Kahdesti rokotettu, pidätkö edelleen maskia?
Kaupoissa, töissä, liikennevälineissä? Jos et pidä enää maskia, aiotko alkaa pitää maskia uudelleen sitten, kun kahden rokotteen suojasi vakavaa tautimuotoa vastaan alkaa hiipua? (Lukemieni eri tietolähteiden mukaan 4,5-6 kk:n kohdalla tai jälkeen)
Kommentit (51)
Kyllä, rokotetutkin voi levittää koronaa ja saada vakavemman koronan.
En ole ottanut rokottetta enkä ole käyttänyt maskia vielä yhtään sekuntia. Enkä käytä
En ole missään vaiheessa pitänyt maskia, koska ne eivät suojaa kunnolla. Sen sijaan pidän FFP2/3-tason hengityssuojaimia. Olen kahdesti rokotettu. Kolmas rokotus heti tammikuun alussa.
Yksi rokotus alla ja sen jälkeen sairastettu korona, en todellakaan tarvitse maskia tällä hetkellä.
En pidä. Laitan maskin vain, kun olen lähikontaktissa ihmisiin, joiden rokottamisesta minulla ei ole tietoa, esim. hierojalla käydessäni.
Meinasi jo vähän unohtua koko maski, mutta oon nyt alkanut taas pitää.
Pidän edelleen maskia julkisissa sisätiloissa ja liikennevälineissä. Tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi rokotus alla ja sen jälkeen sairastettu korona, en todellakaan tarvitse maskia tällä hetkellä.
Sama. Pidän maskia, jos on pakko tai sosiaalinen pakko.
Olen koko ajan käyttänyt maskia. Olen niin tottunut, että tuntuisi omituiselta kulkea ilman maskia kodin ulkopuolella.
"Olen kahdesti rokotettu, en käytä maskia, en käy testeissä, en pidä turvavälejä, meen töihin, baariin ja risteilylle flunssassa. Korona leviää siksi kun naapurin vuoteeseen sidottu geriatrikkosika ei ota rokotetta!!!!"
Minulla on kerran virallisesti ollut korona ja minut on rokotettu kaksi kertaa.
Sitten tuli taas joku lenssu ja kun makuaisti hiipui, niin kotitestin mukaan oli korona.
En käytä enää hengityssuojainta missään, mutta ette löydä minua toikkaroimasta ympäriinsä, jos olo on vähänkin epäilyttävä.
Alkaa jo vähän kyrppiå tämä korona.
Pidän.
Esim tänään ulkona kävelyllä ilman, mutta kun piti piipahtaa kissalla, maski päälle.
Sairastin 2020 alkuvuodesta ja oli rankka 10 päivää itse tautia ja toipumiseen meni pari kuukautta keuhkosairauden vuoksi
Käytän suojatakseni itseäni ja muita (kotona ja perhepiirissä riskiryhmäläisiä), toimin muutenkin pitääkseni tarttumis- ja levittämismahdollisuudet minimissä
Käytän. Käyttäminen ei ahdista minua tai tuo epämukavuuden tunnetta. Olen jo niin tottunut sen käyttöön. Voi olla niinkin, että minulle on kehkeytynyt maskeista addiktio. Sama kun tupakoitsijoilla on tupakka. 😆
E