Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä jotkut juovat kahvia?

Vierailija
21.11.2021 |

Maistuu pahalta ja aiheuttaa riippuvuuden. Juotteko muka maun takia? Sittenhän voitte juoda kofeiinitonta versiota. Todellinen syy taitaa olla se, että olette jääneet riippuvaiseksi kofeiiniin.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia siksi koska se maistuu niin hyvälle ja siksi koska se sisältää kofeiinia, joka piristää.

Onhan sitä olemassa myös kofeiinitonta kahvia, jos kofeiini ei sovi, mutta pitää silti kovasti kahvin mausta.

Kahvihan valmistetaan kahvipavuista, ja se mistä maasta ja millaisesta maaperästä kahvipensaat ovat papunsa kasvattaneet, vaikuttaa kahvin makuun.

Kaikki teet valmsitetaan teepensaiden lehdistä.  Ja totta on että vihreä tee on terveellisempää kuin muut teet.  Koska on aivan perusteetä.   Mutta ei se silti kaikille maistu, ei tarvisekaan maistua.

Myös kahvilla on eri tutkimuksissa osoitettu olevan tiettyjä terveysvaikutuksia ihmiseen.

Vierailija
62/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreässä teessä on myös kofeiinia kohtalaisen paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen samaa. Kahvi maistuu tosi pahalta, jotenkin tunkkaiselta. Ihan sama onko siinä maitoa, sokeria, kermaa yms, en tykkää.

Itse juon kyllä energiajuomia ja coca-colaa ja saan niistä kofeiinia. Ne myös maistuvat hyviltä.

Vierailija
64/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maun takia juon. En ole mitenkään riippuvainen kofeiinista. Pystyn oleen juomatta kahvia päiväkausia, jos sitä ei ole.

Vierailija
65/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen samaa. Kahvi maistuu tosi pahalta, jotenkin tunkkaiselta. Ihan sama onko siinä maitoa, sokeria, kermaa yms, en tykkää.

Itse juon kyllä energiajuomia ja coca-colaa ja saan niistä kofeiinia. Ne myös maistuvat hyviltä.

En ole koskaan juonut energiajuomia ja colajuom a en ole juonut varmaan 10 vuoteen, kun en tykkää. Kahvia juon maun takia.

Vierailija
66/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia silloin tällöin sosiaalisissa tilanteissa, koska sitä tarjotaan ja tykkään olla sosiaalisissa tilanteissa virkeämpi kuin normaalisti.

Vierailija
67/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa jättää kahvi pois viikoksi niin katsotaan mitä vieroitusoireita tulee. Koko suomi pysähtyisi täysin jos kahvia ei enää toimitettaisi maahan. Lähes koko kansa kärvistelisi migreenin kourissa.

Jos ei sairasta migreeniä, sitä ei tule yhtäkkiä siitä ettei juo kahvia enää. Tällöin kyseessä olisi päänsärky. Migreeni ja päänsärky eivät ole sama asia.

Vierailija
68/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen ainakin puolet enemmän koomassa ja zombi, mutta sitten aloin juoda kahvia. Kofeiinin takia.

Vierailija
69/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, laitanpa kaffet tulille

Vierailija
70/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ja kaurapuuro ovat ainoat ruoka-aineet, jotka olen aamulla oksentanut. Sen koomin en ole teetä juonut. Kaurapuuron teen nykyään niin, että laitan ryynit yöksi jääkaappiin veteen turpoamaan. Aamulla lisään maidon ha lämmitän mikrossa, tätä en oksenna. .

Kahvi on minulle varsinainen nautinto aine. Jos tietäisin, etten saa aamu kahvia, en nousisi ylös ollenkaan.

Teen kahvin kahdesta eri kahvi laadusta, 1 mitallinen kumpaakin, keitettyä vettä päälle, ei kahvinkeitintä.

Vierailija
71/80 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juovathan eräät viinaa ja muita alkoholituotteita. Maistuvatko hyviltä, ei minusta. Minulla kahvinjuonti on tapa ja piristää mukavasti päivääni. Mutta kahvin kanssa syön aina jotakin ja kahviin ehdottomasti maitoa.

Vierailija
72/80 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juovathan eräät viinaa ja muita alkoholituotteita. Maistuvatko hyviltä, ei minusta. Minulla kahvinjuonti on tapa ja piristää mukavasti päivääni. Mutta kahvin kanssa syön aina jotakin ja kahviin ehdottomasti maitoa. Nyt on todettu, että kahvinjuonti estää syöpää. Sitä se ei kylläkään tee, sillä minä ja pari läheistäni olemme sairastaneet syövän, eräs jopa menehtyi siihen. Ja olemme kovia kahvin juojia.

Vierailija
73/80 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kykenee vihaamaan toisia ihmisiä noin paljon kun toiset ei tee niin kuin tämä tekee ja haluaa. Lopeta itse meikkaamisen kun se on turhaa? Lopeta itse vaatteiden ostelu kun se on turhaa? Lopeta itse alkoholin juonti kun se on turhaa?

Vierailija
74/80 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on terveellstä.

Vierailija
75/80 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon maun vuoksi. Olen kyllä vähentänyt hirveästi kahvin juontia. Ennen meni jotain 6-8 mukillista mustaa kahvia päivässä. Nykyisin 2-4 mukillista. En ole riippuvainen. Voin olla juomattakin, mutta ei ole syytä. Se on nautinto ja edullinen. Kahvilla on todettu olevan lukuisia terveyshyötyjä. Kahvihistoriaa minulla on 12 vuotiaasta asti. Olen nyt 45 v. 

Vierailija
76/80 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet juo kahvia ihan maun vuoksi. Muistan, kun leikki-ikäisten lasteni mielestä kahvi oli suurta herkkua. En sitä toki usein antanut ja silloinkin harvoin hyvin laihana, mutta taitaa se maku silti olla ihmisille luonnostaan mieluinen. 

Vierailija
77/80 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kahvin maku suuhun, sit tupakalle.

Tuokin on hyvä ja kahvi + jointti on vielä parempi. 

Vierailija
78/80 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nää seisontakahvit on aivan älyttömämmistä päästä. Puolikas kahvikuppi ja juodaan se äkkiä seisten ja taas mennään. Ihme, että närästys ja vatsahaava tulollaan.

Ei kahvista tule närästystä jos ei litki jotain kamalaa suovettä. Kunnon tummapaahtoisella ei ole tuollaisia ongelmia.

Vierailija
79/80 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maun takia tietenkin. Tuleehan siinä kofeiinista riippuvaiseksi mutta mitä se haittaa. Kahvia on yleensä hyvin tarjolla ja kofeiinitableteilla voi paikata jos ei ole.

Mitään piristymistä kahvilla ei saa aikaan. Siihen toimii amfetamiini. Sinänsä hassua että kahvi ei piristä ja siitä saa pirullisen päänsäryn jos ei pidä itseään kofeiineissa. Amfe piristää ja siitä ei tule vierotusoireita.

Vierailija
80/80 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on hyvää ja varsinainen terveysjuoma, joten miksi ei?

Grosso, Giuseppe, et al. "Coffee, caffeine, and health outcomes: an umbrella review." Annual review of nutrition 37.1 (2017): 131-156.

To evaluate the associations between coffee and caffeine consumption and various health outcomes, we performed an umbrella review of the evidence from meta-analyses of observational studies and randomized controlled trials (RCTs). Of the 59 unique outcomes examined in the selected 112 meta-analyses of observational studies, coffee was associated with a probable decreased risk of breast, colorectal, colon, endometrial, and prostate cancers; cardiovascular disease and mortality; Parkinson's disease; and type-2 diabetes. Of the 14 unique outcomes examined in the 20 selected meta-analyses of observational studies, caffeine was associated with a probable decreased risk of Parkinson's disease and type-2 diabetes and an increased risk of pregnancy loss. Of the 12 unique acute outcomes examined in the selected 9 meta-analyses of RCTs, coffee was associated with a rise in serum lipids, but this result was affected by significant heterogeneity, and caffeine was associated with a rise in blood pressure. Given the spectrum of conditions studied and the robustness of many of the results, these findings indicate that coffee can be part of a healthful diet.