Oletko koskaan vahingossa näpistänyt mitään?
Kommentit (30)
Joskus jäi kärrynpohjalle joku huulirasva tms. Huomasin vasta kun pakkasin kamoja autoon. En käynyt kassalle sanomassa..
Poika (silloin 8 kk) oli jotenkin saanut ikeassa napattua sellaisen onnenbambun, huomasin vasta kotona kun sillä oli se kädessä. En tiedä missä se sillä oli ollut koko matkan!
Sipulit, kolme kappaletta jäi kärryyn hanskojen alle. Toivottavasti cittari ei tuosta konkkaan mene.
Kävin Suomalaisessa eräässä kauppakeskuksessa tarkoituksenaan ostaa Aku Ankka. Katsoin ensin sisällysluettelon ja sitten mieleeni muistui jotain muuta. Kävelin ihan ajatuksissani ulos kaupasta taskari kädessä ja huomasin vasta toisella puolella kerrosta, etten ollut muistanut maksaa sitä. Menin takaisin kyllä maksamaan mutta mietin samalla miten helppoa kaupasta olisi varastaa jos sen voi tehdä vahingossa ilman, että kukaan huomaa.
Resepti-lääkkeen. Ensimmäistä kertaa hain resepti lääkettä, enkä tiedä mitä minä ajattelin(että kela-korttia vastaan ne ovat "ilmaisia"?), mutta saatuani sen sieltä farmaseutin tiskiltä, kävelin vain ulos. Kotona näin että hetkinen :D tämähän olisi pitänyt maksaa. Koska en tiennyt minkälaisia merkintöjä sinne jää jos en maksa, niin kävin erikseen maksamassa.
Huomasin parkkipaikalla kerran, että taulu tv oli kainalossa, kokeilemani takki oli jäänyt päälle, kaupan kengät jääneet jalkaani ja talutin siinä samalla maksamatonta polkupyörää.
Ostoskärryihin jäi piiloon litteässä pakkauksessa vaate. Huomasin kassan jälkeen ostoksia pakatessa ja maksoin. Rattaiden kuomun sisään jäi säilyketölkki, huomasin kassan jälkeen ja maksoin. Lapsen käteen unohtui hammastahna, huomasin vasta parkkiksella enkä enää lähtenyt maksamaan. Olisi ollut niin pitkä matka.
Ostin omenoita ja kotona huomasi punninneeni ne halvempien omppujen kilohinnalla.
En ole, mutta mies on. Kyllä todellakin on mahdollista näpistää vahingossa.
Joskus on jäänyt pussi ranteeseen, jossa on ollut pari omenaa.
Huomasin maksamisen jälkeen ja maksoin omenat.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:36"]
Miten näpistetään vahingossa?
[/quote]
Helposti...kerran käytyämme tunnetussa sisustusliikkeessä matkasin kotiin maksamattomien magneettien kanssa. Olivat kiinni taulun etuosassa ja viivakoodi takana. Kerran oli omenapussi lapsen sylissä kärryissä, kukaan ei huomannut mitään. Ostoskärryn alla koiranruokapussi tai kori on myös yleinen.
Mä varastin Philadelphia juuston ulkomailla. Olimmevuokramökillä, ja ostimme valtavan määrän perustarvikkeita kolmen viikon lomaa varten iosta Tescosta. Mies aloitti jo pakkamisen ja minä maksoi laskua. menin sit auttamaan pakkauksessa. Siellä ei ole mitään jakajia siinä ostosliuskassa, ja kun nostin touhukkassti siinä viimeistä kassia kärryyn, niin huomasin että jusstopaketti oli vielä siinä liuskassa. nappasin sen siitä mukaan ja kiirehdin ulos. Autossa kotimatkalla lapsi sanoi, että mä otin vanhan mummon juuston. ja kotona niitä juustoja kasseissa olikin kaksi. Todella häevtti.
Kaks kertaa oon varastanu vahingossa. Ekalla kerralla Tiimarin loppuunmyynneissä (tämä tosin kyllä myyjän vika), mulla oli aika paljon krääsää siinä+ hirveet jonot. Toinen myyjä kuittas ja toinen pakkas. Kotona vasta huomasin että kassiin oli laitettu sellanen 7€ maksava joku rasia, missä sisällä muistilappuja.
.
Toisella kertaa ostin vahingossa nipun banaania kotimaisen sipulin tarralla. Katoin vaa et joo vaakanumero x, lättäsin kiinni pussiin ja kotona huomasin että hups, sipulien hinnalla meni.
Olen, koska en kehdannut mennä takaisin kauppaan maksamaan, hävetti niin paljon. Mies lastasi tavarat kassahihnalle, työnsi kärryn koreineen minulle ja minä pakkasin pikavauhtia, koska piti vahtia vilkasta lasta samalla. Koria autoon nostaessa huomasin, että siideripullo (vielä se kaikista mahdollisista tavaroista!!!) makasi korin vieressä. Minä opin nostamaan korin aina pois kärrystä, kun mies on lastannut ostokset hihnalle.
Laakkoselta otin uuden BMW:n koeajoon ja kun olin menossa 100 000 km määräaikaishuoltoon niin huomasin ajavani vieläkin samalla autolla! Joku Laakkonen oli kyllä yrittänyt soitella mutta en vastannut kun ajattelin sen vain kaupittelevan jotain.
Leivän. Käytiin pyhää ennen ruokaostoksilla lapsen kanssa, kärry aivan kukkuroillaan (lasku oli yli 300e). Poika työnsi kärrystä hihnalle ja minä pakkasin toisessa päässä. Jotenkin se oli jäänyt sinne kärryyn muiden ostosten alle piiloon. Autolla vasta, kun purettiin kasseja takakonttiin, poika tajusi, että tosta ei muuten maksettu mitään.. en lähtenyt enää sitä maksamaan erikseen.