Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt oikeesti blogimainostaminen..!

Vierailija
12.02.2015 |

Alexan uusin postaus, jossa kilistellään taas kuohuvalla. Pullon merkki mainittiin noin viiteen kertaan ja ah miten on ihanaa ja naisellista (???) juomaa! Lopussa yllätyksettömästi pieni maininta yhteistyöstä skumppabrändin kanssa. Naurettavaa tästä tekee se, että neiti juo aina samppanjaa ja Lansonilla sitä kilistellään. Ymmärsittekö pointin? Ei bloggaaja varmasti itse oikeasti tuota omg KYMPIN SKUMPPAA ikinä ostaisi, mutta mainostulot kelpaa Juu.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:52"]Nyt on Lindankin blogissa mainos, tosin mun silmääni paljon parempi ja hienot kuvat. Mainos toki silti.

Kyllä tuosta saa juoman lisäksi rahapalkkion, yleensä ne ovat siinä 200 euron pinnassa. Monet rivibloggaajat tekevät samanlaisia postauksia ihan tuotepalkkion voimalla mutta nämä isommat saavat ihan riihikuivaa.
[/quote]

Totaaa.... Suosittelupostausten hinta on 2000€ kieppeillä. Fyi.
[/quote]

Mistä ihmeestä sait tuollaisen summan? Otahan huomioon, että varmasti riippuu ihan siitä yhteistyöyrityksestä, kuinka suurella summalla voivat postauksen ostaa. Tunnen paljon bloggaajia ja olen itsekin sellainen ja palkkiot ovat kokemani ja kuulemani mukaan olleet 50-500 euroa. Isommat ja pitkäaikaiset yhteistyöt ovat sitten erikseen mutta yhden postauksen rahapalkkio tuskin on joka kerta tuo mainitsemasi järjetön 2000 euroa.
[/quote]

Sä et ilmeisesti ole siinä blogikategoriassa, jossa palkat/korvaukset ovat kovimmat. Suurin osa ammattibloggaajista ei tänä päivänä edes viitsi korvaansa lotkauttaa jollekin surulliselle, 50€:n yhteistyölle.

Vierailija
22/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:02"]

kyse ei ole siitä, kuinka paljon YRITYS pystyy maksamaan, vaan siitä, mikä bloggaajan hinta on:) tää on hei bisnestä! Se mainostaa, joka suostuu maksamaan summan x suosittelusta. Toki saa alennusta, kun ottaa esim. 2-3 bloggaajaa saman portaalin alta mainostamaan samaa asiaa x krt.

[/quote]

No niin eli sä puhut portaaliblogeista. Silloin nuo summat pitää varmasti paikkansa mutta bloggaaja saa siitä paljon pienemmän siivun, useimmiten just sen 200e. Portaali vetää enimmät hillot itelleen.
[/quote]

Ei vedä:) kyllä eniten hyötyy bloggaaja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:02"]

kyse ei ole siitä, kuinka paljon YRITYS pystyy maksamaan, vaan siitä, mikä bloggaajan hinta on:) tää on hei bisnestä! Se mainostaa, joka suostuu maksamaan summan x suosittelusta. Toki saa alennusta, kun ottaa esim. 2-3 bloggaajaa saman portaalin alta mainostamaan samaa asiaa x krt.

[/quote]

No niin eli sä puhut portaaliblogeista. Silloin nuo summat pitää varmasti paikkansa mutta bloggaaja saa siitä paljon pienemmän siivun, useimmiten just sen 200e. Portaali vetää enimmät hillot itelleen.
[/quote]

Kuka hullu allekirjottaisi sellaisen sopparin, jossa portaali vetää 80% hinnasta itselleen? Ei kukaan. Kyllä se portaali pienemmän siivun saa

Vierailija
24/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkio riippuu tietenkin hyödystä. Jos blogilla on muutama hassu satanen lukijoita päivässä, sellaiset max 200e palkkiot on ihan sopivia, koska näkyvyys ei ole niin suuri. Mutta näille usean tuhannen päivälukijan blogeille toivottavasti ei firmat ees kehtaa ehdotella jotain 50e juttuja. Vähän sama pointti telkkarissa, mainospaikasta suosittujen ohjelmien katkoilla maksetaan enemmän kuin huonon katseluajan vähemmän suosituissa.

Vierailija
25/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi mutta mitä helvettiä? Saako tuo tuosta lyhyestä skumppapostauksesta 2 tonnia?! Ei voi olla. Totta kai markkinointi on kallista ja blogimarkkinointi siellä halvimmassa päässä, jos verrataan printtiin, telkkariin tai vilkkaisiin nettisivuihin mutta tuon mainoksen perusteella en edes muista, mikä viini tuo on! Ei varmaan saa firma rahoilleen vastinetta! Olen aivan pöyristynyt, herrajumala sentään

Terveisin lievästi kettuuntunut kansankynttilä, jolla ei jää edes tuota 2000 euroa kuussa käteen lasten opettamisesta

Vierailija
26/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:30"]Siis anteeksi mutta mitä helvettiä? Saako tuo tuosta lyhyestä skumppapostauksesta 2 tonnia?! Ei voi olla. Totta kai markkinointi on kallista ja blogimarkkinointi siellä halvimmassa päässä, jos verrataan printtiin, telkkariin tai vilkkaisiin nettisivuihin mutta tuon mainoksen perusteella en edes muista, mikä viini tuo on! Ei varmaan saa firma rahoilleen vastinetta! Olen aivan pöyristynyt, herrajumala sentään

Terveisin lievästi kettuuntunut kansankynttilä, jolla ei jää edes tuota 2000 euroa kuussa käteen lasten opettamisesta
[/quote]

No mieti, jos yhteistyökumppaneita on 2 tässä postauksessa. Alko ja skumppafirma. Kustikset puoliksi. Ei paha hinta isolle lafkalle. Ja saa kohderyhmän kiinni.

Vierailija
27/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:19"]

Mulle Alexan postaus oli aika jees vaikka mietinkin samaa että hän itse juo aina samppanjaa. Mutta mulla meni ihan täysin yli kun luin Lindan postauksen. Kuka oikeesti enää jaksaa lukea samoja juttuja blogista toiseen? Taidan laittaa kieltolistalle nuokin. Aiemmin olen jo lopettanut Yummyn, Monan, Adalminan, Charin ja Sofien blogien lukemisen.

[/quote]

Never heard. Samoin nämä Linda ja Pipsa ovat jotain täysin tuntemattomia hahmoja mulle. Mungon tiedän, tottakai, ja muitakin tyyli/lifestylebloggaajia, jo vuosien takaa.

Vierailija
28/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uniikkeja lukijoita noin 30 000 kuukaudessa, ei siis kovinkaan paljon muttei ihan vähänkään. Saan jonkin verran yhteistyötarjouksia mutta niissä on tosiaan vain tuotepalkkio. Tai siis mitään vastiketta ei pyydetä, kysytään vain kiinnostaako testailla tuotteita. Rahapalkkioita olen saanut 5 vuoden aikana ehkä viisi, ne ovat olleet suuruudeltaan 50-150 euroa. Ymmärrän toki, että Alexat ja muut ovat ihan erikseen liigassa mutta on silti hieman eroa sillä, että saan vuodessa blogistani rahallista hyötyä 50 euroa, kun nuo saavat 50 000 euroa. No, tasan ei mene nallekarkit, tai ehkä tässä tapauksessa pikemminkin macaronsit.

Vierailija
29/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:52"]Nyt on Lindankin blogissa mainos, tosin mun silmääni paljon parempi ja hienot kuvat. Mainos toki silti.

Kyllä tuosta saa juoman lisäksi rahapalkkion, yleensä ne ovat siinä 200 euron pinnassa. Monet rivibloggaajat tekevät samanlaisia postauksia ihan tuotepalkkion voimalla mutta nämä isommat saavat ihan riihikuivaa.
[/quote]

[/quote]

Mistä ihmeestä sait tuollaisen summan? Otahan huomioon, että varmasti riippuu ihan siitä yhteistyöyrityksestä, kuinka suurella summalla voivat postauksen ostaa. Tunnen paljon bloggaajia ja olen itsekin sellainen ja palkkiot ovat kokemani ja kuulemani mukaan olleet 50-500 euroa. Isommat ja pitkäaikaiset yhteistyöt ovat sitten erikseen mutta yhden postauksen rahapalkkio tuskin on joka kerta tuo mainitsemasi järjetön 2000 euroa.
[/quote]

Jos olet bloggaaja, sun kantsii nostaa hintoja ja yrittää selvittää, mitä kanssasisaret yhteistyöpostauksista nettoaa. Ei kaikki saa 2000€, ei todellakaan. Mutta nämä skumppaleidit tod.näk. kyllä.
[/quote]

Miten ihmeessä sen selvitän, kun ne harvat kerrat, kun joku firma tarjoaa rahapalkkion, on sen suuruus tuotu jo esille yhteydenotossa. Kerran vastasin, että summa on liian vähän(50e) mutta satanen on ok, ei firmasta kuulunut enää mitään. Ei minulla ainakaan ole pokkaa laittaa viinimaahantuojalle viestiä että "soon moro, lauttakaapa kossu postiin ja tililleni kaksi donaa, niin otan pullosta kuvan blogini". No, ehkä mä laitankin.

Vierailija
30/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 09:52"]Nyt on Lindankin blogissa mainos, tosin mun silmääni paljon parempi ja hienot kuvat. Mainos toki silti.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos olet bloggaaja, sun kantsii nostaa hintoja ja yrittää selvittää, mitä kanssasisaret yhteistyöpostauksista nettoaa. Ei kaikki saa 2000€, ei todellakaan. Mutta nämä skumppaleidit tod.näk. kyllä.
[/quote]

Miten ihmeessä sen selvitän, kun ne harvat kerrat, kun joku firma tarjoaa rahapalkkion, on sen suuruus tuotu jo esille yhteydenotossa. Kerran vastasin, että summa on liian vähän(50e) mutta satanen on ok, ei firmasta kuulunut enää mitään. Ei minulla ainakaan ole pokkaa laittaa viinimaahantuojalle viestiä että "soon moro, lauttakaapa kossu postiin ja tililleni kaksi donaa, niin otan pullosta kuvan blogini". No, ehkä mä laitankin.
[/quote]
Sulla on mainitsemiini tuloihin nähden vielä pieni blogi. Voi myös olla, ettei blogillasi ole markkinoinnillista arvoa mainostajien silmissä. Ja ethän sä tietty pääse käsiksi muiden hintoihin - tiedot kulkevat mainostajien, mainos- ja viestintätoimistojen kautta.

Vierailija
31/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:36"]

Minulla on uniikkeja lukijoita noin 30 000 kuukaudessa, ei siis kovinkaan paljon muttei ihan vähänkään. Saan jonkin verran yhteistyötarjouksia mutta niissä on tosiaan vain tuotepalkkio. Tai siis mitään vastiketta ei pyydetä, kysytään vain kiinnostaako testailla tuotteita. Rahapalkkioita olen saanut 5 vuoden aikana ehkä viisi, ne ovat olleet suuruudeltaan 50-150 euroa. Ymmärrän toki, että Alexat ja muut ovat ihan erikseen liigassa mutta on silti hieman eroa sillä, että saan vuodessa blogistani rahallista hyötyä 50 euroa, kun nuo saavat 50 000 euroa. No, tasan ei mene nallekarkit, tai ehkä tässä tapauksessa pikemminkin macaronsit.

[/quote]

Minun mielestäni 30 000 uniikkia lukijaa on kyllä melko paljon. Enemmän kuin 50 euron arvoista ainakin. Jokin tuossa mättää... mikä on blogisi aihepiiri/kategoria? (noin niinkuin suurinpiirtein, ei tarvitse liian tarkkaan kertoa)

Vierailija
32/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:36"]

[/quote]

Minun mielestäni 30 000 uniikkia lukijaa on kyllä melko paljon. Enemmän kuin 50 euron arvoista ainakin. Jokin tuossa mättää... mikä on blogisi aihepiiri/kategoria? (noin niinkuin suurinpiirtein, ei tarvitse liian tarkkaan kertoa)
[/quote]

No se kaikkien inhoama lifestyle. Out and proud about it! Kuten sanottu, rahapalkkioita ei tarjota kuin aniharvoin ja jos joku tarjoaa skumppapullokuvasta 2000 mulle, niin kuolen naurusta. Voisin hyvin tehdä saman pelkän tuotepalkkion hinnalla.2000 euroa olisi kuin hyväkin vitsi. Blogi on pelkkä harrastus ja leipätyö ihan muualla, joten en bloggaa rahankiilto silmissä. Aika himmeä se kiilto noilla mun blogitienesteillä onkin :D Mutta juuri sen takia olen shokissa noista Isojen Bloggaajien palkkioista. Olisi tuollaiset kymmenien tonnien tienestit ihan kivat normitulojen lisäksi. Mutta ei tule tapahtumaan mun elämässäni.

Vierailija
33/70 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:05"]

Poistin itseltäni Bloglovinin, en tarvitse sitä enää. Vuosia sitten luin kymmeniä blogeja, nyt on juna ajanut jo vähän ohi. Skumppaa, hattaraa, merkkilaukkua, sopulituotteita, fitnessiä yms, EI KIINNOSTA! Blogit ovat muuttuneet kaikki samanlaisiksi ja kliinisiksi, materiamania ja minäminä-asenne häiritsee. Luen enää Eeva Kolua, vaikka siinäkin häiritsee 10 postausta/päivä (lisää klikkejä lisää rahaa) ja kaupalliset yhteistyöt. Pidän blogeja seuraavia vähän jälkeenjääneinä ja hitaina, tiedän näitä blogifaneja kavereista. Kaikessa yritetään kopioida lempparibloggaajia, lähtien String-hyllyistä ja macaronseista päättyen halpisskumppaan. Käsittämätöntä. Sitten sitä omaa täydellistä elämää esitellään Instagramissa ja yritetään saada seuraajia, onhan hän niin erikoinen ja kiinnostava.

[/quote]

Amen!

Vierailija
34/70 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaajat kaivavat tolla meiningillä kuoppaa itselleen. Pelkkää maksettua mainosta.

Vierailija
35/70 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, se on se raha ja ilmanen kama miksi se tota blogiaan kirjottaa.

Vierailija
36/70 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh..

Vierailija
37/70 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä paskaa koko blogi.
Miten joku jaksaa tuollaista seurata?

Vierailija
38/70 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan firmat kylllästyy jakamaan ilmaiseksi tuotteitaan näille lahjattomille copy-bloggareille?

Vierailija
39/70 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kovasti sanovat bloggaajat, että yhteistyötä tehdään vaan sellasten tahojen kanssa joihin itse uskoo ja kuten blogiklisee kuuluu "tuote joiden nimeen vannon"

Vierailija
40/70 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mulle, miksi noita asukuvia otetaan yläviistosta laajakulmalla? Sitä tekee juuri Alexa ja blogifrendinsä Linda. Sellainen kulma on aivan uskomattoman pöljä, en kertakaikkiaan tajua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän