Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten naismaku ei vanhene, vaikka mies itse vanhenee

Vierailija
21.11.2021 |

Niin miehet kuin naisetkin ovat oletettavasti huomanneet oman iän karttuessa, ettei miesten naismaku vanhene. Tämä siis siitä huolimatta, että mies itse tietenkin vanhenee. Syy tähän on helposti ymmärrettävissä biologian näkökulmasta. Toki historian hämärässä on ollut myös vanhempia naisia suosineita miehiä, mutta he eivät ole biologisista syistä jättäneet läheskään vastaavaa määrää jälkeläisiä. Voidaan siis yksinkertaistaen sanoa, että nykyisin elävät miehet ovat nuoria naisia suosineiden miesten jälkeläisiä.

Olen huomannut ilmiön todeksi nyt, kun oma ikä alkaa nelosella. 18-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 28-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia. 38-vuotiaana 18-vuotiaat naiset olivat ihanimpia ja oletan, että sama linja jatkuu niin 48-, 58- kuin 68-vuotiaanakin. Kävin mielenkiinnosta läpi omaa kaveripiiriäni kysellen heidän kantaansa, ja kyllä: saman ovat hekin havainneet.

Noin käytännössä parinvalinta ei tietenkään mene näin yksinkertaisesti, ja hyvä niin. Ikä on vain yksi tekijä parinvalinnassa, ja kun omakin ikä lisääntyy, alkaa niitä muita ominaisuuksia arvostaa koko ajan enemmän. Eikä kysymys ole siitä kuuluisasta ”tyytymisestä” vaan siitä, että 45-vuotiaan miehen käytännön arkielämä on varmasti helpompaa 45-vuotiaan naisen kuin 18-vuotiaan naisen kanssa.

Naisillahan vastaavaa ilmiötä ei esiinny, vaan naiset suosivat yleensä suunnilleen (ehkä +/- 5 vuotta) itsensä ikäisiä miehiä läpi elämän.

Edellä kuvattu ei ole hyvä tai huono asia. Se vain on.

Miehet: oletteko huomanneet itsessänne ilmiön?
Naiset: oletteko huomanneet miehissä ilmiön?

Kommentit (454)

Vierailija
421/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on pieni joukko katkeria miehiä joiden missio on selkeästi saada koko oma sukupuoli näyttämään mahdollisimman ällöltä naisille 😂 teidän kirjoitukset osuu vaan omaan nilkkaan.

Voi olla simppeleitä miehiä ja voihan ne myös olla naistenkin kirjoituksia. Toisilla kun on niin tarve leimata vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
422/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa mies panisi mieluummin oikein kaunista 35-v. naista kuin tavista 20-v.

Mutta silti se 35 vuotias kaunotar oli paljon paremman näköinen 20 vuotiaana.

Sinänsä turhaa tietysti vertailu, ettei sen kanssa pääse panemaan 20-vuotiaana eikä 35-vuotiaana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on pieni joukko katkeria miehiä joiden missio on selkeästi saada koko oma sukupuoli näyttämään mahdollisimman ällöltä naisille 😂 teidän kirjoitukset osuu vaan omaan nilkkaan.

Voi olla simppeleitä miehiä ja voihan ne myös olla naistenkin kirjoituksia. Toisilla kun on niin tarve leimata vastakkaista sukupuolta.

Mites sulla? Onko tarvetta leimata vastakkaista sukupuolta? Suomalaisia naisia?

Vierailija
424/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tilastollisesti 25-vuotiaat naiset sitten pariutuvat useimmiten 25-30-vuotiaiden miesten kanssa? Eli eipä tainnut olla kiistatonta tuo sinun väitteesi.

No sehän nyt voi johtua monestakin asiasta. Helpompi tutustua omanikäisiin, esimerkiksi. Kuinkahan moni keski-ikäinen mies harrastaa seksiä alle kolmekymppisten kanssa? Ei mene aina haluamiset ja tekemiset yksiin :D 

Se on kuitenkin myös tutkittu, että naiset nimenomaan haluavat eniten itseään muutamaa vuotta vanhempia miehiä. En nyt jaksa vääntää enempää, etsi itse kuukkelista

Vierailija
425/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyyden nimissä: kyllä naisetkin biologisessa mielessä pitävät 17-23-vuotiasta nuorta miestä parhaimman näköisenä omasta iästä riippumatta. Vai luuletko että Macronin vaimo iski oppilaansa tämän säkenöivän älyn vuoksi?

Epäilen tätä. Siinä missä miehillä on alkukantaisena kriteerinä hedelmällisyys (=nuoruus), niin naisella vastaava on valta (=status, raha, karisma). Ei ole sattumaa, että keskimäärin naiset pariutuvat (hieman) vanhempien miesten kanssa.

Kyllä se juuri on sattumaa, koska keskimäärin ikäero on max + 5 v, joka ei ole edes mikään ikäero. Naisillakin alkukantaisena kriteerinä on nuoruus, sillä miesten hedelmällisyys alkaa romahtamaan jo noin kolmikymppisenä. Status ja raha taas ovat yhteiskunnan mukana tuomia juttuja, eikä niillä ole mitään tekemistä alkukantaisen halun tai liskoaivojen kanssa. Alkukantaisesti, pelkkää biologiaa ajatellen, naiset haluavat nuoria miehiä, koska nuorten miesten viriiliys ja siittiöiden tuotanto on huipussaan.

Totuus: "Naisten hedelmällisyys alkaa Topparin mukaan heikentyä jo alle 30-vuotiaana ja hyvin jyrkästi 35 ikävuoden jälkeen. Miesten lisääntymiskyky on parhaimmillaan 25–35-vuotiaana, eikä se laske yhtä jyrkästi iän myötä."

Niin ei laske yhtä jyrkästi kuin naisilla mutta laskee kuitenkin selkeästi, mikä olikaan pointtisi?

Ja laatu laskee selkeämmin.

https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/miehen-hedelmallisyys/viimeine…

https://www.nyp.org/news/male-biological-clock-may-be-ticking-for-down-…

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paternal_age_effect

Yleinen harhaluulo on että miesten siittiöille ei käy mitään vanhetessa, mutta se on tosiaankin vain harhaluulo.

"Ranskalaisessa tutkimuksessa tutkittiin 12200 paria, jotka osallistuivat hedelmöityshoitoihin. Kuten oli odotettua, tutkimuksessa selvisi, että yli 35-vuotiailla naisilla oli suurempi riski saada keskenmeno.

Miesten osalta selvisi kuitenkin varsin mielenkiintoinen seikka: biologinen kello näyttää tikittävän myös miehille.

Yli 35-vuotiailla miehillä alkoi näkyä vaikeuksia saada lapsia. Jos miehen ikä oli puolestaan yli 40-vuotta, olivat miehestä johtuvat hedelmöitysongelmat jo merkittäviä.

Ongelmat johtuvat sperman laadusta. Miesten ikääntyessä sperman DNA heikkenee. Tästä seuraa hedelmöitysvaikeuksia. Myös keskenmenoriski on korkeampi, jos mies on yli 35-vuotta."

Tuohan ei anna oikeanlaista kuvaa koko miespopulaatiosta.

Tuo ei ollut ainoa tutkimus aiheesta.

Vierailija
426/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tilastollisesti 25-vuotiaat naiset sitten pariutuvat useimmiten 25-30-vuotiaiden miesten kanssa? Eli eipä tainnut olla kiistatonta tuo sinun väitteesi.

No sehän nyt voi johtua monestakin asiasta. Helpompi tutustua omanikäisiin, esimerkiksi. Kuinkahan moni keski-ikäinen mies harrastaa seksiä alle kolmekymppisten kanssa? Ei mene aina haluamiset ja tekemiset yksiin :D 

Se on kuitenkin myös tutkittu, että naiset nimenomaan haluavat eniten itseään muutamaa vuotta vanhempia miehiä. En nyt jaksa vääntää enempää, etsi itse kuukkelista

Niin muutama vuotta vanhempaa, ei kymmentä vuotta! :D Enkä kyllä löytänyt tuollaista tutkimusta edes.

Vierailija
427/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kirjoittaja mutta olen nainen enkä todellakaan ole halunnut itseäni 10 vuotta vanhempia miehiä. Varsinkin kun ikää oli 20+, jo kolmekymppinen mies tuntui ikivanhanlta ja hänen kiinnostuksensa aiheutti myötähäpeää. Esim. yksi opiskelukaveri jonka ajattelin silloin parikymppisenä olevan joku aikuisopiskelija ja ainakin 40 ja toinen jalka haudassa. No myöhemmin olen tajunnut että hän oli silloin kolmenkympin pintaan. 

Vierailija
428/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sulla? Onko tarvetta leimata vastakkaista sukupuolta? Suomalaisia naisia?

Ei ole tarvetta, mutta joskus voin sanoa samalla mitalla takaisin mitä minunlaisilleni tällä palstalla sanotaan. Sanoinhan minä aikaisemmilla sivuilla, että arvotan naisia ihan muilla seikoin, kuin ulkoisilla seikoilla ainoastaan. Kokonaiskuva ratkaisee. Oman ikäiseni ja hiukan nuoremmat naiset ovat omassa kiikarissani, että omaan ikääni nähden katselen naisia. Ja senkin olen päättänyt, että suomalainen nainen sen olla pitää joka voisi päätyä omaan kainalooni.

Vierailija
429/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet ovat söpöjä, komeita, vahvoja ja käyttäytyvät ihanasti. Olen saanut suoria ja epäsuoria ehdotuksia heiltä. Koska en harrasta irtosuhteita, minua estää mielikuva jouluateriasta, jolloin aikuiset lapseni perheineen istuvat toyboyn kanssa saman pöydän ääressä. Ikäni ei lue otsassani, joten kiinnostuksen heräämisen jälkeen mies ei enää "peruuta" intoaan pelkän syntymäajan perusteella. Harmi että olen näin jäykkä asenteiltani ja en "huoli" nuorta, ihanaa miestä. N54 164cm 50kg

Vierailija
430/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö taas. Heikoin miesaines jämähtää sinne kadotettuun nuoruuteensa.

Mitä mutuilet? Tästä on tehty ihan tutkimuksiakin.

Vierailija
431/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä alkaa vitosella. Näin tänään kaupungilla porukan parikymppisiä, niukoissa & tiukoissa vaatteissa olevia neitoja. Tuliko mieleen coitus - no ei todellakaan. Ensimmäinen ajatus oli "voi lapsraukat, saavat kyllä kaiken maailman naistenvaivoja kun eivät osaa laittaa lämmintä päälle".

Millainen nainen saa sitten viisarin värähtämään (kyllä, se värähtää kuin värähtää kun vielä viisikymppiselläkin)? No 40+ itsevarma, älykäs, itsestään huolta pitänyt AIKUINEN nainen.

Minä olen nelikymppinen ja tuo pätee minuunkin.

Mutta kuinka suuri osa 40+ naisista on kuvaamiasi itsestään huolta pitäneitä (ja hoikkia, ja kauniita) aikuisia naisia?

5%? 1%?

Ilmeisesti mun ikäisillä miehillä ei todellakaan ole naisille enää mitään muuta annettavaa kuin katkeruus, loukkaukset ja ikuisesti pikkulapsen tasolle jäänyt henkinen kehitys. Jos te ette edes tähän ikään mennessä ole oppineet elämästä ja ihmissuhteista mitään, niin kyllä teidän peli on pelattu. Ja kyllä, olette ansainneet sairautenne, ruman ulkonäkönne, eronne, epäonnistuneet ihmissuhteenne, vieraantuneet lapset ja elatusmaksut tuhatkertaisesti. En todellakaan sääli edessä häämöttävää surkeaa ja yksinäistä vanhuuttanne vaipoissa.

Äläpäs nyt ilku vaipoista ollenkaan. Teillä naisillahan on aika nuoresta saakka joku vaippa housuissa kerran kuukaudessa. Yleensä se alkaa pikkuhousunsuojan kokoisesta, sitten siirrytään jo ihan kunnon tyynyyn jalkovälissä, sitten on kausi, että joutuu pitämään joko jotain imukykyistä rättiä housuissa kokoajan, tai naurun perseessä, koska lirahtaa muuten pissat pöksyyn.

Naisilla kuitenkin lirahtaa vain nauraessa. Miehillä virtsaputki laskeutuu vanhemmiten ja kaikki kusi ei tule kerralla ulos vaan viimeiset tipat puristuu aikaa myöten liikuskellessa. Siitä tulee varmaan sanonta kusenpolttamat alushousut.

Tiedätkö mistä Kummelisketsi Potilas Saarisella oli rypäleitä perseessä on ideoitu? Minäpä kerron. Se on lähtöisin siitä, että joku porukasta oli nähnyt, miten naisella oli laskeutuneet vähän kaikki sieltä jalkovälistä, ei nyt ihan polviin, mutta ei kovin kaukanakaan.

Mä kyllä luulen että se on todennäköisemmin siitä miltä näyttää vanhan miehen kivekset kun mies pyllistää. Siinä kolisee jo sitten ne polvetkin.

Vierailija
432/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä alkaa vitosella. Näin tänään kaupungilla porukan parikymppisiä, niukoissa & tiukoissa vaatteissa olevia neitoja. Tuliko mieleen coitus - no ei todellakaan. Ensimmäinen ajatus oli "voi lapsraukat, saavat kyllä kaiken maailman naistenvaivoja kun eivät osaa laittaa lämmintä päälle".

Millainen nainen saa sitten viisarin värähtämään (kyllä, se värähtää kuin värähtää kun vielä viisikymppiselläkin)? No 40+ itsevarma, älykäs, itsestään huolta pitänyt AIKUINEN nainen.

Minä olen nelikymppinen ja tuo pätee minuunkin.

Mutta kuinka suuri osa 40+ naisista on kuvaamiasi itsestään huolta pitäneitä (ja hoikkia, ja kauniita) aikuisia naisia?

5%? 1%?

Ilmeisesti mun ikäisillä miehillä ei todellakaan ole naisille enää mitään muuta annettavaa kuin katkeruus, loukkaukset ja ikuisesti pikkulapsen tasolle jäänyt henkinen kehitys. Jos te ette edes tähän ikään mennessä ole oppineet elämästä ja ihmissuhteista mitään, niin kyllä teidän peli on pelattu. Ja kyllä, olette ansainneet sairautenne, ruman ulkonäkönne, eronne, epäonnistuneet ihmissuhteenne, vieraantuneet lapset ja elatusmaksut tuhatkertaisesti. En todellakaan sääli edessä häämöttävää surkeaa ja yksinäistä vanhuuttanne vaipoissa.

Äläpäs nyt ilku vaipoista ollenkaan. Teillä naisillahan on aika nuoresta saakka joku vaippa housuissa kerran kuukaudessa. Yleensä se alkaa pikkuhousunsuojan kokoisesta, sitten siirrytään jo ihan kunnon tyynyyn jalkovälissä, sitten on kausi, että joutuu pitämään joko jotain imukykyistä rättiä housuissa kokoajan, tai naurun perseessä, koska lirahtaa muuten pissat pöksyyn.

Naisilla kuitenkin lirahtaa vain nauraessa. Miehillä virtsaputki laskeutuu vanhemmiten ja kaikki kusi ei tule kerralla ulos vaan viimeiset tipat puristuu aikaa myöten liikuskellessa. Siitä tulee varmaan sanonta kusenpolttamat alushousut.

Tiedätkö mistä Kummelisketsi Potilas Saarisella oli rypäleitä perseessä on ideoitu? Minäpä kerron. Se on lähtöisin siitä, että joku porukasta oli nähnyt, miten naisella oli laskeutuneet vähän kaikki sieltä jalkovälistä, ei nyt ihan polviin, mutta ei kovin kaukanakaan.

OoooOOoooo Spessu alkaa kauhoa ryönää tosi kaukaa ketjusta. Nyt jänskättää sen seksikään aasialaiskaunottaren puolesta että miten ilta mene.

Vierailija
433/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyyden nimissä: kyllä naisetkin biologisessa mielessä pitävät 17-23-vuotiasta nuorta miestä parhaimman näköisenä omasta iästä riippumatta. Vai luuletko että Macronin vaimo iski oppilaansa tämän säkenöivän älyn vuoksi?

Epäilen tätä. Siinä missä miehillä on alkukantaisena kriteerinä hedelmällisyys (=nuoruus), niin naisella vastaava on valta (=status, raha, karisma). Ei ole sattumaa, että keskimäärin naiset pariutuvat (hieman) vanhempien miesten kanssa.

Ei pidä.paikkaansa. Suurten ikäerojen pariskunnat ovat heterosuhteissa harvinaisia, vain alle 0.5 % suhteista on suuri ikäero. Tavallista pn muutaman vuoden ikäero. Ei esim parin vuoden ikäero tuo mitäån statusta tai valtaa. Sitäpaitsi Suomessa pariskunnilla on yleensä saman tasoinen koukutus.

Vierailija
434/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä.paikkaansa. Suurten ikäerojen pariskunnat ovat heterosuhteissa harvinaisia, vain alle 0.5 % suhteista on suuri ikäero. Tavallista pn muutaman vuoden ikäero. Ei esim parin vuoden ikäero tuo mitäån statusta tai valtaa. Sitäpaitsi Suomessa pariskunnilla on yleensä saman tasoinen koukutus.

Itse asiassa pariskuntia joissa miehen tulot ovat merkittävästi suuremmat, ei ole ihan vähän. Toisin päin on harvinaisempaa, ja moni selittyy sillä että mies on itse asiassa yrittäjä joka ei ole ko. vuonna nostanut isosti palkkaa tai osinkoa firmastaan.

https://www.stat.fi/artikkelit/2014/art_2014-02-26_006_001.gif

Tässä tuloviidenneksittäin. Huomaa että graafi vähättelee eroja, koska esimerkiksi miljonäärimies ja lääkärivaimo ovat samassa kastissa.

Tilastolisesti todistettua ovat myös seuraavat:
- suuret tulot lisäävät miehen mutta vähentävät naisen todennäköisyyttä päätyä parisuhteeseen

- miehen tulojen lasku johtaa useammin avioeroon kuin naisen tulojen lasku. Myös naisen tulojen nousu miehen tulojen edelle nostaa avioeroriskiä

- luonteenpiirteet joista naiset yleisesti pitävät miehissä ovat pitkälti samoja jotka ennakoivat ansaitsemispotentiaalia

Vierailija
435/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38-v kaverimies haikailee 22-vuotiaiden mallien perään. Ei ymmärrä kun selitän ettei taida rahkeet ihan riittää :D

Jospa kyse on puhtaasti esteettisestä nautinnosta eli hän pitää hyvännäköisistä naisista eikä hänellä ole mitään harhakuvitelmia parisuhteesta. Esimerkiksi yleisurhelija Maria Huntington on hyvänäköinen nainen.

Vierailija
436/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pariskuntia joissa miehen tulot ovat merkittävästi suuremmat, ei ole ihan vähän. Toisin päin on harvinaisempaa, ja moni selittyy sillä että mies on itse asiassa yrittäjä joka ei ole ko. vuonna nostanut isosti palkkaa tai osinkoa firmastaan.

Tässä tuloviidenneksittäin. Huomaa että graafi vähättelee eroja, koska esimerkiksi miljonäärimies ja lääkärivaimo ovat samassa kastissa.

- suuret tulot lisäävät miehen mutta vähentävät naisen todennäköisyyttä päätyä parisuhteeseen

- miehen tulojen lasku johtaa useammin avioeroon kuin naisen tulojen lasku. Myös naisen tulojen nousu miehen tulojen edelle nostaa avioeroriskiä

- luonteenpiirteet joista naiset yleisesti pitävät miehissä ovat pitkälti samoja jotka ennakoivat ansaitsemispotentiaalia

Olen eri, mutta eihän tuosta voi päätellä että naiset ensisijaisesti preferoisivat hyvätuloisia miehiä kumppaneiksi muiden ominaisuuksien kustannuksella. Osa pariskuntien välisestä tuloerosta selittyy miesten ja naisten suhteellisilla osuuksilla eri tuloluokissa ja osa ansiokehityksellä suhteen aikana (naiset pitää suurimman osan hoitovapaista). Ihan kaikki ei selity näillä tekijöillä, mutta loppu voi selittyä sillä että vähemmistö naisista suosii huomattavasti itseään varakkaampia miehiä - tätä taas ei voi kutsua naisille tyypilliseksi jos kyseessä on vähemmistö. Vastaava ero tilastoissa tulisi myös silloin, jos sekä miehet että naiset pitäisivät ulkonäköä tärkeimpänä kriteerinä mutta miehille se on vielä tärkeämpää kuin naisille. Siinäkään tapauksessa ei voi sanoa, että on naisille tyypillistä suosia varakkuutta ja korkeaa statusta samalla tavalla kuin miehet suosivat ulkonäköä ja nuoruutta.

Vierailija
437/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin muutama vuotta vanhempaa, ei kymmentä vuotta! :D Enkä kyllä löytänyt tuollaista tutkimusta edes.

Tämä. Muutama vuosi tarkoittaa noissa tutkimuksissa 2-3 vuotta. Eihän se 25+ iässä tarkoita enää mitään, kumpaankaan suuntaan.

Sitten on se huomattavasti vanhempia miehiä suosiva hyvin pieni vähemmistö. Tosin sitä vastaan on myös ne jotka suosii nuorempia miehiä.

Vierailija
438/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta eihän tuosta voi päätellä että naiset ensisijaisesti preferoisivat hyvätuloisia miehiä kumppaneiksi muiden ominaisuuksien kustannuksella. Osa pariskuntien välisestä tuloerosta selittyy miesten ja naisten suhteellisilla osuuksilla eri tuloluokissa ja osa ansiokehityksellä suhteen aikana (naiset pitää suurimman osan hoitovapaista). Ihan kaikki ei selity näillä tekijöillä, mutta loppu voi selittyä sillä että vähemmistö naisista suosii huomattavasti itseään varakkaampia miehiä - tätä taas ei voi kutsua naisille tyypilliseksi jos kyseessä on vähemmistö. Vastaava ero tilastoissa tulisi myös silloin, jos sekä miehet että naiset pitäisivät ulkonäköä tärkeimpänä kriteerinä mutta miehille se on vielä tärkeämpää kuin naisille. Siinäkään tapauksessa ei voi sanoa, että on naisille tyypillistä suosia varakkuutta ja korkeaa statusta samalla tavalla kuin miehet suosivat ulkonäköä ja nuoruutta.

Kyllä tilastot kertovat juurikin.

Toinen tapa on vertailla miesten ja naisten suhteellisia osuuksia tuloluokissa vs sinkkujen tuloja.

Sinkkunaiset itse asiassa tienaavat nuoremmissa ikäluokissa enemmän kuin sinkkumiehet, ja kuten jo sanoin suuret tulot miehellä korreloivat pariutumisen kanssa miehillä ja sinkkuuden kanssa naisilla. Tätä ei voi selittää hoitovapailla.

Vierailija
439/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 18-kesäiset tytöt eivät halua pappoja. Paitsi jos voit viedä viiden tähden hotelleihin, ostat Luis Vuittonia ja viet kuukaudeksi luksusjahdilla kiertämääm välimeren kohteita.

En ymmärrä, miksi sama aihe sadalla eri aloituksella kuukaudessa, kun asia ei muutu miksikään jankkaamisella.

Vierailija
440/454 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 18-kesäiset tytöt eivät halua pappoja. Paitsi jos voit viedä viiden tähden hotelleihin, ostat Luis Vuittonia ja viet kuukaudeksi luksusjahdilla kiertämääm välimeren kohteita.

En ymmärrä, miksi sama aihe sadalla eri aloituksella kuukaudessa, kun asia ei muutu miksikään jankkaamisella.

Siis mitä?

Eihän naisia kiinnosta raha, vaan nuoret voimaantuneet naiset perustavat start-uppeja ja tienaavat omat rahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi