Tyttäreni seurustelee virolaisen miehen kanssa
18-vuotias tyttäreni alkoi seurustelemaan virolaisen miehen kanssa. Mies on tytärtäni noin vuoden vanhempi. Olen huolestunut, sillä tämä mies on niin geneerinen slaavi kuin olla ja voi. Jotenkin olen äitinä huolestunut tästä, vaikka rasismiltahan tämä vaikuttaa. Tyttäreni nyt uhkaa lähtevänsä Tallinnaan opiskelemaan yliopistoon, eikä se mielestäni kuulosta hyvältä idealta. Mitä voisi oikeasti tehdä? Minua jotenkin ällöttää se mies, enkä yhtään ymmärrä heidän suhdettaan... Ei ole provo, tyttäreni aikoo oikeasti lähteä opiskelemaan Tallinnaan teknilliseen, sillä ei pääse Suomessa TTY:lle tai vastaavalle. Myös mies on oikea. Tapasin hänet kun hän kävi Suomessa ja hänellä oli aikuisten oikeasti adidaksen raitaverkkarit jalassa...
Kommentit (63)
Lopeta. Viro ja virolaiset ovat yhtä moninainen ilmiö kuin Suomi ja suomalaiset.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:54"]
Mun siskopa asuu virolais-venäläis-suomalaisen kanssa! Hui hirveetä! Jätkä tienaa enemmän ku minä ja mun mies yhteensä.
[/quote]
ja asuu missä?
[/quote]
Helsingissä arvostetulla alueella, ei todellakaan ole rikollisia :D
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:57"]
Lopeta. Viro ja virolaiset ovat yhtä moninainen ilmiö kuin Suomi ja suomalaiset.
[/quote]
No SE mies on juuri se geneerinen eestiläinen!!
- AP
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:29"]
Voiko olla mahdollista, että mies on tyttäresi kanssa vain koska tyttäresi on Suomesta?
[/quote]
miksi? ei virolaiset tarvitse suomeen maahantulolupia tms... ne ovat schengenissä jo
Voi voi voi, ei kaikki virolaiset ole köyhiä ja rikollisia, opippas tutustumaan mieheen kunnolla ennenkuin luulet noita ihme luuloja (mistäköhän edes on tullut?). Itse olen 23v ja mieheni 30v ja mies on myös virolainen ja mitä ihanin ihminen. Käy töissä ja tuo rahaa kotiin, ostaa ihania kukkia aina välillä minulle (entinen ex suomi jätkäni ei ikinä tuonut kukkia minulle:( ) . Mies on ihanan sosiaalinen ja aina, kun käymme esim. vanhemmillani kylässä niin mies juttelee vanhemmilleni ja vitsailee heidän kanssaan ja vanhempani tykkäävät myös miehestäni todella paljon. Mieheni on myös todella ahkera ja tekee esim. melkein kaiken mitä pyydän, että tekisi esim. jos pyydän siivous apua niin kyllä auttaa ja itsekkin siivoilee.
Tuo takatukka ja adidas verkkari tyyli mistä kerroit on enemmän kylläkin venäläistyyli. Venäläisiä, kun sattumoisin on paljon virossa ja he tekevät enemmän rikoksia virossa enemmän, kuin itse virolaiset tai näin olen käsittänyt asian.
Opi tutustumaan mieheen ensin ja jätä ennakkoluulot sikseen. Mies voi oikeasti olla todella kiva. Sittenpähän tiedät, kun tunnet.
Kauhea yleistys jos et edes ole tutustunut mieheen!! Oma lapseni on naimisissa venäläismiehen kanssa ja lapsenlapseni ovat puoliksi venäläisiä. Mies on hyvin vastuullinen, lapsirakas ja huolehtivainen. Kansalaisuudella ei voi määritellä paremmuustasoa!
Opiskelu Virossa lienee maksullista?
Saako mitään tukia etc? Opiskelujen rahoitus?
Muuttaa asumaan tämän virolaisen poikaystävänsä luo?
Olet tavannut tämän poikaystävän Suomessa. Jos muuttavat yhteen, niin itse ainakin haluaisin ensin vierailla myös Virossa pojan ja tämän vanhempien luona.
41v m
Voi kun kuulostaa tutulta. Miksi vanhusten vanne alkaa kiristää ulkomaalaisen puolison kohdalla? T. M+Venäläinen avokki
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:12"]
Opiskelu Virossa lienee maksullista?
Olet tavannut tämän poikaystävän Suomessa. Jos muuttavat yhteen, niin itse ainakin haluaisin ensin vierailla myös Virossa pojan ja tämän vanhempien luona.
41v m
[/quote]
Mies asuu yksin Tallinnassa ja hänen vanhempansa etelämmässä. Kuitenkin aika rikkaasta perheestä, mutta tuntuu että mies on vaan hakoteillä. Tyttäreni muuttaisi todennäköisesti omaan asuntoon ja maksaisi itse lukukausimaksut. Suomalaiselle virossa opiskelu ei ole niin kallista, mitä se virolaiselle on (huom. rahan arvon ero).
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:29"]
Voiko olla mahdollista, että mies on tyttäresi kanssa vain koska tyttäresi on Suomesta?
[/quote]
Voi ei! Miksi en edes ajatellut tuota :( Olen tosi huolestunut!
- AP
[/quote]
Mitä HYÖYYÄ suomalaisuudesta on?! Tänne saa ihan ilman tyttöystäviäkin tulla töihin. Ja en ymmärrä mitä kamalaa on siinä, että tyttösi haluu opiskelemaan. Siis voi kamalaa. Moni haluaa ulkomaille ja Tallinna on puolet lähempänä Helsinkiä ku Turku. Osa ton ikäisistä ei todellakaan halua kouluun, ole onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:12"]Opiskelu Virossa lienee maksullista?
41v m
[/quote]
Ei se ole ku pari tonnia per lukukausi, eläminen opintotuella ja opinnot opintolainalla. Opiskelu niin tärkeää, että on sen arvosta.
Suomalaismiehet ryyppää ja jotkut kovin väkivaltaisia. Elämäntavat mitä sattuu, vaikka on hyviäkin. Miksi virolainen olisi huonompi? Paljon kohteliaampia ovat.
Oletko sä edes koskaan käynyt Virossa? Maailmassa on kuule vähän pahempiakin valtioita esim. kulttuurin puolesta.
Miten niin tytär ei pääse "TTY:lle" ?
Minä kävin siellä tänään eikä muulloinkaan ole ovelta käännytetty.
Etkö tiedä, kuinka vanha mies on, kun arvailet, että hän on noin vuoden vanhempi?
Turha pelata! Viromiehellä usein iso kalu ja kova työkunto!
Mutta usein myös hepatiitti tai klamydia...:(
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:45"]
eiköhän jokainen äiti ole vähän huolissaan asioista, mutta sun on turha laittaa huoleksi sitä että mies on virolainen. varsinkin jos hän käy koulua (yliopistossa) niin tulee olla aika varakas viron mittapuulla.
[/quote]
Silti minulla on mielikuva, että kaikki virolaiset ovat köyhiä ja rikollisia... Tai rakennustyöläisiä. :(
- AP
[/quote]
no vikahan on täysin sinussa. En olisi ikinä uskonut että joku voisi olla noin ennakkoluuloinen virolaisia kohtaan. Toisaalta, tämä onkin provo kun väitit virolaisia slaaveiksi.
Tää alotus nyt on ihan täys trolli mut vastaan nyt kuitenkin :') Oon ollut sen verran tekemisissä virolaisten miesten kanssa että voin todeta huolesi olevan ihan turha. Ei kansallisuuden perusteella voi tehdä ihmisestä mitään rikollisuus-päätelmiä! (Varsinkin Suomi / Eesti välillä).
Huono provo.
Sitä paitsi virolaiset eivät ole slaaveja sen enempää kuin suomalaisetkaan. (Niin että miten sen nyt haluaa ottaa.)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:55"]
18-vuotiaalla nyt voi seurustelukumppanit vaihtua vielä moneen kertaan. Anna olla.
[/quote]
Mutta tyttäreni on muuttamassa siihen mafiamaahan!!!
- AP