Kahdesti rokotettu, pidätkö edelleen maskia?
Kaupoissa, töissä, liikennevälineissä? Jos et pidä enää maskia, aiotko alkaa pitää maskia uudelleen sitten, kun kahden rokotteen suojasi vakavaa tautimuotoa vastaan alkaa hiipua? (Lukemieni eri tietolähteiden mukaan 4,5-6 kk:n kohdalla tai jälkeen)
Kommentit (51)
Pidän ainoastaan sairaalassa myös. Muualla en.
Käytin pandemian alkuaikoina töissä, koska oli suositus. Muualla en silloinkaan.
Kolmatta rokotetta en myöskään enää meinaa ottaa. Nyt riittää kyllä meikälle jo tämä touhu.
Itä-Helsingissä opettajana. Käytän FFP2 aamusta iltaan. Odotan kolmatta rokotusta, että sais parempaa suojaa. Ei kyllä ole minun ikäisille ehkä tulossa.
Typerä kysymys, typerät ihmiset. Olen covidrokotettu kolmesti ja tottakai pidän maskia, ihan ympäröivien ihmisten takia, niinkuin kaikkien pitäisi.
En enää käytä. Jos nämä rokotteet eivät nyt riitä, kaikki halukkaat ovat ne saaneet, niin ei tämä enää näistä maskeista paremmaksi muutu.
On jo itsellä vähän 'into' loppunut. En ota kolmatta rokotettakaan.
En pidä ja kun suoja heikkenee otan tehosteen.
Pidän niin kauan kuin sitä suositellaan. Eipä niihin mene rahaakaan, koska pienituloisena saan hakea ilmaiset maskit. Jos joutuisin itse ostamaan, ajattelisin ehkä toisin.
Pidän maskia niissä paikoissa, joissa suositellaan pidettävän. Minusta se on vähintä mitä voin tehdä taudin leviämisen ehkäisemiseksi, kun kuitenkin nyt kahden rokotuksen jälkeen elän muuten aika vapaasti.
Pidän maskia aina. Tonto ei niinkään. - Lone Ranger
Pidän FFP3 maskia kaupoissa ja bussissa, sekä sairaalassa ja laboratoriossa. Eli kaikissa julkisissa tiloissa.
Päätän aivan itsenäisesti maskin käytöstäni, yleiset ohjeet eivät vaikuta päätökseeni, pitää maskia, millään lailla.
Aloitin maskin käytön tammikuussa 2020. Sitä ennen pidin myös maskia 2019 keväällä, katupölyn vuoksi.
Olen tyytyväinen, että maskeja on nyt saatavilla.
En käytä enkä käyttänyt silloinkaan kun en vielä ollut rokotettu. Maskiin en kyllä yhtään usko, varsinkaan kun näkee miten se roikkuu naamalla ja ties missä suurimmalla osalla.
Viime aikoina myös uskoni rokotteisiin pandemian pelastajina on hiipunut. Olen seurannut maailman tilannetta, eikä vain näytä siltä.