Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahdesti rokotettu, pidätkö edelleen maskia?

Vierailija
21.11.2021 |

Kaupoissa, töissä, liikennevälineissä? Jos et pidä enää maskia, aiotko alkaa pitää maskia uudelleen sitten, kun kahden rokotteen suojasi vakavaa tautimuotoa vastaan alkaa hiipua? (Lukemieni eri tietolähteiden mukaan 4,5-6 kk:n kohdalla tai jälkeen)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut rokottetta enkä ole käyttänyt maskia vielä yhtään sekuntia. Enkä käytä

Todennäköisesti saat siis koronan lähiaikoina

Vierailija
22/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paikoissa, joissa sitä suositellaan. Kohteliaisuudesta muita kohtaan. Töissä tuli taas maskisuositus voimaan, käytän siis sielläkin. En pelkää tartuntaa ja olin jo luopumassa koko maskitouhusta, kun töissäkään ei tarvinnut käyttää, mutta .. ei voi mitään. En rupea tässä asiassa kapinoimaan vaan teen kuten suositellaan. Ei minulle elämän ja kuoleman asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pidän kaupassa ja ratikassa. Noi oikeastaan onkin ne paikat, missä joudun vieraiden ihmisten lähelle. Työt saan tehtyä lähes täysin kotoa, jos kontakteja asiakkaaseen tms niin käytän.

FFP2-suojaimia käyttänyt koko sen ajan, kun maskeja ylipäätään Suomessa korona-aikana näkynyt.

Pieni vaiva.

Vierailija
24/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasti rokotettu olen työni puolesta. Edelleen käytän maskia esim. kaupoissa, bussissa jne. ja koronapotilaita hoitaessani ffp3 hengityssuojainta.

Vierailija
25/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee alaston olo jos en käytä maskia.

Vierailija
26/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, sisätiloissa aina, ulkona vain jos on ruuhkaa. Sain toisen rokotteen vähän yli 6kk sitten. Olen hyvin tottunut maskin käyttöön, töissä se on ollut pakollinen jo pian 2 vuotta. Otan kolmannen rokotteen sitten heti kun sellainen päätetään minulle antaa.

Vierailija
27/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. WHO suositteli asiaa aiempia huomattavasti herkemmin leviävän delta-variantin vuoksi jo kesäkuussa

WHO urges fully vaccinated people to continue to wear masks as delta Covid variant spreads

The WHO urged fully vaccinated people to continue to wear masks and practice other Covid-19 pandemic safety measures as the highly contagious delta variant spreads rapidly across the globe.

"People cannot feel safe just because they had the two doses. They still need to protect themselves," WHO official Dr. Mariangela Simao told reporters. https://www.cnbc.com/2021/06/25/delta-who-urges-fully-vaccinated-people…

Vierailija
28/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hengityssuojainta aina kun tartuntamahdollisuus on olemassa:

Tutkimuksessa todettiin koronatartunnan kantajien erittämästä viruskuormasta 85 % olevan kooltaan enintään 5 µm kokoisia aerosolipartikkeleita, jotka kertyvät painovoimaa uhmaten leijumaan sisäilmaan tunneiksi. Tämän vuoksi hyvä ilmanvaihto ja tuuletus sekä hengityssuojaimet ovat välttämättömiä suojaustoimia.

Study on SARS-COV-2 patients shows that 85% of total viral load they emitted was on respiratory aerosols 5µm or smaller. Small aerosols defy gravity, float on air for hours & accumulate indoors, necessitating room ventilation & masks. https://twitter.com/AliNouriPhD/status/1424035540022829062'

Viral Load of SARS-CoV-2 in Respiratory Aerosols Emitted by COVID-19 Patients while Breathing, Talking, and Singing https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34358292/

Vierailija
29/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään käytä.

Vierailija
30/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, töissä pitää edelleen käyttää enkä muualla käy kuin lenkillä, sinne en laita.

Vierailija
31/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nää maskittomat katsoo monesti kieroon maskillisia ihmisiä. Yksi jopa kyseli minulta bussissa miksi käytän maskia ja oonko saanut rokotteita. 

Minä en kenellekään tuputa maskin käyttöä tai katso muutenkaan oudoksuen sellaisia joilla ei ole maskia. Antakaa ihmisten olla rauhassa. Käyttäköön maskia tai ei. Minulle ihan se ja sama.

Vierailija
32/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://t.me/LookingGlass1776/3395 näin käy piikitetyille esim Ruotsi. Miehiä sydän ongelmissa ja käsketty valehdella että ovat piikitettyjä. Sairastutte helpommin kuten pikkitys vie vastustuskyvyn ja sitten ne valehtelee sen olevan taas joku aalto. Tuomiot tulee C ja apureille, tekijöille..

Hui! Pakkohan tuo on uskoa kun netistä näin nyt luin!

Vierailija
33/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihanaa kun ei pahemmin tunnisteta, kukaan ei huutele perään mitään asiattomuuksia, eikä tarvitse meikata. Korona ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
34/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yleensä.

Vierailija
35/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. FFP2- maskia. Rokotteiden teho tippuu koko ajan. Suojaan myös muita maskilla.

Korona tarttuu aerosolina eli käytännössä ilmasta, etenkin sisäilmasta.

https://www.thelancet.com/article/S0140-6736(21)00869-2/fulltext

https://www.pnas.org/content/118/17/e2018995118

Vierailija
36/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt koko ajan ja pidän jatkossakin.

Vierailija
37/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaupassa, mutta suurin osa muista ei.

Vierailija
38/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muualla enää kuin töissä (Pakko) ja terveysasemalla asioidessani.

Vierailija
39/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin jos pystyisin, niin paha astma etten saa henkeä jos on maski päällä,yritin käyttää töissä vaikka oli

lääkäriltä saatu maskin käyttö vapautus. Niin meni 2 pvä ja jouduin 2 viikon sairaslomalle kun tuli 

keuhkoputkentulehdus (kahdesti rokotettu ja kolmas rokotus joulukuun alussa)

Vierailija
40/51 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ainoastaan terveyskeskuksessa asioidessani. Enemmän sillä maskilla kai muita suojataan, joten ajattelen, että heikkokuntoiset osaavat pysyä kotona ja kauempana julkisista tiloista, mutta lääkärille on pakko päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi