkoon eikä sitten löytäny niitä sanoi mitä olisi halunnut silloin sanoa. Täällä on varmaan ehdotettu paljon sitä et heittäydy vaan röyhkeeks ni tytöt tykkää. Se ei tule vaan onnistumaan meidän kaltasilta ihmisiltä. Ei ainakaan uskottavasti

Pikkuhiljaa aloin sit muuttamaan, erityisesti töissä ja armeijas, missä piti väkisin olla muiden ihmisten seurassa. Ota vaan sellane iloinen ja ehkä tärkeimpänä itsevarma asenne peliin. Tää itsevarma asenne luo susta aivan uudenlaisen mielikuvan. Ja just hyvä oli se et töis ja armeijas pääsi kans alottamaan ihan puhtaalt pöydältä. Tästä sitten hain myöhemmin opiskelemaan myynnillistä alaa ja nyt teen töitä myyntineuvottelijana tai muussa asiakaspalvelussa. Lähin siinä opintojen ohella vaihtoon portugaliinkin puoleks vuodeks. Small talkkia ja shit-chattii voin vetää loputtomiin nykyään tuntemattomienkin kanssa. Huom siis minä joka kerran en uskaltanut mitään ihmisille… such irony

Elikkä lyhyesti pidä määrätietoinen, itsevarma ja positiivinen asenne yllä tai pakota ittes muuttumaan sellaseks. Morota ilosesti ihmisille ja ole valmis ottamaan vastuita. Väkisin ja pakolla mukavuusalueen ulkopuolelle. Parhainta jatkoa työaika loppuu

Vierailija
35/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

99* Mites näitten kappaleiden väliin iski näin suuret välit

Vierailija
36/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 23:06"]

Ei kaikki saa, taidat olla niitä kenen on uhrauduttava ja oltava ikuisesti yksin että muille riittäis.

[/quote]

Alapeukuttakaa niin paljon kuin haluatte, mutta se on ihan matemaattinen fakta ettei nuorille miehille kaikille riitä naista mitenkään.

http://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html

Pelkästään omassa ikäluokassani on jo yli 10 000miestä enemmän kuin naisia.

[/quote]

Tilanne muuttuu onneksi päinvastaiseksi, kunhan jaksat sinnitellä kansaneläkeikään asti. Kokemusta on ja nykyään mummoja riittää..

Vierailija
37/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:51"]

Rahaa ei paljoa tarvitse jos menee tarpeeksi syvälle metsään

[/quote]

Ööh? Siis rakentaisit luvatta jonkun toisen maille luvattoman lautamajasi? Ja siellä odottelet että sinulle täydellinen nainen eksyy kolkuttelemaan majasi ovelle? 

Alkuperäisen viestin perusteella vastaisin ettei miehen tarvitse olla supliikki tai komea löytääkseen naisen. Ujous ei ole este parisuhteen syntymiselle vaikka siihen paljon vaikuttaakin. Ujous yleensä helpottaa iän ja kokemusten myötä. Esiintymispelko ja ihmispelko ovat hoidettavissa. 

Vastailujesi perusteella vastaisin kysymykseen "mitenhän minun käy?" että mikäli et tosiaan ole valmis tekemään asian eteen yhtään mitään, eikä sillä ilmeisesti ole edes loppupeleissä mitään väliä koska haaveilet erakkoelämästä, parisuhdetta et myöskään tule löytämään. Jos ihmisiin ei halua tutustua ja tutustumista välttää viimeiseen asti, sitä jää väkisinkin yksin. Tällöin kyse ei enää kuitenkaan ole siitä että olisit saanut huonot kortit elämässä vaan yksinkertaisesti ihan omasta valinnastasi. 

[/quote]

Rakentaisin muiden maille hökkelini, mutta en odottelisi mitään naista sinne. Ap

Vierailija
38/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestien perusteella sanoisin, että ei ujous ole sun syvin ongelmasi vaan joustamaton ja ehdoton luonne. Jokainen toki saa olla oma ittensä, ei sillä, mutta on tyhmyyttä sulkea silmänsä omilta puutteiltaan ja mahdollisuuksilta niitä korjata.

Vierailija
39/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:47"]

Viestien perusteella sanoisin, että ei ujous ole sun syvin ongelmasi vaan joustamaton ja ehdoton luonne. Jokainen toki saa olla oma ittensä, ei sillä, mutta on tyhmyyttä sulkea silmänsä omilta puutteiltaan ja mahdollisuuksilta niitä korjata.

[/quote]

Sanotaanko mieluummin niin, että näiden kahden vian yhdistelmä on se pahin ongelmani. Ap

Vierailija
40/103 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin teorian mukaan ihmiset ihastuvat ominaishajun perusteella eli pyörit vaan naisten lähellä ja odotat, että joku ihastuu sinuun ja raahaa sinut kotiinsa. Sitä odotellessa kannattaa hankkia hyvä ammatti, pysyä erossa päihteistä ja kaikesta muusta mikä vähentää naisten kiinnostusta tai tekee parisuhteen mahdottomaksi. Älä ainakaan mene huoriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi