Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni seurustelee virolaisen miehen kanssa

Vierailija
12.02.2015 |

18-vuotias tyttäreni alkoi seurustelemaan virolaisen miehen kanssa. Mies on tytärtäni noin vuoden vanhempi. Olen huolestunut, sillä tämä mies on niin geneerinen slaavi kuin olla ja voi. Jotenkin olen äitinä huolestunut tästä, vaikka rasismiltahan tämä vaikuttaa. Tyttäreni nyt uhkaa lähtevänsä Tallinnaan opiskelemaan yliopistoon, eikä se mielestäni kuulosta hyvältä idealta. Mitä voisi oikeasti tehdä? Minua jotenkin ällöttää se mies, enkä yhtään ymmärrä heidän suhdettaan... Ei ole provo, tyttäreni aikoo oikeasti lähteä opiskelemaan Tallinnaan teknilliseen, sillä ei pääse Suomessa TTY:lle tai vastaavalle. Myös mies on oikea. Tapasin hänet kun hän kävi Suomessa ja hänellä oli aikuisten oikeasti adidaksen raitaverkkarit jalassa...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kansalaisuudesta huolehti, vaan selvitä nyt ensin millainen ihminen kyseessä. Arvot, kiinnostuksen kohteet, tulevaisuuden suunnitelmat... Nämä kaikki merkitsevät enemmän kun passin etukansi.

Itse olen seurustellut puolisen vuotta virolaisen miehen kanssa. Oli oikein huomaavainen, ihana tapaus. Lopulta suhde kariutui välimatkaan, mutta en kadu yhtään :)

Vierailija
42/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistan rasismia ilmassa. Oma mieheni on virolainen ja ollaan oltu 22 vuotta yhdessä. En sanoisi viroa mafia maaksi. Suomalaiset ovat kylläkin pahempia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:52"]

Haistan rasismia ilmassa. Oma mieheni on virolainen ja ollaan oltu 22 vuotta yhdessä. En sanoisi viroa mafia maaksi. Suomalaiset ovat kylläkin pahempia

[/quote]

Asut sitten varmaan Virossa?

Vierailija
44/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskopa asuu virolais-venäläis-suomalaisen kanssa! Hui hirveetä! Jätkä tienaa enemmän ku minä ja mun mies yhteensä.

Vierailija
45/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa virolaiisessa? Ihan hakematta tulee mieleen monta pahempaakin vaihtoehtoa.

Vierailija
46/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:45"]

eiköhän jokainen äiti ole vähän huolissaan asioista, mutta sun on turha laittaa huoleksi sitä että mies on virolainen. varsinkin jos hän käy koulua (yliopistossa) niin tulee olla aika varakas viron mittapuulla. 

[/quote]

Silti minulla on mielikuva, että kaikki virolaiset ovat köyhiä ja rikollisia... Tai rakennustyöläisiä. :(

- AP
[/quote]

Et taida olla koskaan käynyt virossa? :D Ei helvetti.

Vierailija
47/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:54"]

Mun siskopa asuu virolais-venäläis-suomalaisen kanssa! Hui hirveetä! Jätkä tienaa enemmän ku minä ja mun mies yhteensä.

[/quote]

ja asuu missä?

Vierailija
48/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:29"]

Miten niin tytär ei pääse "TTY:lle" ?

Minä kävin siellä tänään eikä muulloinkaan ole ovelta käännytetty.

Etkö tiedä, kuinka vanha mies on, kun arvailet, että hän on noin vuoden vanhempi?

[/quote]

Haluaa opiskelemaan tuotantotaloutta tai hallintotieteitä, eikä riitä ylioppilastodistuksen arvosanat (Pitkä Matikka M, Englanti E, Reaalit (yh, fy, fi, ge) L ja nyt keväällä käy uusimassa matikkaa ja kirjoittaa vielä äidinkielen...). Mies on syntynyt -95. 

Vierailija
49/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:45"] eiköhän jokainen äiti ole vähän huolissaan asioista, mutta sun on turha laittaa huoleksi sitä että mies on virolainen. varsinkin jos hän käy koulua (yliopistossa) niin tulee olla aika varakas viron mittapuulla.  [/quote] Silti minulla on mielikuva, että kaikki virolaiset ovat köyhiä ja rikollisia... Tai rakennustyöläisiä. :( - AP [/quote] Et taida olla koskaan käynyt virossa? :D Ei helvetti.

[/quote]

Köyhä maa. Ihan muuten ok.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Viro

Vierailija
50/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:54"]

[/quote]

Rikolliset...

Vierailija
51/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lapsellista aikuiselta ihmiseltä arvostella toisen ulkonäköä tolla lailla. Puhuit kyllä todella rumasti siitä pojasta. Toivottovasti tyttäres muutta pois sun luota ennenkun toi ahdasmielisyys tarttuu siihen. Toivotan paljon onnea nuorelle parille!

Vierailija
52/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:45"] eiköhän jokainen äiti ole vähän huolissaan asioista, mutta sun on turha laittaa huoleksi sitä että mies on virolainen. varsinkin jos hän käy koulua (yliopistossa) niin tulee olla aika varakas viron mittapuulla.  [/quote] Silti minulla on mielikuva, että kaikki virolaiset ovat köyhiä ja rikollisia... Tai rakennustyöläisiä. :( - AP [/quote] Et taida olla koskaan käynyt virossa? :D Ei helvetti.

[/quote]

[/quote]

Helsinki maksaa tallinnaan enemmän sosiaalitukia, kuin Tallinna itse.

Vierailija
53/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kävin kuule aika monesti Virossa vuosina 80-luvulla. Viimeisen kerran kävin vuonna 2010. Kärsii aina käydä siellä kun menee vaikka mustamäelle!

- AP, joka on myös 47

Vierailija
54/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ap voit tolla tavalla arvostella miehen ulkonäköä? ja ovatko jo muka vuonna -95 täysi-ikäisiä, olen järkyttynyt. eikö vuosi -95 juuri äsken ollut?

Vierailija
55/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:19"]

miten ap voit tolla tavalla arvostella miehen ulkonäköä? ja ovatko jo muka vuonna -95 täysi-ikäisiä, olen järkyttynyt. eikö vuosi -95 juuri äsken ollut?

[/quote]

Miksi en voisi! Näyttää niin kauhealta, joltain venäläiseltä mafiapomolta! Ja -97 täyttää tänä vuonna 18, eli siitä vain sitten laskemaan.

Vierailija
56/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:57"]

[/quote]

[/quote]

Itseasiassa Suomella on helvetisti enemmän velkaa kuin virolla. :)

Vierailija
57/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:57"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:45"] eiköhän jokainen äiti ole vähän huolissaan asioista, mutta sun on turha laittaa huoleksi sitä että mies on virolainen. varsinkin jos hän käy koulua (yliopistossa) niin tulee olla aika varakas viron mittapuulla.  [/quote] Silti minulla on mielikuva, että kaikki virolaiset ovat köyhiä ja rikollisia... Tai rakennustyöläisiä. :( - AP [/quote] Et taida olla koskaan käynyt virossa? :D Ei helvetti. [/quote]   Köyhä maa. Ihan muuten ok. http://fi.wikipedia.org/wiki/Viro   [/quote] Itseasiassa Suomella on helvetisti enemmän velkaa kuin virolla. :)

[/quote]

Virolla on vähiten valtionvelkaa koko Euroopassa.

Vierailija
58/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kannattaa muistaa opetella kyykkäämään oikealla tavalla ennen häitä. :) Myös on suositeltavaa ostaa itsellekin ne adidaksen raitaverrarit! Lapsenlapset eivät puhukaan suomea vaan pelkkää viroa...

Äly hoi, älä jätä...

Vierailija
59/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on elintaso ihan toisenlainen kuin Suomessa, mikä selittää raitaverkkarit, amikset ja takapiiskan. Näihin kulttuuri- ja elintasoeroihin tulee tyttäresikin kyllä törmäämään enenevissä määrin suhteen kuluessa.

Vierailija
60/63 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kun isompi maa ja kuppajille menee jatkuvasti rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi