Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ilkeimmät tuntemani ihmiset ovat kristittyjä?

Vierailija
12.02.2015 |

Kohtaamisistani ihmisistä sellaiset, jotka kaikkein eniten kyttäävät muiden tekemisiä, ovat tuomitsemassa sekä haukkuvat ja arvostelevat, sattuvat olemaan kristittyjä (tunnen myös muutaman todella kultaisen kristityn, mutta enemmän noita ilkeitä ja tuomitsevia).

Olen miettinyt paljon, miksi näin on. Ja tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti kyseessä on joukko todella ylemmyydentuntoisia ihmisiä, jotka siinä pienessä porukassa juhlivat omaa paremmuuttaan (eli vissiin menolippua sinne taivaaseen).

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 00:35"]

Eivät he ilkeitä ole vaan rehellisia. Kyllä ns ei uskova on ilkeä myös ja osaa satuttaa vielä pahempi. Uskovaiset kuitenkiin haluavat selvittä ja sopia,koska ovat kiinnostuneita asioista ja jos uskossa oleva ihminen tosissaan usko niin tietää tai no ehkä tuntee sisimmässä tarvetta olla rehellinen koska meitä opetetaan että Jumala katsoo ihmisten sydäntä-ei rahan määrä,ei vaatteet,ei rikkaudet vaan kuka olet ihmisenä, vain sillä on merkitystä.Joskus voin sanoa että sinähan valehtelet,tai miksi olet niin ilkeä...tai mitä tahansa. Tavallisesti ihmiset "uskaltavat " avautua vain juotua..silloin tulee sanottu kaikki kerralla. Siihen ei kiinnitetään huomioita ikään kun -kännissä jouta joutavia puhuu...onko se niin ??? Humalassa ihminen avauduu juuri ja kertoo mitä mielissä liikkuu koska "kontrolli" häviä. Tai toisinaan voi sanoa että hän on mikä oikeasti on. Hyvässä ja pahassa. Miksi joku haluaa elää sellaisessa valheessa? Esitetään kun ollaan selvinpäin -sitten otetaan kännit jotta "saadaan" olla aitoa. Jotkut ei enää jaksaa esittää niin he ovat kännissä AINA. Ja vielä yksi asia-miksi ei uskovaisella on niin suuri tarve juoda??? Pyrkikö totuus ulos? Totuus joka ei voi sanoa ääneen selvinpäin-miksi? Humalassa oleva mies usein turruttaa itsensä niin että alkaa pyydä -" Anna mulle p..... " - aidosti uskovainen jo luonnostaan on hyväksynyt että himo ei ole rakkaus-niin miksi siitä pitää pyydä??? Kysymys ei ole siitä että tunteita kielletään-vaan siitä että tunteita käsitellään ja asioita sisäistään. Sisäistäminen vaati ehdottomasti rehellisyyttä-eli toisiin sanoin "ilkeyttä" ....jos joku haluaa siniset silmät ja hänellä on harmaat niin voiko sanoa,että ne on sinulla kyllä siniset-jos ne on harmaat! Siniset saat jos katsot koko aika vaaleansiinista pinta joka heijastaa sitä vaaleansinista valo. Mutta voiko auttaa hyväksyä omat harmaat silmät,kuinka??? Kertoa ihmiselle,että hän on kaunis ja että sinä rakastat hänet. Että Jumala on luonut hänet juuri sellaiseksi,koska jos kuuntelet sisintä ehkä huomaat ettei luonto tekee virheita-vaan virhe on meissä koska me kuvitellaan että pystymme tehdä maapallolla ihan mitä vaan eikä tulee mitään seurauksia-me ollaan väärässä jälleen-maapallo tuhoo meidät!!! Joka ikinen uskonto kehotta-älä yritä rikastua-elää säästäväisesti,- Rikkaan on yhtä vaikea päästä taivaiseen kun kamelin näsineulasta.... eli voisin kuvitella -kun kerraan meidän nykyinen kulutuskultturi on saannut meidän nykyisen tilaan kun altameri on ylisaastunut ja meidän ruoka on niin täynnä myrkkyä ja allumiinia,niin onhan tää selvä merkki siitä että valitsimme väärään suuntaan. Kehotus rakasta lähimmäistä kuulosta absurdilta tässä itsekkässä maailmassa ,mutta se näyttää olevan ainoa tie joka saattaa vielä pelastaa meitä. Ajattele jos huomenna sinun naapuri tulisi sinun luokse ja sanoi : Hei kuule, olen ollut idiotti koska soitin musiikki niin kova ettet saannut nukutetuksi,olen pahoillani. En tee enää siitä. Ollaan ystäviä ,tulkaa meille syömään! Autan poikasi läksyen kanssa ja vien hänet elokuviin;korvaukseksi mitä olen aiheuttanut-olen ollut typerä ja itsekäs kun soitin musiikkia liian kova. Sulattiko sellaista sydämmen? Et ehkä heti uskoisi,mutta kun naapuri ei laittaka enää bassoa soimaan ja lapset voivat nukkua päiväunia ilman että seinät tärisee!!! Niin alatkiin ehkä uskoa että itsekkyydestä voi päästä eroon ja sopuu tilaa anta.Rakasta Herra Jumalasi yli kaikkea ja rakasta lähimmäistäsikun itseäsi.

[/quote]

Pari pointtia:

1. Rehellisyys ei ole mikään hyve, jos se johtaa muiden tuomitsemiseen.

2. Se, että ei ole uskossa, EI tarkoita, että ihminen olisi jatkuvassa kännissä - minä en ole ollut kännissä ikinä! Eikä se, ettei ole uskossa, tarkoita, että ihminen olisi moraaliton! Täysin käsittämätöntä ja suorastaan kuvottavaa, että tällaista tarvitsee edes sanoa ja kertoo jotain todella olennaista kristittyjen keskuudessa olevista ennakkokäsityksistä.

ap

Vierailija
102/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koska ne voi kuitata kaikki vittumaiset tekonsa yhdellä rukouksella, kun muut ihmiset oikeasti miettivät tekojaan ja niiden seurauksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomion oon itsekin tehnyt. Varmaan se kristinuskon viesti, että vaikka olisi kuinka inhottava "syntinen" ihminen tahansa, niin Jeesus rakastaa ja taivaspaikka on turvattu kun vaan uskoo, vetoaa yksinkertaisiin ja v-mäisiin ihmisiin. Ts. ei tarvitse edes yrittää olla mukava toisia kohtaan, sillä on jo spesiaali kun vaan on tosiuskovainen, toisin kuin monet muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän