nyt oikeesti blogimainostaminen..!
Alexan uusin postaus, jossa kilistellään taas kuohuvalla. Pullon merkki mainittiin noin viiteen kertaan ja ah miten on ihanaa ja naisellista (???) juomaa! Lopussa yllätyksettömästi pieni maininta yhteistyöstä skumppabrändin kanssa. Naurettavaa tästä tekee se, että neiti juo aina samppanjaa ja Lansonilla sitä kilistellään. Ymmärsittekö pointin? Ei bloggaaja varmasti itse oikeasti tuota omg KYMPIN SKUMPPAA ikinä ostaisi, mutta mainostulot kelpaa Juu.
Kommentit (70)
Kiinnostas tietää kuinka paljon bloggaaja sai rahaa tuosta mainoksesta. Ei varmasti oo tapahtunut juomapalkalla. Miksi vaivautua kymmenen egen pullon takia yhtään mihinkään?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:45"]
Milloinkohan firmat kylllästyy jakamaan ilmaiseksi tuotteitaan näille lahjattomille copy-bloggareille?
[/quote]
No Alexan blogi on aika suosittu, ja Alexan elämäntyyli vetoaa tiettyyn nuoreen yleisöön, joka halajaa luksuselämää mutta budjettia ei paljon ole. Joten ei ole siitä huonoimmasta päästä tämä blogiyhteistyö, skumppabrändin kannalta. Huonompiakin yhdistelmiä olen nähnyt...
Mutta joo, onhan tuo naurettavaa kaikin puolin.
Saako se pipsa noista yves rocher-postauksista jotain vastinetta yritykseltä? On taas sujuvaa suomea.
Maanlaajuisesti alkoholimainontaa on tiukennettu, mutta bloggaajille satelee yhteistyöehdotuksia skumppafirmoilta? Jännä juttu...
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:36"] Minulla on uniikkeja lukijoita noin 30 000 kuukaudessa, ei siis kovinkaan paljon muttei ihan vähänkään. Saan jonkin verran yhteistyötarjouksia mutta niissä on tosiaan vain tuotepalkkio. Tai siis mitään vastiketta ei pyydetä, kysytään vain kiinnostaako testailla tuotteita. Rahapalkkioita olen saanut 5 vuoden aikana ehkä viisi, ne ovat olleet suuruudeltaan 50-150 euroa. Ymmärrän toki, että Alexat ja muut ovat ihan erikseen liigassa mutta on silti hieman eroa sillä, että saan vuodessa blogistani rahallista hyötyä 50 euroa, kun nuo saavat 50 000 euroa. No, tasan ei mene nallekarkit, tai ehkä tässä tapauksessa pikemminkin macaronsit. [/quote] Minun mielestäni 30 000 uniikkia lukijaa on kyllä melko paljon. Enemmän kuin 50 euron arvoista ainakin. Jokin tuossa mättää... mikä on blogisi aihepiiri/kategoria? (noin niinkuin suurinpiirtein, ei tarvitse liian tarkkaan kertoa) [/quote] No se kaikkien inhoama lifestyle. Out and proud about it! Kuten sanottu, rahapalkkioita ei tarjota kuin aniharvoin ja jos joku tarjoaa skumppapullokuvasta 2000 mulle, niin kuolen naurusta. Voisin hyvin tehdä saman pelkän tuotepalkkion hinnalla.2000 euroa olisi kuin hyväkin vitsi. Blogi on pelkkä harrastus ja leipätyö ihan muualla, joten en bloggaa rahankiilto silmissä. Aika himmeä se kiilto noilla mun blogitienesteillä onkin :D Mutta juuri sen takia olen shokissa noista Isojen Bloggaajien palkkioista. Olisi tuollaiset kymmenien tonnien tienestit ihan kivat normitulojen lisäksi. Mutta ei tule tapahtumaan mun elämässäni.
[/quote]
No jos sinulla on 30 000 uniikkia kävijää kuukaudessa, etkä sen erityisemmin edes yritä olla kaupallinen, niin selvästihän blogissasi jokin kiinnostaa lukijoita ja kasvumahdollisuuksiakin olisi. Niiden eteen täytyy vain itse tehdä jotain. Blogillesi saisi varmasti kehitettyä jotain hyvällä maulla toteutettuja kaupallisia kuvioita, mutta kukaan ei tule puun takaa kahta tonnia tarjoamaan, se on selvä.
[/quote]
Ja sitten firmat valittaa, kun bloggaajat ottaa yhteyttä. Kyllä se on täälläkin nähty, kun firmojen edustajat valittaa anonyymisti. Olen itsekin bloggaaja ja laitan ehdotuksia aina joskus, kun kiinnostava lafka vastaan tulee. 9/10 eivät edes vastaa täysin asialliseen ja ystävälliseen yhteydenottooni. Kontaktoin asiakkaita normityössäni, joten osaan kyllä valita sanani oikein. Eli sanoisin, että myös näillä vastaamattomilla firmoilla olisi hieman petrattavaa. Ei kiitos -viesti olisi hyvin korrekti ja näyttäisi hyvältä silmiini. Mitään isoja firmoja en lähesty, vaan kiinnostavia, lähinnä kotimaisia, joiden vahvasti uskoisin hyötyvän bloginäkyvyydestä ja aidosta kiinnostuksestani. Mutta ei. Noloa minusta ja itseänikin nolottaa lopulta. Eli melko vaikea tässä on mitään taikatemppuja tehdä.
Mua ei niinkään ärsyttänyt Alexan ja Lindan mainokset koska, noh, sopii kyllä heidän tyyliinsä. Mutta vähän hämmennyin kun alunperin näin Sofia Ruudun blogissa tuon mainoksen ja ajattelin jälkkärireseptin olleen hänen itse keksimänsä (tai no, niin itse keksitty kuin skumppa ja sorbetti voi olla) - mietin siis mainoksen luettuani että aika tyylikäs tapa mainostaa, kun on oikeasti ajatellut asiaa ja keksinyt oman tavan käyttää tuotetta. Jotenkin jäi siis aidompi tunnelma. Fiilis hieman katosi, kun klikkasin Lindan blogiin, josta löytyi täsmälleen sama "oma vinkki", jotenkin vähensi Sofian pisteitä mun silmissä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:03"]
Mua ei niinkään ärsyttänyt Alexan ja Lindan mainokset koska, noh, sopii kyllä heidän tyyliinsä. Mutta vähän hämmennyin kun alunperin näin Sofia Ruudun blogissa tuon mainoksen ja ajattelin jälkkärireseptin olleen hänen itse keksimänsä (tai no, niin itse keksitty kuin skumppa ja sorbetti voi olla) - mietin siis mainoksen luettuani että aika tyylikäs tapa mainostaa, kun on oikeasti ajatellut asiaa ja keksinyt oman tavan käyttää tuotetta. Jotenkin jäi siis aidompi tunnelma. Fiilis hieman katosi, kun klikkasin Lindan blogiin, josta löytyi täsmälleen sama "oma vinkki", jotenkin vähensi Sofian pisteitä mun silmissä.
[/quote]
Sama juttu, varsinkin kun postauksessa sanotaan että hän halusi jakaa oman suosikkijälkkärinsä ystävänpäivän kunniaksi ja sattui nyt tällä kertaa käyttämään tuota skumppaa. Todennäköisesti reseptiä on ehdotettu mainostajan puolelta postauksen sisällöksi, kun kerran Lindakin on keksinyt kirjoittaa ihan saman reseptin, samana päivänä. Tässä mainostaja niin ampuu itseään jalkaan, ilman tuota "sattumaa", postaus olisi jättänyt paljon aidomman kuvan.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:09"]
En ymmärrä tuota alkoholimainontaa ollenkaan. Miten blogit on laillinen mainoslähde alkoholille, mutta muualla sitä ei saa mainostaa. Ja jos tuosta kerran vielä maksetaankin noille bloggareille? Ja nuo rikkaat ei koskaan kääntyis alkossa 10e kuoharin puoleen. Täytyy olla satasen shamppanjaa ;)
[/quote]
Eräs bloggari on kirjoittanut aiheesta näin http://www.olivialehti.fi/nelliinan-vaatehuone/2015/01/alkoholimainonta-blogeissa/
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:09"]
En ymmärrä tuota alkoholimainontaa ollenkaan. Miten blogit on laillinen mainoslähde alkoholille, mutta muualla sitä ei saa mainostaa. Ja jos tuosta kerran vielä maksetaankin noille bloggareille? Ja nuo rikkaat ei koskaan kääntyis alkossa 10e kuoharin puoleen. Täytyy olla satasen shamppanjaa ;)
[/quote]
Eräs bloggari on kirjoittanut aiheesta näin http://www.olivialehti.fi/nelliinan-vaatehuone/2015/01/alkoholimainonta-blogeissa/
[/quote]
Eli periaattessa, jos ymmärsin oikein. Lukijat ei saisi kommentoida Lindan ja alexan kuoharipostaukseen?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:36"] Minulla on uniikkeja lukijoita noin 30 000 kuukaudessa, ei siis kovinkaan paljon muttei ihan vähänkään. Saan jonkin verran yhteistyötarjouksia mutta niissä on tosiaan vain tuotepalkkio. Tai siis mitään vastiketta ei pyydetä, kysytään vain kiinnostaako testailla tuotteita. Rahapalkkioita olen saanut 5 vuoden aikana ehkä viisi, ne ovat olleet suuruudeltaan 50-150 euroa. Ymmärrän toki, että Alexat ja muut ovat ihan erikseen liigassa mutta on silti hieman eroa sillä, että saan vuodessa blogistani rahallista hyötyä 50 euroa, kun nuo saavat 50 000 euroa. No, tasan ei mene nallekarkit, tai ehkä tässä tapauksessa pikemminkin macaronsit. [/quote] Minun mielestäni 30 000 uniikkia lukijaa on kyllä melko paljon. Enemmän kuin 50 euron arvoista ainakin. Jokin tuossa mättää... mikä on blogisi aihepiiri/kategoria? (noin niinkuin suurinpiirtein, ei tarvitse liian tarkkaan kertoa) [/quote] No se kaikkien inhoama lifestyle. Out and proud about it! Kuten sanottu, rahapalkkioita ei tarjota kuin aniharvoin ja jos joku tarjoaa skumppapullokuvasta 2000 mulle, niin kuolen naurusta. Voisin hyvin tehdä saman pelkän tuotepalkkion hinnalla.2000 euroa olisi kuin hyväkin vitsi. Blogi on pelkkä harrastus ja leipätyö ihan muualla, joten en bloggaa rahankiilto silmissä. Aika himmeä se kiilto noilla mun blogitienesteillä onkin :D Mutta juuri sen takia olen shokissa noista Isojen Bloggaajien palkkioista. Olisi tuollaiset kymmenien tonnien tienestit ihan kivat normitulojen lisäksi. Mutta ei tule tapahtumaan mun elämässäni. [/quote] No jos sinulla on 30 000 uniikkia kävijää kuukaudessa, etkä sen erityisemmin edes yritä olla kaupallinen, niin selvästihän blogissasi jokin kiinnostaa lukijoita ja kasvumahdollisuuksiakin olisi. Niiden eteen täytyy vain itse tehdä jotain. Blogillesi saisi varmasti kehitettyä jotain hyvällä maulla toteutettuja kaupallisia kuvioita, mutta kukaan ei tule puun takaa kahta tonnia tarjoamaan, se on selvä. [/quote] Ja sitten firmat valittaa, kun bloggaajat ottaa yhteyttä. Kyllä se on täälläkin nähty, kun firmojen edustajat valittaa anonyymisti. Olen itsekin bloggaaja ja laitan ehdotuksia aina joskus, kun kiinnostava lafka vastaan tulee. 9/10 eivät edes vastaa täysin asialliseen ja ystävälliseen yhteydenottooni. Kontaktoin asiakkaita normityössäni, joten osaan kyllä valita sanani oikein. Eli sanoisin, että myös näillä vastaamattomilla firmoilla olisi hieman petrattavaa. Ei kiitos -viesti olisi hyvin korrekti ja näyttäisi hyvältä silmiini. Mitään isoja firmoja en lähesty, vaan kiinnostavia, lähinnä kotimaisia, joiden vahvasti uskoisin hyötyvän bloginäkyvyydestä ja aidosta kiinnostuksestani. Mutta ei. Noloa minusta ja itseänikin nolottaa lopulta. Eli melko vaikea tässä on mitään taikatemppuja tehdä.
[/quote]
Niin, mitään helppoahan se ei ole, vaan hankalaa tasapainottelua. Totta kai bloggaaja, joka rohkeasti ottaa mainostajiin yhteyttä, on jollain tasolla tyrkky. Totta kai bloggaaja, joka ylipäätään mainostaa, on joidenkin lukijoiden mielestä myynyt sielunsa... Se täytyy vain hyväksyä, jos haluaa blogimarkkinoinnilla tienata.
Olisi kyllä kiva tietää, mikä strategiassasi mättää, jos onnistumisprosenttisi on noinkin huono. Arvaisin, että olet kysellyt firmoilta, jotka eivät blogimarkkinointia harrasta ja joita se ei edes kiinnosta. Voisit onnistua paremmin, jos kyselisit sellaisilta firmoilta, jotka ovat mainostaneet muissakin blogeissa (eikä vain niissä isoimmissa). Totta kai olisi kohteliasta vastata edes ei kiitos...
Vaikea tietysti neuvoa, kun en blogiasi tunne.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:09"] En ymmärrä tuota alkoholimainontaa ollenkaan. Miten blogit on laillinen mainoslähde alkoholille, mutta muualla sitä ei saa mainostaa. Ja jos tuosta kerran vielä maksetaankin noille bloggareille? Ja nuo rikkaat ei koskaan kääntyis alkossa 10e kuoharin puoleen. Täytyy olla satasen shamppanjaa ;) [/quote] Eräs bloggari on kirjoittanut aiheesta näin http://www.olivialehti.fi/nelliinan-vaatehuone/2015/01/alkoholimainonta-blogeissa/ [/quote] Eli periaattessa, jos ymmärsin oikein. Lukijat ei saisi kommentoida Lindan ja alexan kuoharipostaukseen?
[/quote]
Niin kai. Aiheesta ei oikein löytynyt mitään kunnollista ja yksiselitteistä tietoa, eikä tuo ko. bloggaajakaan tuntunut olevan varma onko ymmärtänyt oikein nuo ohjeet.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:36"] Minulla on uniikkeja lukijoita noin 30 000 kuukaudessa, ei siis kovinkaan paljon muttei ihan vähänkään. Saan jonkin verran yhteistyötarjouksia mutta niissä on tosiaan vain tuotepalkkio. Tai siis mitään vastiketta ei pyydetä, kysytään vain kiinnostaako testailla tuotteita. Rahapalkkioita olen saanut 5 vuoden aikana ehkä viisi, ne ovat olleet suuruudeltaan 50-150 euroa. Ymmärrän toki, että Alexat ja muut ovat ihan erikseen liigassa mutta on silti hieman eroa sillä, että saan vuodessa blogistani rahallista hyötyä 50 euroa, kun nuo saavat 50 000 euroa. No, tasan ei mene nallekarkit, tai ehkä tässä tapauksessa pikemminkin macaronsit. [/quote] Minun mielestäni 30 000 uniikkia lukijaa on kyllä melko paljon. Enemmän kuin 50 euron arvoista ainakin. Jokin tuossa mättää... mikä on blogisi aihepiiri/kategoria? (noin niinkuin suurinpiirtein, ei tarvitse liian tarkkaan kertoa) [/quote] No se kaikkien inhoama lifestyle. Out and proud about it! Kuten sanottu, rahapalkkioita ei tarjota kuin aniharvoin ja jos joku tarjoaa skumppapullokuvasta 2000 mulle, niin kuolen naurusta. Voisin hyvin tehdä saman pelkän tuotepalkkion hinnalla.2000 euroa olisi kuin hyväkin vitsi. Blogi on pelkkä harrastus ja leipätyö ihan muualla, joten en bloggaa rahankiilto silmissä. Aika himmeä se kiilto noilla mun blogitienesteillä onkin :D Mutta juuri sen takia olen shokissa noista Isojen Bloggaajien palkkioista. Olisi tuollaiset kymmenien tonnien tienestit ihan kivat normitulojen lisäksi. Mutta ei tule tapahtumaan mun elämässäni. [/quote] No jos sinulla on 30 000 uniikkia kävijää kuukaudessa, etkä sen erityisemmin edes yritä olla kaupallinen, niin selvästihän blogissasi jokin kiinnostaa lukijoita ja kasvumahdollisuuksiakin olisi. Niiden eteen täytyy vain itse tehdä jotain. Blogillesi saisi varmasti kehitettyä jotain hyvällä maulla toteutettuja kaupallisia kuvioita, mutta kukaan ei tule puun takaa kahta tonnia tarjoamaan, se on selvä. [/quote] Ja sitten firmat valittaa, kun bloggaajat ottaa yhteyttä. Kyllä se on täälläkin nähty, kun firmojen edustajat valittaa anonyymisti. Olen itsekin bloggaaja ja laitan ehdotuksia aina joskus, kun kiinnostava lafka vastaan tulee. 9/10 eivät edes vastaa täysin asialliseen ja ystävälliseen yhteydenottooni. Kontaktoin asiakkaita normityössäni, joten osaan kyllä valita sanani oikein. Eli sanoisin, että myös näillä vastaamattomilla firmoilla olisi hieman petrattavaa. Ei kiitos -viesti olisi hyvin korrekti ja näyttäisi hyvältä silmiini. Mitään isoja firmoja en lähesty, vaan kiinnostavia, lähinnä kotimaisia, joiden vahvasti uskoisin hyötyvän bloginäkyvyydestä ja aidosta kiinnostuksestani. Mutta ei. Noloa minusta ja itseänikin nolottaa lopulta. Eli melko vaikea tässä on mitään taikatemppuja tehdä.
[/quote]
Niin, mitään helppoahan se ei ole, vaan hankalaa tasapainottelua. Totta kai bloggaaja, joka rohkeasti ottaa mainostajiin yhteyttä, on jollain tasolla tyrkky. Totta kai bloggaaja, joka ylipäätään mainostaa, on joidenkin lukijoiden mielestä myynyt sielunsa... Se täytyy vain hyväksyä, jos haluaa blogimarkkinoinnilla tienata.
Olisi kyllä kiva tietää, mikä strategiassasi mättää, jos onnistumisprosenttisi on noinkin huono. Arvaisin, että olet kysellyt firmoilta, jotka eivät blogimarkkinointia harrasta ja joita se ei edes kiinnosta. Voisit onnistua paremmin, jos kyselisit sellaisilta firmoilta, jotka ovat mainostaneet muissakin blogeissa (eikä vain niissä isoimmissa). Totta kai olisi kohteliasta vastata edes ei kiitos...
Vaikea tietysti neuvoa, kun en blogiasi tunne.
[/quote]
No joo, ehkä tosiaan lähestyn vääriä firmoja, mutta haluan tehdä yhteistyötä vain sellaisten tahojen kanssa, jotka minua oikeasti kiinnostavat, kuten jo mainitsemani pienet suomalaisyrittäjät. Moni, jossei miltei kaikki eivät ole googlailun perusteella tehneet blogiyhteistyötä, joten olet varmaan aivan oikeassa. Minua eivät Nellyt ja Alkot kiinnosta ja koska haluan pitää blogini tasokkaana en myy sieluani jonkin blogisponsorin alttarilla. Ja se on ihan ok oma on valintani. Silti ihmettelen, miten nuo tietyt blogit saavat hurjan rahakkaita kollareita. Jos yhden skumppapullokuvan sisältävästä muuten sisällöttömästä postauksesta maksetaan noin paljon, en saata ymmärtää firman näkemystä siitä, että nyt kyllä kannatti. Kun ei tuo ainakaan minua houkuta ostamaan kyseistä kuoharia, vaikka skumppaa mielelläni juonkin.
14 hyvä pointti! Ei tullut mieleenkään
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:49"]Saako se pipsa noista yves rocher-postauksista jotain vastinetta yritykseltä? On taas sujuvaa suomea.
[/quote]
Epäuskottavia nuo Pipsan mainokset Yves rocherista kun ei ole tiettävästi koskaan sieltä mitään edes tilannut....
Lopettakaa nyt hemmetti soikoon se blogien lukeminen! Me lukijat mahdollistamme niille ne laukut ym turhakkeet! Itse lopetin lukemisen koska en aio enää rahoittaa yhtäkään turhanpäiväistä laukkua ja pinnallista elämää tms. Suosittelen muillekin!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:06"]Lopettakaa nyt hemmetti soikoon se blogien lukeminen! Me lukijat mahdollistamme niille ne laukut ym turhakkeet! Itse lopetin lukemisen koska en aio enää rahoittaa yhtäkään turhanpäiväistä laukkua ja pinnallista elämää tms. Suosittelen muillekin!
[/quote]
Voivoi
Pakko mainita tohon Yves Rocher-juttuun. Linkit on tradedoubler-nimisen palvelun kautta eli postaus ei oo toteutettu Yves Rocherin kanssa yhteistyössä niin, että Pipsa olisi suoraan heidän kanssaan kirjoitellut sähköposteja että tehdäänkö yhteistyötä, vaan tradedoubler on välitysfirma. pipsa luultavasti saa tietyn prosentin sellaisen tilauksesta,joka tekee sen klikkaamalla pipsan linkiä. tradedoubleriin voi kuka vaan tehdä tunnarit, käykääpä katsomassa
Nyt on Lindankin blogissa mainos, tosin mun silmääni paljon parempi ja hienot kuvat. Mainos toki silti.
Kyllä tuosta saa juoman lisäksi rahapalkkion, yleensä ne ovat siinä 200 euron pinnassa. Monet rivibloggaajat tekevät samanlaisia postauksia ihan tuotepalkkion voimalla mutta nämä isommat saavat ihan riihikuivaa.
Alexa näyttää kauniimmalta niin. Ainakin omasta mielestään.