Miksi miehen oluenjuonti ärsyttää?
Kysyn tätä nyt naisilta, joiden mies juo olutta. Juo jopa arkisin.
Itse juon 1-2 olutta arki-iltaisin. Esim. hyvää Saksalaista vehnäolutta tms. Ja viikonloppuna hieman enemmän. Aikaisemmat naiseni ovat aina "mäkättäneet" siitä, mutta nykyinen on oikeinkin ok asian kanssa ja välillä maistelee itsekin. Se helpottaa elämää paljon, kun ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa siitä, että haluaa nautiskella oluesta.
Minä kuitenkin urheilen paljon ja olen hyvässä ja terveessä kunnossa, sekä käyn töissä ja tienaan myös riittävästi, joten ihmettelen suuresti miksi oluen "tissuttelu" (niinkuin naiset tapaavat asiaa kutsua), häiritsee niin maan vietävästi?? En humallu oluesta, enkä muutenkaan hölmöile mitään ikinä kännissä.
Kertokaa siis naiset ja vaimot, mikä teitä vaivaa?
Kommentit (145)
Ei minua häiritse, juon itsekin silloin tällöin muutaman oluen. Sitten vasta häiritsee jos vedetään kännit harva se ilta.
No mun mielestä se on turhaa, hengitys haisee pahalle ja ylimääräinen menoerä. Jos esim. Ap juo 1-2 olutta/pv ja jotain parempaa olutta (3€/plo?), se tekee n. 90 - 180€/kk ja jos vkl menee enemmän niin arviolta 200€/kk yhteensä menisi kaljaan? Minusta se on paljon, jonkun mielestä ehkä ei.
Onneksi minulla on ihana mies joka juo vain saunassa pari olutta, ei kännää jatkuvasti. ♡
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:12"]
No mun mielestä se on turhaa, hengitys haisee pahalle ja ylimääräinen menoerä. Jos esim. Ap juo 1-2 olutta/pv ja jotain parempaa olutta (3€/plo?), se tekee n. 90 - 180€/kk ja jos vkl menee enemmän niin arviolta 200€/kk yhteensä menisi kaljaan? Minusta se on paljon, jonkun mielestä ehkä ei.
[/quote]
Joskus yksi parempi pullo maksaa jopa 5-6€, eli todellisuudessa voi olla enemmänkin kuin tuo 180€/kk. Mutta minä myös itse tienaan rahani jotka siihen olueen käytän ja loput käytän koko perheen hyväksi esim. asumiseen, lapsiin, matkailuun, ruokaan ja kaikkeen muuhun mihin sitä rahaa nyt menee lapsiperheellä. Olen kyllä samaa mieltä, että typerää olisi perheen viimeiset fyrkat tuhlata olueen, mutta näin ei asia kuitenkaan minun tapauksessani ole. Eikä ollut silloinkaan, kun olin parisuhteessa entisten heilojen kanssa, eikä lapsia vielä ollut, mutta silti tuli sanomista. ap.
Mä en koskaan tule ymmärtämään naisten tarvetta mäkättää jostakin asiasta. Jos saisivat mielestään täydellisen miehen niin vamaan valittaisivat sitä ettei anna aihetta mäkättää?
Voi liittyä siihen, että riippuvuudet osoittaa heikkoutta ja heikkous ei ole yleensä naisista puoleensavetävää.
Minua ärsyttää vain silloin kun mies jättää tyhjät tökit ja pullot minne sattuu. Kai siivoat ne pois itse?
En minä ainakaan mäkätä. Asun Keski-Euroopassa ja täällä on ihan normaalia juoda pullo olutta arkipäivisinkin. Useimmiten ruokajuomana mutta ei ole kielletty pelkästäänkään. Eipä tuo mikään iso menoeräkään ole, alle eurolla saa puolen litran pullon hyvää olutta. Lisäksi ne ovat usein tarjouksessa, tavataan ostaa kori kerrallaan silloin.
Jos kyseessä on vain yksi tai kaksi olutta, silloin mua häiritsisi siinä ainoastaan haju. Olut haisee jo itsessään pahalta, saati toisen hengityksessä. Ja tiedoksi ap:lle: siihen ei auta hampaiden harjaus. Oluen haju tulee kyllä läpi, ja sen haistaa varsinkin kun menee nukkumaan puhtaisiin lakanoihin, ja vieressä toinen huuruaa sitä kaljanhajuista hengitystä. Se on kuvottavaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:25"]
Voi liittyä siihen, että riippuvuudet osoittaa heikkoutta ja heikkous ei ole yleensä naisista puoleensavetävää.
[/quote]
Mäkättäminen oluen juomisesta osoittaa nautintokielteisyyttä, ja se on ainakin minulle täydellinen kynnyskysymys seurustelusuhteessa. Itse nautin oluen lisäksi mm. sherrystä, viskeistä, viinistä ja erilaisista cocktaileista. Juomien harrastaminen on arvokasta siinä missä ruoankin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:34"]
[/quote]
Mäkättäminen oluen juomisesta osoittaa nautintokielteisyyttä, ja se on ainakin minulle täydellinen kynnyskysymys seurustelusuhteessa. Itse nautin oluen lisäksi mm. sherrystä, viskeistä, viinistä ja erilaisista cocktaileista. Juomien harrastaminen on arvokasta siinä missä ruoankin.
[/quote]
Vaihdoit sitten aihetta. Et muuta keksinyt. Kyse oli siitä, miksi oluenjuonti ärsyttää. Tuo mitä sanoin on yksi syy. Sinun mieltymykset seurusteluasioissa ei ollut puheenaiheena.
[/quote] Ei ole kyse riippuvuudesta. Olen myös ollut pitkiä aikoja juomatta olutta, eikä tehnyt tiukkaa eikä muuttanut mitään. ap.
[/quote]
Juomien on parasta kun sen oikein ymmärtää. Myös ilman kivaa voi olla wiinaa.
T. Sepi
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:27"]
Minua ärsyttää vain silloin kun mies jättää tyhjät tökit ja pullot minne sattuu. Kai siivoat ne pois itse?
[/quote]
Toki siivoan ja vien palautukseen, kuten kuka tahansa kunnon kansalainen. ap.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:34"]
[/quote]
[/quote]
Minulle päihteiden käyttö on kynnyskysymys seurustelusuhteissa. Alkoholi on vaarallinen päihde. Alkoholijuomien "harrastaminen" kertoo addiktiosta, ja riippuvuussairaudet eivät ole nautinnollisia. Keksi heti 100 nautinnollisempaa asiaa kuin päihteiden käyttäminen.
Mua ärsyttää, koska mies alkaa aina jauhaa ja valittaa ihan turhanpäiväisistä asioista muutaman oluen jälkeen. Sitten jos en kiinnostu näistä "Kalle osti uuden auton, mikä sekin luulee olevansa" -jupinoista, niin mies loukkaantuu.
Ei kovin hyvältä näyttäis jos mies jois päivittäin. Miehen isä ja mummo kun ovat alkoholisteja.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:49"]
Miehet on niin ällöttäviä pikkuhiprakassa, eivätkä edes tajua sitä itse. Jutut on tyhmiä, puhe sammaltaa, hengitys haisee, itseasias koko keho haisee.. Kuorsaavat, nukahtelevat mihin sattuu + ovat noloja. Vielä jos tää on joka iltaista niin voivoi, sääliksi käy vaimoa.
[/quote]
Asia ei ole kohdallani alkuunkaan noin. ap.
[/quote]
No sinähän olet tietysti niin täydellinen ettei sun henkikään haise kaljalta.
[/quote]
Henkeni korkeintaan tuoksuu oluelle. ap.
Kaikenlainen "mäkättäminen" on suurimmalla osalla naisia geeneissä. Mukavaa että olet löytänyt sopuisan ihmisen:)